UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Stjernehull i NORGE!
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2006 22:22
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i mitt lille rike
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jul 2005 23:43
- 19
- Lokalisering: Skogly
Jeg holder en knapp på Kina :mozilla_wink:skeptikeren skrev:Dette hullet går nok rett ned til Atlantis tenker jeg
Antall ord: 21
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
-Baronen-
-Baronen-
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Godt at noen tross alt driver litt kildekritikk.
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Des 2007 12:31
- 16
- Lokalisering: Bergen
De driver helt sikkert med kildekritikk, men om de ikke finner et logisk svar på det de søker så skriver ikke VG en artikkel om det.BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Når var sist VG skrev om noe "mystisk\uforklarlig"?
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Akkurat sist er jeg ikke sikker på, men et lite utvalg har jeg da kunnet samle sammen.RA skrev:De driver helt sikkert med kildekritikk, men om de ikke finner et logisk svar på det de søker så skriver ikke VG en artikkel om det.BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Når var sist VG skrev om noe "mystisk\uforklarlig"?
http://atvs.vg.no/player/index.php?id=12933
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153645
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174735
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=246005
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225526
Antall ord: 144
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Det første jeg gjorde den dagen omtrent, var å kjøpe vg haha, hørtes så spennende ut på radioen. Holder fortsatt en knapp på Gry Jannicke Jarlum jeg da. Eller the motherfucking diva queen da.
Antall ord: 36
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2007 20:54
- 17
Ingen som har sagt noe om aliens enda?
En sjutagget stjerne? Tallet sju og stjerner? Er jo nødt til å være en beskjed
fra pleiadene...
En sjutagget stjerne? Tallet sju og stjerner? Er jo nødt til å være en beskjed
fra pleiadene...
Antall ord: 26
Queen Gorgo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Hva med en fres da? det er mulig å frese slike former i stein.. men må ha tatt langt tid.. iløpet av en mørk ettermidda/kveld.. det er ikke det mest besøkte stedet nr arbeiderne har gått hjem og lyden fra fresen kan folk tro er annleggarbeidet?
vi lager jo slike former i stein til mye pynt, inventar osv.. men kanskje ikke like langt ned som i denne stenen.. ergo må det ha tatt tid?
jeg ville ikke tatt helt av her..før jeg tok med extraterrestrials.. selv om jeg tror det fins slike.. er jo helt ulogisk at det bare fins en dyrart som er "tilsynelatende" avansert i hele universet: mennesket? (avansert er vel øyet som ser.. vi er litt teknisk men absolutt amøber emosjonelt og åndelig hehe )
jeg mener.. hvem med høyere bevissthet og vett i huet kan finne på å smerte andre levende vesener indirekte og direkte, slik vi gjør?
(hint: juleribbe... (det intelligente vesenet kalt gris med emosjoner og bevissthet.. kunne ikke dy meg hehe).. menne la meg ikke gjøre dette til en global (negativt ord idag.. motsatt av universalitet) miljø og dyrevernstråd...
tilbake: jeg heller enn så lenge til et mekanisk verktøy utført av noen meget menneskelig noe
vi lager jo slike former i stein til mye pynt, inventar osv.. men kanskje ikke like langt ned som i denne stenen.. ergo må det ha tatt tid?
jeg ville ikke tatt helt av her..før jeg tok med extraterrestrials.. selv om jeg tror det fins slike.. er jo helt ulogisk at det bare fins en dyrart som er "tilsynelatende" avansert i hele universet: mennesket? (avansert er vel øyet som ser.. vi er litt teknisk men absolutt amøber emosjonelt og åndelig hehe )
jeg mener.. hvem med høyere bevissthet og vett i huet kan finne på å smerte andre levende vesener indirekte og direkte, slik vi gjør?
(hint: juleribbe... (det intelligente vesenet kalt gris med emosjoner og bevissthet.. kunne ikke dy meg hehe).. menne la meg ikke gjøre dette til en global (negativt ord idag.. motsatt av universalitet) miljø og dyrevernstråd...
tilbake: jeg heller enn så lenge til et mekanisk verktøy utført av noen meget menneskelig noe
Antall ord: 213
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Hmmm
Så kjekt å se att ett hull får dere til og grubble litt.
Fres, snuppedilla, roterer. Da ville hullet blitt rundt og etterlatt fresemerker,vannrette striper nedover i hullet.
For å lage en sånn fasong måtte man brukt flere bittesmå freser.
Eller ?
Det man tenker på er stansemerker.
Når man stanser bruker man en profil som om man presser ut en pepperkakemann.
Som proffene er inne på i teksten her er det ingen kjent verktøy som kan gjøre det her på denne måten det er vist på bildet.
Fres, snuppedilla, roterer. Da ville hullet blitt rundt og etterlatt fresemerker,vannrette striper nedover i hullet.
Eller ?
Som proffene er inne på i teksten her er det ingen kjent verktøy som kan gjøre det her på denne måten det er vist på bildet.
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Mulig det har stått i papirutgaven. Kan også hende de jobber med saken og kommer med en artikkel senere.
Har nok ikke noe med "kildekritikk" å gjøre ettersom hullet faktisk er der - og det at ingen eksperter per i dag kan forklare hva det er for noe holder nok ikke en tabloid avis som VG fra å skrive om en sak.
Mvh Dan
Antall ord: 109
Google er din venn
Hide post links |
Jeg leste om det i VG jeg.
Har ikke sånn bondepost her jeg bor.
(bare RB.)
Har ikke sånn bondepost her jeg bor.
(bare RB.)
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
jau.. enten flere små og ekstrem presisjon... sammenhengende.. satt og tenkte på at en lokal petter smart prøvde ut dette i nattens mulm og mørke hehe...Metodisten skrev:Hmmm
Eller ?
Antall ord: 124
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Ja, men da måtte det som sagt laget borrespor nedover i hullet...Jeg har ikke peiling jeg heller...snuppedilla skrev:jau.. enten flere små og ekstrem presisjon... sammenhengende.. satt og tenkte på at en lokal petter smart prøvde ut dette i nattens mulm og mørke hehe...Metodisten skrev:Hmmm
Eller ?
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei, jeg er ikke sikker.Dan skrev:Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Mulig det har stått i papirutgaven. Kan også hende de jobber med saken og kommer med en artikkel senere.
Har nok ikke noe med "kildekritikk" å gjøre ettersom hullet faktisk er der - og det at ingen eksperter per i dag kan forklare hva det er for noe holder nok ikke en tabloid avis som VG fra å skrive om en sak.
Mvh Dan
Slik sikkerhet overlater jeg til de som er sikre på at dette beviser aliens, gud, kanaliseringer eler gud vet hva det skal bevise.
Det kan være mange grunner til at VG ikke skriver om slikt. Det kan være kildekritikk, for selv om hullet definitivt er der, er årsakene til hullet høyst spekulative. Hvis det står i papirutgaven vet jeg ikke hva som står der, men kanskje er ikke kildekritikken særlig oppløftende likevel.
Vi har en stein med hull i, ingenting annet. Nå har mange allerede bestemt seg for hva det må være, uten at noen udersøkelser vedrørende hullet er gjort. Selv er jeg skeptisk til de fleste påstander om hva dette må være, inntil steinen og hullet er bedre undersøkt.
Antall ord: 248
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2003 12:18
- 20
Til orientering så stod det en helside i VG sin papirutgave om dette stjerneformede hullet. Til en forandring var heller ikke innlegget skrevet med den sedvanlige sarkasmen og hånlige tonen. De hadde til og med vært i kontakt med eksperter som ikke kunne gi noen forklaring på fenomenet.BA. skrev:Nei, jeg er ikke sikker.Dan skrev:Er du sikker?BA. skrev:Sunnmørsposten skriver at VG har interessert seg for saken. Deres undersøkelser har vel vist at det ikke er noe å skrive om da. De har tross alt ikke skrevet noe om saken
Mvh Dan
Slik sikkerhet overlater jeg til de som er sikre på at dette beviser aliens, gud, kanaliseringer eler gud vet hva det skal bevise.
Det kan være mange grunner til at VG ikke skriver om slikt. Det kan være kildekritikk, for selv om hullet definitivt er der, er årsakene til hullet høyst spekulative. Hvis det står i papirutgaven vet jeg ikke hva som står der, men kanskje er ikke kildekritikken særlig oppløftende likevel.
Vi har en stein med hull i, ingenting annet. Nå har mange allerede bestemt seg for hva det må være, uten at noen udersøkelser vedrørende hullet er gjort. Selv er jeg skeptisk til de fleste påstander om hva dette må være, inntil steinen og hullet er bedre undersøkt.
Og det er jo feil at vi har å gjøre med en "stein med hull i, og ingenting annet", da VG neppe skriver om hvilket som helst stein med hull i....
Antall ord: 331
Hide post links |