UFO, Kornsirkler & fenomenFinnes d liv uti der??:O

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Hvorfor ikke? Så lenge vi lever her på jorda, hvorfor skulle det ikke finnes andre planeter som har noe levende organsimer surrende der..

Det eneste som forskerne kan se etter på planeter da de leter etter levede ting er et ozonlag.. det er utrolig viktig. hadde ikke jorda hatt det ville ikke vi sitti her i dag.

:mozilla_cool:
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

chupacabra18 skrev: ja det prog. så jeg:) hva syns du om det a? syns det var litt dårlig jeg da, syns vanligvis sånne programmer er dritbra jeg liksom men det programmet i går var så utrooolig likt alle andre programmer som handler om UFO og kornsirkler osv...
litt skuffa der ja..
tok det opp jeg da, har en i huset som ikke er interessert i sånne programmer.. men har sett programmet nå. syntes ikke det var et supert program nei. em, hva skal jeg si.. jeg hadde håpet på mer intervjuer med sånne som liksom har blitt bortført, alltid morsomt å høre på sånne historier. men jeg trodde da at man faktisk hadde fått ut diverse objekter av ukjent materielle fra bortførte mennesker. mener å ha lest det i mange forskjellige blader. men syntes det var interessant å høre om de forskjellige metodene aliens kunne bruke å reise fortere igjennom galaksen på, har ikke hørt noe særlig om det før, så det var nytt for meg.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

minna2 skrev:
Odin.01 skrev:Hva besto den observasjonen av da? og hvor?
meg du spør de om?? hmm.. må tenke....

jo det var i Tysvær i Rogaland(vestlandet).
V skulle til besteforeldrene mine og jeg satt bak i bilen og kjeda meg og såg ut vinduet og opp på himmelen. (Det var ikke skyfritt den kvelden.) Så ser jeg 5 forskjellige lys, nesten som neon lys, det var grønn,blå,rød,gul og lilla. Dette var da "dekorert" rundt på en rund "dings" eller "tallerken" som noen vil kalle den. Denne "dingsen" såg jeg i 5 minutter ca og så forsvant den...

jeg er helt sikkert på at det ikke var fly...
åh, en sånn en har jeg også sett, men det var i Donald.. :)
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

livingdeaddoll skrev:
minna2 skrev:

V skulle til besteforeldrene mine og jeg satt bak i bilen og kjeda meg og såg ut vinduet og opp på himmelen. (Det var ikke skyfritt den kvelden.) Så ser jeg 5 forskjellige lys, nesten som neon lys, det var grønn,blå,rød,gul og lilla. Dette var da "dekorert" rundt på en rund "dings" eller "tallerken" som noen vil kalle den. Denne "dingsen" såg jeg i 5 minutter ca og så forsvant den...

åh, en sånn en har jeg også sett, men det var i Donald.. :)
gidd å gjør narr!! :mozilla_yell:
Antall ord: 139
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

For å fastslå en enkel ting. Knapt noen i det hele tatt mener vi er alene om å ha liv på planeten. Det er kun noen svært få religiøse fantaster som mener det nå.

Med det store antallet stjerner som finnes, og det store antallet planeter man antar finnes så er det svært lite som skulle tilsi at vi er alene om den oppfinnelsen. :)

For å finne liv i universet så trenger man en sol. Derfor leter man i nærheten av stjernene for å se om de kan beregne planeter der. Vi kan ikke se dem direkte fordi vi blir blendet av lyset fra stjernen, derfor må vi se etter antydninger som uregelmessigheter i stjernens bane eller midlertidige lysendringer i stjernen som tilsier at en planet er imellom oss og stjernen.

Når man nå har funnet klare indikasjoner på planetsystemer rundt andre stjerner så er neste trinn å finne ut hvorvidt planetene er i levedyktig avstand fra stjernen. For nærme er det for varmt og for langt unna blir det for kaldt. Små planeter har ikke tyngdekraft nok til å holde på en atmosfære og store planeter vil føre til at atmosfæren får for høyt trykk og kondenserer. Det er også mange andre faktorer som må passe for at liv skal være sannsynlig, men det man oppdager er også at vi finner liv i stadig mer ekstreme forhold her på jorden. Det betyr at liv også kan leve under mer og mer ekstreme forhold på andre kloder i universet.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:For å fastslå en enkel ting. Knapt noen i det hele tatt mener vi er alene om å ha liv på planeten. Det er kun noen svært få religiøse fantaster som mener det nå.

Med det store antallet stjerner som finnes, og det store antallet planeter man antar finnes så er det svært lite som skulle tilsi at vi er alene om den oppfinnelsen. :)

For å finne liv i universet så trenger man en sol. Derfor leter man i nærheten av stjernene for å se om de kan beregne planeter der. Vi kan ikke se dem direkte fordi vi blir blendet av lyset fra stjernen, derfor må vi se etter antydninger som uregelmessigheter i stjernens bane eller midlertidige lysendringer i stjernen som tilsier at en planet er imellom oss og stjernen.

Når man nå har funnet klare indikasjoner på planetsystemer rundt andre stjerner så er neste trinn å finne ut hvorvidt planetene er i levedyktig avstand fra stjernen. For nærme er det for varmt og for langt unna blir det for kaldt. Små planeter har ikke tyngdekraft nok til å holde på en atmosfære og store planeter vil føre til at atmosfæren får for høyt trykk og kondenserer. Det er også mange andre faktorer som må passe for at liv skal være sannsynlig, men det man oppdager er også at vi finner liv i stadig mer ekstreme forhold her på jorden. Det betyr at liv også kan leve under mer og mer ekstreme forhold på andre kloder i universet.
Nettopp og kanskje finnes det vesner der ute som ikke er avhengig av sol eller noe av det vi regner som livsnødvendig. Fremmede organismer har kanskje også en helt annen måte å forholde seg til tyngdekraft på som vi ikke vet om eller forstår.
Jeg forstår det slik av dette innlegget ditt, kjære BA ,at du faktisk innrømmer å tror at det finnes livsformer på andre planeter ! :mozilla_wink:
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:Jeg forstår det slik av dette innlegget ditt, kjære BA ,at du faktisk innrømmer å tror at det finnes livsformer på andre planeter ! :mozilla_wink:
Ja, det tror jeg. :D
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

wohoo::)
det var skikkelig bra innlegg BA:)
veldig fint forklart, mye bra ting sagt på en enkel måte:)
Antall ord: 19
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 14:00
18
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat »

det finnes kanksje mange mange forskjellige sivilisasjoner... Og kanskje noen av dem rett og slett er så avanserte osv at dem ikke vil prøve å ta kontakt med oss en gang vi er ikke interresantenok for dem=).. mens andre er på lavere nivå en oss osv osv.. mann vet aldri =) men håper det finnes aliens ass=) vi er jo kanskje fra mars vi mennesker da.. who knows=)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonjeiss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2007 19:29
17

Innlegg av tonjeiss »

joda, d finnes nok noe der ute :mozilla_cool:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ernie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2006 10:45
17
Lokalisering: narvik

Innlegg av Ernie »

Jeg er også overbevist om at det finnes noe der ute. For det ville jo vært rart viss vi var de eneste skapningene i hele universet.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Jeg for min del er overbevist om at det finnes liv i andre solsystemer.
Både innteligent, og ikke innteligent.

Jeg tror at, hvis vi får besøk på jorden av slikt innteligent liv, så vil de være fredlige, og milelangt over oss i utvikling.

Jeg tror også at det har vært inntelligente sivilisasjoner, som har utslettet seg selv for millionervis av år siden.

Med utvikling kommer også evnen til å utslette.

Jeg tror at hvis en høyt utviklet sivilisasjon, har overlevd lenge nok til å reise mellom solsystemene, så må de være vennlig innstillt til annet liv.

Ellers tror jeg at de hadde utslettet seg selv for lengst.

Bare se på oss mennesker.

Vi er ikke i nærheten av å reise langt i rommet, men vi er veldig nær ved å utslette oss selv.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2007 04:25
17

Innlegg av Pan »

InLove skrev:

Høres ut som fargene i nordlyset...
Antall ord: 126
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”

- Eric Hoffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Lokalisering: Jotnefallet

Innlegg av Quist »

Gud er der.
Antall ord: 3
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Quist skrev:Gud er der.
Ja, Gud har også skapt universene. Godt da å vite at Menneskene er det ypperste Gud har skap, ja vi er skapt i hans bilde. Godt også å vite at alle som vil kan vende og komme tilbake til han.

Hvis det finnes skapninger på Mars f.eks., så må også de være skapt av Gud. Ellers er det å si at Gud har kontrollen over alt sitt skaperverk, selv om vi befinner oss i en verden som har vendt Gud ryggen, for å si det sånn.
Antall ord: 90
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links