UFO, Kornsirkler & fenomenHvis de finnes, hvorfor viser de seg aldri?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB:

Tilnærmingsmåten for UFO-fenomenet er og må være å se gjennom de rapporter som finnes, og forsøke å finne naturlige/jordiske forklaringer på disse.

Man må starte med å lete etter de naturlige/jordiske forklaringene fordi om man finner en naturlig mulighet, så er den adskillig mer sannsynlig enn en overnaturlig/paranormal/utenomjordisk forklaring. Man starter altså med å se etter de mest sannsynlige årsakene, og eventuelt eliminerer disse.

Når man har funnet en naturlig forklaring, så arkiveres rapporten som en IFO.

Om man ikke har funnet en naturlig forklaring, så leter man videre eller legger den i bunken av uforklarte saker, UFO'er.

Disclosure project arbeider ikke på en slik måte, de legger alle i en annen bunke - utenomjordisk. Selv om andre har hjulpet til med å finne naturlige årsaker, endrer det ikke på deres arkivsystem, som kun består av bunken utenomjordisk.

Hvis du har noe som tyder på at martiansgohome.com lyver, så kom frem med det eller la vær å insinuer at de lyver.

Jimmy Carter vet ikke hva han så, det betyr at ingen muligheter er utelukket. Det finnes noen muligheter som er mindre sannsynlig enn andre, som f.eks. fremmede romskip eller amerikansk kopi av tilsvarende, som han spesifikt nevnte at han ikke trodde på.

Det er ikke motstand i media, for det hadde ikke vært mulig. Med youtube, og alle andre media som elsker å legge ut slike påstander så er det ikke mulig å stoppe eller bremse informasjonen i å komme ut.

Det var riktig av Arizonaguvernøren å be folket roe seg ned. Det var militære fly som under en øvelse slapp flares. (varme objekter som skal føre varmesøkende raketter bort fra flyene)

Det finnes mange hemmelige dokumenter om UFO-fenomenet, for det militære undersøkte mange påstander, og militært er svært sjelden offentlig. :)
Project Blue Book er f.eks. offentliggjort, uten at de har offentliggjort navn og personopplysningene. Dette er fortsatt hemmelig.

Out of the Blue er ikke noe å ta seriøst. Ligningen er viktig. Den viser at dette er en film laget av folk som ikke tar sannheten særlig alvorlig. De lyver der det passer dem, og blander det med virkelig forskning for at det skal virke ekte.

En film som starter med bevisst løgn er ikke noe å ta seriøst.

I Frankrike ble alle UFO-rapporter gjort tilgjengelig, uten at det førte til særlig mer enn en vanvittig pågang for å lese dokumentene den første tiden. Siden har det igrunnen vært stille. Det var vel ikke særlig interessante ting å finne der da.

Hvis disse amerkanskbygde flygende tallerkner skulle være bygget på lest av styrtede romskip, så var det usedvanlig dårlig flygeevne på disse romskipene. Så ustabile som disse var, og ikke minst støyende, noe som ikke stemmer med UFO-rapportene som tvertimot handler om lydløse eller svært lydsvake objekter.
Antall ord: 490

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

akasha memoria skrev:Etter min mening så er jo GT bare en røre av eldre kulturer :)
Og da blir det jo meningsløst å si at fellestrekkene har noen overnatulig betydning. :D
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Priapus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2008 15:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Noriega

Innlegg av Priapus »

Ja det kanskje
Jeg har kontakt med dem,på en måte som likner
fenomenet av å ha et kne som reagerer på klimaskiftet.
De gangene jeg har møtt dem,har jeg lagt merke med lydfenomener
og blåe lyskuler som blaffrer forbi i synsfeltet for så å forsvinne.
jeg antar at de har plantet noe inni meg,som gjør at de kan blande seg inn i livet
mitt.som en slags besettelse,kan en vel si,med religiøse undertoner spillende i bakgrunnen.
Men det er en villlet besettelse,jeg har alltid ønsket å få være med aliens
opp i verdensrommet.jeg tror filmen nærkontakt av tredje grad
har vært hoved-drivkreftene bak min søken etter GUDENE til Danicken.
Han er også å kreditere.

Obs-nu ser jeg at min spontane iver,har sendt innlegget på feil plass.
Antall ord: 141
Let the sunshine swing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
akasha memoria skrev:Etter min mening så er jo GT bare en røre av eldre kulturer :)
Og da blir det jo meningsløst å si at fellestrekkene har noen overnatulig betydning. :D
Ja men argh! Jeg finner jo ikke fellestrekk mellom BARE gt og andre kulturer.. Jeg pleier somregel ikke og bruke GT til sånt i det hele tatt.. Nettopp pga hærmingen.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

BA. skrev:

Hvis disse amerkanskbygde flygende tallerkner skulle være bygget på lest av styrtede romskip, så var det usedvanlig dårlig flygeevne på disse romskipene. Så ustabile som disse var, og ikke minst støyende, noe som ikke stemmer med UFO-rapportene som tvertimot handler om lydløse eller svært lydsvake objekter.
vel igjen.. Dette er nå for 50 år siden.. Teknologien kan utvikle seg kraftig på så mange år. En av de som har jobbet med å kopiere ufo'er har kommet frem i media. han jobbet på S4 basen og forklarte hvordan det så ut inni en ufo, hvordan den fungerte og hvordan den hadde havnet der. Han var teknisk ekspert som var leid inn av militæret for å kopiere dette utenomjordiske romfartøyet. Dette er en annen historie som kom frem i nyere tid.

14 % av usa inbyggerne har sett en ufo. og nesten 50% tror at militæret skjuler informasjon om utenomjordisk liv.

Mange av personene i disclosure project visste ikke om ufo eksistensen før det plutselig dukket opp for dem. De trodde først på ufo'er etter sine opplevelser. Et eksempel kan være John Callahan som så en ET- skip på radar screan'en. Samtidig som flere piloter i fly så det samme. I tillegg til vitner på bakken. Han fikk i tiden etter dette besøk av personer som ville ha denne filmen. Men han gav dem bare kopiene. det var først etter alle disse faktorene kombinert at John Callahan skjønnte hva som foregikk. http://www.youtube.com/watch?v=156SfhM0-Ec

Dette er 1 eksempel av over 500.

Frankrige sine offentlige rapporter om ufo'er førte til så mange interesserte at internett siden kræsjet, pga mye besøk. Så stor var interessen for temaet. Det var en voldsomt interesse i begynnelsen. At interessen er vekke nå? at det ikke må ha vært noe da? siden vi ikke har hørt noe? - Det dukker jo stadig opp saker i media hvor flere mennesker står frem for å fortelle om sine opplevelser. igjen er det mennesker med "høy-status stillinger som for mest kreditt i media. Dette er jo bare en liten prosent av antall mennesker som har opplevd noe.

Det diskuteres om teamet i FN. På Cnn nyhetene. På larry king show. Det snakkes om høyt oppe i systemet i storbritania. Australia snakker om ufo'er. Brazil f.eks sier offentlig at ufo'er eksisterer.

I tilegg har vi mange kjente personer som Hinter om ufo eksistensen.
Ronald Reagan: http://www.youtube.com/watch?v=NyqRglNo ... re=related

Truman snakker om UFO'er. http://www.youtube.com/watch?v=kjQvMiMYjQ0&NR=1
Her kan en se flygende tallerkener. militæret sa det var skyer. Irnoisk at militære fly skal chase skyer.

Astronaut Gordon cooper: http://www.youtube.com/watch?v=7_usx96OjKE&NR=1

Angående korn sirklene så eksistere det flere hundre av disse. Bønder rapporter at noen av dem har dukket opp i løpet av en times tid. disse korn sirklene er spredt rundt om i verden. forskere har studert symbolene og beskjedene i disse. Det gikk flere år hvor korn åkerne var et mysterium. Så en dag stillte det opp to engelsk menn som sa de hadde laget noen korn åkeret. og visste dett på TV. De hadde en planke som de hoppet på for å legge ned kornet uten å legge igjen fot spor. Vel resultatet av dette var ikke særlig imponerende. Og hvis du ser på kompleksiteten og antallet så ser en jo tydelig hvilke som er ekte og hvilke som er falske. Det er også blitt filmet at flygende tallerkener danner disse mønstrene i løpet av noen minutter.

Igjen. Et propaganda pattern går også ut på å finne forklaringer. Leie inn folk som kan "forklare" utenomjoridiske fenomener. Eller bare si litt av sannheten. Som dr Steven Greer sier. Det var flares over byen. Disse ble puttet opp, ETTER at de flygende tallerknene forsvant. For å RO til situasjon med jordiske forklaringer.

Jeg er også skeptisk til alt. og sluker ikke alt rått. Jeg er klar over at det finnes masse TULL blandt enkelte som tror på ufo'er. Det finnes falske bilder. det finnes falske filmer. Det finnes falske korn åkere. Det finnes naturlige forklaringer. Det finnes folk som lyver.

Å tenke over ufo eksistensen som en enten/eller sak blir for generellt. Å generallisere med enkelte naturlige forklaringer om at da er ALT slik. og motsatt. at alt ukjent er flygende tallerker. Jeg sier nå at jeg er klar over at det finnes mye løgn og tull på området. SAMTIDIG som jeg sier at det finnes noe som er ekte. Og mye av det ekte blir bortforklart og jukset til.

Jeg har selv sett 2 ufo'er. Hvorfor ellers skulle jeg være så engasjert. Jeg vet hva jeg så.

Bevis på at det finnes flygende tallerkner:
http://www.youtube.com/watch?v=cMdEMd15 ... re=related

Hvor mer bevis kan en ha?

Filmer analysert av tekniske eksperter.
Vitne utsagn av astronauter, generaler, forskere og andre som passer sammen.
Bilder av ufo'er hogget inn på stein vegger fra tusenvis av år siden.
Beskrivelser av Flygende tallerkner i ulike relgioner fra flere tusen år siden.
tusenvis av rapporter som er blitt undersøkt.
Flere land som offisielt har utrykket at vi deler universet med intelligent liv.
Film av kopierte ufo'er. vitneutsagn fra flere som har jobbet i disse hemmelige basene -som forteller om at kopiering av flygende tallerkener er et faktum. Dokumenter, filmer og bilder av dette.
mengder av hemmelige dokumenter som nå er kommet ut.
Hundrevis av korn åker sirkler.
Merker etter flygende tallerkener som er landet på bakken.
folk som har tatt på flygende tallerkener. vært inni dem. jobbet med dem.
Nasa tapes.
Radar tracks.
Hundrevis av millioner som mener de har sett flygende tallerkner rundt om kloden. Også i land og kulturer som ikke har hørt om Ufo'er før, eller hollywood en gang.
Doktorer som har fått ut implanter.
Vann funnet på vår nærmeste planet.
Størrelsen på universet.
Seriøse diskusjoner i media slik som Cnn, i politikken, i FN, i teknologiske miljøer. I flere lands militære styrker og blandt astronauter og rom forskere bare for å nevne noe.
Militære atom- våpen anlegg som er blitt deaktivert av flygende tallerkner, og mangfoldige vitner, filmer og dokumenter som beviser dette.
Bilder, filmer og intervjuer fra svært seriøse folk om ET's.
Forkserer som har undersøkt Biter av en flygende tallerken. denne delen er blitt sendt rundt til flere forsker miljøer og alle konstantere det samme : det er "off world" materialle.
Presidenter som prøver å få tilgang til denne informasjonen.
Antall ord: 1134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:
vel igjen.. Dette er nå for 50 år siden.. Teknologien kan utvikle seg kraftig på så mange år. En av de som har jobbet med å kopiere ufo'er har kommet frem i media. han jobbet på S4 basen og forklarte hvordan det så ut inni en ufo, hvordan den fungerte og hvordan den hadde havnet der. Han var teknisk ekspert som var leid inn av militæret for å kopiere dette utenomjordiske romfartøyet. Dette er en annen historie som kom frem i nyere tid.
Og dette har du selvfølgelig dokumentasjon på? Eller har du fått dette fra Disclosure Project?
14 % av usa inbyggerne har sett en ufo. og nesten 50% tror at militæret skjuler informasjon om utenomjordisk liv.
Samtidig tror 44% amerikanere at Jesus skal komme tilbake og dømme jordens befolkning, 26% tror at solen går i bane rundt jorda, 60% tror at fattige er late, 13% tror deler av månen er laget av ost, og en stor del amerikanere tror sågar at Europa er ETT land.
Mange av personene i disclosure project visste ikke om ufo eksistensen før det plutselig dukket opp for dem. De trodde først på ufo'er etter sine opplevelser. Et eksempel kan være John Callahan som så en ET- skip på radar screan'en. Samtidig som flere piloter i fly så det samme. I tillegg til vitner på bakken. Han fikk i tiden etter dette besøk av personer som ville ha denne filmen. Men han gav dem bare kopiene. det var først etter alle disse faktorene kombinert at John Callahan skjønnte hva som foregikk. http://www.youtube.com/watch?v=156SfhM0-Ec
Det at enkelte mennesker etter sigende er blitt "frelst" slik sier heller ingenting om sannheten bak mytene. Spesielt ikke når det kommer fra Disclosure Project.
Frankrige sine offentlige rapporter om ufo'er førte til så mange interesserte at internett siden kræsjet, pga mye besøk. Så stor var interessen for temaet. Det var en voldsomt interesse i begynnelsen. At interessen er vekke nå? at det ikke må ha vært noe da? siden vi ikke har hørt noe? - Det dukker jo stadig opp saker i media hvor flere mennesker står frem for å fortelle om sine opplevelser. igjen er det mennesker med "høy-status stillinger som for mest kreditt i media. Dette er jo bare en liten prosent av antall mennesker som har opplevd noe.
Og det var tilsvarende interesse rundt myten om Maria og Den Hellige Gral når "Da Vinci-koden" ble sluppet. Igjen; det at enkelte tror på noe gjør det ikke dermed sant. Selv ikke når mange tror på det samme.
Det diskuteres om teamet i FN. På Cnn nyhetene. På larry king show. Det snakkes om høyt oppe i systemet i storbritania. Australia snakker om ufo'er. Brazil f.eks sier offentlig at ufo'er eksisterer.
Igjen bare synsing og meninger. Du må heller ikke forveksle forskning på området med at man sier at UFO'er er utenomjordiske.
På samme måte kan man tolke Bibelen akkurat slik man vil. Hvis man går inn for det kan man finne "skjulte" meninger hvor som helst.
Angående korn sirklene så eksistere det flere hundre av disse. Bønder rapporter at noen av dem har dukket opp i løpet av en times tid. disse korn sirklene er spredt rundt om i verden. forskere har studert symbolene og beskjedene i disse. Det gikk flere år hvor korn åkerne var et mysterium. Så en dag stillte det opp to engelsk menn som sa de hadde laget noen korn åkeret. og visste dett på TV. De hadde en planke som de hoppet på for å legge ned kornet uten å legge igjen fot spor. Vel resultatet av dette var ikke særlig imponerende. Og hvis du ser på kompleksiteten og antallet så ser en jo tydelig hvilke som er ekte og hvilke som er falske. Det er også blitt filmet at flygende tallerkener danner disse mønstrene i løpet av noen minutter.
Kornsirkler har flere dedikerte tråder her inne, og gjentatte ganger har både jeg og andre vist at slike sirkler enkelt kan lages av mennesker, og at det ikke eksisterer dokumentasjon på at disse er laget av utenomjordiske. Mysteriet er i stor grad medieskapt, godt hjulpet av fanatikere og useriøse "forskere".

Kompleksiteten er ikke noe bevis for utenomjordisk kreativitet, kun forholdsvis enkel matematikk og grei kunnskap om geometri. Hvis du ser litt nærmere på disse sirklene vil du også se at de er langt fra perfekte.

Datamaskiner er veldig komplekse, vil du si at disse også er laget av utenomjordiske?
Bare fordi du ikke forstår teknikken som ligger bak? Eller hva med naturrealistiske malerier? Tryllekunstnere?

Den filmen du sikter til er bevist som juks. Den ble redigert av et medieproduksjonsfirma.
Igjen. Et propaganda pattern går også ut på å finne forklaringer. Leie inn folk som kan "forklare" utenomjoridiske fenomener. Eller bare si litt av sannheten. Som dr Steven Greer sier. Det var flares over byen. Disse ble puttet opp, ETTER at de flygende tallerknene forsvant. For å RO til situasjon med jordiske forklaringer.
Du har ingen grunn til å kalle dette for propaganda. Hvis du vitterlig har bevis for at det er det, så kom gjerne med det.
Jeg er også skeptisk til alt. og sluker ikke alt rått. Jeg er klar over at det finnes masse TULL blandt enkelte som tror på ufo'er. Det finnes falske bilder. det finnes falske filmer. Det finnes falske korn åkere. Det finnes naturlige forklaringer. Det finnes folk som lyver.
Du fremstår ikke som skeptisk til alt. Hadde du vært det hadde du ikke snakket så skråsikkert om et fenomen som aldri er blitt bevist. Da hadde du forsøkt langt hardere å eliminere disse ganske usannsynlige forklaringene.
Å tenke over ufo eksistensen som en enten/eller sak blir for generellt. Å generallisere med enkelte naturlige forklaringer om at da er ALT slik. og motsatt. at alt ukjent er flygende tallerker. Jeg sier nå at jeg er klar over at det finnes mye løgn og tull på området. SAMTIDIG som jeg sier at det finnes noe som er ekte. Og mye av det ekte blir bortforklart og jukset til.
Du har helt rett; det skal ikke sees på i sort/hvitt. Men - du har heller ikke noe belegg for å si at noen av sakene er ekte. Det skal langt mer til enn å sitere såkalte vitneutsagn fra upålitelige kilder, synse om konspirasjoner, og mene ditt og datt.
Jeg har selv sett 2 ufo'er. Hvorfor ellers skulle jeg være så engasjert. Jeg vet hva jeg så.
Du vet ikke hva du så hvis du så to UFO'er. Jeg har også sett uidentifiserte flygende objekter, men de er gjerne av en slik karakter at det er umulig å si akkurat hva det er. Det er mye på himmelvelvinga du og jeg ikke aner hva er. I veldig mange tilfeller er det satelitter, fly, nødbluss, romskrot, stjerneskudd, værballonger, eller til og med fugler.
Bevis på at det finnes flygende tallerkner:
http://www.youtube.com/watch?v=cMdEMd15 ... re=related
Hvis du er skeptisk til alt; hvorfor lar du deg lure av denne underholdningen? Man skal være forsiktig med å tro på ting som blir sagt i slike "dokumentarer".
De bruker tidlig i snutten et intervju med Will Smith, antakeligvis fra en pressevisning av "Men In Black" eller "Independence Day", hvor han mener det må finnes "noe der ute" - dette sier litt om seriøsiteten. De bruker også "bildeanalytikere" som klarer å si "dette er ikke konvensjonelle fly...det burde få en til å stille noen spørsmål...". Så siden det ikke er et fly, så MÅ det være utenomjordisk?

De bruker KUN mennesker som hevder vi blir besøkt av utenomjordiske - ingen som har en skeptisk holdning.
Pluss at de hele tiden bruker ord og vendinger som "...you'll be stunned of the footage" og "...never before has a single program put this much evidence and footage on trial" (ordet "trial" er håpløst ironisk å bruke i et slikt program).
Hvor mer bevis kan en ha?
Jeg fant ingen bevis der.
Filmer analysert av tekniske eksperter.
Vitne utsagn av astronauter, generaler, forskere og andre som passer sammen.
Bilder av ufo'er hogget inn på stein vegger fra tusenvis av år siden.
Beskrivelser av Flygende tallerkner i ulike relgioner fra flere tusen år siden.
tusenvis av rapporter som er blitt undersøkt.
Flere land som offisielt har utrykket at vi deler universet med intelligent liv.
Film av kopierte ufo'er. vitneutsagn fra flere som har jobbet i disse hemmelige basene -som forteller om at kopiering av flygende tallerkener er et faktum. Dokumenter, filmer og bilder av dette.
mengder av hemmelige dokumenter som nå er kommet ut.
Hundrevis av korn åker sirkler.
Merker etter flygende tallerkener som er landet på bakken.
folk som har tatt på flygende tallerkener. vært inni dem. jobbet med dem.
Nasa tapes.
Radar tracks.
Hundrevis av millioner som mener de har sett flygende tallerkner rundt om kloden. Også i land og kulturer som ikke har hørt om Ufo'er før, eller hollywood en gang.
Doktorer som har fått ut implanter.
Vann funnet på vår nærmeste planet.
Størrelsen på universet.
Seriøse diskusjoner i media slik som Cnn, i politikken, i FN, i teknologiske miljøer. I flere lands militære styrker og blandt astronauter og rom forskere bare for å nevne noe.
Militære atom- våpen anlegg som er blitt deaktivert av flygende tallerkner, og mangfoldige vitner, filmer og dokumenter som beviser dette.
Bilder, filmer og intervjuer fra svært seriøse folk om ET's.
Forkserer som har undersøkt Biter av en flygende tallerken. denne delen er blitt sendt rundt til flere forsker miljøer og alle konstantere det samme : det er "off world" materialle.
Presidenter som prøver å få tilgang til denne informasjonen.
Synsing, iscenesetting, underholdning, svada, dårlig forskning, ensrettet.
Antall ord: 1705
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Interessant å lese innleggene her. Det får en til å dra på smilebåndet, og ihvertfall ikke bli irritert.

Husker " min helt" på 60 og 70 tallet blant annet var Erik Tandberg. Syntes han hadde så mange interessante program som jeg slukte rått. Det skjedde mye innen romfart på den tiden. Moro å få oppleve den pioneer tiden. Husker det den gangen ble sagt at
"Utenomjordisk" liv ikke var særlig sannsynelig. Men, det værste var vel at OM det eksisterte noe slikt ville de overhode ikke ha muligheter for å komme hit pga. avstanden etc. etc.
Så ble det benyttet et ord som jeg synes er helt bak mål: "Det er IKKE mulig"
Hva vet vi om det ??

I ettertid så har vel Mr. Tandberg fått et litt videre syn mht. utenomjordisk liv. At det mest sannsynelig finnes, og kanskje tilogmed er intelligent.

Nei, "BA" jeg kan ikke dokumentere mine utsagn :mozilla_wink: det er bare slik jeg husker det.

Mitt poeng er at argumentet : "Detter er IKKE MULIG" bør bannlyses.
Vi vet overhode ikke noe om HVA som er MULIG.
Etter som vi mennesker utvikler oss finner vi ut at ting ER mulig og enda mere mulig kommer det til å bli. Vent å se.

Mht. UFO fenomenet så har vi vel ikke så mye å stille opp med.
Det er godt at noen går i bresjen for å prøve å få løst mysteriet på godt og vondt.
Jeg er nå ÅPEN i sinn, og blir vel ikke overrasket over sannhetens øybelikk.
Antall ord: 254
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:
BA. skrev:Hvis disse amerkanskbygde flygende tallerkner skulle være bygget på lest av styrtede romskip, så var det usedvanlig dårlig flygeevne på disse romskipene. Så ustabile som disse var, og ikke minst støyende, noe som ikke stemmer med UFO-rapportene som tvertimot handler om lydløse eller svært lydsvake objekter.
Tiden spiller ingen rolle. Hvis aliens kom hit med romskip som er kopiert av mennesker, og dette er resultatet, så er det ikke særlig samsvar med rapporterte tilffeller av UFO'er og de virkelige UFO'ene.
Mange har sett en UFO, det betyr at mange har sett noe i luften de ikke vet hva er. Jeg har også gjort det, men det betyr ingenting for påstandene om at USA bygger kopier av fremmede romskip. Et antall på hvor mange som tror ditt eller datt kommer mye an på hvordan spørsmålet stilles, og hvordan svarene tolkes. Å kaste fram slike tall om hva folk tror er irrelevant i en diskusjon om fakta.

Dette er 1 eksempel av over 500.
Det finnes to eksempler på John Callahan i deres arkiver, og jeg har ikke sjekket deres påstander.

Men hvis historien stemmer, (Når det gjelder DP, så tar jeg dette forbeholdet), så er dette et eksempel på et uidentifisert flygende objekt. Det er ikke bevis for noe annet ann at det ikke er blitt forklart (ennå). Muligheten for at det er et fremmed romskip er altså ikke motbevist, men heller ikke bevist.
Javisst dukker det opp nye historier, men det har vært lite informasjon fra dette arkivet som har fanget noens interesse. Det var nok mer interessant da det var hemmelig, akkurat som de amerikanske rapportene. :)
Det diskuteres der også, fordi det er mange som er opptatt av fenomenet. Landenes regjeringer rundt omkring består av mennesker med forskjellige oppfatninger. I Norge er det bestemt at minst halvparten av regjeringsmedlemmene må stå oppført i en spesiell menighet.
Er deres stjernestatus noe autoritetsbevis på dette fenomenet? Avsenderen er totalt uinteressant for meg, men budskapet kan være interessant. Riktignok er det greit å være klar over om personen er til å stole på, men utover kjente løgnere stoler jeg i utgangspunktet på at man snakker sant.
Truman snakker om UFO'er. http://www.youtube.com/watch?v=kjQvMiMYjQ0&NR=1
Her kan en se flygende tallerkener. militæret sa det var skyer. Irnoisk at militære fly skal chase skyer.

Astronaut Gordon cooper: http://www.youtube.com/watch?v=7_usx96OjKE&NR=1
Som sagt, det er ikke mer interessant om det er kjente navn som sier ting, hvis det er utenfor feltet de er spesialister på.
Naturen har lagt ned korn i lang tid, men avanserte figurer i kornåkrene ble oppfunnet på 70-tallet av to engelske spøkefugler.

De såkalte kornsirkelekspertene ser sjelden hvilke som er falske før de blir avslørt enten av skeptikere eller av kornsirkelmakerne selv.

Det finnes eksempel p at kornsirkel blir vurdert så fantastiske at de må være laget av utenomjordiske helt til en skoleklasse viser bilder fra produksjonen. Da var kornsirkelen likevel ikke så fantastisk, men var klart dårligere enn de "ekte" kornsirklene. :D
Ad Hoc hypoteser. Når man er avslørt, så tyr men til ekstrahypoteser for å bortforklare den reelle situasjonen.
Nei, nå må du gi deg, kornåkrene er da ekte. ;) Det er mye humbug innen dette temaet, og Steven M. Greer tjener rått på å opprettholde denne troen. Det er klart han gjerne vil fortsette å få penger av alle som tror på løgnene hans.
En UFO er enten naturlig eller så er det ikke naturlig. Det finnes ingen mellomting her, men det er noen som enkelt kan forklares naturlig, og det er enkelte som ikke like enkelt kan forklares naturlig. det finnes også noen i enda ikke har funnet forklaring på, men vi har ikke noe bevis for at det finnes noen utenomjordiske UFo'er.
Dette er nettopp den vanligste misforståelsen. Du vet hva du så, men du vet ikke hva du så.

Det er det samme med meg, jeg vet hva jeg så, et lys, men jeg vet ikke hva jeg så, for jeg vet ikke hva som forårsaket dette lyset.

Resten får ligge til senere, nå går jeg og legger meg. :) God natt.
Antall ord: 1433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Da blir altså konklusjonen at : Vi er på scratch. ingen bevis FOR og ingen bevis IMOT
om vi har eller har hatt besøk av aliens. ?
For det er vel korrekt. Det finnes inten bevis FOR, eller for all del IMOT ?? :oops:

Synd at vi ikke skal finne ut av dette her da :)
Irriterende faktisk.

Tror vi må se på dette fra en humoristisk side. Ikke krangle om det, heller la oss imponere av både fake og fakta. Så er det bare å vente å se.
Antall ord: 84
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ufo skrev:Da blir altså konklusjonen at : Vi er på scratch. ingen bevis FOR og ingen bevis IMOT
om vi har eller har hatt besøk av aliens. ?
For det er vel korrekt. Det finnes inten bevis FOR, eller for all del IMOT ?? :oops:

Synd at vi ikke skal finne ut av dette her da :)
Irriterende faktisk.

Tror vi må se på dette fra en humoristisk side. Ikke krangle om det, heller la oss imponere av både fake og fakta. Så er det bare å vente å se.
Det må nesten bli konklusjonen ja. :) Så lenge vi ikke har noe annet å forholde oss til enn videoer og bilder (som i stor grad er forfalskninger) og opplevelser, så finnes det ingen rasjonelle grunner til å tro at UFO'ene er noe annet enn naturlige fenomener.

Hvis vi ser på fenomenet i Hessdalen, så er det ikke mindre fantastisk, selv om det har helt naturlige årsaker, og nordlyset, og regnbuen. Virkelig flotte fenomener, men helt naturlige uten at det ødelegger noe ved opplevelsene.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Fenomenet i HESSdalen skyldes av naturlige grunner, skal vi tro forskerene.

" lysfenomenet oppstår i en forbrenningsprosess, der hoveddelen består av oksygen og nitrogen, og vi har gjort beregninger som viser at også grunnstoffet natrium finnes med i prosessen. Dette er med andre ord et fysisk fenomen - og det merkelige er at det som skjer på mange måter både minner om prosessene rundt de såkalte pulsarene (nøytronstjerner) og de svarte hullene langt ute i verdensrommet. Men her i Hessdalen skjer dette rett over hodene på oss, bare noen få hundre meter over bakken. En forenklet beskrivelsen av fenomenet er at vi har å gjøre med en type «ministjerner», hvor grunnstoff forbrenner i vår egen atmosfære.

Det sier professor Bjørn Gitle Hauge ved Høgskolen i Østfold, som gjennom flere år har arbeidet intenst med å finne ut av Hessdalsfenomenet, blant annet gjennom et årelangt samarbeid med den italienske astrofysikeren Jader Monari fra Istitutto Radioastronomia di Bologna. Han forteller at fenomentet i Hessdalen er mer utbredt enn de først trodde, og at det også opptrer uten at man kan observere lys hver gang."

Les mer her: http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 896060.ece
Antall ord: 201
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

En ufo som "sniker" seg inn på et tv program :D - National geographic.

http://www.youtube.com/watch?v=9TeJMPTc ... re=related
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Ufo'er har visst seg mye.

spesiellt i områder hvor det er mye militær aktivitet:

http://www.youtube.com/watch?v=D6mopqJB ... re=related

Mange klare filmer her :D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cata12345playerP
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 21:02
16
Lokalisering: søndreskogsveien1

UFO

Innlegg av cata12345playerP »

En natt, 9 april 2008, så mamma og meg på stjernene ute i terrassen, da vi så et flygene sterkt lys fly ute... jeg prøvde å ta på det men det var altfor vekke unna! hunden min nus, begynte å bjeffe sterkere til det enn han har bjeffet på noen gang! da mamma sa at det kan vere et ufo tegn, ble jeg skremt! men det som var så skummelt at ver gang jeg took kameraet mitt opp, ble det vekke! akkurat som om det ikke vil vise seg....som om den ikke fikk lov...jeg lette etter den ute i hagen men den var ikke der, så jeg tok kameraet i lommen, gjemte det, og den kom tilbake!!!!!!!!! det var det mest spennende i hele mitt liv. [/b]
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links