UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Fenomenet som endret mitt synspunkt på livet!
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2007 11:29
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Fredrikstad
Hei. Fenomenet med kornsirkler er spennende, og det er tydelig at du har interesse for det. Men vil du lage en litt seriøs side som folk kan finne, anbefaler jeg en annen hjemmeside enn pisco (heter det det?). En hjemmeside med mye reklame rundt er ikke det beste da. Jeg vet det er slike sider sønn min på 12 og hans venner bruker.
Men fortsett med interessen din for kornsirkler. Mange gode dokumentarer, og teorier. Fint at du delte det med oss i alle fall.
Men fortsett med interessen din for kornsirkler. Mange gode dokumentarer, og teorier. Fint at du delte det med oss i alle fall.
Antall ord: 87
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
Baronen:
"En annen ting. Jeg ser det som ganske bemerkelsesverdig at disse fenomenene først har dukket opp i moderne tid. Er det slik at disse utenomjordiske først nå har oppdaget oss? Virker litt merkelig spør du meg..."
Rettelse, det finnes bevis for at dette fenomenet går laangt tilbake- finnes hulemalerier og er skrevet om i bøker... finnes også i folklore ect, Ergo er dette ikke noe nytt. Paradoxet med den "moderne" verden er at ting som er så gamle som så virker "nytt"
Happy hunting..
Ser caspersokrates svarte for det... litt overflødig...
"En annen ting. Jeg ser det som ganske bemerkelsesverdig at disse fenomenene først har dukket opp i moderne tid. Er det slik at disse utenomjordiske først nå har oppdaget oss? Virker litt merkelig spør du meg..."
Rettelse, det finnes bevis for at dette fenomenet går laangt tilbake- finnes hulemalerier og er skrevet om i bøker... finnes også i folklore ect, Ergo er dette ikke noe nytt. Paradoxet med den "moderne" verden er at ting som er så gamle som så virker "nytt"
Happy hunting..
Antall ord: 98
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Hejcaspersokrates skrev:Jeg er ikke sikker på om det er "aliens eller "ufo"er som har lagd noen av kornsirklene. Mange kornsirkler er lagd av mennesker, men mange er også lagd av noe .....annet(?) (vet ikke hva/hvem/hvorfor da denne tanken hele tiden utvikler seg hos meg)
Det er vanskelig for meg å begynne å ordlegge meg riktig ang. dette temaet da det er så mye jeg vil si.
Jeg må inrømme at jeg kanskje i andres øyne kan oppfattes som en slags fanatiker, med god grunn. Da jeg har vært nesten manisk opptatt av det alternative i over 10 år. (dvs. aliens, kornsirkler, div. konspirasjonsteorier, åndelighet, new age etc.. etc...
Mange ganger har jeg vært 100% overbevist, og utbasunert bombastisk at sånn og sånn er det. For så i neste øyeblikk endre mening. Ikke bare fordi jeg har lest mer om et spesiellt emne, men ofte fordi jeg lest om noe helt annet som flettes inn i min personlige teori om alt:)
Kornsirkler.................
I skrivende stund heller min tankegang mot at det er en GRUNNLEGGENDE naturlov som mennesket enda ikke har oppdaget, noe ala gravitasjon og elektrisitet. Denne naturloven har med resonans og synkronisitet å gjøre, man kan på en måte:) trekke inn "the law of attraction" her også
http://www.divinecosmos.com/index.php?o ... &Itemid=30
mange av kornsirklene minner om mønstre man kan kjenne igjen som resonans..
(hmmm........vanskelig å få tankene ut i skriftlig form)
Et par ting til...hvorfor må det være slik at "romvesener" reiser tusenvis av lysår for å komme hit? Hva med paralelle universer, dimensjoner etc...
Hva om de er oss om, la oss si 10 millioner år, som har reist tilbake i tid??
Til skeptikerne av kornsirklene: http://paranormal.about.com/gi/dynamic/ ... x/hoax.htm
Hvis du googler litt rundt på nett finner du raskt ut at kornsirkler ikke er et 30 år gammelt fenomen, det finnes avbildninger og malerier av kornsirkler som er flere hundre år gamle.
Läste igenom länkarna...............
Håller med om en hel del där, men denna aktivitet till årtalet 2012 och 11:11
är helt felaktig. Det hela har att göra med solens cykler och det som inträffar om
fem år sammanfaller i sin tur med en ännu större cykel. Det finns samband och
funktioner som vi inte förstår ännu.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Se gärna vad jag skrev i..........vad som sker i 2012
THE LAW OF LOVE IN THE UNIVERSE
1986 CYCLE / HALLEYS KOMET
1990 SUN CYCLE
1991 CONNECTION
1992 THE RING
1993 INSIGHT 1
1994 INSIGHT 2∞
1995 <>
1996 <> HALE-BOPP / SYSTEM OBSERVED
1997 ∞ HALE-BOPP / SYSTEM INTACT
1998 <> SYSTEM U-T-D
1999 PREPARATION TIME
2000 INSIGHT 3
2001 KEYTIME / SUN CYCLE
2002 <> ---------------------------------CLEANING PERIOD 1992 - 2012
2003 <> ---------------------------------OF MAYA / INCA
2004 <>
2005 DA VINCI CODE
2006 ∞
2007 FIRE THE GRID....... GAIA
2008 <>
2009 PREPERATION
2010 <>
2011 <>
2012 COMPLETE / SUN CYCLE / END OF CLEANING PERIOD
0001 FIRST DAY STARSHIP / TRAVELLER / INSIGHT/
1991 Symbol from God
1992 Symbol of rings, symbol for religion
2012 The year of change
First Day, symbol for religion
Key time, looking for the through
Da Vinci, symbol of V
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tidpunkten 11:11 är endast en tolkning av det "balanserade läget" som
skall och måste finnas i hela det dynamiska fältet. Utvecklingen ger dock i vissa
fall en icke förutsägbar faktor som tillfälligt skapar obalans, men med tiden
stabiliseras denna händelse och anpassar sig till gravitations kraften
c/o universums utveckling. Dock om den nya "faktorn" harmonierar och samtidigt
verkar i linje med universums innersta önskan kan en succesiv förändring ske.
Det du ofta kan tolka i kornsikel är att det finns en kärna och symmetri med fraktala
inlägg. Kärnan hittar du i din egen kropp som domineras av ryggraden (märgen)
och "bron" mellan hjärnhalvorna. Hos träd och växter utgörs denna av energi-
kanalen som löper i växtens mitt. Hos planeter finner du den i zenit. Hos varelser
på vår planet (de som har synliga kroppar) har du dessutom också delningen som
ger osss en vänster och en högerhalva. En "spegel" av en spegel där + och minus
står i balans. En växt växer dock som en "bubbla" (åt alla håll) dock med en
dominans riktad mot solen. Den "bubbla" kan du också finna i den totala bilden av
universums expansion. Där zenit en gång utgjordes av en kraftig explosion.
Antall ord: 763
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Har prøvd å finne desse avbildningane/maleria du sikter til...men min goooogle finner ikkje noko. Så det hadde vore fint med nokre linker som fjerner all tvil liksom...caspersokrates skrev:Hvis du googler litt rundt på nett finner du raskt ut at kornsirkler ikke er et 30 år gammelt fenomen, det finnes avbildninger og malerier av kornsirkler som er flere hundre år gamle.
Antall ord: 64
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er riktig at fenomenet kornsirkler går langt tilbake, men ikke i den avanserte formen vi finner i dag.keke skrev:Baronen:
Happy hunting..
Det er en rekke naturlige fenomener som kan lage kornsirkler. En av dem er en slags sopp som går på kornet og legger det flatt.
Kan finne litt mer info senere, men nå har jeg ikke tid.
Antall ord: 158
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Feb 2008 10:52
- 16
madjava skrev:Har prøvd å finne desse avbildningane/maleria du sikter til...men min goooogle finner ikkje noko. Så det hadde vore fint med nokre linker som fjerner all tvil liksom...caspersokrates skrev:Hvis du googler litt rundt på nett finner du raskt ut at kornsirkler ikke er et 30 år gammelt fenomen, det finnes avbildninger og malerier av kornsirkler som er flere hundre år gamle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_circles
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Har lest den...men det som står her understøtter ikkje kornsirkler som eit fenomen eldre enn ca 30 år. At det naturlig har dukka opp kornsirkler laga av vind osv før slutten av 1970-åra har eg allereie nevnt.caspersokrates skrev:madjava skrev:Har prøvd å finne desse avbildningane/maleria du sikter til...men min goooogle finner ikkje noko. Så det hadde vore fint med nokre linker som fjerner all tvil liksom...caspersokrates skrev:Hvis du googler litt rundt på nett finner du raskt ut at kornsirkler ikke er et 30 år gammelt fenomen, det finnes avbildninger og malerier av kornsirkler som er flere hundre år gamle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_circles
Den plakaten fra 1678 har jo ikkje noko med kornsirkel å gjere...eller om ein skal synse litt kan ein i beste fall tru at naturlige kornsirkler før vart sett på som djevelens verk av hardcorn kristne...
Antall ord: 154
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Dette er såvidt jeg vet det eneste bilde som finnes, som kan brukes som argument for at det finnes kornsirkler fra før 1976.
Bildet viser imidlertid ingen kornsirkel.
I 1678 var det en bonde som nektet å betale lønnen som arbeiderne krevde for å slå åkeren hans. Han svor at før han gjorde dette, skulle ha få djevelen til å slå åkeren.
Denne natten ble det sagt at åkeren sto i flammer, og at åkeren neste morgen var perfekt slått.
Altså er det ikke kornsirkel vi snakker om, men en hel åker som ble slått.
Ellers er jo hekseringer et kjent fenomen. Vær og vind kan også legge ned korn, og av og til kan nok det skje i mer eller mindre sirkelformer.
Bildet viser imidlertid ingen kornsirkel.
I 1678 var det en bonde som nektet å betale lønnen som arbeiderne krevde for å slå åkeren hans. Han svor at før han gjorde dette, skulle ha få djevelen til å slå åkeren.
Denne natten ble det sagt at åkeren sto i flammer, og at åkeren neste morgen var perfekt slått.
Altså er det ikke kornsirkel vi snakker om, men en hel åker som ble slått.
Ellers er jo hekseringer et kjent fenomen. Vær og vind kan også legge ned korn, og av og til kan nok det skje i mer eller mindre sirkelformer.
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ok, medier fantes ikke for flere hundre år siden, en kornsirkel som oppsto et eller annet sted i verden, ville mest sannsynlig aldri bli nedtegnet/rapportert om.
Det er bare et fåtall av sirkler (og mer avanserte mønstre) som ble oppdaget av menigmann i det hele tatt. Tatt i betraktning av at de ikke hadde hverken fly eller helikopter. De stedene der det var naturlige høyder i nærheten var de eneste stedene man hadde mulighet til se fenomenet.
Folk var ikke dumme på den tiden var de vel? De beskriver ting med det ordforrådet de hadde på det tidspunktet. Hvis åkeren til bonden hadde stått i flammer så hadde han vel sett at den var brent ned og ikke nyslått?
"Occams razor" er et tveegget ehhh...barberblad. Det kommer an på hva hver enkelt syntes er mest logisk. Bare fordi et stort flertall mener en ting, betyr ikke det at de har rett, gjør det vel?
Jorda var flat, det er den ikke lenger!
Jeg har forstått det sånn at dere ikke tror kornsirkler er noe paranormalt i det hele tatt. Hva mener dere om at det finnes ufoer og romvesener her på jorda nå? ( http://www.disclosureproject.org/ )
Eller tror dere på noe overnaturlig i det hele tatt?
Det er bare et fåtall av sirkler (og mer avanserte mønstre) som ble oppdaget av menigmann i det hele tatt. Tatt i betraktning av at de ikke hadde hverken fly eller helikopter. De stedene der det var naturlige høyder i nærheten var de eneste stedene man hadde mulighet til se fenomenet.
Folk var ikke dumme på den tiden var de vel? De beskriver ting med det ordforrådet de hadde på det tidspunktet. Hvis åkeren til bonden hadde stått i flammer så hadde han vel sett at den var brent ned og ikke nyslått?
"Occams razor" er et tveegget ehhh...barberblad. Det kommer an på hva hver enkelt syntes er mest logisk. Bare fordi et stort flertall mener en ting, betyr ikke det at de har rett, gjør det vel?
Jeg har forstått det sånn at dere ikke tror kornsirkler er noe paranormalt i det hele tatt. Hva mener dere om at det finnes ufoer og romvesener her på jorda nå? ( http://www.disclosureproject.org/ )
Antall ord: 219
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvordan kan du påstå at avanserte kornsirkler er så gamle hvis du ikke har sett noen bevis for dette?caspersokrates skrev:Ok, medier fantes ikke for flere hundre år siden, en kornsirkel som oppsto et eller annet sted i verden, ville mest sannsynlig aldri bli nedtegnet/rapportert om.
Antall ord: 241
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Hert ... _Devil.gif
Bevis nok for meg, hvis det ikke er nok for deg......synd
Kan du bevise at det er menneskeskapt?
Du bare viser til hva som er mest sannsynlig gjør du ikke?
Det du mener er mest sannsynlig kommer av tankegangen din(dvs oppvekst, miljø, skole etc.). Jeg har en annen tankegang.
Man låser seg fast i jakten på bevis, hva vil feks godt nok bevis for deg være, hvis du skulle tro at avanserte kornsirkler ikke var menneskapt?
Ingen bevis er gode nok.
Det du mener er mest sannsynlig kommer av tankegangen din(dvs oppvekst, miljø, skole etc.). Jeg har en annen tankegang.
Man låser seg fast i jakten på bevis, hva vil feks godt nok bevis for deg være, hvis du skulle tro at avanserte kornsirkler ikke var menneskapt?
Ingen bevis er gode nok.
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Kimbara.....Tror du på noe overnaturlig hele tatt?? Har du evt. bevis for det du da?
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Den historien/bildet viser da ikke noen kornsirkel, den beskriver en åker som ble klippet. Jeg kan ihvertfall ikke finne noe informasjon der som tilsier at det var snakk om noe avansert mønster, slik vi finner i dag.caspersokrates skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Hert ... _Devil.gif
Ingen bevis er gode nok.
Sannsynlighet har ikke noe med oppvekst å gjøre. Sannsynlighet er matematikk, og er generelt. At du ikke har en tankegang som bygger på sannsynlighet vil ikke si at en ting ikke er sannsynlig.
Det er vanskelig å si hva slags bevis som er gode nok i en slik sak. Forelå det en seriøs forskningsrapport med godt begrunnede utsagn og solide teorier, samt billedlige bevis som kan fastslås som ekte, da hadde pipen fått en annen låt. Noe slikt har jeg til dags dato ikke funnet. Uansett hvor seriøs og grundig rapporten virker i første omgang viser det seg alltid å være en rekke usannheter og uoverenstemmelser i den.
For eksempel er det en rekke forskere som hevder å sitte på opptak og bilder som beviser sirkelens opphav, men disse kommer aldri ut. Eller "forskeren" skryter av alt det høyteknologiske utstyret som er blitt brukt, men kan kun legge fram bilder som ikke viser noe som helst, eller i beste fall noe særs utydelig. Teorier uten hold legges fram (kornets påståtte endrede struktur og egenskaper, som ikke kan bevises at kommer fra kornsirkelen f.eks.), og en rekke påstander om konspirasjoner og annet "spennende" farger rapportene.
Ta en titt på "Kornsirkler - er dette løsningen på mysteriet"-tråden. Der er det skrevet mye om fenomenet.
Sist redigert av Kimbara på 15 Feb 2008 12:09, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 360
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg prøver å tro så lite som mulig. Jeg tror på mange som sier de har opplevd ting, jeg er bare ikke enig i årsakencaspersokrates skrev:Kimbara.....Tror du på noe overnaturlig hele tatt?? Har du evt. bevis for det du da?
Antall ord: 43
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Sannsynlighetsberegning er matematikk selvfølgelig, men faktorene man bruker er subjektive. Det er faktorene man legger inn i beregningene som er påvirket av oppvekst, populærkultur, skole etc...............
Dokumentasjon, vitnemål...........Se linken over om disclosure project. Selvom det er et annet tema så er det vel bevis, er det ikke?
Dokumentasjon, vitnemål...........Se linken over om disclosure project. Selvom det er et annet tema så er det vel bevis, er det ikke?
Antall ord: 52
Hide post links |