UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ lys, UFO
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
hvorfor ikke kontakte UFO-norge og spørre de om de har fått noen henvendelser om observasjoner i dette tidsrommet?
Antall ord: 21
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2005 15:06
- 19
- Kjønn (valgfri): Guteslamp
- Lokalisering: Vestfold
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Dermed har vi utelukket Jupiter, som skulle være mer sydlig.manitou skrev:Det lyset vi så mellom Elverum og Trysil var for det først i retning nordover, muligens en tanke nordvest. Lyset hadde helt klart og tydelig bevegelse. Den sank nedover på himmelen og beveget seg nordvestover. Månen hadde vi til høyre for oss, dvs. på sørøst-himmelen. Det var også stjerner her og der, og det overhodet intet problem å se at det store lyset vi så beveget seg i forhold til både skyer og stjerner (lettskyet vær).
Kunne du se noe bak objektet, slik at du kunne vurdere avstanden i forhold til noe i bakgrunnen? Om ikke er størrelse og avstand/høyde hastighet umulig å bestemme. Når du i tillegg var i bevegelse selv, er det veldig vanskelig å vurdere andres hastighet.Str. som sagt som en fullmåne delt på 2. Selve formen på lyset var eggformet, og det var ingen korona eller hale el.l. å se. Lyset var klart og sterkt, men ikke "skarpt" slik som man ser på billys, fly o.l. Det var mer "fyldig" enn dette. Uansett hva det var så gikk det så lavt, og i tillegg hadde det retning "nedover", så jeg var helt sikker på at denne kom til å smelle i bakken. Dette var ikke langt unna Trysilfjellet heller (fjellet var nord for lyset) og skulle det ha tatt seg over fjellet måtte det ha satt kursen oppover igjen. Det er selvfølgelig vanskelig å tippe høyde/avstand til lyset, men høyden på det kan ikke ha vært mer enn 2-300 meter over bakken, og som sagt så fløy den nedover mot bakken (i en slakk vinkel). Avstand fra oss til lyset vil jeg tippe kunne ha vært ca. 1 kilometer.
Jeg har selv sett et stort passasjerfly stå stille, fordi vi kjørte i motsatt retning selv. Selvfølgelig var flyet i bevegelse, men min egne bevegelse gjorde at illusjonen ble et faktum.
Mange har oppdaget at de faktisk ikke kjente igjen månen. Så til tross for at du har sett mange himmelobjekter mange ganger, kan en uvant situasjon gjøre at du ikke kjenner igjen et ganske enkelt objekt denne gangen.Jeg tror uansett jeg kan garantere at det ikke dreier som noen planet. Jeg har kikket på stjernehimmelen i mange år og sett både jupiter, venus osv. mange ganger, og jeg har aldri i mitt liv sett en planet på str. med denne her. Går man ut en kveld og kikker på fullmånen og "deler" den i 2, så får du et ganske så stort objekt, som er langt langt større enn de planeter og stjerner man vanligvis ser nattestid.
Jeg kjenner ikke til at folk kalles bygdetulling fordi de ser noe de ikke kan forklare, men om de har fantastiske forklaringer som f.eks. Motherfucking Diva Queen har, så blir man ofte latterliggjort.Hvis det var en komet som "svippet" innom atmosfæren så synes jeg også det var rart at den ikke hadde noen "hale". Såvidt jeg vet så varmes jo disse steinene/isballene opp såpass mye når de toucher atmosfæren at de "tar fyr", og de får seg en lang "hale" på sin ferd videre.
Jeg tror jeg vet hva dette IKKE var, men HVA det var det har jeg ingen forklaring på. Det var ihvertfall helt anderledes enn det man ser til vanlig på himmelen. Forøvrig undres jeg veldig på om det var andre i nærheten som så dette. Det hadde vært veldig interessant å hørt hvordan de opplevde det. Men som vanlig, så holder vel folk kjeft når de ser noe ukjent på himmelen. Fortsatt blir man vel tatt for å være "bygdetulling" hvis man snakker for mye om UFO`er, skrømt o.l. her i bygdene....
Jeg vet ikke hva du har sett, og jeg vet heller ikke noe om hva du ikke har sett, men Jupiter er det neppe.
Antall ord: 679
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2006 09:44
- 18
- Blitt takket: 9 ganger
Som jeg nevnte tidligere her i tråden, så var månen på sørøst-himmelen, mens objektet vi så var på nordhimmelen, dermed var det IKKE månen.
Når det gjelder dette med hastighet, retning etc. så er det som sagt veldig vanskelig å si noe sikkert om siden vi også var i bevegelse i bilen (90 km/t). Men slik vi så det fra bilen, så så det ut som om lyset beveget seg nordvestover, bevegelsen på lyset var tydelig i forhold til stjerner og det lette skydekket i nærheten. Vi var på en rett strekning når vi så lyset, så vi var ikke i sving eller kurve, vi hadde retning ganske strakt østover i det observasjonen skjedde.
Når det gjelder dette med hastighet, retning etc. så er det som sagt veldig vanskelig å si noe sikkert om siden vi også var i bevegelse i bilen (90 km/t). Men slik vi så det fra bilen, så så det ut som om lyset beveget seg nordvestover, bevegelsen på lyset var tydelig i forhold til stjerner og det lette skydekket i nærheten. Vi var på en rett strekning når vi så lyset, så vi var ikke i sving eller kurve, vi hadde retning ganske strakt østover i det observasjonen skjedde.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Akkurat, og derfor har jeg heller ikke foreslått at dere så månen.manitou skrev:Som jeg nevnte tidligere her i tråden, så var månen på sørøst-himmelen, mens objektet vi så var på nordhimmelen, dermed var det IKKE månen.
Ja, så dermed vet vi ikke noe om hverken størrelse, avstand, bevegelsesretning eller hastighet til objektet. Som du skrev i første innlegg, det virket som det beveget seg nedover, men det var vanskelig å bestemme.Når det gjelder dette med hastighet, retning etc. så er det som sagt veldig vanskelig å si noe sikkert om siden vi også var i bevegelse i bilen (90 km/t). Men slik vi så det fra bilen, så så det ut som om lyset beveget seg nordvestover, bevegelsen på lyset var tydelig i forhold til stjerner og det lette skydekket i nærheten. Vi var på en rett strekning når vi så lyset, så vi var ikke i sving eller kurve, vi hadde retning ganske strakt østover i det observasjonen skjedde.
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2005 21:18
- 19
- Lokalisering: Oslo
Det var flere av oss som spilte som så det..så vi snakka om det etterpå litt i bakgrunnen fra folkemengden så de ikke skulle tro vi var nuts:)
Antall ord: 29
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..
Hide post links |
Som jeg har skrevet til flere andre her på forumet som har observert ufo'er.
du burde rapportere det til www.ufo.no
Der har kanskje flere i området rapportert om observasjonen.
du burde rapportere det til www.ufo.no
Der har kanskje flere i området rapportert om observasjonen.
Antall ord: 33
Hide post links |