Her kan jeg faktisk være litt enig med deg.Når det kjem til healing er det så mange varianter og hittil ingen vitenskaplige bevis for at healing helbreder...det som kan være negativt ved healing er å fortelle den som vert healet at slik og slik vert fjernet...noe som kan være skremmende for mange...spesiellt siden dette som blir fjernet ikke lar seg falsifisere...og dermed kan den som healer påberope seg å ha fjernet alt mulig rart...
En healer med integritet sier ikke at han kan
helbrede noe spesifikt, men en kan gi folk tro på
at de kan bli friske ved hjelp av ekstra energi og
sin egen innstilling. Tankens kraft er stor og når noen
ved å ha gått til healing får ett bedre liv da er det vel fint
uansett hva det var som hjalp?
En kan ikke si noe sikkert når det gjelder så subtile ting, det kan godt være at fargen i forhold til følelsen er noe vi har lært gjennom tidene, men spiller det noen rolle?Noe annet eg ikke skjønner er denne sikre fordelingen av det positive som lyst og det negative som mørke...mulig at det henger igjen fra mange tusen år siden...det at mørket hemmet oss mennesker og at lyset gav alle våre sanser et best mulig utgangspunkt for overlevelse...religion har forsterket dette ved at mørket er det vonde og det lyse er det gode...eg tror ikke at det positive eller det negative kan fortone seg som lyst eller mørkt...tror heller at dette er en oppfatning mange blir opplært til å tro på...
Det er uansett bare en fattig måte å sette ord på ting som ikke lett kan forklares.
Da synes jeg det er greit å forholde seg til mørkt og lyst i forhold til ulike følelser. Og i dette tilfellet så var det en svart farge som vistes. Når jeg tunet inn i energien klarte jeg
nesten ikke holde meg for gråt, selv om jeg ikke var trist på noen måte. Da tolker jeg det
som sorg.
Så kan en jo også tenke at selv om sorg er sort, så trenger ikke det være negativt alltid heller. Vi trenger hele spekteret bare noe ikke tar overhånd.