UFO, Kornsirkler & fenomenDisclosure Project

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

BA. skrev:
ufo skrev:Synes det er mange gode grunner jeg. Hvis ikke så er det mange mennesker som har hallusinasjoner i verden. Det er vel flere grunner for enn i mot. At vi ikke får noen fellende bevis betyr vel ikke nødvendigvis ikke at det ikke eksisterer. Det er sikkert fullt mulig for disse "aliens" å holde en viss avstand slik at de ikke blir avslørt. :mozilla_wink:

Hva skal til av bevis for deg da "BA" - ufo landing i hagen din :mozilla_wink:
(litt moro må vi jo ha det)
Det er mange mennesker som har hallusinasjoner. Det er imidlertid ikke den eneste forklaringen på at folk ser UFOer. Den vanligste årsaken er illusjonistisk. Det betyr at man blir lurt av enkle ting i atmosfæren eller omgivelsene til å tro at man ser noe annet enn man egentlig ser.

F.eks. kan skyer på natten føre til at man ser litt av månen, og at denne tilsynelatende går både fram og tilbake. Månen er faktisk en veldig vanlig kilde til UFOobservasjoner.
Men så var det de observasjonene da som er gjort av svært oppegående mennesker som klarer å skille værballonger, planeter, måne bak skyer, fly etc. fra hverandre. Tror ikke alle disse ser syner og blir rammet av hallusinasjoner og/eller illusjoner hele tiden. Det er såpass mange troverdige og seriøse observasjoner at dette blir helt feil BA. :D

Er som sagt bare å vente på det avgjørende bevis - det blir spennende.
Tror ikke vi behøver å vente alt for lenge.

Litt enig kan du vel være "BA". Det er litt rart dette fenomenet ikke sant ?
:mozilla_wink:
Antall ord: 282
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

"BA" skrev:

Sitat

Saken er at det finnes mange gode grunner til å tro at det er naturlige årsaker bak hver enkelt UFOobservasjon. Det finnes ikke gode grunner for å tro det har noe med fremmede romskip å gjøre

Sitat slutt.

Bak ALLE ufo observasjonene - og da mener jeg alle ??

Finnes det en naturlig forklaring bak alle. Hm.
Det vet man jo ikke da, så det blir jo også en teori.
Defor kan det like gjerne være slik jeg teori"serer" det.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ufo skrev:Men så var det de observasjonene da som er gjort av svært oppegående mennesker som klarer å skille værballonger, planeter, måne bak skyer, fly etc. fra hverandre. Tror ikke alle disse ser syner og blir rammet av hallusinasjoner og/eller illusjoner hele tiden. Det er såpass mange troverdige og seriøse observasjoner at dette blir helt feil BA. :D

Er som sagt bare å vente på det avgjørende bevis - det blir spennende.
Tror ikke vi behøver å vente alt for lenge.

Litt enig kan du vel være "BA". Det er litt rart dette fenomenet ikke sant ?
:mozilla_wink:
Svært oppegående mennesker kan også ta feil. Det er ikke noe som sier at amn må være dum eller uvitende for å ta feil.

Selv kan jeg ta feil med mye som jeg absolutt er kvalifisert til å se riktig. F.eks. så kan jeg tro det er mine barn jeg ser, helt til jeg kommer nærmere og ser at det er noen andre.

Hvis jeg bare hadde set dem et kort øyeblikk, kan jeg ha trodd det var mine barn jeg så.

Dette hadde vært troverdige observasjoner fordi jeg faktisk trodde det var mine barn jeg så. Hvis ingen kunne vise hvorfor det ikke var mine barn, så ville jeg fortsatt trodd det var mine barn.

På samme måte finnes det piloter som sier de så et objekt med oppgitt hastighet, størrelse og/eller avstand, uten at de hadde noen mulighet til å vurdere noen av dsse faktorene.

Det er mye rart, men jeg ser ikk epå UFOfenomenet som ett fenomen. Det er tusenvis av fenomener, som ikke kan puttes i samme sekk med samme forklaring. Hver enkelt observasjon må ses på individuelt.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

"BA"

Jo greit nok. Jeg skjønner hva du mener og vil fram til, men ALT kan jo ikke bare være
en illusjon og eller hallusinasjon. Man kan jo ikke putte alle ufo observasjonene inn i denne båsen. Basta. Du er så konsekvent i din mening der. At ALT kan forklares naturlig.
Jeg er ikke bastant på den måten. Jeg er faktisk enig i endel av det du beskriver.

Du derimot firer ikke på muligheten for at det KAN være en mulighet at dett ER
noe utenomjordisk itelligens.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ufo skrev:"BA"

Jo greit nok. Jeg skjønner hva du mener og vil fram til, men ALT kan jo ikke bare være
en illusjon og eller hallusinasjon. Man kan jo ikke putte alle ufo observasjonene inn i denne båsen. Basta. Du er så konsekvent i din mening der. At ALT kan forklares naturlig.
Jeg er ikke bastant på den måten. Jeg er faktisk enig i endel av det du beskriver.

Nei, illusjoner og hallusinasjoner er to av mange årsaker, derfor sier jeg at jeg ikke vil snakke om ett fenmen, men tusenvis som alle må forklares individuelt.

Når vi så tar for oss hver enkelt observasjon, ser vi at hver enkelt observasjon mest sannsynlig har en gjenkjennelig naturlig forklaring. Da betyr det at også de som vi ikke kan forklare mest sansynlig har en naturlig forklaring.

I fjor høst, tror jeg det var, ble det plutselig funnet en naturlig forklaring på tusenvis av observasjoner. Man fant ut av Hessdalenfenomenet. Dette var en stor gruppe observasjoner som tidligere har vært uforklart, og da fikk vi også forklaring på en del andre tilsvarende observasjoner.

Det jeg ville vise var at selv om de var uforklart var de ikke uforklarlige. Og de viser også andre forklaringer enn illusjoner og hallusinasjoner.

Jeg har ikke tenkt til å fortsette med å utvide listen over mulige forklaringer, bare nøye meg med at det finnes tusenvis av forklaringer.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

http://www.youtube.com/watch?v=dkNdXncS ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=AwJdxLsd ... re=related

Hvis du ser på nyhet sendingene som filmes fra flere plasser - i samme by. Så er det jo tydelig at det er NOE der. en bare vet ikke HVA. det er uforklarelig. Men at det finnes så mange uforklarelige objekter nøyaktig likt som de to over i tusentall, som oppfører seg likt. burde være en alvorlig tankevekker.....
Sist redigert av GJest på 11 Apr 2008 01:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Astronaut Cooper snakker ut om UFO'er.

http://www.youtube.com/watch?v=RVL3I2Yv ... re=related
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

KB skrev:http://www.youtube.com/watch?v=dkNdXncS ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=AwJdxLsd ... re=related

Hvis du ser på nyhet sendingene som filmes fra flere plasser - i samme by. Så er det jo tydelig at det er NOE der. en bare vet ikke HVA. det er uforklarelig. Men at det finnes så mange uforklarelige objekter nøyaktig likt som de to over i tusentall, som oppfører seg likt. burde være en alvorlig tankevekker.....

Det er absolutt en alvorlig tankevekker. Disse opptakene er ganske så oppsiktsvekkende.
Slike så vi ikke ofte for en del år tilbake. At objektene er i såpass stort mangfold er imponerende. Punkt 1 : Jeg tror IKKE det er noe faket opptak. Punkt 2: Det er påfallende at dette skjer i samme mønster på så mange steder på jorden, og nå også på høylys dag

Det som overrasker meg er at dette IKKE blir slått mere opp verden over. ??
Når hørte vi om dette på norske nyhetskanaler sist ??? Er ikke det ikke merkelig at ikke slike fenomener kommer oftere med i nyhetene. Jeg fatter det absolutt ikke.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

BA. skrev:

Nei, illusjoner og hallusinasjoner er to av mange årsaker, derfor sier jeg at jeg ikke vil snakke om ett fenmen, men tusenvis som alle må forklares individuelt.

Når vi så tar for oss hver enkelt observasjon, ser vi at hver enkelt observasjon mest sannsynlig har en gjenkjennelig naturlig forklaring. Da betyr det at også de som vi ikke kan forklare mest sansynlig har en naturlig forklaring.

I fjor høst, tror jeg det var, ble det plutselig funnet en naturlig forklaring på tusenvis av observasjoner. Man fant ut av Hessdalenfenomenet. Dette var en stor gruppe observasjoner som tidligere har vært uforklart, og da fikk vi også forklaring på en del andre tilsvarende observasjoner.

Det jeg ville vise var at selv om de var uforklart var de ikke uforklarlige. Og de viser også andre forklaringer enn illusjoner og hallusinasjoner.

Jeg har ikke tenkt til å fortsette med å utvide listen over mulige forklaringer, bare nøye meg med at det finnes tusenvis av forklaringer.

"BA"

Som sagt tidligere, JEG er helt åpen for at mange observasjoner kan forklares.
Men at vi forsatt ikke har noen forklaring på hva ett UFO er.

Så derfor et konkret spørsmål som jeg lurer på om du kan svare JA eller NEI på.

Er DU åpen for at også UFO KAN, jeg sier KAN være intelligente aliens som ønsker kontakt med oss og eller allerede ER i kontakt med "noen" av oss.

JA eller NEI for denne teorien ?
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Som sagt tidligere, JEG er helt åpen for at mange observasjoner kan forklares.
Men at vi forsatt ikke har noen forklaring på hva ett UFO er.

Så derfor et konkret spørsmål som jeg lurer på om du kan svare JA eller NEI på.

Er DU åpen for at også UFO KAN, jeg sier KAN være intelligente aliens som ønsker kontakt med oss og eller allerede ER i kontakt med "noen" av oss.

JA eller NEI for denne teorien ?
Det ser ut til at du ser på UFO som ett eneste fenomen, som skal ha en forklaring som dekker alle hendelsene.

Det finnes ikke "noen forklaring på hva ett UFO er", rett og slett fordi det kan være så mye forskjellig.

De aller fleste UFO'er har endret status til IFO, de er nemlig identifisert, men det finnes mange som ikke har gjort noe forsøk på å identifisere UFOene, og de er selfølgelig fremdeles såkalte mysterium.

Disse mysteriene er ikke noen grunn til å tro at dette er fremmede romskip.

Det at det ikke finnes noen god forklaring på et fenomen regnes av mange som bevis på hva det er. Det er jo totalt feil. Det er ikke noe bevis på hva det er i det hele tatt, det betyr bare at vi ikke vet hva det er snakk om.

Hva som kan skjule seg i UFO'ene vet jeg ikke, og jeg utelukker heller ingen ting, selv om det er mange usannsynlige spekulasjoner.

Det betyr at jeg også er åpen for at det kan være fremmede romskip, men at det er fullstedig usannsynlig, og at vi ikke har noen gode grunner til å tro det er det.

Hvis de ønsker å være her ubemerket, så gjør de en usedvanlig dårlig jobb med kamuflasjen, for de ses av personer hele tiden, og hvis de ønsker å kommunisere med oss, gjør de en enda dårligere jobb, siden det er såpass få som i det hele tatt tror de finnes.

Deres såkalte høyteknologi er isåfall heller slett. :)
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 17:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Verbatim »

Det at det ikke finnes noen god forklaring på et fenomen regnes av mange som bevis på hva det er. Det er jo totalt feil. Det er ikke noe bevis på hva det er i det hele tatt, det betyr bare at vi ikke vet hva det er snakk om.
Må si meg uenig i dette. Viss vi ikke kan forklare femonet på noen "naturlig" måte, bli jo dette et slags (ikke konkret) bevis. Man har oppservert ting som akselererer, skifter retning osv. Disse kan man ikke forklares med naturlige femoner, enten er det oss, eller noen andre :mozilla_undecided:
Antall ord: 99
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Verbatim skrev:
Må si meg uenig i dette. Viss vi ikke kan forklare femonet på noen "naturlig" måte, bli jo dette et slags (ikke konkret) bevis. Man har oppservert ting som akselererer, skifter retning osv. Disse kan man ikke forklares med naturlige femoner, enten er det oss, eller noen andre :mozilla_undecided:
Nei, overhodet ikke.

La oss ta Hessdalenfenomenet som eksempel.

I mange år var dette fenomenet et uforklart mysterium. Det var ikke mulig å forklare det med det vi visste da. Ut fra en slik logikk som du bruker her, så var det et bevis på at det var fremmede romskip.

I fjor høst fant man ut av Hessdalenfenomenet, og det var helt naturlige reaksjoner. Enhver påstand om at Hessdalen var en "flyplass" for aliens ble drevet tilbake ev ny kunnskap.

Her kan du se litt om hva noen trodde om Hessdalen før 2007. :)
Det er ikke for å latterliggjøre, men for å vise hvorfor man ikke skal trekke konklusjoner på grunnlag av manglende kunnskap.
Din mann på de syv hav skrev:Vårt universitet har forsket en del på UFO-observasjonene i Hessdalen sør i Trøndelag . Her har det vært sett UFO hyppig siden åttitallet.
Det var særlig hyppig i perioden 1981-85 men det er også observert UFOer der under 2. verdenskrig og i nabobygda Ålen på 1800-tallet. En periode mens NTNU (daværende NTH) observerte forsvant fenomenet helt, mens det dukket opp i Dalarna i Sverige. Etter en tid kom det tilbake til Hessdalen og forsvant fra Dalarna..
En typisk Hessdalen-observasjon er et lysende objekt som går noen hundre meter over bakken i jevn fart gjennom dalen. Objektet kan komme plutselig og forsvinner plutselig (?i løse luften?) Det er fotografert mange ganger, det er observert på radar, og det har også fulgt etter fly (som før nevnte foo-fighters). Beskrivelser på nært hold kan være ?Brun kule med en list rundt? eller ?metallobjekt som ser ut som fiskegjel for å tørke tørrfisk på?. På radar har hastigheten vært målt til 30.000-40-000 km/t, men vanligvis beveger objektet seg saktere eller står stille. På bilder tatt med lang lukkertid kan man også se en oscillatorisk form på bevegelsen, som små buer som står etter hverandre.
Observasjonene skjer til alle tider på døgnet, de skjer når som helst på året og i alt slags vær.
Hvis man lyser mot objektet mens det går over himmelen kan det tenne et ekstra blinkende lys, som blinker i samme gul/hvite farge som det opprinnelige. Slår man av lyset på bakken, slutter UFOen å blinke.
Dette har forskerne observert gjentatte ganger.
Antall ord: 503

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

BA. skrev:
Verbatim skrev:
Nei, overhodet ikke.

La oss ta Hessdalenfenomenet som eksempel.

I mange år var dette fenomenet et uforklart mysterium. Det var ikke mulig å forklare det med det vi visste da. Ut fra en slik logikk som du bruker her, så var det et bevis på at det var fremmede romskip.

I fjor høst fant man ut av Hessdalenfenomenet, og det var helt naturlige reaksjoner. Enhver påstand om at Hessdalen var en "flyplass" for aliens ble drevet tilbake ev ny kunnskap.

Her kan du se litt om hva noen trodde om Hessdalen før 2007. :)
Det er ikke for å latterliggjøre, men for å vise hvorfor man ikke skal trekke konklusjoner på grunnlag av manglende kunnskap.
Din mann på de syv hav skrev:Vårt universitet har forsket en del på UFO-observasjonene i Hessdalen sør i Trøndelag . Her har det vært sett UFO hyppig siden åttitallet.
Det var særlig hyppig i perioden 1981-85 men det er også observert UFOer der under 2. verdenskrig og i nabobygda Ålen på 1800-tallet. En periode mens NTNU (daværende NTH) observerte forsvant fenomenet helt, mens det dukket opp i Dalarna i Sverige. Etter en tid kom det tilbake til Hessdalen og forsvant fra Dalarna..
En typisk Hessdalen-observasjon er et lysende objekt som går noen hundre meter over bakken i jevn fart gjennom dalen. Objektet kan komme plutselig og forsvinner plutselig (?i løse luften?) Det er fotografert mange ganger, det er observert på radar, og det har også fulgt etter fly (som før nevnte foo-fighters). Beskrivelser på nært hold kan være ?Brun kule med en list rundt? eller ?metallobjekt som ser ut som fiskegjel for å tørke tørrfisk på?. På radar har hastigheten vært målt til 30.000-40-000 km/t, men vanligvis beveger objektet seg saktere eller står stille. På bilder tatt med lang lukkertid kan man også se en oscillatorisk form på bevegelsen, som små buer som står etter hverandre.
Observasjonene skjer til alle tider på døgnet, de skjer når som helst på året og i alt slags vær.
Hvis man lyser mot objektet mens det går over himmelen kan det tenne et ekstra blinkende lys, som blinker i samme gul/hvite farge som det opprinnelige. Slår man av lyset på bakken, slutter UFOen å blinke.
Dette har forskerne observert gjentatte ganger.
Ut i fra min logikk?
Her har man bevist at det var noe naturlig. Du må lese hva jeg skrev, ting man ikke kan forklare!
Disse lysende holder jo jevn fart osv, men de akslererer ikke eller manøvrer på en slik måte at det kan virke som UFOer.
Er bare fanatikere som tror på en "flyplasser" for aliens.
Det er en mengde UFO fenomener man kan "forklare", men noen er bare ikke til å snakke bort. :D
Antall ord: 582

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Verbatim skrev:Ut i fra min logikk?
Her har man bevist at det var noe naturlig. Du må lese hva jeg skrev, ting man ikke kan forklare!
Disse lysende holder jo jevn fart osv, men de akslererer ikke eller manøvrer på en slik måte at det kan virke som UFOer.
Det er en mengde UFO fenomener man kan "forklare", men noen er bare ikke til å snakke bort. :D
Ut fra den type logikk som du bruker. (Det er ikke gyldig logikk fordi utgangspunktet er feil, noe som jeg skal vise her.)

Hessdalenfenomenet var ikke bevist naturlig for ett år siden. Da var situasjonen at dette ble påstått å være uforklarlig, og hvis alle slike uforklarlige fenomener skulle være bevis på fremmede romskip, så var Hessdalen helt fram til ifjor høst bevis på fremmede romskip.

Fram til ifjor høst var nemlig Hessdalenfenomenet noe man ikke kunne forklare.

Les også det sitatet fra "din mann på de syv hav", og se hvordan man fikk fortalt at Hessdalenfenomenet opptrådte. Det var lys som blinket og som sluttet å blinke etter som man lyste på dem, det var stillestående, hurtige langsomme objekter, og det var brune objekter, og de fulgte etter fly.

Enhver som oppfattes mer ytterliggående enn en selv oppfattes lett som fanatisk. Husk at for andre er det du som oppfattes fanatisk.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

BA. skrev:
Verbatim skrev:Ut i fra min logikk?
Ut fra den type logikk som du bruker. (Det er ikke gyldig logikk fordi utgangspunktet er feil, noe som jeg skal vise her.)

Hessdalenfenomenet var ikke bevist naturlig for ett år siden. Da var situasjonen at dette ble påstått å være uforklarlig, og hvis alle slike uforklarlige fenomener skulle være bevis på fremmede romskip, så var Hessdalen helt fram til ifjor høst bevis på fremmede romskip.

Fram til ifjor høst var nemlig Hessdalenfenomenet noe man ikke kunne forklare.

Les også det sitatet fra "din mann på de syv hav", og se hvordan man fikk fortalt at Hessdalenfenomenet opptrådte. Det var lys som blinket og som sluttet å blinke etter som man lyste på dem, det var stillestående, hurtige langsomme objekter, og det var brune objekter, og de fulgte etter fly.

Enhver som oppfattes mer ytterliggående enn en selv oppfattes lett som fanatisk. Husk at for andre er det du som oppfattes fanatisk.
står ikke at det må være Aliens.

Du må lese ordentlig:
Man har oppservert ting som akselererer, skifter retning osv. Disse kan man ikke forklares med naturlige femoner, enten er det oss, eller noen andre
De fenomenene jeg tenker på, er hvor man aldri vil få oppklart saken! Det blir hypoteser mot hypoteser.
Et fenomen som Hessdal saken, er jo enkel å avsløre fordi det skjer regelmessig!
Er verre der det skjer en gang!

Du blir av mange oppfattet som trangsynt! :mozilla_tongue:
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links