UFO, Kornsirkler & fenomenFenomenet som endret mitt synspunkt på livet!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Truls92
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2008 18:04
16

Innlegg av Truls92 »

han mannen som var den første og eneste som har fanget opp disse ''lyskulene'' het john wailey, han drog rett ned til en påb og viste filmen.. men ble ledd ut... da spør alle seg.. kordan kan han tilfeldigvis ver på rett sted til rett tid.. så da sier folk at han kan ha redigert det laget kornsirkelen og så dratt ned på pubben....
MEN det engelske flyvåpen regestrerte at hann hadde slått telt den natten der oppe.. og filmet... ingen trodde på han fremdeles... John Wailey tok livet av seg tilslutt... alt dette gikk han til hodet... tragisk men sant...
Antall ord: 106
Det er mer mellom himmel og jord!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Truls92 skrev:han mannen som var den første og eneste som har fanget opp disse ''lyskulene'' het john wailey, han drog rett ned til en påb og viste filmen.. men ble ledd ut... da spør alle seg.. kordan kan han tilfeldigvis ver på rett sted til rett tid.. så da sier folk at han kan ha redigert det laget kornsirkelen og så dratt ned på pubben....
MEN det engelske flyvåpen regestrerte at hann hadde slått telt den natten der oppe.. og filmet... ingen trodde på han fremdeles... John Wailey tok livet av seg tilslutt... alt dette gikk han til hodet... tragisk men sant...
Beklager, men dette er feil. Han heter egentlig John Wabe, og jobber for et medieproduksjonsfirma kalt "First Cut".

Les litt om saken her: http://tzone.kulichki.com/articles/video/rem.html, eller google "John Wabe".
Antall ord: 143
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Truls92
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Truls92 »

hallo.. hvis jeg skrev at jeg så gud i går.. så lagt det ut på en nettside... hadde du trodd det da???
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Selvfølgelig.
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Truls92 skrev:hallo.. hvis jeg skrev at jeg så gud i går.. så lagt det ut på en nettside... hadde du trodd det da???
Jeg hadde trodd at du hadde trodd det.

Jeg søkte på begge navnene, og det var kun John Wabe jeg fikk treff på, det burde jo si litt. Noe mer informasjon om saken var det umulig å finne. Det burde også si litt at det som blir sagt av paranormal grad om denne videoen for det meste sies på youtube og heller tvilsomme internettsider.
Hvis du leste litt på det jeg linket til så ville du sett at en gjennomgående analyse av videoen avslørte at videoen var komponert av mer enn ett bilde. Lysene, f.eks., var et eget bilde lagt oppå videoen. Dette høres plausibelt ut, da det ikke finnes noen annen sannsynlig forklaring.
For mennesker som driver med animasjon og videoredigering på et litt høyere plan, er det ikke noe problem å få til en slik videosnutt.
Antall ord: 167
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

John Wabe og Oliver Castl-videoen er diskutert flere ganger her også.
f.eks.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 353#123353
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 969#198969
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TheAmerican
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 21:33
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: ....

Innlegg av TheAmerican »

jeg tror at kornsirklene er laga av aliens,... fordi jeg såg på discovery channel en gang om kornsirkler. Og der oppi noen sånne små sirkler i kornsirklene ( i know forvirrende xD ) fant de en gull og en sølv og en bronse plate. Lizzm tre stykker. Kem ville begrave ner gull og sølv og bronse? Det var jo 100% gull og sølv og bronse. Også på de platee var det inngravet formen på hele kornsirklet xD ( håper dåkke forstod det). Kem f.. vile begrave ner gull!? Og sølv xD
Antall ord: 96
CoLDPLaY!! Chris Martin ^^<3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Truls92
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Truls92 »

TheAmerican skrev:jeg tror at kornsirklene er laga av aliens,... fordi jeg såg på discovery channel en gang om kornsirkler. Og der oppi noen sånne små sirkler i kornsirklene ( i know forvirrende xD ) fant de en gull og en sølv og en bronse plate. Lizzm tre stykker. Kem ville begrave ner gull og sølv og bronse? Det var jo 100% gull og sølv og bronse. Også på de platee var det inngravet formen på hele kornsirklet xD ( håper dåkke forstod det). Kem f.. vile begrave ner gull!? Og sølv xD
Fett!... vet du kem som har laget dokumentaren?
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

TheAmerican skrev:jeg tror at kornsirklene er laga av aliens,... fordi jeg såg på discovery channel en gang om kornsirkler. Og der oppi noen sånne små sirkler i kornsirklene ( i know forvirrende xD ) fant de en gull og en sølv og en bronse plate. Lizzm tre stykker. Kem ville begrave ner gull og sølv og bronse? Det var jo 100% gull og sølv og bronse. Også på de platee var det inngravet formen på hele kornsirklet xD ( håper dåkke forstod det). Kem f.. vile begrave ner gull!? Og sølv xD
For det første; hvorfor skulle romvesener grave ned disse platene? For det andre; har du noe mer utfyllende å skrive om dette? Linker til sider hvor det står om det? Ligger dokumentaren på nettet?
Antall ord: 133
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Truls92
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Truls92 »

Kimbara skrev:
For det første; hvorfor skulle romvesener grave ned disse platene? For det andre; har du noe mer utfyllende å skrive om dette? Linker til sider hvor det står om det? Ligger dokumentaren på nettet?
Det kan vere fordi de har alerede begynt og finne seg til rette på jorden... jeg mener at kornsirklene er bare en guide for aliens....
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Truls92 skrev:
Kimbara skrev:
Det kan vere fordi de har alerede begynt og finne seg til rette på jorden... jeg mener at kornsirklene er bare en guide for aliens....
Så alle de mer eller mindre subtile beskjedene i form av relativt nye oppfinnelser, som f.eks. CD'er med digital informasjon, som avbildes i kornsirkler er en guide for utenomjordiske? Skulle en livsform med så avansert teknologi at de klarer å ta seg tusenvis av lysår gjennom verdensrommet skrible ned rettningslinjer i kornåkre? Alt dette mens de desperat prøver å ikke bli oppdaget av noen? Også i tillegg å ta i bruk populære geometriske formler og liknende som mennesker allerede lager kornsirkler av?

Jeg beklager, men jeg syns det høres litt vel søkt ut ;)
Antall ord: 260
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TheAmerican
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 21:33
16
Lokalisering: ....

Innlegg av TheAmerican »

Kimbara skrev:
vet da eff om det er noen linker om det. Jeg saag det paa TV.
Antall ord: 150
CoLDPLaY!! Chris Martin ^^<3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Re: Fenomenet som endret mitt synspunkt på livet!

Innlegg av Baronen »

First Day skrev:
Det är nästan ironiskt att läsa hur svårt det är att ta till sig att vi faktiskt
har livsformer vid vår sida. Det gäller inte bara här på para utan människor
i allmännhet. Högutbildade eller ej.

Insight
-det är inga aliens som någon vill påstå.
-det är inga väsen som någon annan påstår.
-det är livsformer som alltid har funnits och som har funnits längre
än människan på den här planeten.
-de är skapade av Gud eller en högre uppsatt livsform.
-deras huvudsakliga arbete är att upprätthålla systemet och vara till gagn
för djur och människor där tro hopp & kärlek är ledorden.
-man gör även olika "ljusformationer" ex. liknande ufo rymdskepp och stora
sjöodjur.
-när man ej aktiverar ljus käglan i sin kropp kan man arbeta osynligt för våra
ögon.
-vid snabba förflyttningar drar man ihop sin kropp till en klotformad boll men
man kan också breda ut sig.
-man sprider tro
-man sprider hopp
-man ger kärlek

Varför gör man kornsirkel
Finns endast ett huvudskäl >att försöka visa att det finns liv vid vår sida<

Varför ger man inte sig till känna
Människan är inte mogen för detta.
Betänk hur många forskare som gladeligen skulle vilja infånga en sådan här
livsform endbart för undersökningssyfte/experiment.

Dessutom är det inte meningen att vi skall förstå allting. Insight kommer i
takt med att vi utvecklas men det är långa långa sykler. Nu måste vi
människor först bearbeta det som skett de sista 30 åren och kornsirkel
kommer ej att upphöra förrän vi accepterat och erkänt offentligt att det
faktiskt finns livsformer vid vår sida.

Tro hopp & kärlek måste skyddas och bevaras.
"Om vi visste allt vad skulle vi då tro och hoppas på"

sign: "en bärare av nycklar" next stop 2012
Hvem er det som bestemmer at mennesket ikke er modent?

En annen ting. Jeg ser det som ganske bemerkelsesverdig at disse fenomenene først har dukket opp i moderne tid. Er det slik at disse utenomjordiske først nå har oppdaget oss? Virker litt merkelig spør du meg...

På en annen side er jeg ikke helt imot tanken på at mennesket og menneskets intelligens kan stamme fra et annet sted enn jorden. Dette fordi jeg hra vanskelig for å forstå at vi stammer fra havet, slik som andre pattedyr. Det virker så ulogisk at intelligent liv skal ha oppstått så "plutselig" sett i forhold til resten av verdenshistorien.
Ikke dermed sagt at jeg tror på disse kornsirklene som noe annet enn "pratical jokes" eller hva de nå er lagd for...
Antall ord: 497
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

caspersokrates
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 10:52
16

Innlegg av caspersokrates »

Jeg er ikke sikker på om det er "aliens eller "ufo"er som har lagd noen av kornsirklene. Mange kornsirkler er lagd av mennesker, men mange er også lagd av noe .....annet(?) (vet ikke hva/hvem/hvorfor da denne tanken hele tiden utvikler seg hos meg)

Det er vanskelig for meg å begynne å ordlegge meg riktig ang. dette temaet da det er så mye jeg vil si.

Jeg må inrømme at jeg kanskje i andres øyne kan oppfattes som en slags fanatiker, med god grunn. Da jeg har vært nesten manisk opptatt av det alternative i over 10 år. (dvs. aliens, kornsirkler, div. konspirasjonsteorier, åndelighet, new age etc.. etc...
Mange ganger har jeg vært 100% overbevist, og utbasunert bombastisk at sånn og sånn er det. For så i neste øyeblikk endre mening. Ikke bare fordi jeg har lest mer om et spesiellt emne, men ofte fordi jeg lest om noe helt annet som flettes inn i min personlige teori om alt:)

Kornsirkler.................

I skrivende stund heller min tankegang mot at det er en GRUNNLEGGENDE naturlov som mennesket enda ikke har oppdaget, noe ala gravitasjon og elektrisitet. Denne naturloven har med resonans og synkronisitet å gjøre, man kan på en måte:) trekke inn "the law of attraction" her også

http://www.divinecosmos.com/index.php?o ... &Itemid=30

mange av kornsirklene minner om mønstre man kan kjenne igjen som resonans..

(hmmm........vanskelig å få tankene ut i skriftlig form)

Et par ting til...hvorfor må det være slik at "romvesener" reiser tusenvis av lysår for å komme hit? Hva med paralelle universer, dimensjoner etc...

Hva om de er oss om, la oss si 10 millioner år, som har reist tilbake i tid??

Til skeptikerne av kornsirklene: http://paranormal.about.com/gi/dynamic/ ... x/hoax.htm

Hvis du googler litt rundt på nett finner du raskt ut at kornsirkler ikke er et 30 år gammelt fenomen, det finnes avbildninger og malerier av kornsirkler som er flere hundre år gamle.
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

caspersokrates
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 10:52
16

Innlegg av caspersokrates »

Beklager at det ble så langt.... sideveis.....
Første innlegget mitt.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links