UFO, Kornsirkler & fenomenlys, UFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

lys, UFO

Innlegg av DeLaMorte »

I helgen var jeg i elverum på softgunspill.

Mitt i et nattspill, ca rett etter 12 så jeg et lys rundt meg, bare meg. så det på skuldrene. Så jeg tittet opp på ren impuls og så en lyskule som satte fart oppover i rommet.
Det er veldig tydelig himmel der oppe og etter det jeg har hørt i ettertid, mye aktivitet.

Jeg avfeiet det som et stjerneskudd for jeg ville ikke virke gal for de andre. Men på slutten av nattspillet delte jeg historien med noen andre folk, og da hadde flere fått med seg det samme og de var enige i at det umulig kunne vært stjerneskudd..

Ganske merkelig egentlig. Noen som har noen forklaring på hva dette kan være?
Antall ord: 126
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Re: lys, UFO

Innlegg av Fju Mascaja »

DeLaMorte skrev:I helgen var jeg i elverum på softgunspill.

Mitt i et nattspill, ca rett etter 12 så jeg et lys rundt meg, bare meg. så det på skuldrene. Så jeg tittet opp på ren impuls og så en lyskule som satte fart oppover i rommet.
Det er veldig tydelig himmel der oppe og etter det jeg har hørt i ettertid, mye aktivitet.

Jeg avfeiet det som et stjerneskudd for jeg ville ikke virke gal for de andre. Men på slutten av nattspillet delte jeg historien med noen andre folk, og da hadde flere fått med seg det samme og de var enige i at det umulig kunne vært stjerneskudd..

Så du på den kornsirkler-dokumentaren på tv norge for et par uker siden?

Kameraer som filmet kontinuerlig over en kornåker over tid, mens en kornsirkel ble laget, vviste i dette tidsrommet runde, små lys-kuler som svevet over nettopp denne åkeren.

Huff, dette ble en forferdelig lang setning. Men kanskje det var et slikt lys-objekt du så?
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Lokalisering: Avsides

Re: lys, UFO

Innlegg av evamystikk »

sykepleierstudent skrev:
DeLaMorte skrev:I helgen var jeg i elverum på softgunspill.

Så du på den kornsirkler-dokumentaren på tv norge for et par uker siden?

Kameraer som filmet kontinuerlig over en kornåker over tid, mens en kornsirkel ble laget, vviste i dette tidsrommet runde, små lys-kuler som svevet over nettopp denne åkeren.

Huff, dette ble en forferdelig lang setning. Men kanskje det var et slikt lys-objekt du så?
De lyskulene ble jo avslørt som en bløff...men at det finnes slike lyskuler (som forøvrig ikke lager kornsirkler), DET skal jeg ikke si imot i allefall! :) det kunne godt ha vært slike kuler ja.
Antall ord: 229
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18

Innlegg av Riegrot »

Her er klippet som viser disse lys-kulene du nevner..
http://www.iwasabducted.com/ufovideos/cropcircle.mpeg
Antall ord: 17
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar

Innlegg av Fju Mascaja »

torgeir skrev:Her er klippet som viser disse lys-kulene du nevner..
Sa de det på den dokumentaren, at det var bløff?

Det så ganske kult ut hvertfall...og de pratet jo på at målere viste skyhøye elektromagnetiske verdier....og da med den kula svevende over der...hehe, jaja. Det hadde nå vært gøy om det var slik :mozilla_wink:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av DeLaMorte »

nja kanskje men den fløy ikke hit og dit bare rett opp i rommet. var ganske høyt opp. men var definitivt ikke stjerneskudd
Antall ord: 25
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Lokalisering: Avsides

Innlegg av evamystikk »

sykepleierstudent skrev:

Det så ganske kult ut hvertfall...og de pratet jo på at målere viste skyhøye elektromagnetiske verdier....og da med den kula svevende over der...hehe, jaja. Det hadde nå vært gøy om det var slik :mozilla_wink:
Kanskje jeg blander sammen den som ble sendt på TV Norge og national geographic chanel. På NGC sa de allefall at det var en bløff og viste hvordan den filmsnutten ble laget..Husker ikke, hukommelse som en gullfisk! :D
Antall ord: 113
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av manitou »

Jeg kan legge til at jeg og en kamerat også observerte en UFO, mellom Elverum og Trysil. Det var lørdag den 15.04.06. Ca. kl 2200 på kvelden. Stedet var ved Sæteråsen ca. 10 km sør for Trysil sentrum.

Vi legger merke til lyset samtidig begge to. Det er en ganske stor eggformet kule, som lyser i et jevnt, litt fyldig gulhvitt lys. Den er på str. med en "halv fullmåne". Den kan sees på nordsiden av veien vi kjører på, og beveger seg nord, eller nordvestover, mot Trysilfjellet, ganske lavt på himmelen. Det virker som om den går slakt nedover, mot bakken. Dog er det vanskelig å vite 100% sikkert pga at vi tross alt satt i en bil med ca. 90 km/t selv.

Det er ingen "hale" eller korona på lyset. Det er ikke et "skarpt" lys, tilsvarende det du finner på f.eks. billys eller flylys. Farten på lyskula er ikke veldig stor.

Jeg kan utelukke 110% at det dreier seg om "stjerneskudd", fly, satellitt, ballong eller lignende saker. I form og farge kunne det kanskje minne om en komet, men den gikk så lavt på himmelen at den ble borte for oss mellom trærne, så det var nok neppe det. I tillegg hadde den heller ingen "hale" som jo kometer har når de kommer inn i atmosfæren.

Forøvrig er ikke dette første gangen vi ser UFO i Trysil-området. Min kamerat har også ved et par anledninger sett lignende lyskuler mellom Elverum og Trysil før. Jeg vet også at man rundt omkring i Trysil har registrert mye UFO-aktivitet opp igjennom årene. Plasser som Tørberget, Flendalen, Ljørdalen, Slettås, Jordet, og også i Trysil Sentrum. Personlig har jeg sett UFO (diamant-formet lys med metallisk "skinn") i Nord-Trysil (ved Sendsjøen) og i Trysil Sentrum på midten av 90-tallet. Så også et lys som raste frem og tilbake i sikk-sakk mønster på himmelen under en fisketur til Høljessjøen rett over svenskegrensa (ved Trysil) i 1995-1996.

Foruten dette har jeg snakket med en rekke personer som har opplevd UFO i Trysil-området opp igjennom årene. Dessverre er det slik at de fleste holder kjeft om hva de har sett, kanskje bare snakker med noen få som de stoler på, og dermed kommer ikke disse observasjonene opp i "dagen". Synd, men sant... Forvørig vet jeg om ihvertfall 2 landinger av UFO her i Trysil. Den ene gangen skjedde det i hagen ved hus i Jordet, tror det var i begynnelsen av 80-tallet, og den andre gangen skjedde det i Bittermarka (fjellområde nord for Flendalen) på tidlig 70-tall eller sent 60-tall.
Antall ord: 462

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Kvifor vert disse kalla lys-kuler. Det har eg lurt på sia eg såg dette. Det minner jo meir om kvite ballonger.

Kanskje det er nokre aliens som utfører ballongdansen, gjennomsiktige aliens...
Antall ord: 52
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fox_Grønnland
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2006 14:32
18
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Fox_Grønnland »

Ja dette var skummelt. Har du noen venner som kan bekrefte ditt nærvær på den tiden? Vardet bare du som så dette fenomenet? Vi kan stille mange spørsmål til denne saken. Men noe normalt var det ikke.
Antall ord: 41
Fox_Grønnland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

sykepleierstudent skrev:

Nei. Det fortalte de ikke på den såkalte dokumentaren, men det har jeg vist i flere andre tråder her.

Han som filmet det (John Wabe?)måtte til slutt vedkjenne seg jukset.

manitou skrev:Jeg kan legge til at jeg og en kamerat også observerte en UFO, mellom Elverum og Trysil. Det var lørdag den 15.04.06. Ca. kl 2200 på kvelden. Stedet var ved Sæteråsen ca. 10 km sør for Trysil sentrum.

Vi legger merke til lyset samtidig begge to. Det er en ganske stor eggformet kule, som lyser i et jevnt, litt fyldig gulhvitt lys. Den er på str. med en "halv fullmåne". Den kan sees på nordsiden av veien vi kjører på, og beveger seg nord, eller nordvestover, mot Trysilfjellet, ganske lavt på himmelen. Det virker som om den går slakt nedover, mot bakken. Dog er det vanskelig å vite 100% sikkert pga at vi tross alt satt i en bil med ca. 90 km/t selv.
Dette kan være så mye, og iom at dere selv er i bevegelse kan det også være at objektet står stille. Du sier størrelsen er som en halv fullmåne, dermed er det vel neppe månen selv, men kanskje en av planetene, f.eks. Jupiter.
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

vi kan vel ikke se jupiter så stor fra jorden?
greit at det er den største planeten, men i tillegg er den jo ganske langt unna. planet nr fem fra solen.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Yrn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2006 04:11
18
Lokalisering: Oslo.

Innlegg av Yrn »

Dette kan være så mye, og iom at dere selv er i bevegelse kan det også være at objektet står stille. Du sier størrelsen er som en halv fullmåne, dermed er det vel neppe månen selv, men kanskje en av planetene, f.eks. Jupiter.
Viss objektet var så stort som han sier kan det ikke ha vært en planet...
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Når objektet befinner seg nær horisonten ser objektet adskillig større ut.

Legg merke til hvor stor månen ser ut til å være når den er nær horisonten i forhold til når den står høyt på himmelen.

På den tiden sto Jupiter ganske lavt på sydhimmelen, jeg antar litt mer østover, men at sydlig vil være mer enn godt nok til å vurdere om dette kan være samme retning.

Halv størrelse av månen er nok litt i største laget, men det var en omtrentlig beskrivelse, noe som gjør at en ikke kan tenke nøyaktig på størrelsesforhold heller.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av manitou »

Det lyset vi så mellom Elverum og Trysil var for det først i retning nordover, muligens en tanke nordvest. Lyset hadde helt klart og tydelig bevegelse. Den sank nedover på himmelen og beveget seg nordvestover. Månen hadde vi til høyre for oss, dvs. på sørøst-himmelen. Det var også stjerner her og der, og det overhodet intet problem å se at det store lyset vi så beveget seg i forhold til både skyer og stjerner (lettskyet vær).

Str. som sagt som en fullmåne delt på 2. Selve formen på lyset var eggformet, og det var ingen korona eller hale el.l. å se. Lyset var klart og sterkt, men ikke "skarpt" slik som man ser på billys, fly o.l. Det var mer "fyldig" enn dette. Uansett hva det var så gikk det så lavt, og i tillegg hadde det retning "nedover", så jeg var helt sikker på at denne kom til å smelle i bakken. Dette var ikke langt unna Trysilfjellet heller (fjellet var nord for lyset) og skulle det ha tatt seg over fjellet måtte det ha satt kursen oppover igjen. Det er selvfølgelig vanskelig å tippe høyde/avstand til lyset, men høyden på det kan ikke ha vært mer enn 2-300 meter over bakken, og som sagt så fløy den nedover mot bakken (i en slakk vinkel). Avstand fra oss til lyset vil jeg tippe kunne ha vært ca. 1 kilometer.

Jeg tror uansett jeg kan garantere at det ikke dreier som noen planet. Jeg har kikket på stjernehimmelen i mange år og sett både jupiter, venus osv. mange ganger, og jeg har aldri i mitt liv sett en planet på str. med denne her. Går man ut en kveld og kikker på fullmånen og "deler" den i 2, så får du et ganske så stort objekt, som er langt langt større enn de planeter og stjerner man vanligvis ser nattestid.

Hvis det var en komet som "svippet" innom atmosfæren så synes jeg også det var rart at den ikke hadde noen "hale". Såvidt jeg vet så varmes jo disse steinene/isballene opp såpass mye når de toucher atmosfæren at de "tar fyr", og de får seg en lang "hale" på sin ferd videre.

Jeg tror jeg vet hva dette IKKE var, men HVA det var det har jeg ingen forklaring på. Det var ihvertfall helt anderledes enn det man ser til vanlig på himmelen. Forøvrig undres jeg veldig på om det var andre i nærheten som så dette. Det hadde vært veldig interessant å hørt hvordan de opplevde det. Men som vanlig, så holder vel folk kjeft når de ser noe ukjent på himmelen. Fortsatt blir man vel tatt for å være "bygdetulling" hvis man snakker for mye om UFO`er, skrømt o.l. her i bygdene....
Antall ord: 489

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links