UFO, Kornsirkler & fenomenNoe rart på himmelen over Troms

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

trp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2007 20:15
17

Noe rart på himmelen over Troms

Innlegg av trp »

Jeg bor i Troms i området ved Lyngenfjorden og har et arbeid som gjør at jeg titt og ofte er ute om natta. Flere ganger de siste årene har jeg, både alene og sammen med andre godt pålitelige folk, observert rare lys på himmelen. Sist jeg så dette var sent på kvelden 1. påskedag. Da hadde jeg også flere med som så det samme. Lysene har fortonet seg på samme måten bestandig jeg har sett dem.

Det har bestandig jeg har sett kun vært et lys om gangen. Et klart sterkt lys. Noen vil kanskje tenke at dette er en planet eller kraftig stjerne. Det var også noe vi vurderte om det kunne være. Men lyset har bestandig beveget seg litt og bare vært synlig i noen sekunder hver gang. For de som har sett helikoptre i mørket som er i søk, med lyskaster på, eller landingslys, så ligner det på dette. Det har sett ut som lyspunktet har blitt sterkere og sterkere for så å dreie rundt, som regel med klokken og så bli helt borte.

Vi har og tenkt på helikoptre eller fly som en løsning. Men vi har aldri klart å hørt noen som helst lyd fra dette, eller sett blinklys fra områdene hvor lyset er observert. Dette selv om vi noen ganger har vært rimelig nært dette.

En natt i mars observerte jeg lys sammen med en arbeidskollega. Lyset så vi to ganger med ca 10 minutters mellomrom og det oppførte seg på samme måten som alltid. Men nå så vi også to kraftige "blitslys" med sekunders mellomrom som lyste opp et større fjellparti et stykke under og til venstre for lyset vi så andre gangen. Arbeidskollegaen min fortalte forøvrig da at han også hadde sett lignende lys som dette noen ganger tidligere.

Troms er forøvrig et området hvor det er en del militære aktivteter. Vi har forhørt oss litt rundt med folk som kanskje kan vite noe eller komme med svar/teorier. Noen snakker om at de faktisk har sett lydløse helikoptre, andre snakker om militære dronefly. Så langt har vi tenkt at dette kan være de mest sannsynlige løsningene. Kanskje noen spesialgrupper fra Norge eller NATO/USA trener og tester ut nytt avansert utstyr?

Har noen her på forumet sett noe liknende eller kanskje har noen svar eller teorier på hva dette kan være?
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

ja jeg har sett noe lignende. men har ikke peiling på hva det var/er:(
skulle gjerne likt å vite det
Antall ord: 20
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
metaloman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Okt 2005 14:45
19
Lokalisering: oppland

Innlegg av metaloman »

det samme har jeg også sett! :mozilla_surprised: jeg så det da jeg var på vei hjem om natta til 2.påskedag! :mozilla_surprised:
Antall ord: 25
do what thou wilt!! Metal forever!! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 17:40
18
Har takket: 2 ganger

Innlegg av hipstank »

Siden du bor så langt nord, så har du sikkert sett aktivitet fra romsenteret enten i kiruna eller andøya.... og oppskytningene særlig i kiruna kan observeres fra lang distanse
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

trp
Nybegynner
Nybegynner
17

Kan hende

Innlegg av trp »

Det er en mulig løsning at det kan være aktivitet fra Andøya og/eller Kiruna. Men en "tradisjonell" rakett var det ikke. Det forklarer ikke blitslysene som lyste opp fjellpartiet. Selv om jeg bor langt nord er det et godt stykke herfra til både Andøya og Kiruna. Avstanden er litt lengere enn avstanden Oslo - Lillehammer.

Lyset vi så, dreide ikke rundt for så å "ramle ned". Den gangen vi så det to ganger med noen minutters mellomrom, var det i samme området og samme høyde.

Tidligere kunne jeg huske å ha hørt snakk om et romspeil som skulle lyse opp deler av jorden ved å reflektere sollyset ned. Jeg tenkte at det kanskje kunne vært det, men etter en kjapp research på nettet fant jeg ingen info om at et slikt speil virkelig er i bruk. Det sto noe om et speil russerne hadde testet ut, men det brant visst opp.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mashuu

Innlegg av mashuu »

Du har ikke tenkt på satelitter?
Eller kanskje en asteroide/ komet?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

trp
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av trp »

Vi har og diskutert om det kunne vært satelitt eller kanskje asteroide, meteroritt eller andre naturlige himmellegemer, men ut fra det vi selv har sett tidligere av både satelitter og naturlige himmellegemer, så kunne ikke dette sammenlignes.

Fortsatt så tror vi mest på teorien om militær aktivitet. Troms er kanskje en "lekegrind" for utenlandske militære styrker. Kanskje vi så noe nytt avansert og hemmelig utstyr som testes ut?

Men som sagt har vi ingen klar løsning på dette.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Har du en mobil med kamera på? For hvis det skjer ofte kan du filme det eller ta bilde av det når det kommer igjen! Det hadde vært helt utrolig gøy å sett videre på det!
Antall ord: 38
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nudle - sluttet

Innlegg av Nudle - sluttet »

Jeg husker for noen år siden, når jeg var på ferie i Lofoten at jeg så på TV2 nyhetene. Da var det en reportasje som handlet om en Amerikansk marine fartøy som var ankret opp i en fjord i Troms. TV2 reporterne var å intervjuet innbyggerne rundt denne fjorden for å høre om de visste hvorfor denne marine fartøyet var ankret opp i fjorden. Da fortalte innbyggerne om et stort lys hadde falt ned i vannet for ikke så lenge siden og at marine fartøyet var der for å hente opp UFOen. Da TV2 spurte Norske myndigheter om hvorfor skipet var ankret opp i fjorden, så fikk de til svar at marine fartøyet hadde vært med/skulle på en øvelse, men innbyggerne i denne fjorden fortalte at de hadde sett dykkere på fartøyet som hadde saumfart hver en krok i denne fjorden etter UFOen. Men desverre så husker jeg ikke hva fjorden het, men Lyngenfjorden høres veldig kjent ut.

Men hvis det er snakk om samme fjord, og det ikke er noe eksperimentell militært, så er min teori om lysene du ser, at det er UFOer som leter etter sine kolleger som falt i fjorden, altså det du ser er en utenomjordisk redningsaksjon og det at du ser dem nesten hele tiden og at de forsvinn er at de ikke finner UFOen i fjorden siden det Amerikanske marine fartøyet har vært å berget UFOen og tatt det med til en hemmelig plass, en base f. eks.
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

I Live
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jun 2007 21:26
17

Innlegg av I Live »

Jeg bor lengre sør i Nordland og har også observert noe lignende. Jeg har alltid vært fasinert av stjernehimmelen og ser mer opp enn ned på stjerneklare kvelder. Flere ganger har jeg sett klare blitslys. Nesten som på fly, men gjerne bare et om gangen, eller de kan komme i en, for fly, helt ulogisk plassering på forskjellige steder på himmelen. ved en anledning, hvor vi også var flere tilstede, fulgte vi et par, tre slike blink i rett linje, så snudde de plutselig 180 grader rundt - på sekundet. Der og da var det helt klart for meg at de merkelige blinkene jeg fra tid til annen ser helt sikkert ikke kommer fra fly. hører heller aldri lyd når jeg ser disse blinkene. Jeg vet hvordan en satelitt ser ut, så det er det helt sikkert ikke, heller ingen andre himmellegemeer jeg kjenner til.
Antall ord: 148
Live

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Hvor lenge er det siden, nudle?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

I Live
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jun 2007 21:26
17

Innlegg av I Live »

Har sett disse lysene også flere ganger i vinter. Opplevelsen hvor de snudde raskt rundt skjedde sent på høsten 2005.
Antall ord: 21
Live

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

trp
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av trp »

Interessante svar så langt. Men jeg kan ikke huske å ha sett den reportasjen på TV2 og jeg kan heller ikke huske å ha hørt om den eller hendelsen.

De lysene jeg har sett, har vært både over fjord og over fjellområder. Og det har vært på ulike steder her i området, men over ett bestemt sted har jeg sett lysene flere ganger enn de andre stedene. Dette stedet er over et fjellparti ikke altfor langt i luftlinje fra Lyngenfjorden.

Kanskje det er noe lignende eller det samme "fenomenet" som er observert i Nordland? De lysene jeg har sett på himmelen er ikke blinkende eller blitzende, men konstante lys som beveger seg litt for så å snu seg bort fra mitt synssted. Blitzlysene jeg/vi så lyste opp et fjellparti og så ut til å komme fra dette lyspunktet på himmelen.

I vinter så snakket jeg og kollegaen min med en journalist i en lokalavis om lysene vi så. Vi tenkte kanskje de visste hva det kunne være eller hadde fått inn liknende rapporter fra andre. Journalisten kunne da fortelle noe interessant. En kveld/natt her i Nord-Troms, så hadde noen fått et slags helikopter svevende over huset sitt, men det var helt lydløst. Teorien hans ble derfor at det er noe nytt, militært utstyr som testes ut i området, både det vi så og det "helikopteret" som var observert.

Har noen av dere hørt om eller vært borti reelle helikopter eller lignende som er tilnærmet lydløst?
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links