UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler i kveld

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Meigofirst

Innlegg av Meigofirst »

Yrn skrev:Ok BA, for å utdype det jeg mente: Jeg mener ikke att det er naivt å tro att selv de mest avanserte kornsirklene kan være laget av mennesker, selvfølgelig kan mennesker lage slikt.. Det jeg mente var att det er naivt å tro att noen kan lage perfekte geometriske symboler, til tider geniale, i kornåkre i løpet av kort tid, og med relativt enkelt utstyr, uten noen gang å bli oppdaget, selvom de ofte dukker opp i områder bosatt av mennesker.. Jeg utelukker ikke att mennesker står bak, men da må det jo i såfall være noen som innvesterer usansynlig store mengder tid og penger på det, både i å planlegge og forberede hundrevis av formasjoner i året, og derreter å gjenomføre det med militær presisjon og med utstyr som er nødt til å langt på vei overgå noen tau og planker, i lag på sannsynligvis titalls personer, midt på natten eller på høylys dag, uten å bli oppdaget. Og da kan man jo spørre seg: Hvorfor i all verden skulle noen bruke all sin tid på dette? (Og i tillegg kommer jo alle de rapporter om merkelige ting som skjer med elektronisk utstyr i og rundt kornsirkler, og att analyser av jord og korn har vist annerledes resultater... Men det kan jo selvfølgelig argumenteres bort med att mennesker lett kan manipulere slike beviser, viss man er skeptisk...) Det eneste jeg er sikker på er att det garantert er mer enn en flokk spøkefugler..

Du må huske på at slikt faktisk er mye lettere å lage i virkeligheten med en snor, og planker enn gjennom matematikk.

I virkelighetens verden er jo faktisk dette noe av det mest elementære, og "naturlige". Se bare på F. eks pyramidene eller F. eks stonehengde.

Personlig tror jeg det er en enkelhet vi ikke skjønner som mange eldgamle kulturer hadde, og ikke nødvendigvis noe ekstremt avansert.

Det er faktisk et større problem å tenke enkelt, og logisk nok for mennesker, enn å tenke noe teknisk og avansert.

Jeg tror faktisk ikke alt av dette er menneskeskapt (men jeg mener heller ikke av den grunn at det MÅ være "grønne menn".)

Kan det F. eks ikke være noe i naturen selv?

Jeg har ingenting imot tro, men man må skille tro, og vitenskap (uten å overordne vitenskapen som er nokså navlebeskuende, og begrenset til vår fatteevne).

Problemet her er at man blander en masse saker som i bunn og grunn dreier seg om ren tro, med det vitenskapelige, og fenomenet man kan observere uten å klart skille mellom, og gjøre rede for at man faktisk gjør det.

Det du gjør her er å si:

Kritkk = å si at det er mennesker.
Det ikke er mennesker = det er romvesner.

Det var også logikken som ble brukt i programmet hvor man benyttet et fakta, eller en antagelse\teori til støtte for noe det strengt talt ikke var noen form for støtte til.

At noe ikke er mennesker betyr ikke at det er romvesener. At noe er falskt betyr ikke at alt er falskt. At noe er ekte betyr ikke at alt er ekte.

Så argumenter for at det ikke er mennesker, er altså ikke på noen måte i seg selv argumenter for at det er romvesener. Det ekskluderer det heller ikke, men det blir feil å bruke det som argument for at det er romvesener (om det i virkeligheten er det, eller ikke) da det simpelthen kun er argumenter for at det ikke er mennesker.

Og så hadde vi jo disse bildene som lignet mest på bilder fra amerikansk sci-fi. OM det skulle vise det å være romvsener tror jeg i tilfellet de rett og slett køddet med oss når de brukte disse bildene.
Sist redigert av Meigofirst på 15 Apr 2006 23:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 635

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Yrn skrev:Ok BA, for å utdype det jeg mente: Jeg mener ikke att det er naivt å tro att selv de mest avanserte kornsirklene kan være laget av mennesker, selvfølgelig kan mennesker lage slikt.. Det jeg mente var att det er naivt å tro att noen kan lage perfekte geometriske symboler, til tider geniale, i kornåkre i løpet av kort tid, og med relativt enkelt utstyr, uten noen gang å bli oppdaget, selvom de ofte dukker opp i områder bosatt av mennesker.. Jeg utelukker ikke att mennesker står bak, men da må det jo i såfall være noen som innvesterer usansynlig store mengder tid og penger på det, både i å planlegge og forberede hundrevis av formasjoner i året, og derreter å gjenomføre det med militær presisjon og med utstyr som er nødt til å langt på vei overgå noen tau og planker, i lag på sannsynligvis titalls personer, midt på natten eller på høylys dag, uten å bli oppdaget. Og da kan man jo spørre seg: Hvorfor i all verden skulle noen bruke all sin tid på dette? (Og i tillegg kommer jo alle de rapporter om merkelige ting som skjer med elektronisk utstyr i og rundt kornsirkler, og att analyser av jord og korn har vist annerledes resultater... Men det kan jo selvfølgelig argumenteres bort med att mennesker lett kan manipulere slike beviser, viss man er skeptisk...) Det eneste jeg er sikker på er att det garantert er mer enn en flokk spøkefugler..
Wørd! :)
Antall ord: 256
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hajdi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2006 22:15
18

Innlegg av hajdi »

...jeg vil også leke "Krøss-Klippe-Kåre": :mozilla_kiss:

BA:
Det eneste vi vet om fenomenet er at mennesker har laget kornsirkler, og de var så avanserte at de ble vurdert til å være for avanserte til at mennesker kan ha laget dem.
...det er vel ikke det eneste vi vet om fenomenet vel? ;)

BA:
Når militæret ikke vil si noe om et fenomen, blir det ofte oppfattet som at de sier "Jeg vet, men vil ikke si det til deg". Faktisk kommer det av at det ikke er noe å fortelle.

men litt artig at de ofte er raske på pletten når det dukker opp kornsirkler. tipper de hadde gitt rimelig f**n hvis de gikk etter teorien om at dette kun var skøyerstreker.

BA:
Man kan bevise, og har bevist at noen sirkler er menneskelaget.
At alle sirklene er det kan man aldri bevise.
Når de tydelig menneskelagede viser seg å være de mest avanserte kornfigurene faller hele argumentet til de troende i vasken. Vi kan ikke bevise at "Alien Face" er menneskelaget, men de som har undersøkt den nøye mener bestemt at den er det.
joda, mens andre som har undersøkt denne nøye, mener det motsatte igjen.

BA:

Bilde
Hvis du aksepterer at denne er laget av mennesker og funnet inne i kornsirkelen, aksepterer du det som dokumentasjon på at figuren er menneskelaget.
jeg aksepterer det som dokumentasjon at noen mennesker har mistet/lagt igjen den der. men dens tilstedeværelse behøver vel ikke bevise at mennesker har laget formasjonen. noen "skuelystne" kan ha mistet den?

BA:
Imidlertid prøver Terje Toftenes å diskreditere ham i denne artikkelen. Det Terje Toftenes velger å ikke nevne er bl.a. at John Wayleigh oppga telefonnummeret sitt i 1996, og det kunne spores tilbake til John Wabe. Altså stemmer det at det var John Wabe var involvert fra begynnelsen av.
Han gjør et stort poeng av at ikke utstyret i "rekonstruksjonen" stemmer med utstyret som opprinnelig ble brukt, uten å gi noe forklaring på hvorfor det er interessant.

...jeg regner med at du kan hoste opp en link eller noe som kan dokumentere dine påstander litt bedre enn dette (?)

BA:
Så vidt jeg vet har ikke de som sto fram påtatt seg ansvar for flere kornsirkler etter at de sto fram.
pussig...

til sist noen generelle betraktninger:
-litt pussig at kornet i sirklene inneholdt 50% mer proteiner...
-litt pussig at hveteaksene inni sirklene var rette, mens de på utsiden var bøyde
-litt pussig at jordsmonnet i sirklene inneholdt fiffige jernpartikler
-litt pussig at sirklene inneholdt målbare "energier" som ikke fantes på utsiden

sånn, takk for seg. dette var altså min debut her på dette spenstige forumet ;)
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Yrn skrev:...Det eneste jeg er sikker på er att det garantert er mer enn en flokk spøkefugler..
Det er jeg også sikker på. Det er nok ganske mange gjenger med spøkefugler. :D

At de mange ganger er oppdaget, er jeg ganske sikker på, men så lenge slike trekker mange skuelystne, er jeg ikke så sikker på at alle som oppdages blir offentliggjort.
Ved den ene kornfiguren ble det f.eks. hørt helikopterlyd på natten da den sannsynligvis ble laget, uten at det har fått noen stor oppmerksomhet.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

BA skrev:
Yrn skrev:...Det eneste jeg er sikker på er att det garantert er mer enn en flokk spøkefugler..
Det er jeg også sikker på. Det er nok ganske mange gjenger med spøkefugler. :D

At de mange ganger er oppdaget, er jeg ganske sikker på, men så lenge slike trekker mange skuelystne, er jeg ikke så sikker på at alle som oppdages blir offentliggjort.
Ved den ene kornfiguren ble det f.eks. hørt helikopterlyd på natten da den sannsynligvis ble laget, uten at det har fått noen stor oppmerksomhet.

:oops:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

hypheidi, dette var en flott inngang til forumet. Du er skeptisk til påstandene og viser dette ved å stille kritiske spørsmål. :)
hypheidi skrev:...jeg vil også leke "Krøss-Klippe-Kåre": :mozilla_kiss:

BA:
Det eneste vi vet om fenomenet er at mennesker har laget kornsirkler, og de var så avanserte at de ble vurdert til å være for avanserte til at mennesker kan ha laget dem.
...det er vel ikke det eneste vi vet om fenomenet vel? ;)
Nei, du har rett. Jeg burde vel skrevet at det eneste vi vet om hvem som lager fenomenet...
BA:
Når militæret ikke vil si noe om et fenomen, blir det ofte oppfattet som at de sier "Jeg vet, men vil ikke si det til deg". Faktisk kommer det av at det ikke er noe å fortelle.

men litt artig at de ofte er raske på pletten når det dukker opp kornsirkler. tipper de hadde gitt rimelig f**n hvis de gikk etter teorien om at dette kun var skøyerstreker.
Dette kan ha så mange årsaker. f.eks. at de ikke tar noen sjanser på at dette kan være ekte. Det kan også være at det er de som laget kornsirkelen som vil fotografere formasjonen i dagslys. Ofte sies det at det er umerkede helikoptere, og det blir gjettet på at de er militære.
BA:
Man kan bevise, og har bevist at noen sirkler er menneskelaget.
At alle sirklene er det kan man aldri bevise.
Når de tydelig menneskelagede viser seg å være de mest avanserte kornfigurene faller hele argumentet til de troende i vasken. Vi kan ikke bevise at "Alien Face" er menneskelaget, men de som har undersøkt den nøye mener bestemt at den er det.
joda, mens andre som har undersøkt denne nøye, mener det motsatte igjen.
Ja, de legger fokuset på forskjellige ting. Som Paul Vigaysier i en artikkel, "It's a sad fact, but one I think needs airing, that many so-called researchers are no more than charlatans or 'evangelical preachers' indoctrinating their 'followers' with false evidence and pseudo research. Indeed, some 'believers' are so deluded that they fail to even realise that any hoaxing goes on at all, instantly denouncing anyone who dares to even refer to the 'H' word.
Sadly, I see this type of person as more dangerous to the serious, scientific research of the subject than those who are out and out sceptics.

By evangelizing about how genuine, even the most dubious of formations is, they are not only alienating the subject in the eyes of the general public, but also making a mockery of genuine research when interviewed on television and given the media treatment of "Here's another NewAge nutcase who believes in genuine crop circles", then cutting to a rational, logical thinking but sceptical "scientist". The public are sub-consciously being programmed to associate any claim of genuineness as coming from some 'New Age evangelist'."
Paul Vigay er den som kanskje har gjort mest inngående undersøkelser av "Alien Face", og han er overbevist om at det finnes noen som ikke er laget av mennesker, men mange menneskelagede kornsirkler.
BA:

Bilde
Hvis du aksepterer at denne er laget av mennesker og funnet inne i kornsirkelen, aksepterer du det som dokumentasjon på at figuren er menneskelaget.
jeg aksepterer det som dokumentasjon at noen mennesker har mistet/lagt igjen den der. men dens tilstedeværelse behøver vel ikke bevise at mennesker har laget formasjonen. noen "skuelystne" kan ha mistet den?
Det var ikke snakk om bevis, men dokumentasjon. Dingsen ble funnet på morgenen etter at kornsirkelen ble oppdaget, altså tidlig, og neppe mange hadde vært der i mellomtiden. Hva skulle skuelystne brukt en slik til? Uten at noe vil bevise noe som helst, kan vi tenke selv hva som er den enkleste svaret her. Det er sannsynligvis mennesker som har laget figuren.

BA:
Imidlertid prøver Terje Toftenes å diskreditere ham i denne artikkelen. Det Terje Toftenes velger å ikke nevne er bl.a. at John Wayleigh oppga telefonnummeret sitt i 1996, og det kunne spores tilbake til John Wabe. Altså stemmer det at det var John Wabe var involvert fra begynnelsen av.
Han gjør et stort poeng av at ikke utstyret i "rekonstruksjonen" stemmer med utstyret som opprinnelig ble brukt, uten å gi noe forklaring på hvorfor det er interessant.

...jeg regner med at du kan hoste opp en link eller noe som kan dokumentere dine påstander litt bedre enn dette (?)
Da må jeg beklage at jeg ikke fant igjen samme side, men denne bekrefter påstanden den også. :)
http://www.nhne.com/newsflashes/nfolivercastle.html
Ellers så har jo
BA:
Så vidt jeg vet har ikke de som sto fram påtatt seg ansvar for flere kornsirkler etter at de sto fram.
pussig...
Ja, ikke sant?
til sist noen generelle betraktninger:
-litt pussig at kornet i sirklene inneholdt 50% mer proteiner...
-litt pussig at hveteaksene inni sirklene var rette, mens de på utsiden var bøyde
-litt pussig at jordsmonnet i sirklene inneholdt fiffige jernpartikler
-litt pussig at sirklene inneholdt målbare "energier" som ikke fantes på utsiden
Dette er påstander fra slike som jeg oppfatter som Paul Vigays evangeliske sjarlataner.
sånn, takk for seg. dette var altså min debut her på dette spenstige forumet ;)
Og det var ingen dårlig debut :)
Antall ord: 896

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

Hei!

Pappa gikk glipp av programmet som gikk på tv norge, han har utrolig lyst å se det. Vet dere om det er mulig å laste det ned fra noen plass?

:)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
milla_86
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Apr 2006 18:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av milla_86 »

Dansende Leah skrev:Hei!

Pappa gikk glipp av programmet som gikk på tv norge, han har utrolig lyst å se det. Vet dere om det er mulig å laste det ned fra noen plass?

Det går an å få kjøpt den her. http://www.kornsirkler.org/
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

milla_86 skrev:
Dansende Leah skrev:Hei!

Det går an å få kjøpt den her. http://www.kornsirkler.org/
Takk! :-)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

BA skrev:
Myntenes Dronning skrev:Nå snakket jeg om det ansiktet jeg la inn i innlegget før her. Jeg har sett flere filmer der de lager kornsirkler så det var ikke disse jeg snakket om.
Noen som har brukt tid på å undersøke denne kornfiguren mener bestemt at dette er en spøk av mennesker. :)
http://www.cropcircleresearch.com/artic ... nface.html
http://www.cropcircleresearch.com/artic ... face3.html

BildeDenne dingsen ble funnet inne i kornfiguren. Det virket :) og det var enkelt.

Paul Vigay skriver "It's a very simple device consisting of a green Light Emitting Diode (LED) connected to a battery via a small on/off switch. It was wrapped in plastic tape, which was still sticky and indicative that it hadn't been left out for long as there was no weather erosion on it. Indeed, it still worked and could be operated.

I've no idea what it could be used for other than a sighting device in the dark. It might have been dropped by hoaxers or it may have been deliberately 'planted' by debunkers/hoaxers.

The device is still in my possession."
Den dingsen kan ha blitt plantet i et forsøk på kvele entusiasmen til de som tror. (Hmm hørtes ut som konspirasjon.)
Og det helikopteret du nevnte kan jo ha vært noen som fløy over i håp om å se noe. Dette beviser ingenting.
Antall ord: 236
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Myntenes Dronning skrev:Den dingsen kan ha blitt plantet i et forsøk på kvele entusiasmen til de som tror. (Hmm hørtes ut som konspirasjon.)
Og det helikopteret du nevnte kan jo ha vært noen som fløy over i håp om å se noe. Dette beviser ingenting.
Jeg kan jo skrive det en gang til. Ingen kan bevise at figuren er laget av mennesker eller at den ikke er det. Det vi kan se er at det er sannsynlig at den er laget av mennesker.

Hvorfor skulle noen som faktisk tror på ukjente makter som kornsirkelmakere gjøre det du sier her?
Paul Vigay er troende når det gjelder kornsirkler, men denne er blant dem han mener er laget av mennesker.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
20

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
miss 24/7 skrev:Fortell oss BA ..hva er det som vi ikke ser i dette som du ser ?

hvordan skal det egentlig kunne være mulig å motbevise dette,det lurer jeg på.

enkelt og greit,hvor mangen bevis må vi egentlig få........ :mozilla_undecided:
Ett eneste bevis holder for å vise at det er utenomjordiske som står bak.

Det finnes bevis for at mennesker står bak mange av kornsirklene. Det som er besynderlig er at kornsirkler blir beskrevet som så nøyaktige og avanserte at det umulig kan være mennesker som har laget dem. Når så mennesker viser bilder av at de laget dem, synker kvaliteten drastisk, og de er ikke på langt nær så avanserte og nøyaktige som de "ekte" sirklene. :)

Hva dere ikke ser vet jeg ikke, men så dere ikke at noen av de "lysende kulene" var fugler? Så dere ikke at de sto inne i sirklene og filmet ham som fortalte at videokameraene ikke virket inne i sirklene, men utenfor? Så dere ikke de fortalte at sirklene måtte være laget i løpet av fire timer fordi det begynte å bli lyst klokka fire om morgenen? Hvem har sagt at de må lages i mørket? De kan lages når som helst når ikke bonden ser dem. F.eks. fra kl.18:00 til kl. 06:00, uavhengig av lyset eller mørket ute.

Noen av disse som ble intervjuet mangler jeg fullstendig tiltro til, f.eks. Nancy Talbot.
Å påstå at de lysende kulene var fugler er helt hinsides all fornuft. Kulene akselererte i enorm hastighet, mange øyevitner har sett disse kulene. Tror du virkelig at en slik banal forklaring som fugler ikke ville ha blitt oppdaget lenge før en slik dokumentar hadde vært laget? Tidligere skrev du noe vås om plastikkposer også..

Dessuten er det mange ting å ta fatt i her. For eksempel at det finnes store mengder energi og kraft inne i disse kornåkrene. Dette er dokumentert. Og selvsagt kan ikke mennesker ha laget de mest imponerende kornsiklene der de ble laget på noen få timer.

Det er mange seriøse forskere som har forsket på kornsirkelfenomene i årevis, derfor er det meningsløst å høre på dine meninger. Du fornekter alt du ikke forstår, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er opptatt av det paranormale.
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

84507 skrev:
BA skrev:
miss 24/7 skrev:Fortell oss BA ..hva er det som vi ikke ser i dette som du ser ?

hvordan skal det egentlig kunne være mulig å motbevise dette,det lurer jeg på.

enkelt og greit,hvor mangen bevis må vi egentlig få........ :mozilla_undecided:
Ett eneste bevis holder for å vise at det er utenomjordiske som står bak.

Det finnes bevis for at mennesker står bak mange av kornsirklene. Det som er besynderlig er at kornsirkler blir beskrevet som så nøyaktige og avanserte at det umulig kan være mennesker som har laget dem. Når så mennesker viser bilder av at de laget dem, synker kvaliteten drastisk, og de er ikke på langt nær så avanserte og nøyaktige som de "ekte" sirklene. :)

Hva dere ikke ser vet jeg ikke, men så dere ikke at noen av de "lysende kulene" var fugler? Så dere ikke at de sto inne i sirklene og filmet ham som fortalte at videokameraene ikke virket inne i sirklene, men utenfor? Så dere ikke de fortalte at sirklene måtte være laget i løpet av fire timer fordi det begynte å bli lyst klokka fire om morgenen? Hvem har sagt at de må lages i mørket? De kan lages når som helst når ikke bonden ser dem. F.eks. fra kl.18:00 til kl. 06:00, uavhengig av lyset eller mørket ute.

Noen av disse som ble intervjuet mangler jeg fullstendig tiltro til, f.eks. Nancy Talbot.
Å påstå at de lysende kulene var fugler er helt hinsides all fornuft. Kulene akselererte i enorm hastighet, mange øyevitner har sett disse kulene. Tror du virkelig at en slik banal forklaring som fugler ikke ville ha blitt oppdaget lenge før en slik dokumentar hadde vært laget? Tidligere skrev du noe vås om plastikkposer også..

Dessuten er det mange ting å ta fatt i her. For eksempel at det finnes store mengder energi og kraft inne i disse kornåkrene. Dette er dokumentert. Og selvsagt kan ikke mennesker ha laget de mest imponerende kornsiklene der de ble laget på noen få timer.

Det er mange seriøse forskere som har forsket på kornsirkelfenomene i årevis, derfor er det meningsløst å høre på dine meninger. Du fornekter alt du ikke forstår, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er opptatt av det paranormale.
Det siste der synes jeg ble en klype tåpelig.
For han er veldig skeptisk, og jeg er også en av dem som mener han bare argumenterer med mye retorikk, og ser jeg videre på mange av BA's innlegg, så speiler det igjennom at han gjerne er litt upresis med vilje, for så å kunne dirigere/utdype mer når folk først motargumenterer.
Men å si at det er meningsløst å høre på hans meninger, blir likevel feil, og det har nok lite med interesse for det paranormale å gjøre.
Snarere tvert imot at han faktisk engasjerer seg, men hele tiden fornekter pga. sin skepsis, som etter mitt eget ståsted selv å måle, er litt for stor. Men så vet du: noen ser det slik, og andre ser det slik, og noen ser det tilogmed slik.
Er ikke noe å gjøre med det.
Egentlig er jeg glad for at vi har BA her, vi trenger noen slike også på forumet.
De som mener man ikke gjør det, er nok litt usikre på sitt eget ståsted og føler seg knust av argumentasjon - kanskje?
Vel... personlig synes jeg at rakking ned på personer er verre, og det finnes et par av dem som jeg heller ville sagt kverulerer ikke bare på sak, men snarere på persona.

Og når det kommer til den evindelige konstateringen og konkluderingen, synes jeg DET blir feil, bare så det er sagt med en gang.
Vi er her inne fordi vi er opptatt av ting vi nettopp IKKE vet, og ting vi IKKE har svar på. Vi er ikke her inne for å få noen endelige resultater og svar. Vi er her for å dele visdom og erfaringer. Synspunkter og meninger.
Fint forum.
Antall ord: 690

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
Myntenes Dronning skrev:Den dingsen kan ha blitt plantet i et forsøk på kvele entusiasmen til de som tror. (Hmm hørtes ut som konspirasjon.)
Jeg kan jo skrive det en gang til. Ingen kan bevise at figuren er laget av mennesker eller at den ikke er det. Det vi kan se er at det er sannsynlig at den er laget av mennesker.

Hvorfor skulle noen som faktisk tror på ukjente makter som kornsirkelmakere gjøre det du sier her?
Paul Vigay er troende når det gjelder kornsirkler, men denne er blant dem han mener er laget av mennesker.
Og bare en siste ting til deg, BA.
Jeg ser du ofte refererer til andre personers meninger,
gjerne dem av de mer anerkjente.
Der må jeg nok ytre meg litt.
For hva er vel deres meninger og teorier mer verdt for enn våre her inne?
Du refererer ofte, og det er bra. Det tyder på at du leser, og at du gjerne er opplyst, og ikke minst interessert i emnet det dreier seg om. Tingen er bare det, at man skal være forsiktig med å ta ting for gitt, bare fordi dem som har uttalt seg er mer anerkjent i visse kretser. Det kan sammenlignes med band/artister. Noen liker en sang av Metallica, andre liker imaget og Metallicas bilde utad til verden, noen liker flere sanger. MEN - det finnes kanskje langt flere av dem som kjøper alt av Metallica, bare fordi de liker et par sanger. De som faktisk sier at de elsker Metallica, og at det er det beste bandet de vet om. Egentlig hører de på det og synes "tja, jo, dette er greit nok" innerst inne. Men utad snakker de om hvor kult det er pga. at de fremdeles har fine minner om den gangen de klinte på dansegulvet med DEN håtte beiba som nettopp hadde kvitta seg med tannreguleringa, nemlig sangen "Enter Sandman".
*stopper seg selv*

Det å gå litt for langt, det å ta noe for gitt, er helt menneskelig, og det gjør vi alle.
Vi følger alle mønstre etterhvert som vi har funnet oss noe å identifisere oss med.
Og alt kan spores tilbake til trygghetsfølelsen, identiteten vår, og vår følelse av tilhørighet til noe større enn oss selv. Med andre ord elementer av den store fellesbetegnelsen kjærlighet (den jeg alltid maser om).

Så... om du tar dine linker og dine bøker og alt det der du har lest, og refererer til dem, så er det bare fint. Jeg ville bare meddele deg at jeg tar det naboen sier med like stor klype salt om tyngdekraft, som det Newton sa om det, som det bikkja mi sier om det.
Vi deler alle forskjellige syn på ting, og jeg tror ikke det viktigste er å finne et svar, eller å være så svært skeptisk. Jeg tror det viktigste er å være nysgjerrig, og det å oppleve. Det å søke, for evig og alltid, fordi det nettopp er spennende.
Jeg driter egentlig i alt motbevis og bevis, og sånt. Og LIKEVEL tar jeg ingenting for god fisk, og ser på alt med en smule skepsis. Og jeg sier likevel ikke at det jeg gjør er riktig. Men slik gjør jeg det, og jeg kan se den måten du gjør ditt på som fin og korrekt for deg, selv om jeg aner en viss følelse av at du skal være litt bedre enn de fleste andre her inne, men også der er det kanskje bare mitt inntrykk som er feil ifølge ditt eget syn på det. Og det gjør vel ingenting, for jeg var egentlig bare ute etter å få sagt at jeg er glad for at vi diskuterer på forskjellige måter her inne.
Og jeg ber til Gud (den dagen jeg blir kristen) om at vi aldri skal bli enige heller.
For da har vi alltid et forum å plapre fra oss på.
Antall ord: 694

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Å påstå at de lysende kulene var fugler er helt hinsides all fornuft. Kulene akselererte i enorm hastighet, mange øyevitner har sett disse kulene. Tror du virkelig at en slik banal forklaring som fugler ikke ville ha blitt oppdaget lenge før en slik dokumentar hadde vært laget?
Hvilken del av setningen var det du ikke forsto?
"De lysende kulene var i ihvertfall ett tilfelle fugler." indikerer at i minst ett av klippene med "lysende kuler" var det fugler som ble filmet. Det sier ikke noe om at alle klippene handlet om fugler.
Tidligere skrev du noe vås om plastikkposer også..
Neppe.
Dette er feil. Store mengder er overdrivelse, men noen mener det finnes egne energier inne i sirklene og ikke utenfor.
Selvsagt kan mennesker ha laget disse figurene når det er usikkert hvor lang tid de hadde på seg til å lage dem.
Dette er bare tull. Det kan jeg utmerket godt motbevise, men det gidder jeg ikke overfor slike dustete påstander.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links