UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

First Day skrev:"kommer tid kommer råd",, men du har lång väg att vandra ännu.
Ja, det vil jeg tro. Helsa er fortsatt god, så jeg ser for meg fortsatt mange gode mil å vandre. ;)
Återkom, om du får någon sjukdom ,, skickar fjärr healing men bara om du själv önskar.
Det gjør jeg nok ikke. Jeg går nok heller til en lege, som heller gir meg behandling/medisin som virker. :)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Innlegg av Eaglespirit »

Skeptikerdama skrev:Skrev i en annen tråd, men jeg har glemt hvilken, derfor fortsetter jeg her. Altså, dette er noe jeg har hentet fra vg.no/diskuter, og etter at jeg leste det falt alt på plass. Nå kan jeg ikke tenke meg noen annen måte de kan være laget på.

Aner ikke hvem denne Goblin er, men han har tydeligvis peiling på sånt som de fleste ikke har snøring på. Jeg siterer:
"Signaturen dugalan var kanskje ikke så langt unna sannheten når vedkommende antydet at kornsirkler kunne lages med et slag laserbrenner. Jeg husker nemlig de nokså godt hemmeligholdte forsøkene med et våpensystem som på eksperimentstadiet bare het Templated, Charged Particle Beam, altså en konsentrert stråle av ladede partikler (trolig ferrittkjerner). Template er det engelske ordet for en mal, eller i dette tilfellet en sjablong.
Den operative teorien var å skape et våpen som var så presist at det kunne "ta ut" fiendtlige stillinger og avdelinger uten å berøre omgivelsene og skape collateral damage. Dette skulle skje ved at selve strålen ble styrt av en computer som var programmert med et eksakt bilde av målet.
Operativt tenkte man seg at dette skulle skje slik: Et overvåkningsfly høyt over flyet (eller muligens helikopteret) som bærer selve våpenet, tar ekstremt skarpe bilder - svarthvitt og infrarødt - av målet. En computer i overvåkningsflyet lager et program av bildet, og det er dette programmet som kalles en template. (...) Dette overføres på en datalink til våpenbæreren.
Våpenbærerens datamaskin beregner vinkler etc. ut fra posisjon i forhold til målet, og ved avfyring styres CPB'en i det mønsteret templateprogrammet bestemmer. Selve avfyringen tar litt tid, fordi selve partikkelstrålingen må være smal for å oppnå maksimal grad av presisjon, og dermed ikke tar hele målet under ett men følger templaten. Vi snakker likevel om sekunder, blant annet fordi vi her snakker om mål av begrenset utstrekning.
Vitsen var altså at strålen kunne "ta ut" f.eks. et skyttergravsområde eller en fiendtlig avdeling inne i en tettbebyggelse, uten å berøre omkringliggende områder. (...)
Systemet ble aldri operativt, av den enkle grunn at et system som skulle bæres av et taktisk fly eller helikopter måtte bli for lite til å bli kraftig nok. En som var involvert i forsøkene sa det slik: "Dritten ble akkurat kraftig nok til å legge graset flatt og gi folk skallebank".
Dette med at man angivelig finner metallpartikler, at kornsirkler kan oppstå på veldig kort tid og at de er blitt så utrolig mye mer avanserte i formen de siste årene, får meg til å lure litt: Er det noen som leker seg nå? Sitter det noen luringer og flirer mens de lager en nydelig "template", laster den inn i computeren og bruker et mislykket våpensystem som leketøy - eller kanskje som et massepsykologisk eksperiment?
Sitat slutt.
Signaturen dugalan skriver: "Etter hva jeg har skjønt opptrer kornsirkler oftest i England. Kanskje ikke så underlig - britene har jo bestandig hatt sansen for "practical jokes". "

Noen kommentarer fra folk somhar giddet å lese hele?
Det ble for mye sci-fi for meg :D
Antall ord: 539
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Men mye mindre science fiction enn å tro at det kommer aliens fra fremmede planeter, som tramper rundt - eller kanskje de bruker mystiske stråler (moahhahaha) for å legge igjen beskjeder som liksom skal være så avanserte at menneskene ikke skjønner hva som står...
Himmel, hvor teite går det an å være? Skal man først reise flere hundre lysår eller mer på besøk et sted, til noen man ikke kjenner, så må da første bud være å gjøre seg forstått?

Med det mener jeg at jeg nekter å tro at aliens er landet, før jeg ser det på CNN, Dagsrevyen, Frokost-TV, på en måte som er helt uten mulighet til å misforstå.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Skeptikerdama skrev:Men mye mindre science fiction enn å tro at det kommer aliens fra fremmede planeter, som tramper rundt - eller kanskje de bruker mystiske stråler (moahhahaha) for å legge igjen beskjeder som liksom skal være så avanserte at menneskene ikke skjønner hva som står...
Himmel, hvor teite går det an å være? Skal man først reise flere hundre lysår eller mer på besøk et sted, til noen man ikke kjenner, så må da første bud være å gjøre seg forstått?

Med det mener jeg at jeg nekter å tro at aliens er landet, før jeg ser det på CNN, Dagsrevyen, Frokost-TV, på en måte som er helt uten mulighet til å misforstå.
Før jeg begynner å skrive vil jeg si at jeg har INGEN bevis. jeg har kun egne meninger og prøver å skrive ut hva jeg tenker. Når jeg skriver om UFO'er referer jeg til de som tror og hva de mener. ok.

CNN:
http://www.youtube.com/watch?v=l4o6fmgg5b0

Så hvis det kommer ET's fra universet eller andre dimensjoner som har laser stråler som kan lage korn sirkler så er folk teite?

Hvis mennesker drar til månen og kjører rundt med roboter, er ikke det like teit?

Poenget med spørsmålene er å vise til at det er "teit" for den som står på sitt rigide virkelighetsbilde. Jeg f. eks trodde ikke på ufo' er før jeg så et par stykker selv.

Mange her snakker i termer som. Enten er det mennesker eller så er det fremmede. Det er altså fullt mulig at det er begge.
Hva med ufo observasjoner. er det fremmede eller er det naturlige fenomener? Det er nok også begge.

Det er ikke enten/eller.

Det er også morsomt hvordan folk dytter vekk hele fenomenet dersom noen har en logisk forklaring på NOE av det. F. eks som de to engelske skøyerene. AHA! da er jo saken klar?
Stopp litt.. Det er klart at inni helheten finnes det skøyere som en del. noe som ikke er noe nytt.

Det er ganske morsomt hvordan folk ser på seriøse forskere som finner ut noen teorier om parallele dimensjoner eller kornsirkler ufo'er Et telepati Remoteviewing eller andre paranormale ting. og etter de har funnet dette ut blir de stemplet som useriøse. hvordan skal en da finne ut nye ting og bli sett som seriøse...

Angående tids reise osv. så må en uske på at vitenskapen ikke er kommet SÅ langt. og den blir jo bare minimal i forohold til hva som finnes. vitenskapen utvikles hele tiden og en finner ut nye oppdagelser. dette er en prosess som går fremover. På det punktet vi er nå er det mye som er uklart. Derfor er det også vanskelig å "bevise" noe.

De som tror på UFO'er og annet liv i universet (ET's) tror at det finnes en gruppe militære bla. i USA som prøver å skjule dette faktum at vi ikke er alene. Det finnes også mange vitne utsagn og dokumenter som viser til at folk har hyssjet ned denne informasjonen. Også finnes det forskere som sier de er blitt leid inn av andre til å lyve om hva som er blitt observert. Under f.eks phoenix lysene så sier en hel by at de så ufo'er. Altså lys som sto i formasjoner i lengre tid. Militæret sier de hadde oppe i flares over byen. Noe også de som observerte ET's tror. - AT militæret kjørte opp fleres etter at ET's var reist.

Så på den ene siden har du vitner argumenter og dokumenter, filmer og bilder på at det finnes utenomjordisk teknologi og vesner.
På den andre sider har du andre igjen. med også filmer bilder og argumenter som tilsier at det de første sier ikke er sant.
De første sier de har dokumenter på at de andre lyver. De første har også personer som benektet ET's før, - som nå sier det er sant. De som nå sier det er sant blir benektet deres historier av andre igjen som fremdeles står på at ET eksistensen ikke er sann.

Fra andre saker så vet vi at den beste måten å frata folk bevis på er ord mot ord prinsippet.

Noe annet som er interessant å se på er Psykologien bak alt dette. Hvert indiv har masse psykologiske mekanismer som gjør at vi handler og tenker som vi gjør. Vi mennesker er nokså likt bygd opp og funkerer noen lunende likt. Noe vi har til felles er et prinsipp som handler om "virkeligheten". La meg forklare.

Hver av oss, hvert individ. Har et virkelighetsbilde. Nå fungerer psykologien slik at 90% av oss, dersom som vi hører noe som er IMOT vårt virkelighetsbilde vil benekte denne nye informasjonen tvert, SELV om det kan ligge noe i det. En benekter det fordi det er ubehagelig å motta informasjon som er utenfor vårt virkelighetsbilde. Det er snakk om ego beskyttelse. For å føle mestring og kontroll i hverdagen så er det kjekkt å vite hva hvilken virkelighet en har med å gjøre. Dersom en for "far out" informasjon så vil dette føre til at en som individ mister kontroll. Mange reager med benektelse uten en gang å undersøke først. Slik at i noen tilfeller så har du folk som benekter ny informasjon selv om det er virkelig, rett og slett fordi det handler om ego beskyttelse. og den nye informasjonen virker truende på det trygge etablerte.

Vi har mange eksempler på folk som FØR trodde at jorden var firkantet. Som før benektet eksistensen av bakterier. Små usynnlige fremmede bakterier? Samelweiss ble bare ledd av å folk synes den gang at hele karen var teit..
Telepati virker for mange "far out". Men i noen av de siste utgavene i illustrert vitenskap har det stått om at dette er mulig. I fysikken finnes det partikkler som reagerer på hvrandre uavhenging av avstand. Partikler som kan gå igjennom vegger bla.

Poenget er at vi hele tiden er i en prosess. Fra før i tiden frem til nå var vi en prosess. Fra nå og inn i fremtiden er vi fremdeles i en prosess.

At det kommer til å være mye surr rundt ET og ufo eksistensen tror jeg kommer til fortsette i en del år til kanskje noen tiår. Vanskelig å si. De millionenen som har sett Ufo'er vet hva de så men skjønner også at vitenskapen er i en prosess. og vet også at det er mange argumenter for og i mot. Og mye surr. De fleste mennesker rister bare på hodet når de hører snakk om ufo'er. Igjen handler dette om virkelighetsbilde deres.

UFO observasjoner har økt veldig siden 1950 årene. Jeg for alt det jeg vet kan være åpen for at det jeg så faktisk var menneske lagde ufo'er (et misvisende begrep).
Militæret i usa har laget flygende tallerkner. det finnes dokumenter og filmer For dette, det finnes dokumente og filmer mot dette.

Her er uansett noen filmer FOR eksistensen av at grupper i usa har kopiert opp/ eller prøvd å bygget ufo'er. (flygende tallerkner):

http://www.youtube.com/watch?v=-m_9_M2m-3M

6 minutter uti kan du se en menneske laget flygende tallerken.

http://www.youtube.com/watch?v=peSubiNxGDo

Her er en som har jobbet på S4 basen i usa, og forteller ut om hva han var ansatt der for å gjøre. Det er ikke mange som har hatt en slik stilling som han, og faktisk var leid inn i et så topp hemmelig prosjekt så hva han har å fortelle om han sitt opphold på S4 er veldig uvanlig. Dette er forresten fra de siste årene.

UFO og ET eksistensen blir beskrev som "den største hemmeligheten i menneskets historie".

I den forbindelsen så skjønner jeg godt at mange ikke kan tro det er mulig. og at dette høres ut som en massiv konspirasjonsteori. Vel vi har hatt hemmeligheter i historien før.
Jeg kan vise til at når et land invaderer et land med løgnaktige "bevis" så forteller også det litt... usa- irak.

President Eisenhover sa før han døde dette:
In the counsels of Government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the Military Industrial Complex. The potential for the disastrous rise of misplaced power exists, and will persist. We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes. We should take nothing for granted. Only an alert and knowledgeable citizenry can compel the proper meshing of the huge industrial and military machinery of defense with our peaceful methods and goals so that security and liberty may prosper together."

Mot argumenter er jo at det kan umulig skjules at så store hemmeligheter holdes hemmelig. Og at dersom det hadde vært sant så ville verden fått vite om det, at det ville kommet ut til folk på youtube og facebook. At det ville skapt millioner av tilhengere at folk flest visste om det.

Vel igjen ingenting er enten/eller. Jeg har hørt folk som sier "selv om jeg hadde sett en flygende tallerken" så vill jeg ikke trodd på det... (!) say no more.. Viser til virkelighetsbilde mekanismene til de fleste individer.

Folk som har har flygende tallerkner og vet hva de har sett er stor sett ikke galninger (selv om det finnes galninger OGSÅ). så skeptikerene må vel undres over mye det finnes av folk med "rare" tankerekker. Antallet kommer nok bare til å øke. vitenskapen er i en prosess og en må smøre seg med tolmodighet. de som ikke tror de tror ikke. en kan ikke tvinge på dem en tro, de for se en flygende tallerken selv også vil de eventuellt være åpen for hva de har sett. og skjønne problematikken i dette enorme puslespillet.

Dersom det er den største hemmeligheten i menneskehetens historie så vil vel en stor hemmelighet være vanskelig å finne ut av. den sies å ha pågått siden 1940 tallet. Nå er det enkelte land som utrykker offisiellt at ufo eksistens er reel. men de fleste land gjør ikke det enda.

Kan avslutte med hva tidligere defence minister av Canada utrykker:
http://www.youtube.com/watch?v=uj1nRDgmks0

Oh... En russisk laget flygende tallerken:

http://www.youtube.com/watch?v=gjBiy2ni ... re=related
Antall ord: 1761

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:CNN:
http://www.youtube.com/watch?v=l4o6fmgg5b0

Så hvis det kommer ET's fra universet eller andre dimensjoner som har laser stråler som kan lage korn sirkler så er folk teite?
Hvorfor det? Jeg ser ingen grunn til at noen skal være teite pga andres kunnskaper.

Noen mener det finnes ET's som gjør dette nå, og de er ikke teite, men deres tankegang irrasjonell.
Hvis mennesker drar til månen og kjører rundt med roboter, er ikke det like teit?
Jo, det kan virke teit, hvis man ser det på den enkle måten, men hvis man tenker på at de smaler inn forskningsdata, så er det ikke så teit.
Poenget med spørsmålene er å vise til at det er "teit" for den som står på sitt rigide virkelighetsbilde. Jeg f. eks trodde ikke på ufo' er før jeg så et par stykker selv.
Ja, kanskje, jeg har selv sett UFO, uten at jeg tror det var noe romskip. Og hvis noen, ut fra sitt rigide verdensbilde, synes jeg da er teit, så får det heller være så.
Mange her snakker i termer som. Enten er det mennesker eller så er det fremmede. Det er altså fullt mulig at det er begge.
Hva med ufo observasjoner. er det fremmede eller er det naturlige fenomener? Det er nok også begge.

Det er ikke enten/eller.
Dette er et godt poeng. Det kan finnes begge deler så lenge vi snakker om flere episoder, men ved hver enkelt episode så er det enten eller.
Det er også morsomt hvordan folk dytter vekk hele fenomenet dersom noen har en logisk forklaring på NOE av det. F. eks som de to engelske skøyerene. AHA! da er jo saken klar?
Stopp litt.. Det er klart at inni helheten finnes det skøyere som en del. noe som ikke er noe nytt.
Det var disse to skøyerne som oppfant de avanserte kornsirklene. Derfor er de sentrale i debatten. Hver enkelt kornsirkel etterpå vurderes for seg, og så lenge vi ikke har bevis for hvem som har gjort det, så er det mest sannsynlig mennesker.
Det er ganske morsomt hvordan folk ser på seriøse forskere som finner ut noen teorier om parallele dimensjoner eller kornsirkler ufo'er Et telepati Remoteviewing eller andre paranormale ting. og etter de har funnet dette ut blir de stemplet som useriøse. hvordan skal en da finne ut nye ting og bli sett som seriøse...
Ved å holde seg til de vitenskapelige metoder. F.eks. gjelder det at alle beviser skal telle. Mange av de useriøse "forskerne" velger de bevisene som passer deres ønskede resultat og legger vekk de andre.
Angående tids reise osv. så må en uske på at vitenskapen ikke er kommet SÅ langt. og den blir jo bare minimal i forohold til hva som finnes. vitenskapen utvikles hele tiden og en finner ut nye oppdagelser. dette er en prosess som går fremover. På det punktet vi er nå er det mye som er uklart. Derfor er det også vanskelig å "bevise" noe.
Dette er riktig, men likevel er det ikke sannsylig.

Det er viktig her å holde styr på hva som er mulig å hva som er sannsynlig. Selv om det er mulig at det flyr en tekanne i bane rundt jorden, så er det veldig lite sannsynlig.
De som tror på UFO'er og annet liv i universet (ET's) tror at det finnes en gruppe militære bla. i USA som prøver å skjule dette faktum at vi ikke er alene. Det finnes også mange vitne utsagn og dokumenter som viser til at folk har hyssjet ned denne informasjonen. Også finnes det forskere som sier de er blitt leid inn av andre til å lyve om hva som er blitt observert. Under f.eks phoenix lysene så sier en hel by at de så ufo'er. Altså lys som sto i formasjoner i lengre tid. Militæret sier de hadde oppe i flares over 8byen. Noe også de som observerte ET's tror. - AT militæret kjørte opp fleres etter at ET's var reist.
For å klare å holde på sin tro om at USAs myndigheter holder slik informasjon tilbake er man også nødt til å lage konspirasjonsteorier. Det baller på seg. Når man har fått avklart at Rosswell-episoden, som var så prestisjefylt var en ballong, så måtte man ty til mer fantastiske konspirasjoner, og det tar neppe slutt. Så lenge myndighetene avviser påstanden ses dette som bevis for konspirasjonen. Så lenge de ikke finner bevis for konspirasjonen er dette bevis for at konspirasjonen, så er dette i seg selv bevis for at konspirasjonen fungerer.
Så på den ene siden har du vitner argumenter og dokumenter, filmer og bilder på at det finnes utenomjordisk teknologi og vesner.
Det meste av dette er falskt, men det finnes noen ekte, og i den grad de har gjennomgått noen undersøkelse er de stort sett alle forklart med naturlige fenoomener.
På den andre sider har du andre igjen. med også filmer bilder og argumenter som tilsier at det de første sier ikke er sant.
Stort sett bare argumenter.
De første sier de har dokumenter på at de andre lyver. De første har også personer som benektet ET's før, - som nå sier det er sant. De som nå sier det er sant blir benektet deres historier av andre igjen som fremdeles står på at ET eksistensen ikke er sann.
Sier du det? Vis f.eks. hvor skepsis.no lyver, eller csicop.org. Jeg har vist her på forumet at f.eks. kornsirkler.no lyver, jeg har vist at Disclosure Project lyver, så vis meg at ordentlige skeptiske organisasjoner lyver.
Fra andre saker så vet vi at den beste måten å frata folk bevis på er ord mot ord prinsippet.
Nei, ikke ord mot ord, men fakta mot tro. Skeptikerne legger frem fakta, og viser sannsynligheter.
Noe annet som er interessant å se på er Psykologien bak alt dette. Hvert indiv har masse psykologiske mekanismer som gjør at vi handler og tenker som vi gjør. Vi mennesker er nokså likt bygd opp og funkerer noen lunende likt. Noe vi har til felles er et prinsipp som handler om "virkeligheten". La meg forklare.

Hver av oss, hvert individ. Har et virkelighetsbilde. Nå fungerer psykologien slik at 90% av oss, dersom som vi hører noe som er IMOT vårt virkelighetsbilde vil benekte denne nye informasjonen tvert, SELV om det kan ligge noe i det. En benekter det fordi det er ubehagelig å motta informasjon som er utenfor vårt virkelighetsbilde. Det er snakk om ego beskyttelse. For å føle mestring og kontroll i hverdagen så er det kjekkt å vite hva hvilken virkelighet en har med å gjøre. Dersom en for "far out" informasjon så vil dette føre til at en som individ mister kontroll. Mange reager med benektelse uten en gang å undersøke først. Slik at i noen tilfeller så har du folk som benekter ny informasjon selv om det er virkelig, rett og slett fordi det handler om ego beskyttelse. og den nye informasjonen virker truende på det trygge etablerte.
Dette er ikke bare en menneskelig reaksjon, men også et filosofisk verktøy.

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.
Vi har mange eksempler på folk som FØR trodde at jorden var firkantet. Som før benektet eksistensen av bakterier. Små usynnlige fremmede bakterier? Samelweiss ble bare ledd av å folk synes den gang at hele karen var teit..
Telepati virker for mange "far out". Men i noen av de siste utgavene i illustrert vitenskap har det stått om at dette er mulig. I fysikken finnes det partikkler som reagerer på hvrandre uavhenging av avstand. Partikler som kan gå igjennom vegger bla.
Dette var en salig blanding. Firkantet jord overrasket meg, men kanskje lærte jeg noe nytt idag?
Telepati er fortsatt "far out" Illustrert vitenskap er et populærvitenskapelig magasin, det betyr at de skal popularisere vitenskapen, og noen ganger er det lett å gå for langt i populariseringen.
Poenget er at vi hele tiden er i en prosess. Fra før i tiden frem til nå var vi en prosess. Fra nå og inn i fremtiden er vi fremdeles i en prosess.
Javisst er vi det, og så lenge vi holder oss til kunnskap istedet for tro, så vil prosessen fortsette.
At det kommer til å være mye surr rundt ET og ufo eksistensen tror jeg kommer til fortsette i en del år til kanskje noen tiår. Vanskelig å si. De millionenen som har sett Ufo'er vet hva de så men skjønner også at vitenskapen er i en prosess. og vet også at det er mange argumenter for og i mot. Og mye surr. De fleste mennesker rister bare på hodet når de hører snakk om ufo'er. Igjen handler dette om virkelighetsbilde deres.
De millionene som så UFO vet ikke hva de så. Det er nettopp det som er UFO, Uidentifisert...
UFO observasjoner har økt veldig siden 1950 årene. Jeg for alt det jeg vet kan være åpen for at det jeg så faktisk var menneske lagde ufo'er (et misvisende begrep).
Militæret i usa har laget flygende tallerkner. det finnes dokumenter og filmer For dette, det finnes dokumente og filmer mot dette.
Folk har til alle tider sett mye rart på himmelen. Tidligere var det vel engler eller hekser eller gudvethva, nå er det UFOer.

Kan du linke til en film som argumenterer mot at amerikanerne hadde forsøk med runde fly?
Her er uansett noen filmer FOR eksistensen av at grupper i usa har kopiert opp/ eller prøvd å bygget ufo'er. (flygende tallerkner):

http://www.youtube.com/watch?v=-m_9_M2m-3M

6 minutter uti kan du se en menneske laget flygende tallerken.
Denne har jeg kommentert før.
http://www.youtube.com/watch?v=peSubiNxGDo

Her er en som har jobbet på S4 basen i usa, og forteller ut om hva han var ansatt der for å gjøre. Det er ikke mange som har hatt en slik stilling som han, og faktisk var leid inn i et så topp hemmelig prosjekt så hva han har å fortelle om han sitt opphold på S4 er veldig uvanlig. Dette er forresten fra de siste årene.
Kanskje du kan fortelle meg hva han sa?
UFO og ET eksistensen blir beskrev som "den største hemmeligheten i menneskets historie".
Bare av de som tror det er en hemmelighet. :D
I den forbindelsen så skjønner jeg godt at mange ikke kan tro det er mulig. og at dette høres ut som en massiv konspirasjonsteori. Vel vi har hatt hemmeligheter i historien før.
Jeg kan vise til at når et land invaderer et land med løgnaktige "bevis" så forteller også det litt... usa- irak.
Tja, mye av det er konspirasjonesteori, mye er løgn, og mye er folks genuine opplevelser.

Hva har gulfkrigen med flyvende tallerkner å gjøre?
Mot argumenter er jo at det kan umulig skjules at så store hemmeligheter holdes hemmelig. Og at dersom det hadde vært sant så ville verden fått vite om det, at det ville kommet ut til folk på youtube og facebook. At det ville skapt millioner av tilhengere at folk flest visste om det.
Det er et viktig argument. En slik konspirasjon som er beskrevet i UFO-miljøet ville vært umulig å holde hemmelig så lenge.
Vel igjen ingenting er enten/eller. Jeg har hørt folk som sier "selv om jeg hadde sett en flygende tallerken" så vill jeg ikke trodd på det... (!) say no more.. Viser til virkelighetsbilde mekanismene til de fleste individer.
Du skal ikke alltid tro dine egne øyne. Vi har mange forskjellige illusjoner som viser med all tydelighet at vi lett lar oss lure av det vi ser.
Folk som har har flygende tallerkner og vet hva de har sett er stor sett ikke galninger (selv om det finnes galninger OGSÅ). så skeptikerene må vel undres over mye det finnes av folk med "rare" tankerekker. Antallet kommer nok bare til å øke. vitenskapen er i en prosess og en må smøre seg med tolmodighet. de som ikke tror de tror ikke. en kan ikke tvinge på dem en tro, de for se en flygende tallerken selv også vil de eventuellt være åpen for hva de har sett. og skjønne problematikken i dette enorme puslespillet.
Det er ikke så mange skeptikere som vil kalle dem galninger, tror jeg. Veldig ofte er man offer for illusjoner, man drømmer eller man lar fantasien ta overhånd. UFO-observasjonene øker ikke, men antallet som havner på youtube osv øker. Både fordi videomanipulering blir enklere for hver dag, men også fordi stadig flere ser noe de ikke forstår, og har muligheten til å forevige det med mobiltelefoner osv.
Antall ord: 2161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

I denne posten sikter jeg ikke til BEVIS. Noe som fremdeles er vanskelig.

Selv om jeg tror at mange av dokumentene og vitne utsagnene i disclosure prosject er sanne. Og at det finnes bevis der. jeg kaster ikke ut babyen med badevann, sagt litt metaforisk....

Du tror ikke dette er bevis. jeg tror det er bevis. Også finnes det enkelte som mener at NOE av det ikke er sant. noe som godt kan være tilfelle. men igjen. MESTEPARTEN, (ikke alt) tror jeg er bevis. TROR jeg er bevis.

Vi for være enige i å være uenige.

Jeg tror ikke illustrertvitenskap driver å vrir på sannheten. Jeg tror partikkler kan reagere på hverandre uavhengig av avstand.

Og usa og russland har land som har bygget flygende tallerkner som du kan se på videoklippene over. Dette er det som kommer ut. Jeg TROR også at det er laget mer enn akkurat de to som jeg har lagt video klipp til........

http://www.youtube.com/watch?v=-m_9_M2m-3M - Amerikansk flygende tallerken

http://www.youtube.com/watch?v=gjBiy2ni ... re=related - Russisk flygende tallerken
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Den som er avslørt i bevisst løgn skal ikke ha samme troverdighet som en som har holdt seg til sannheten. Derfor får heller ikke Sudbø fortsette som kreftforsker, men må tilbake til tannlegestanden igjen.

Disclosure Project er avslørt i løgn, og bør da behandles deretter, men for all del, kontroller deres forskning, og følg opp det som er verdt å følge opp. F.eks. deres påstand om vakuumenergi som de skulle legge fram i 2001. Hva skjedde egentlig med denne oppsiktsvekkende avsløringen? Hvorfor har vi ikke hørt mer om den? Var det en annen løgn fra DP?

Påstander om opplevelser er ikke bevis, Det spiller ingen rolle hvor du står, anekdoter er ikke bevis uansett. Likevel kan de danne et grunnlag for bevis. Ved å undersøke påstandene kan man finne ut ting, og kanskje man da kan finne bevis. Man har ved undersøkelse av flere av disse fenomenene funnet at det var helt naturlige ting de beskriver, som f.eks. et fyrtårn.

Vi må gjerne bli enige om uenighet, men jeg skulle likt å komme til bunns i dette. Hvilke bevis er det du sikter til?

Illustrert vitenskap forvrenger neppe forskningsresultater bevisst, men de skal popularisere, og det hender da at journalisten misforstår eller vil gjøre stoffet litt mer spennende ved å legge til litt selv.

I partikkelfysikken kan nok partikler være sammenfiltrede, og endre spinn avhengig av hverandre, selv på avstand, men jeg vet ikke hvilke konsekvenser du trekker ut av dette, og hvordan du mener dette påvirker denne diskusjonen.

Flygende tallerkener eller runde fly, to forskjellige betegnelser på det samme, men som gir vidt forskjellig inntrykk. Det er sikkert flere som har forsket på runde fly, men meg bekjent har ingen fått noen suksess med slike prosjekter. Hvis vi tenker oss at noen har laget en flygedyktig prototyp på rundt fly, hvilke konsekvenser mener du det vil få for denne debatten?
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Kan du ikke søke litt selv om the disclosure project. Det er jo enormt mye informasjon.

Spørsmål som du stiller:

energien. Hvorfor har vi ikke hørt om den? - Den har vi hørt om. Men det var grupper i militæret som satt på denne, ikke www.disclosureproject.org

Energien er under utvikling nå. - Av www.orionproject.org Hvor en skal samle verdens beste forskere.

Dr greer er den som har intervjuet ,nå, over 500 personer innenfor myndighetene, militæret, nasa- ansatte, forskere og andre.
Folk fra alle kanter og lag i usa som VET om eksistensen av annet liv har henvendt seg til www.disclosureproject.com for å fortelle sannheten ut til folket. Dette er bare hva som er oppe i dagens lys. Det finnes flere som sitter på informasjon som ikke snakket åpent ut om det.

Jeg har et spørsmål til deg BA. Hva tenker du om at folk prøver aktivt å benekte denne informasjonen, og til og med går taktisk tilverks med ulovlige midler for å ødlegge troverdigheten til mennesker som sitter på dokumenter og bevis?

http://www.youtube.com/watch?v=_8jiSFNm ... re=related

En annen løgn av DP??? - hvis du mener Dp driver bare å lyver. så tror jeg du har misforstått litt.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:Kan du ikke søke litt selv om the disclosure project. Det er jo enormt mye informasjon.

Spørsmål som du stiller:

energien. Hvorfor har vi ikke hørt om den? - Den har vi hørt om. Men det var grupper i militæret som satt på denne, ikke www.disclosureproject.org

Energien er under utvikling nå. - Av www.orionproject.org Hvor en skal samle verdens beste forskere.

Dr greer er den som har intervjuet ,nå, over 500 personer innenfor myndighetene, militæret, nasa- ansatte, forskere og andre.
Folk fra alle kanter og lag i usa som VET om eksistensen av annet liv har henvendt seg til www.disclosureproject.com for å fortelle sannheten ut til folket. Dette er bare hva som er oppe i dagens lys. Det finnes flere som sitter på informasjon som ikke snakket åpent ut om det.

Jeg har et spørsmål til deg BA. Hva tenker du om at folk prøver aktivt å benekte denne informasjonen, og til og med går taktisk tilverks med ulovlige midler for å ødlegge troverdigheten til mennesker som sitter på dokumenter og bevis?

En annen løgn av DP??? - hvis du mener Dp driver bare å lyver. så tror jeg du har misforstått litt.
DP sine sider inneholder enormt mye svada. Jeg ser det ikke som min oppgave å lete igjennom all den svadaen for å finne noe seriøst.

Hvis jeg husker riktig, så skulle DP avsløre denne energien i 2001.
Av de 500 vitnene til Greer, så har jeg sjekket noen få. To av de få jeg har sjekket har vist seg å være veldig dårlige eksempler. Hvor mange flere kan vi bare gjette oss til.

De som viser med argumenter at dette er svada har jeg all respekt for, men hvis noen lyver for å holde informasjon tilbake, så synes jeg det er like ille som å lyve for å gi inntrykk av en slik konspirasjon.

Jeg har tidligere bedt om dokumentasjon på at skepsis.no eller csicop.com lyver. Kan du vise til noe slikt?

Hva annet de gjør enn å lyve aner jeg ikke, men de gjør sikkert en del annet også, men at de lyver er vel noe jeg har vist eksempler på.

I dette videoklippet, vet du hva Mitchell snakker om? Han nevner ikke hva han snakker om en eneste gang, han snakker kun om en hemmelighet som har holdt på en stund.
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

BA. skrev:
KB skrev:Kan du ikke søke litt selv om the disclosure project. Det er jo enormt mye informasjon.

Spørsmål som du stiller:

DP sine sider inneholder enormt mye svada. Jeg ser det ikke som min oppgave å lete igjennom all den svadaen for å finne noe seriøst.

Hvis jeg husker riktig, så skulle DP avsløre denne energien i 2001.
Av de 500 vitnene til Greer, så har jeg sjekket noen få. To av de få jeg har sjekket har vist seg å være veldig dårlige eksempler. Hvor mange flere kan vi bare gjette oss til.

De som viser med argumenter at dette er svada har jeg all respekt for, men hvis noen lyver for å holde informasjon tilbake, så synes jeg det er like ille som å lyve for å gi inntrykk av en slik konspirasjon.

Jeg har tidligere bedt om dokumentasjon på at skepsis.no eller csicop.com lyver. Kan du vise til noe slikt?

Hva annet de gjør enn å lyve aner jeg ikke, men de gjør sikkert en del annet også, men at de lyver er vel noe jeg har vist eksempler på.

I dette videoklippet, vet du hva Mitchell snakker om? Han nevner ikke hva han snakker om en eneste gang, han snakker kun om en hemmelighet som har holdt på en stund.
Du fremstår ikke som nøytral en gang. Du går AKTIVT inn for å benekte alt. Leter frem ting for å benekte og kalle ting tull. Du sier at du "tilfeldigvis" har sjekket ut to personer som det står kritikk om. Vi vet alle at dette ikke er tilfelle. og nei jeg kan ikke bevise det :P

Hvorfor er du her egentlig? Er du i det hele tatt åpen for noe paranormalt overhodet?

Folk som har oppleved ut av kroppen opplevelser, Sett ufo'er. Opplevd ESP evner. vært sanndrømte kan kjenne energi'er osv. Skjønner jo at du er skeptisk til alt! - og dem stoler joselvfølgelig på sine egne opplevelser.
Vitenskapen klarer til dags dato ikke å bevise "ikke fysiske" ting med fysiske bevis. Det hele er en sirkel logikk. Ta deg en titt på paranormal og hvis du mener at alle bare hallusinerer så tror jeg du skal tenke deg litt om to ganger.
Antall ord: 570

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: Folk som har oppleved ut av kroppen opplevelser, Sett ufo'er. Opplevd ESP evner. vært sanndrømte kan kjenne energi'er osv. Skjønner jo at du er skeptisk til alt! - og dem stoler joselvfølgelig på sine egne opplevelser.
Vitenskapen klarer til dags dato ikke å bevise "ikke fysiske" ting med fysiske bevis. Det hele er en sirkel logikk. Ta deg en titt på paranormal og hvis du mener at alle bare hallusinerer så tror jeg du skal tenke deg litt om to ganger.
Her forenkler du veldig. Det er ikke snakk om at "alle hallusinerer" eller "alle lyver", det handler om at de fleste ser noe de egentlig ikke vet hva er, for så å danne seg en egen mening om det. Veldig ofte gidder/vil man ikke undersøke nærmere, annet enn å ta til seg all mulig informasjon om det overnaturlige/paranormale. Dette fører igjen til at det bygger på seg.

Vitenskapen har ikke bevist at f.eks. spøkelser ikke eksisterer, og det kommer den sannsynligvis aldri til å gjøre heller. Hvis de ikke finnes, noe jeg finner mest sannsynlig, så er det jo heller ikke mulig å motbevise.
Det vitenskapen/forskere (og ofte sunn fornuft, som man sier) kan gjøre derimot, er å forklare hva som kan være årsaken i de forskjellige tilfellene. I mange tilfeller finner man ut nøyaktig hva årsaken er, og i andre kan man danne seg et godt bilde av det.

Problemet er nettopp at så mange velger å stole på sine egne tolkninger av opplevelser, og snakker deretter om sin tolkning som sannhet. Det hører til sjeldenhetene at slike mennesker stiller seg åpne til mer jordnære forklaringer (noe som jo er grunnen til at de har sin overbevisning i utgangspunktet).
Når det er sagt, så har du enkelte troende som snakker godt for seg, og er hakket mer reflektert og åpne. Det respekterer jeg fullt ut.

Når det gjelder skeptikere (av fare for å generalisere her), så kaller de nok sjeldent folk som forteller om sine opplevelser for løgnere (med mindre det er god grunn til det), og det er nettopp fordi de fleste skeptikere er interessert i de psykologiske og fysiske aspektene ved det paranormale. De er klar over at det en opplever virker helt ekte selv om det ligger noe langt mer hverdagslig enn et spøkelse til grunn.

Men nå er det nok OT ;)
Antall ord: 404
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:Du fremstår ikke som nøytral en gang. Du går AKTIVT inn for å benekte alt. Leter frem ting for å benekte og kalle ting tull. Du sier at du "tilfeldigvis" har sjekket ut to personer som det står kritikk om. Vi vet alle at dette ikke er tilfelle. og nei jeg kan ikke bevise det :P

Hvorfor er du her egentlig? Er du i det hele tatt åpen for noe paranormalt overhodet?

Folk som har oppleved ut av kroppen opplevelser, Sett ufo'er. Opplevd ESP evner. vært sanndrømte kan kjenne energi'er osv. Skjønner jo at du er skeptisk til alt! - og dem stoler joselvfølgelig på sine egne opplevelser.
Jeg er ikke nøytral, og har heller ikke forsøkt å gi inntrykk av at jeg er nøytral til dette spørsmålet.

Jeg går inn for å vise at løgner er løgner, at det er mange misforståelser ute og går når det gjelder dette fenomenet, og jeg går aktivt inn for å forsøke å oppklare disse misforståelsene.

Hvis du vet at jeg ikke har sjekket disse to, så får du legge fram dokumentasjon på det. Du sier jeg lyver, og da synes jeg du kan vise hvorfor du mener jeg lyver.

Jeg har selv vist at her på forumet at jeg har sjekket begge to. At det var et tilfeldig utvalg har jeg ikke sagt, det var to som tidligere ble brukt som eksempler på vitner hos DP.

Så lenge ting kan påvirke oss, det vil si at vi kan merke det, så kan også vitenskapen måle det. Dermed kan alle opplevelser også måles vitenskapelig. Hvis du mener UF'er ikke er fysiske, slik at vitenskapen ikke kan måle det, så kan det heller ikke påvirke oss.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chowbow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Kornsirkler laget av avanserte militære våpensystemer!

Innlegg av chowbow »

IRIEH skrev:Hei!

Jeg tror det er riktig å være ganske så skeptisk. På Uproot Media kan dere lese følgende:

http://www.uprootmedia.org/kornsirkler3a.html

En ganske så avslørende artikkel skrevet av en ingeniør! ;-)
Det er mange nok eksempler på at kornsirklene er laget av folk som vil ha det litt gøy. Dette blir ofte tatt som bevis på at alt paranormalt er tull.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg siterer BA:

Jeg er ikke nøytral, og har heller ikke forsøkt å gi inntrykk av at jeg er nøytral til dette spørsmålet.

Jeg går inn for å vise at løgner er løgner, at det er mange misforståelser ute og går når det gjelder dette fenomenet, og jeg går aktivt inn for å forsøke å oppklare disse misforståelsene.

Hvis du vet at jeg ikke har sjekket disse to, så får du legge fram dokumentasjon på det. Du sier jeg lyver, og da synes jeg du kan vise hvorfor du mener jeg lyver.

Jeg har selv vist at her på forumet at jeg har sjekket begge to. At det var et tilfeldig utvalg har jeg ikke sagt, det var to som tidligere ble brukt som eksempler på vitner hos DP.

Så lenge ting kan påvirke oss, det vil si at vi kan merke det, så kan også vitenskapen måle det. Dermed kan alle opplevelser også måles vitenskapelig. Hvis du mener UF'er ikke er fysiske, slik at vitenskapen ikke kan måle det, så kan det heller ikke påvirke oss.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kommer her til å skrive en del. kanskje jeg skriver om flere temaer utover nå. hvis det for jeg klippe andre temaer ut senere og lime de inn der de hører hjemme.

Jeg synes det er ok å diskutere Så lenge det er saklig. Og at en diskuterer de sakene der en har noe å komme med. Å FEKS: utrykke skeptisk " mest sansynnelig så er ufo'er bare tull" etter hver post synes jeg blir for dårlig.
På den andre siden Når jeg for argumenter tilbake, med å vise til kilder osv som sier f.eks at det aktuelle youtube klippet ikke stemmer. Så er dette bra. Jeg er jo også interessert i å finne mer ut om ufo fenomenet og er veldig klar over at det finnes feilaktige kilder.

De som tror på ufo' er irriterer seg jo skakk over feilaktige kilder. De irriterer seg skakk over folk som er useriøse og legger ut falske bilder og filmer. Fordi dette svekker troverdigheten til hva de tror på.

Men jeg ønsker at de jeg diskuterer med i det minste i utgangspunkte kan være åpne for det. Altså en tilnærming som utrykker at -> de ikke tror, men at det kan være mulig så lenge de for bevis.

Nå har jeg selv sett et par ufo'er og tror selv på ufo'er. Og skjønner veldig godt problematikken for hele fenomenet.

Når det gjelder Disclosureproject så tror jeg de har mye å komme med. Mye handler om instillen, at dersom en har en instilling om at det er en uærlig gruppe. Eller luringer som har råttet seg sammen så tenker en tanker om prosjektet deretter. At det kan forekomme løgner også der er jeg åpen for. Men det er en forskjell på noen medlemmer og en hel organisasjon. Selv om organiasjonen ikke har sparket ut disse medlemmene så finnes det nok komplekse grunner til at dette ikke er gjort.
Jeg er veldig på jakt etter nyanser.

Ufo troende mener jo også at flere kilder som er skeptiske er skeptiske for å dekke over hele fenomenet. Så hvis en har dette i bakhodet så blir jo mye av denne kritikken forståelig. folk som hevder at de er blitt hyssjet ned på for å vite noe om ufo fenomenet er mange. Veldig mange. Personene kommer fra elle lag. Og mange av de er jo troverdige mennesker. Det er astronauter, forksere osv. Det at disse har samlet seg i et prosjekt for å fortelle verden disse "utrolige" tingene krever mye mot. Men hvis vi er åpne for at dette stemmer så ser vi jo at det er nødvendig. Pr dags dato har vi ikke en internasjonal annerkjennelse på at dette stemmer. Så du har to ulike kilder som motiser hverandre. Og det er fullt mulig at begge parter kan lyve, om ikke begge.

Det at disclosure project selger bøker. F.eks "hidden truth, forbidden knowledge" kommer av at gruppen må ha noe å leve av. Det blir som paranormal.no . Dette er ikke en "for profit" internett side. men de er likevell avhengig av reklame på siden for å drive den. På samme måte med disclosure project.
Når det gjelder the orion project. Så samler de nå inn penger for å støtte forskere som holder på å utvikle zero enrgy. De vet jo at det er mulig ettersom de vet at grupper i militæret har det. Derfor kan de også satse på dette. Dr greer sier at i løpet av 6-12 måneder regner de med å ha denne energien ferdig.

I 2002 snakket the disclosure project om at det fantes en zero enegy (fri energi) som kunne løse energi krisa! Men som er holdt tilbake fra resten av verden.. Fordi.. dersom hvert land hadde hatt denne enegien så ville usa ikke vært noe verdens politi, de ville bare vært gjennomsnittlig. Andre land ville gått forbi dem økonomisk teknologisk og militært. De som er med i disclosure project er villige til å vitne under Ed på at det de sier er sant. Hvis du selv ser på de snakke så ser du det er vanlige mennesker som meg og deg som har hatt jobber hvor de har fått vite litt mer enn enkelte liker. De er urolige og fortvilte over at saken er slik som den er pr dags dato.

Denne saken er kommet opp på CNN og andre store tv kanaler. Selv om vi ikke har sett det på Tv 2 nyhetene eller nrk så er den oppe i andre land, det kan vi se på you tube klipp pga det er mangfoldig og har mye internasjonalt.

Jeg som har sett ufo. og som har studert fenomenet ser at det finnes få bevis tilgjengelig. Det finnes mange bevis joda, men i forhold til hva skeptikerne kreves så er det få. Enkelte spøker med at det kunne ha landet en ufo midt på torvet i enstorby og folk ville fremdeles ha bortforklart det. Det finnes haugeviss av observasjoner over hele kloden. Altså er det et internasjonalt fenomen. Også et fenomen som blir tatt seriøst. Det blir virkelig tatt seriøst av seriøse folk i en rekke land. Ufo fenomenet er ikke lenger noe som er for "ikke- normale" slik som media har utrykkt over lengre tid.
Før i tiden var det et stigma knyttet til å ha sett en ufo. Nå er det mer "populært" og inn. og skeptikere hevder også at dette kan være en grunn til økende observasjoner.

Mange tror på en annen dimensjon. Noen mener at i denne dimensjonen (den andre siden) der havner bevisstheten til dem som har død her. Noen opplever ut av kroppen opplevelser og beskriver hvordan de har vært i denne parallele virkeligheten. Mange leger har mange mange rapporter om "nær døden opplevelser" som beskriver dette.
Skeptikerene vil da si at det er fordi de er ustabile osv som gjør at de tror på dette. pga epsioden.

Hvis vi skal gjøre et lite tanke eksperiment. Og si at det finnes en parallell virkelighet. Som ikke er synlig for 90% av oss. (forresten så er det gjort statestikker på at 1/10 har opplevd ut av kroppen opplevelser). folk er fremdeles uenig i hva dette skyldes.
men tilbake til eksperimentet: Hvis vi sier det finnes en paralell virkelighet. Som er her samtidig med oss. Og for å bevise denne så måtte en ha fysiske bevis. Hvordan i huleste skulle man bevise dette? Derfor blir det vanskelig å si denne parallele virkeligheten finnes. pga mangel på bevis.

Folk flest har en formening om hvordan virkeligheten er. Vi har denne. punktum. Dette er paradgime eller retningen vi kjører inn i. Og dette ville vært svært vanskelig å bryte med tanke på stigma osv.

I denne forbindlesen så kan vi spørre oss en del filosofiske spørsmål?
Hvorfor er vi her?
Hvordan ble universet til?
Hvor stort er uinverset?
Hva eksisterer?
Hva kom først, tanken eller det materielle.

Det en måtte ha gjort for å kunne bevise en parallel dimensjon som skulle være nøkkelen til å forklare alle disse overnaturlige tingene, iallefall veldig mange av dem som Ut av kroppen opplevelser/ nær døden opplevelser, enrgier, gjenferd og paranormale evner som ESP og sjette sans som få av oss kan oppleve og sanse.

Vel det en måtte ha gjort ville vært å reist ut av kroppen (noe som det finnes oppskrifter på hvordan en gjør) En bør kanskje helst ha hørt om en venn eller et familie medlemm som har gjort det før folk flest faktisk tror det er mulig selv, deretter kan en SE for seg selv virkeligheten av dette.

Nå er det en forskere som har gjort dette. han og en annen gikk ut av kroppen i tolv år, for så å samle empiri for at denne parallele virkeligheten er fullt virkelig. Det finnes selvfølgelig ikke fysiske bevise FORDI en kan ikke ta "ting" fra en ikke-fysisk virkelighet inn i den fysiske. En trenger STRENG sakt et paradgime skifte.
Nå Tilbake til forksingen vel For å bevise dette "det er NOE der" så trenger en å forandre litt på sine egne holdninger og forhold til virkelighetsbilde. Gjør en det man alltid har gjort vil en alltid få de samme resultatene. det er vitkig å stoppe opp og stille spørsmål. er det noe med måten vi går frem på som gjør at vi ikke finner bevis? er det tilnærmingene, og grunntankene om hvordan vi må gjøre det. stille spørsmålet Kanskje en kan finne bevis dersom en har andre holdninger til hele vår eksistens?.

Det disse forkserne gjode var de gikk til denne parallele virkeligheten. med ut av kroppen teknikker( de jeg skrev dere kunne prøve ut for dere selv - Søk på det på google og youtube.) Jeg kan komme med linker senere til plasser for de som vil lære hvordan gjøre dette kjappest mulig.

Så var de to i ulike rom helt lydtette og seperate fra hverandre. Deretter gikk en tredje person ut for å skrive noe på en tavle, som personen som lå i sengen kunne rapportere gjennom høytaler og høretelefoner hva dette var). De som har studert og kanskje opplevd ut av kroppen opplevelse vet at persepsjonen vår er ute av nettopp kroppen, og en kan sanse omgivelsene våre på en annen måte. Hvis vi skal tenke oss hvordan dette er med våre vanlige 5 sanser, så har vi ikke forståelser for å skjønne det. De som har opplevd det skjønner dette.

Jeg har hatt totalt 3 ut av kroppen opplevleser og det er like spennende hver gang.
Her er link til vitenskapelig tilnærming til ut av kroppen:
http://www.youtube.com/watch?v=BcLWTuwT7Kk

For å oppsummere litt angående paranormale ting. Så gir det paranomrale makt. Om det er en sjette sans, teknologi i ufo. En parallel virkelighet, ut av kroppen muligheter. -Alt dette gir makt. Hvordan er makt fordelt? Makt er ikke delt ut til alt og alle. Dere kan sikkert finne masse eksempler på hvordan makt er for noen få, at noen få sitter på noen goder /muligheter som resten ikke har.

Verden er ikke så demokratisk og snill som vi vil ha det til alltid. Iallfall ikke når det er snakk om slike ting som det er her. som gir EKSTREM makt. En ufo som kommer fra annet liv langt uti universet. kan dere forestille dere teknologien bak dette. Og hvordan det kan brukes og ikke minst misbrukes til ulike formål.. Tenk på alt dette impliserer. Hvordan ting kunne vært annerledes. Vil man gi opp dette uten videre? "mekanismer" som makt er selvstyrende og også når det kommer til disse tingene.

Jeg har også noen eksempler på hvordan ting kunne vært bedre i samfunnet. f.eks innenfor terapien. Hvor det årevis å bli kvitt en fobi igjennom vanlig samtaler. Mens med f.eks NLP for de som har hørt om det kan en kvitte seg med fobier på 15 min. Umulig? har en den riktige teknologien finnes det ingen grenser. Jeg har selv vært vitne til andre som har kvittet seg med fobier på svær kort tid. Hvorfor brukes ikke dette offentlig? vel for det første så kan det ikke "bevises". kanskje vil det kurer for mange folk? for effektivt?

Et annet eksempel på makt kan være hypnose. Er dere klar over hvor mye hypnose som blir brukt i amerikanske filmer og generellt i politikken, reklame? Dette er språk folk med makt snakker, bokstavelig talt, som folk flest ikke vet om. nå er dette bare for å trekke en parallell og er Småterrier i forhold til de andre store temaene.

Hvorfor bruker man ikke speed reading i skolen? for kraftig, for mye læring?

Dette er kanskje dårlige eksempler. men det er iallfall for å vise til at det finnes mye mer og bedre løsninger som folk flest ikke er klar over.

Jeg har et forslag. Vi skulle hatt en egen tråd som heter Remote Viewing Testing. Hvor en eller annen stolbar person har bilde av Eske f.eks så skal folk finne ut hva som er inne i eksen ved hjelp av Remote viewing og intuisjon. Hvis det kommer opp en ny ting hver uke. Så ser vi jo etter en stund hvem som bare tipper noe og hvem som for treff gang etter gang. Det kunne vært interessant å sett. Hvis samme personen treffer riktig gang etter gang, på ulike objekter (hvor esken kan inneholde HVA som helst) så ligger det noe i en sjette sans. noe selv skeptikerne burde se.
Sist redigert av GJest på 08 Apr 2008 23:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Ps:

Det finnes falske bilder av ufo'er.
Det finnes menneske lagde Kornsirkler.
Det finnes falske ufo dokumenter
Det finnes folk som vil tjene penger på ufo-svindel.
Det finnes folk som hallusinerer
Det finnes folk som Tror de har sett ting, men så har de drømt
hjernen kan lure oss.
Øynene kan lure oss
Sansene kan lure oss

Jeg tror allikevel på UFO'er. Ut av kroppen opplevelser og ESP opplevelser.

selvmotisgende? - DE med litt nyansert bilder på ting vil skjønne hva jeg skriver her.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links