UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Til de som tror på UFO
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Til de som tror på UFO
Har dere lest boken "du er jeg" av Gry Jannicke Jarlum??
Hvis ja, hva mener dere om boka??
Antall ord: 18
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Har lest den en gang i min pure ungdom, men det er så lenge siden at jeg husker ikke så mye om den. Men jeg husker at jeg synes at det virket for utrolig til å være sant, men kanskje jeg skulle tatt frem den boken og lest den en gang til. Hadde ikke så mye fortsand på slike ting den gang. Men historien hennes var spennende!
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hehehe... Jeg må innrømme at den bok var veldig interessant slik at jeg leste bok på bare 4 timer... :mozilla_surprised: he he he...magnolia skrev:Har lest den en gang i min pure ungdom, men det er så lenge siden at jeg husker ikke så mye om den. Men jeg husker at jeg synes at det virket for utrolig til å være sant, men kanskje jeg skulle tatt frem den boken og lest den en gang til. Hadde ikke så mye fortsand på slike ting den gang. Men historien hennes var spennende!
Jeg tror selvsagt vi er ikke den eneste som lever på jorda.. det måååå finnes noen flere levende vesen el hva man kaller det for utenfor jorda, der ute i solsystem vår el laaaangt borte.. Så da jeg leste denne bok, så fikk jeg en ny syn på livet.. Paranormal henger sammen alt sammen egentlig utifra boka jeg har lest. om energi og sjebne og sånt.. Så det forbause meg egentlig ikke.. Løpet av 4 timer da jeg leste bok trodde jeg nesten selv at jeg hadde skrev bok.. MYE som ble sagt i bok har jeg alltid ment det samme i hele mitt liv.. Det er alltid en mening med livet... Men hva er det egentlig.?. Svaret får vi ikke i dette livet ikke det minst kanskje med hjelp av hjelperne våre....
Les bok og fortell meg hva du mener siden du husker ikke bok hehe...
Antall ord: 246
Hide post links |
Vel som sagt, det er mange år siden jeg har lest den boka. Ser annerledes på tingene nå ettersom jeg er voksen. Hvis man forsøker å se for seg jorden fra verdensrommet. En ørliten blå dråpe i det store intet. Melkeveien som en syltynn tråd i det store intet. Egentlig ikke så vanskelg å forestille seg at det faktisk kan finnes annet liv i dette. Men jeg skal lese boken en gang til. Der er også en finsk dameforfatter som skriver om sine opplevelse av utenomjordis eksistens. Renee Lukeenen ett eller annet tror jeg hun heter. Bøkene mine er godt nedpakket, men skal ta dem frem nå og få dem inn i mitt private lille bibliotek.
Antall ord: 118
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jepp, selvsagt man endre syn på livet og mening gjennom årene...
Jo mer livets erfaring du får jo annerledes syn du få på livet også...
Jo mer livets erfaring du får jo annerledes syn du få på livet også...
Antall ord: 26
Hide post links |
Du har rett i det, men så har jeg også hatt en del opplevelser som ikke kan forklares.Det skal ha en del av æren til at jeg ikke sånn uten videre avfeier ufo og andre ting. Når det kommer til stykket kan vel ufo være så mangt. Jeg forsøker å ta inn ting, og klarer det om jeg lykkes med å kolble meg til en slags høyere bevissthet. Da føler jeg at jeg beveger meg på¨tværs av dimensjoner, og tid betyr ingenting.
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja du har poenget der.. Dette her er egentlig komplisere.. enig?? hehe
Antall ord: 12
Hide post links |
Det dreier seg egentlig om å være åpen og frisinnet. Det har jeg lært meg, og om jeg ikke klarer alltid å forstå det jeg opplever, så aksepterer jeg det. Og aksept for at det er ting utenfor den menneskelige fatteevne, tror jeg er et faktum. Det er ikke meningen at man skal forstå alt, ikke meningen at alle ting har logiske forklaringer. Dette kan for mange være vanskelig å akseptere, for vi er opplært til at alt kan og bør ha en forklaring, og den bør også være logisk. Så enkelt er det ikke, og har sannsynligvis aldri vært så enkelt. Så fra mitt ståsted, har jeg fått en slags dyp innsikt og fred i meg selv fordi jeg aksepterer det. Før ble jeg ofte skremt og grublet og grublet, noe som gjorde meg enda mer urolig. I dag er jeg ikke det minste urolig i dyp visshet om at dette ikke skader meg.
Antall ord: 163
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Lokalisering: Asker
Gry Jarlum hadde en eller annen relativt seriøs UFO-observasjon. Men derfra og til å forfatte en så til de grader elendig, useriøs, tendensiøs, fantasifull, dårlig skrevet og slurvet laget bok - det henger ikke på greip.
Den finske forfatteren du tenker på heter Rauni Leena Lukanen. Hun har skrevet mye rart. Og det er det. Rart. Totalt useriøst. Sist hun holdt foredrag på en norsk UFO-kongress (sikkert ti år siden), sa hun at hun visste veldig mye som hun ikke kunne si, og at noen var etter henne, og dessuten at det satt en mann i salen med et stråleapparat som sjekket tankene hennes..........
Paranoid kaller jeg sånne.
Om du vil lese en mer seriøs bok om UFO-fenomenet, gå på biblioteket og spør etter boka "UFO i Norge" av Willy Ustad.
Den finske forfatteren du tenker på heter Rauni Leena Lukanen. Hun har skrevet mye rart. Og det er det. Rart. Totalt useriøst. Sist hun holdt foredrag på en norsk UFO-kongress (sikkert ti år siden), sa hun at hun visste veldig mye som hun ikke kunne si, og at noen var etter henne, og dessuten at det satt en mann i salen med et stråleapparat som sjekket tankene hennes..........
Paranoid kaller jeg sånne.
Om du vil lese en mer seriøs bok om UFO-fenomenet, gå på biblioteket og spør etter boka "UFO i Norge" av Willy Ustad.
Antall ord: 141
Hide post links |
Vi får selv bestemme oss hva vi vil tro på, men sannhet og virkelighet og fantasi er forskjellig siden det er subjektive oppfatninger det er snakk om. Men bøker om emnet ufo er ofte god underholdning, og det er vel greitt vel?
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jul 2005 21:40
- 19
Jeg har sett en ufo jeg... for 17 år siden! Det stod i avisa, den lokale og i en liten notis i Vg. Vi var 14-16 stk på ringpigg! Men det rare er at jeg er den enete som husker det.....
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Så var du den eneste som husker det?? Nei det er kanskje ikke rart likevel, kanskje fordi de var redde og så de har glemt det episode.?. fordi det var for skummel til å huske det.?.Lille Drøm skrev:Jeg har sett en ufo jeg... for 17 år siden! Det stod i avisa, den lokale og i en liten notis i Vg. Vi var 14-16 stk på ringpigg! Men det rare er at jeg er den enete som husker det.....
En arbeidskollega av meg sier at han har kontakt med ufo og hans venn har mer kraftigere knyttet til dem.. Arbeidskollega min kan telepati med natur og dyre, de forteller ham og veileder ham når han trengte råd. Og fikk masse budskap fra ufo hva som kom til å skje i framtid her på jorda osv.. Jeg fikk vite det etter jeg fortalt om at jeg har lest denne bok "du er jeg"... synes det er både interessant og litt urealist men jeg respekter han for hans tro og det han fortalt..
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 00:27
- 17
- Lokalisering: Fredrikstad
- Blitt takket: 1 gang
Re: Til de som tror på UFO
Hvor gammel er boken?@ngel skrev:Har dere lest boken "du er jeg" av Gry Jannicke Jarlum??
Mon tro om den fins på biblioteket...
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Tror den ble skrev i 1992 el 1997 noe sånt.Audun skrev:Hvor gammel er boken?@ngel skrev:Har dere lest boken "du er jeg" av Gry Jannicke Jarlum??
Mon tro om den fins på biblioteket...
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 00:27
- 17
- Lokalisering: Fredrikstad
- Blitt takket: 1 gang
Tilgjengelig på Fredrikstad bibliotek Får vel gå å låne den. Mon tro hvor i all verden det biblioteket befinner seg da...
Antall ord: 22
Hide post links |