UFO, Kornsirkler & fenomenStjernehull i NORGE!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Sparke han i kaviarstjerna, som ei vennine sier.
Minna meg litt om det stein hølet der.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Klarer en så liten borkrone å gå så dypt? Uten å knekke? Det ser så spinkelt ut....
Jeg har ikke peiling på anleggsarbeid og sånt....det er bare dybden som jeg setter spørsmålstegn ved, ellers er det sikkert mange muligheter for å lage et heptagram i stein.
Antall ord: 47
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uenord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 13:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av uenord »

Mens jeg, skeptisk som jeg er til alt mulig, er ikke helt overbevist om at dette skyldtes en "boremaskin ute av kontroll" (el noe i den duren). Tenker at dette er det jeg selv ville sagt om jeg ville lagt saken død og slippe nysgjerrigperer på oppdagelseferd, svare på vanskelige spørsmål, forske på det i fred, dysse det ned osv.

:)

At VG (eller noen av de andre store avisene) avskriver det, er ikke "bevis" nok for meg. Ingen av de store avisene har en ren forhistorie hva angår tildekkingsoperasjoner osv. De har gjort det før, og de vil gjøre det igjen. Har de gjort det denne gangen? Aner ikke. Men utelukker det ikke.
Utelukker ingenting!

;)
Antall ord: 121
utelukker ingenting

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

BA. skrev:
Dan skrev:
BA skrev:Ja.
Hvem?
Pastor Hans Reite og en del andre fra Volda.
http://www.mre.no/108962.o2
Teoriane går frå fantasifulle forklaringar som veg til dødsriket, meteorhol eller grøne utanomjordiske anleggsarbeidarar...
Oi!

Du har vel ringt ham og fortalt han tar feil?

Mvh Dan
Antall ord: 53
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Mysteriet er løst

http://www.mre.no/114138.o2

Pastoren må føle seg rimelig teit nå..hehe
Antall ord: 19
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hecate skrev:Klarer en så liten borkrone å gå så dypt? Uten å knekke? Det ser så spinkelt ut....
Jeg har ikke peiling på anleggsarbeid og sånt....det er bare dybden som jeg setter spørsmålstegn ved, ellers er det sikkert mange muligheter for å lage et heptagram i stein.
Borrekronene de bruker i nordsjøen borrer de mange kilometer med.
De kan styres og teoretisk kan en plattform inntil Engelsk farvann styre borret opp i rundkjøringen i sinsenkrysset.

En slik borrekrone vil du sikkert kunne presse ned i rygsekken din, og selv de roterende stagene er ikke tykkere enn en god overarm.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dan skrev:Oi!

Mvh Dan
Tror du ikke han har oppdaget det? Akkurat som alle andre navnløse som spekulerte i overnaturlige fenomener?

Dette tilfelet er ikke enestående. Når noe fantastisk skjer, er det traks noen som mener de vet hva det er snakk om. Noen tyr til gud som foklaring, andre til aliens, eller andre overnaturlige fenomener. Så har vi noen som er sikre på at det er en skøyer på ferde.

I dette, som så mange andre tilfeller er det ikke noen av de ovennevnte, men helt enkle forklaringer på fenomenene.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

BA. skrev:

Mvh Dan
Tror du ikke han har oppdaget det? Akkurat som alle andre navnløse som spekulerte i overnaturlige fenomener?
Neimen ikke sikkert. Er nok best du ringer ham for sikkerhets skyld ...

Mvh Dan
Antall ord: 48
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Metodisten skrev:
Hecate skrev:Klarer en så liten borkrone å gå så dypt? Uten å knekke? Det ser så spinkelt ut....
Borrekronene de bruker i nordsjøen borrer de mange kilometer med.
De kan styres og teoretisk kan en plattform inntil Engelsk farvann styre borret opp i rundkjøringen i sinsenkrysset.

En slik borrekrone vil du sikkert kunne presse ned i rygsekken din, og selv de roterende stagene er ikke tykkere enn en god overarm.
Det var noe helt annet å se bilde av krona i hånden til mannen i artikkelen. Jeg tenkte at den måtte være mye mindre sammenliknet med den fyrstikkesken og sånt. Og da jeg kikket på et katalogbilde, så de minste så ufattelig små ut....Men ettersom den er såpass stor og massiv, gir det mer mening. Men takk for svar, Metodisten :)
Antall ord: 170
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Dan skrev:
BA. skrev:

Mvh Dan

Mvh Dan
Sia du er så opptatt av at presten ska få vite, syns eg du burde ringe. Faktisk syns eg du kan få gleden av å ringe rundt til fleire som er på bærtur i sin indre overbevisning. Noko seie meg at du trenge dette for å komme vidare i livet. :mozilla_wink:
Antall ord: 101
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

84507 skrev:
BA. skrev:
84507 skrev:Til orientering så stod det en helside i VG sin papirutgave om dette stjerneformede hullet. Til en forandring var heller ikke innlegget skrevet med den sedvanlige sarkasmen og hånlige tonen. De hadde til og med vært i kontakt med eksperter som ikke kunne gi noen forklaring på fenomenet.

Og det er jo feil at vi har å gjøre med en "stein med hull i, og ingenting annet", da VG neppe skriver om hvilket som helst stein med hull i....
Hva annet har vi da, enn en stein med hull i?

Hva annet har vi, som kan gi oss ferdige konklusjoner på hva hullet kommer av?

Kanskje en ide å vente litt for å se om noen tar seg bryet med å undersøke steinen? Hvis man ikke engang gjør det, så er det ett eller annet som tyder på at det ikke er så spektakulært, men hvis de undersøker den,s å vil vi kanskje få et svar basert på litt mer fornuft enn denne pastoren kommer med. :)
Mysteriet er nok oppklart etter det man kan lese i dagens VG. Etter all sannsynlighet skyldes hullet en såkalt borkrone (med sju skjær) som ikke har gått rundt. Dette skjer forholdsvis sjelden - men fra tid til annen.
Kan vi ikke kalle det knst da iallefall... kunst er et mysterium i seg selv :mozilla_tongue:
Antall ord: 230
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

madjava skrev:
Dan skrev:
BA. skrev:

Mvh Dan

Mvh Dan
Sia du er så opptatt av at presten ska få vite, syns eg du burde ringe. Faktisk syns eg du kan få gleden av å ringe rundt til fleire som er på bærtur i sin indre overbevisning. Noko seie meg at du trenge dette for å komme vidare i livet. :mozilla_wink:
Nei nei, bevares. Kunne ikke falle meg inn å frata BA den gleden.

Mvh Dan
Antall ord: 117
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Slutt da, Morro Dan. Hvis noen gir meg nummeret så kan jeg gjøre det. Og snipp snapp snute så er saken ut av verden.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

Min bestefar produserte freser, og laget bl.a. en firkantet bor.
En ren fres hadde laget merker og runde hull. Å stanse ut i fjelle krever energi vi ennå ikke kjenner til. Men om man gjorde som min bestefar. En stanseform med bor i.... mulighetens. Ellers finnes det jo bakterie eller ørsmå dyr som spiser stein. Hva med en urgammel koloni av slike, som formerte seg utover i stjerneform.......og spiste seg nedover i fjellet.
For å ta det lenger. En gammel sjamans hull ned til underverden.....
Bare noen tanker. :mozilla_smile:
Antall ord: 90
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Det er bor som har laget dette hullet, ett seks kantet bor.
Antall ord: 12
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links