UFO, Kornsirkler & fenomenInteressant informasjon om kornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

tew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Des 2007 15:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 14 ganger

Interessant informasjon om kornsirkler

Innlegg av tew »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

Tusen takk;)
Antall ord: 2
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Dette er nok en artikkel som vrir på virkeligheten, og fremmer en eller annen fantast sitt syn på saken. For det første får de det til å virke som om vitenskapsmenn klør seg i hodet over disse sirklene, og det er ikke helt sant.
For det andre tar denne forfatteren helt feil. "Bortsett fra noen få, klossete forfalskninger, skyldes kornsirkler ufo-aktivitet". Haha, ja, kornsirkler blir jo alltid plutselig unøyaktige og klossete så snart det blir kjent at de er laget av mennesker. Problemet med dette utsagnet hans er dog at det finnes flere grupper mennesker som lager nydelige og avanserte kornsirkler både som reklame og som land-art. Flere av disse er sirkler som tidligere ble fremstilt som arbeider av utenomjordiske.

For det tredje har ikke denne forfatteren noen som helst dokumentasjon på sine påstander. Han påstår at UFO'ene kommer fra Venus og Mars (hvordan vet han dette?). Man skal alltid være veldig skeptisk til utsagn fra mennesker som kommer med "fakta" som ingen har noe belegg for å komme med. Vi overvåker så godt som hele jorden 24/7, samt foretar forskning på Mars, og har også denne planeten i kikkerten kontinuerlig, vi lytter hele tiden til signaler fra rommet...ingen har funnet så mye som en alien-fjert. Allikevel påstår denne forfatteren (at han er forfatter indikerer at dette er en person med fantasi) at han sitter på detaljert informasjon om saken.
For noe sprøyt.
Antall ord: 250
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Re: Interessant informasjon om kornsirkler

Innlegg av First Day »

tew skrev:Se dette nettstedet http://shareno.net/kornsirk.htm
Bra, skrivet.
Precis som jag skulla ha skrivit det sjäv, med några undantag.

Insight
Mänskligheten har nu kommit så långt i sin utveckling att vi kan ta till
oss att det faktiskt kan finna slivsformer vid vår sida.
Det kunde man ej för 1000 år sedan.

De "lyskulor" som beskrivs i artikeln är i själva verket livsformer precis
som du och jag. Vill gärna kalla dom för systemoperatörer. Miljontals
av människor kallar dom Angel of God.

Deras huvudsakliga syssla är att upprätthålla balansen i hela vårt system
(solsystemet) som egentligen är en jättelik farkost.

Systemoperatörerna kan även utföra mirakel.
Antall ord: 126
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kornsirkelfenomenet er noe helt naturlig!

Det er lagd av helt naturlige lyskuler fra det helt naturlige verdensrommet.
Tror dere virkelig at det finnes myndigheter som skjuler teknologi for oss?
Hah! Overtroisk!

Tviler på om det finnes noen kunstnere som klarer å lage disse kornsirklene.
De har bedre ting å gjøre på... som f.eks.:
å male de skjeve penisene sine, vise rumpa si, drikke Absinth, male suppebokser, kode inn hemmelige beskjeder som kontrer det som står i bibelen, male skrikende damer på bruer og sette opp gigantiske badeender i byggefelt.

Kornsirkelfenomenet... akk, ja...
og når det gjelder dette med at kornstråene er bøyde på en særdeles "merkelig" måte og at det finnes sterke elektromagnetiske felter rundt stråene, samtidig som den indre strukturen på dem er noe genetisk modifisert, så har heller ikke dette noen annen logisk og naturlig forklaring enn at helt naturlige lyskuler fra det helt naturlige verdensrommet måtte gjøre det på denne måten for å få en ekstra liten touch på mesterverket.

At de er lagd på 1,5 timer og at ingen har sett noen lage dem, betyr heller ingenting. Det kan vi bare ignorere og late som om vi ikke har hørt.
Det gjelder også det at noen er så komplekse at de umulig kan ha oppstått på så kort tid som de har blitt gjort. Og altså midt på natten: HALLO? *bank, bank* Noen hjemme? Går kanskje med Maglite eller bruker lysfunksjonen på mobiltelefonen sin når de måler opp symmetrien og alt det praktiske greiene for å lage kornsirklene sine...

Sola må være skapt av Thomas Edison.
Det var tross alt han som oppfant lyspæra..?
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Jeg er stadig over i England og lager kornsirkler med mitt romskip.
Med min høyteknologiske ufo er dette "peanuts". Det er fordi menneskeheten ligger på steinaldernivå i forhold til det "vi aliens" kan utføre. :mozilla_sealed:

Fra spøk til litt alvor.

Kimbara skriver sitat:

" ..Vi overvåker så godt som hele jorden 24/7, samt foretar forskning på Mars, og har også denne planeten i kikkerten kontinuerlig, vi lytter hele tiden til signaler fra rommet...ingen har funnet så mye som en alien-fjert."

Sitat slutt.

Greit nok, mye overvåkes, men her kommer et adspekt jeg har gitt uttrykk for før.

Kan det ikke rett og slett være det at vi mennesker ikke klarer å detektere ting rundt oss.

"Dette er UMULIG" skriver mange skeptikere. Javel, det sa man nok i gamle gamle dager også, men så visste det seg at ting var så absolutt mulig. Ting vi ikke ante da.
Er det ikke logisk at det finnes ting vi overhode ikke har kontroll over, og som vi oppdager mere og mere av. ?

Er det ikke utrolig spennende da at vi ikke kan forklare ting med vår tenkologi.
Det beviser vel hvor "dumme" vi mennesker fortsatt er. Teknologisk er vi nok ganske så lavstående. Blir spennende å se (om man lever) å få litt konkrete bevis for hva som foregår rundt oss. Det blir gøy på godt og vondt. Kanskje menneskeheten er moden "rett rundt hjørnet" Wow!!

:mozilla_cool:
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev:Jeg er stadig over i England og lager kornsirkler med mitt romskip.
Med min høyteknologiske ufo er dette "peanuts". Det er fordi menneskeheten ligger på steinaldernivå i forhold til det "vi aliens" kan utføre. :mozilla_sealed:

Fra spøk til litt alvor.

Kimbara skriver sitat:

" ..Vi overvåker så godt som hele jorden 24/7, samt foretar forskning på Mars, og har også denne planeten i kikkerten kontinuerlig, vi lytter hele tiden til signaler fra rommet...ingen har funnet så mye som en alien-fjert."

Sitat slutt.

Greit nok, mye overvåkes, men her kommer et adspekt jeg har gitt uttrykk for før.

Kan det ikke rett og slett være det at vi mennesker ikke klarer å detektere ting rundt oss.

"Dette er UMULIG" skriver mange skeptikere. Javel, det sa man nok i gamle gamle dager også, men så visste det seg at ting var så absolutt mulig. Ting vi ikke ante da.
Er det ikke logisk at det finnes ting vi overhode ikke har kontroll over, og som vi oppdager mere og mere av. ?

Er det ikke utrolig spennende da at vi ikke kan forklare ting med vår tenkologi.
Det beviser vel hvor "dumme" vi mennesker fortsatt er. Teknologisk er vi nok ganske så lavstående. Blir spennende å se (om man lever) å få litt konkrete bevis for hva som foregår rundt oss. Det blir gøy på godt og vondt. Kanskje menneskeheten er moden "rett rundt hjørnet" Wow!!

:mozilla_cool:
Jeg har ikke sagt noe om umulig, jeg sa at det denne forfatteren påstår ikke er sant. Fra tid til annen står enkeltpersoner frem og leker allvitere ang. ting ingen forskere har hintet til engang. Det er i seg selv ganske betenkelig og grunn god nok til å ikke tro dem. Når han i tillegg kommer med direkte feilaktige opplysninger er saken ganske klar.

At det finnes liv i universet er ganske sannsynlig spør du meg. Om teknologien deres er så avansert at de kan reise raskere enn lyset, eller temme ormehull for å reise i tid, det er jeg mer skeptisk til. Selvfølgelig er det en viss mulighet der, men det er uhyre lite som taler for at disse eventuelle romfarerne har tegnet i åkerene våre, SPESIELT når vi kjenner til hvordan disse sirklene kan lages, og at de blir laget av menneskehender.

Selv syns jeg det er veldig spennende hva som ligger foran oss iht oppdagelser og forskning, men kornsirkler syns jeg er ganske lite spennende bortsett fra at de er fine kunstverk.
Antall ord: 428
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Nei Kimbara, mente ikke at du sa at ting var umulig, men mange skeptikere bruker dette ordet umulig. De sier fra tid til annen at : "Nei dette vil ikke være mulig pga.. osv"
Det mener jeg er sneversynt. Der kommer den sammenligningen med "vår teknologi idag".

Ikke sikkert våre fysiske lover er slik vi tror.
Oppdagelser innen fysikken blir jo stadig forandret mer eller mindre.
Ting vi ikke ante kommer for en dag, og det er spennende.

Mht. kornsirkler / ufo observasjoner etc. så er det dessverre alltid så mye bløff.
Synes synd på mennesker, mennesker som aldri har hatt et snev av interesse for det paranormale skal bli avfeiet som tullinger når de har opplevet helt ekstreme ting.
Mange ting kan forklares, men så er det de tilfellende man IKKE kan gi noen rasjonell forklaring på.

Jeg føler meg hverken som skeptiker eller overbevist, men er 100% åpen for alle muligheter. (Gir jo en god garanti. :-) ) Forundret blir jeg overhode ikke om det kommer en "bombe" i løpet av kort tid om tingenes tilstand. Med det tenker jeg på muligheten for en eller annen form for kontakt eller bevis for hva som skjer - det som vi kaller det paranormale ikke blir så paranormalt allikevel.

Sjøl har jeg hatt (12 år gammel- sammen med moren min), nærobservasjon av et obj.
som er hinsides alt jeg har sett. Dette er mange år siden, og jeg husker det som om det var i dag. Dette var på tidlig ettermiddag, så det var ganske lyst. Denne gjenstanden
gled forbi oss veldig sakte - helt i rett linje. Vi ble bare stående som et stort spørsmålstegn. Mettalisk sylinder uten noen synlige ytre merker.
Vil anta den var 1 meter lang og 25-30 cm i diameter. Farten var liten - gjenstanden beveget seg i absolutt RETTl linje. Ingen lyd eller lys. Tipper høyden over bakken kunne være en tja.. 10-15 meter bare. Fulgte den til den forsvant mellom
to hus i umiddelbar nærhet. Vanskelig å bedømme hvor lenge vi så dette, for man blir jo så paralysert av en slikt merkelig observasjon. Dette var forresten i ganske tettbebygd strøk.

Er jo glad for at dette ikke ble en en-persons opplevelse. At to så det samme kan jo ikke tilsi at man fantaserte eller drømte
:mozilla_surprised:

Litt avsporing fra kornsikel, for en flygende kornsirkel var det definitivt ikke da
:D
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links