UFO, Kornsirkler & fenomenHvis de finnes, hvorfor viser de seg aldri?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

akasha memoria skrev:Du sier det ja.. javel. Men vi har fortsatt historier og myter :mozilla_wink:
Hehe, fantasifulle tolkninger av gamle og nye historier og myter er ikke akkurat så mye grunnlag for å fastslå at "de" har vært her gjennom hele historien.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
akasha memoria skrev:Du sier det ja.. javel. Men vi har fortsatt historier og myter :mozilla_wink:
Hehe, fantasifulle tolkninger av gamle og nye historier og myter er ikke akkurat så mye grunnlag for å fastslå at "de" har vært her gjennom hele historien.
Der er jeg helt uenig med deg BA. Fellestrekk i forskjellige fortellinger og myter fra forskjellige land, kulturer og tider kan si masse om den egentlige skjulte sannhet.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

akasha memoria skrev:
Kimbara skrev:
akasha memoria skrev: Hvis aliens er mye mere utviklet en vi er som dog ikke er så utenkelig, kan det vere at de fant apene, så potensialet og har fulgt oss gjennom utviklingen vår og "dyttet" litt.
Jeg syns ikke det virker så utenkelig, aliens har jo vert her gjennom historien.
Har de? Hvordan kom du til den konklusjonen?
Helleristninger, malerier, skrifter, myter.... osv.
Bibelen har jo historier som kan minne om aliens :)
Som det er sagt tidligere i tråden her kan man tolke slikt akkurat slik man vil, men hvis du har noen eksempler å komme med så kan vi jo ta en titt på forskjellige mulige forklaringer, slik at jeg kan vise deg hvor lett det er å "feiltolke".
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvis de finnes, hvorfor viser de seg aldri?

Innlegg av miss »

Cella skrev:UFO mysteriet er noe som ingen enda har finnet ut av. Hvorfor skal folk si: "En UFO ligner en flyvende tallerken"? Den kan like godt være firkantet. Og hvor kommer disse UFOene fra? Noen lager tullebilder om det. Og mysterier om romvesnet har de fortsatt ikke funnet ut av. Hvis vi ALDRI finner ut av dette, hvorfor kan vi ikke bare leve det livet vi har fått på en mest koselig måte. Ta oss tid til familie, venner og slektinger.

Jeg tror på UFOer, så lenge de finnes! Håper dere forstår og er enige!

så et inslag på tv det at de innrømmet ufo legenden og det kjedde under 2 verdens krig da tyskere, russere og USA prøvde å lage et rundt fly en flyvende tallerken og regjeringen gikk ut med nyheten om ufo opservasjoner.
og etter det har det bare ballet på seg og ja de klarte å lage de runde flyene (ufo) som de ble kalt, men problemet var de fikk dem ikke stabile nok men de kunne flys med så det er mange som har sett dem, men derre vet med det hemmeligkremmeriet rund det var det best å bare si det var ufo.
og så var det at de flyvende talerknene var til ufo.
faktiskt så prøver den i dag i dag å få dem stabile.
og ja det var russland som vant den gangen det ble prøvd første gangen de fikk en ingeniør fra tyskland til å jobbe for seg og USA måtte lege seg på kne den gang å innse de tapte det løpet. men det var tyskland som begynte det kappløpet.
derfor viser det seg aldri heller vil vi aldri finne ut mer en det jeg har skrevet her for det er det som er ufo.
og derfor er de ikke firkantete,
men de var en gang steelt flyene ble kalt ufo før regeringen kom ut med nyheten de har klart å lage et nytt fly.
Antall ord: 333
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kimbara skrev:
akasha memoria skrev:
Kimbara skrev:
akasha memoria skrev: Hvis aliens er mye mere utviklet en vi er som dog ikke er så utenkelig, kan det vere at de fant apene, så potensialet og har fulgt oss gjennom utviklingen vår og "dyttet" litt.
Jeg syns ikke det virker så utenkelig, aliens har jo vert her gjennom historien.
Har de? Hvordan kom du til den konklusjonen?
Helleristninger, malerier, skrifter, myter.... osv.
Bibelen har jo historier som kan minne om aliens :)
Som det er sagt tidligere i tråden her kan man tolke slikt akkurat slik man vil, men hvis du har noen eksempler å komme med så kan vi jo ta en titt på forskjellige mulige forklaringer, slik at jeg kan vise deg hvor lett det er å "feiltolke".
F.eks de ti bud som kom fra himmelen, som ifølge mayane var starten på en helt ny epoke i menneskets utvikling med nedskrevne lover og regler. Hvem i himmelen var det som leverte? Jeg tror ivertfall det ikke er gud eller jesus.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

svar

Innlegg av miss »

slik at jeg kan vise deg hvor lett det er å "feiltolke".[/quote]

F.eks de ti bud som kom fra himmelen, som ifølge mayane var starten på en helt ny epoke i menneskets utvikling med nedskrevne lover og regler. Hvem i himmelen var det som leverte? Jeg tror ivertfall det ikke er gud eller jesus.[/quote]

så de sa og trodde i fra gammelt det som var over deg var himmelen og gud det som var under deg var jorden og helvetet, og derfor kunne ikke de kristne spise poteter eller vekster som vokste under jorden, før det ble bevist at de levde et bedre liv med å se at andre var friskere som spiste poteter og andre vekster som lå under jorden.
Antall ord: 124
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: svar

Innlegg av Gjest »

miss skrev:slik at jeg kan vise deg hvor lett det er å "feiltolke".

F.eks de ti bud som kom fra himmelen, som ifølge mayane var starten på en helt ny epoke i menneskets utvikling med nedskrevne lover og regler. Hvem i himmelen var det som leverte? Jeg tror ivertfall det ikke er gud eller jesus.[/quote]

så de sa og trodde i fra gammelt det som var over deg var himmelen og gud det som var under deg var jorden og helvetet, og derfor kunne ikke de kristne spise poteter eller vekster som vokste under jorden, før det ble bevist at de levde et bedre liv med å se at andre var friskere som spiste poteter og andre vekster som lå under jorden.[/quote]

Sorry, nå datt jeg ut. Hva vil du fram til med dette?
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

akasha memoria skrev:
BA. skrev:
Der er jeg helt uenig med deg BA. Fellestrekk i forskjellige fortellinger og myter fra forskjellige land, kulturer og tider kan si masse om den egentlige skjulte sannhet.
I bibelen heter de to første menneskene Adam og Eva, i norrøn mytologi heter de Ask og Embla. Vil denne likheten bety at disse historiene er sanne?

Nei, det er ikke slik. Myter er myter, de er gjerne påvirket av hverandre og har derfor også likhetstrekk uten at det betyr noe som helst for sannhetsgehalten i mytene.

Vi har meg bekjent ingen oldtidsmyter/historier som utvilsomt handler om aliens. Det er bare fantasifulle fortolkninger av andre historier som er framlagt som om de skaulle handle om aliens.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

akasha memoria skrev:F.eks de ti bud som kom fra himmelen, som ifølge mayane var starten på en helt ny epoke i menneskets utvikling med nedskrevne lover og regler. Hvem i himmelen var det som leverte? Jeg tror ivertfall det ikke er gud eller jesus.
Bibelen sier ingenting om at det var aliens som leverte dem. Bibelen sier det var Gud.

Hvis du ikke tror dette, så er det vel mest naturlig at enten historien som helhet ikke stemmer, eller at Moses selv laget tavlene.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: svar

Innlegg av miss »

akasha memoria skrev:
miss skrev:slik at jeg kan vise deg hvor lett det er å "feiltolke".

F.eks de ti bud som kom fra himmelen, som ifølge mayane var starten på en helt ny epoke i menneskets utvikling med nedskrevne lover og regler. Hvem i himmelen var det som leverte? Jeg tror ivertfall det ikke er gud eller jesus.
.

Så de sa og trodde i fra gammelt det som var over deg var himmelen og gud det som var under deg var jorden og helvetet, og derfor kunne ikke de kristne spise poteter eller vekster som vokste under jorden, før det ble bevist at de levde et bedre liv med å se at andre var friskere som spiste poteter og andre vekster som lå under jorden.[/quote].

Sorry, nå datt jeg ut. Hva vil du fram til med dette?[/quote].

:mozilla_wink: Det jeg ville fram med at det er ikke noe alien eller romvesen der ute
er de der hvorfor komme ned til denne fiendslige jorden
men etter bibelen så de opp på gud og ned på helvete.
himmel jord forsto du den nå. :mozilla_smile:
Antall ord: 188
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

så et inslag på tv det at de innrømmet ufo legenden og det kjedde under 2 verdens krig da tyskere, russere og USA prøvde å lage et rundt fly en flyvende tallerken og regjeringen gikk ut med nyheten om ufo opservasjoner.
og etter det har det bare ballet på seg og ja de klarte å lage de runde flyene (ufo) som de ble kalt, men problemet var de fikk dem ikke stabile nok men de kunne flys med så det er mange som har sett dem, men derre vet med det hemmeligkremmeriet rund det var det best å bare si det var ufo.
og ja det var russland som vant den gangen det ble prøvd første gangen de fikk en ingeniør fra tyskland til å jobbe for seg og USA måtte lege seg på kne den gang å innse de tapte det løpet. men det var tyskland som begynte det kappløpet.
derfor viser det seg aldri heller vil vi aldri finne ut mer en det jeg har skrevet her for det er det som er ufo.
men de var en gang steelt flyene ble kalt ufo før regeringen kom ut med nyheten de har klart å lage et nytt fly.[/quote]

Nå blander du kortene her. Tyskerne skapte ganske riktig noen runde fly som ble temmelig mislykkede som militære fly, men det var aldri snakk om at de ble kalt ufoer.

Det er forøvrig rapportert om enorme, trekantede ufoer.
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av miss »

Skeptikerdama skrev:så et inslag på tv det at de innrømmet ufo legenden og det kjedde under 2 verdens krig da tyskere, russere og USA prøvde å lage et rundt fly en flyvende tallerken og regjeringen gikk ut med nyheten om ufo opservasjoner.
men de var en gang steelt flyene ble kalt ufo før regeringen kom ut med nyheten de har klart å lage et nytt fly.
Nå blander du kortene her. Tyskerne skapte ganske riktig noen runde fly som ble temmelig mislykkede som militære fly, men det var aldri snakk om at de ble kalt ufoer.

Det er forøvrig rapportert om enorme, trekantede ufoer.[/quote]

Har du sett et seelt fly det sorte trekantete? eller kall det hva du vill det er hvert fall et fly folken kalte ufo frem til det ofentlig ble vist frem.
ja et av det nyeste u s a laget :mozilla_wink:
Antall ord: 317
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

miss skrev:
Skeptikerdama skrev:så et inslag på tv det at de innrømmet ufo legenden og det kjedde under 2 verdens krig da tyskere, russere og USA prøvde å lage et rundt fly en flyvende tallerken og regjeringen gikk ut med nyheten om ufo opservasjoner.

Har du sett et seelt fly det sorte trekantete? eller kall det hva du vill det er hvert fall et fly folken kalte ufo frem til det ofentlig ble vist frem.
ja et av det nyeste u s a laget :mozilla_wink:[/quote]
folken kalte ufo frem til det ofentlig ble vist frem.
ja et av det nyeste u s a laget

Står det noe om dette på nettet?
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
akasha memoria skrev:
BA. skrev:
I bibelen heter de to første menneskene Adam og Eva, i norrøn mytologi heter de Ask og Embla. Vil denne likheten bety at disse historiene er sanne?

Nei, det er ikke slik. Myter er myter, de er gjerne påvirket av hverandre og har derfor også likhetstrekk uten at det betyr noe som helst for sannhetsgehalten i mytene.

Vi har meg bekjent ingen oldtidsmyter/historier som utvilsomt handler om aliens. Det er bare fantasifulle fortolkninger av andre historier som er framlagt som om de skaulle handle om aliens.
Jeg har ikke tenkt så mye over den likheten..

Slangen har i mange kulturer vert symbol for skjult viten, f.eks egypt. I bibelen blir adam og eva lokket til og spise frukten fra det forbudte tre av slangen. Er dette tilfeldig?
Rick Strassman sier at noen virveldyr som spesielt amfibier (slanger, øgler, frosker osv) er det lettere og bekrefte pinealkjertelen som det tredje øyet fordi det er mye mere utviklet med netthinne og hornhinne og linse. Kansje det ikke er tilfeldig at slangen har blitt bukt til denne symbolikken..
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av miss »

akasha memoria skrev:
miss skrev:

ja et av det nyeste u s a laget :mozilla_wink:
folken kalte ufo frem til det ofentlig ble vist frem.
ja et av det nyeste u s a laget

Står det noe om dette på nettet?[/quote]

Skel prøve å finne det
det var en god stund siden det gikk på tv.
men du kan se om du kan finne noe på denne siden UFO-Norges Internettportal. eller denne UFO – en kort kulturhistorie. det står meget vis du søker på ufo forklaringer hemmelig prosjekt. lykke til men der kan du finne mye om ufo og ufo observasjoner.
Antall ord: 411
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links