UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler i kveld

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

JUNE skrev:skal bli artig den dagen de lander i hagen din.... :D
lurer på hva den naturlige forklaringen din er da...... :mozilla_undecided: :D
Det verste er at han har hatt en ufo i hagen sin!!! :mozilla_surprised:
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:Ser dere de har filmet hvite fugler, og mener det er mystiske lyskuler, og fantaserer om forfalskninger osv. :D
Her er det en som har hørt argumentet ditt før:
http://www.patrickwilson.com/closeups.htm
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

syns i alle fall programmet var interesant, har aldri hatt noen interesse for kornsirkler. men dette programmet gjorde i alle fall meg nyskjerrig...
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Meget interessant, tror på dette jeg, men hvis det da er mennesker som har laget dette, hvor lang tid skulle de brukt på det? De må jo i såfall bruke mye tid, krefter og energi.Den som lever får se, (er det ikke det det heter). Hvis de vil gi seg til kjenne vel og merke. :mozilla_smile:
Antall ord: 60
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

annatherese skrev:vært i strømstad i dag jeg kom hjem nå klokka 2300 går den i reprise??
Imorgen lørdag 15/4 kl 19:30

En DVD (72 min.) kan kjøpes på http://www.toftenes.no/nyheter.htm
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG skrev:
BA skrev:
ToneG skrev:Hva med videokamerar som slutter å virke inni sirkelen?
Eller hva med hun som fikk utslett på hendene når hun beveget hånden ned mot bakken inni sirkelen?`
Alt er sikkert bare tilfeldigheter og fantasi.. Eller kanskje det rett og slett er skuespill?
hehe Hun fikk sikkert elveblest fordi hun hadde kornallergi..
Hehe.
Hva som er årsaken til utslettet på hendene vet jeg ikke, men det kan kanskje ha noe med lysforhold å gjøre. Bare en gjetning. Ellers så kan jeg ikke forklare det. :)

Videokameragreiene er nok litt av noe som stemmer, og ganske mye som er overdrevet. :) Det som stemmer kan ha mange årsaker, og jeg kan ikke forklare det her uten å vite nøyaktig hva som skjedde.
Det er godt å lese at du ikke har en logisk forklaring for alt BA :-)
Nei, selvfølgelig har jeg ikke det. Men ut fra det jeg har sett, har alt en logisk forklaring, selv om ikke jeg kan peke på den. Som i det tilfellet hjemme med ukjent lyd viser, var det helt naturlig, men om jeg ikke hadde rukket å finne ut av det før lyden forsvant, hadde jeg aldri funnet forklaringen.
Slik er det også med dette, det er ikke alltid en ser det åpenbare, og hvis en ikke er der og får undersøkt akkurat mens det holder på kan man aldri finne forklaringen, men kanskje noen mulige forklaringer.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Myntenes Dronning skrev:Hvis det er så lett å lage disse figurene med gps, hvorfor kan ikke de "verste" skeptikerne ta og tråkke opp en slik en selv da? Man skulle da tro at det var lett å kopiere hvis det er så enkelt, men ennå er det ingen som har gjort det.
Joda, det har de.

http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/crop/ufofake.HTM
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Jeg fikk ikke helt med meg at de flyttet månen, men det var noe med Ptolemaios setning og omskrevet firkant. Når det gjelder å finne summen av radiene, så er det vel relativt enkelt for en astronom som går med disse tallene i hodet og litt enkel hoderegning å komme frem til 5040?
Det dette sier meg er at vedkommende som står bak dette har god peiling på matematikk og geometri. Og ikke minst matematisk historie. H*n må muligens også være programmerer eller i det minste beherske matematisk modellering. Det er ikke det at funksjonene behøver å være så "komplekse", men vedkommende må være matematisk interessert for å gidde å sette de sammen til fraktalliknende mønstre.
Og så til det mest mystiske: hvordan klarer vedkommende å lage det i en åker? Det skal stødig hånd til for å lage det for hånd på et tegnebord. Vil tippe det tar litt tid, selv da....?
Michelangelo har ingenting med kornsirklene å gjøre. Derimot Da Vincis skisse har et rektangel delvis inni en sirkel. Det har ingenting med omskrevne/inskrevne sirkler og polygoner å gjøre, men Da Vinci var opptatt av proporsjoner og her kommer det gyldne snitt inn. Enig i at dette er litt klipp og lim, men verden er jo så liten :D

Ang. deres interesse av vårt forhold til månen? Vise oss at de kjenner våre innerste hemligeheter :D Neida, jeg tenker meg at de tester vår intelligens og viser oss noe vi kan gjenkjenne. Hvem vet, kanskje det var de som hjalp Ptolemaios med hans sirkel/polygonproblem? :D
Det var vel snakk om geometriske mønstre i kornsirklene, og følgelig vil man komme borti en del tall som handler om geometri. Når det er snakk om sirkler, er det ikke så usannsynlig at man f.eks. kan blande pi inn i et regnestykke som omhandler figurene.
Nå har kornsirklene blitt mer og mer avanserte, og om de mixer inn litt gyldne snitt her og der også er ikke det noe som er overlegent vår kultur.
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:BA: uansett hvor mye du kverulerer, så klarer jeg ikke å støtte meg til teoriene dine... :mozilla_tongue:
tror det kan stemme det de sa om at de går fram meget forsiktig, slik at vi ikke skal bli vettaskremte.
jeg har på følelsen at de overvåker hvert eneste skritt vi tar, og prøver å komme med forslag til hva vi skal gjøre for å redde denne planeten før det er for sent.

skal bli artig den dagen de lander i hagen din.... :D
De eneste teoriene jeg har om dette er at de er som regel laget av mennesker. Dermed viser jeg også til at dette programmet opptrer uredelig i forhold til de som søker etter sannheten.

Aliens går enten forsiktig fram, og da er de utrolig klønete når de lager slike figurer, eller så er de ikke så forsiktige, og da er de klønete som ikke kan lage meldinger man kan forstå.
Hvis de lager meldingene innviklede for å undersøke hvor langt vi er kommet, vil jeg si deres etteretning er usedvanlig dårlig.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Heia skrev:
JUNE skrev:skal bli artig den dagen de lander i hagen din.... :D
Det verste er at han har hatt en ufo i hagen sin!!! :mozilla_surprised:
Hehe. Stemmer :D
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Heia skrev:
BA skrev:Ser dere de har filmet hvite fugler, og mener det er mystiske lyskuler, og fantaserer om forfalskninger osv. :D
Her er det en som har hørt argumentet ditt før:
http://www.patrickwilson.com/closeups.htm
Nå sa jeg ikke at alle klippene var fugler, men noen av dem. Det var noe jeg så selv på TV-skjermen. Idet, jeg tror det var to "kuler", gjorde et stup kunne vi se vingeslagene. Dette har jo forøvrig flere bekreftet her nå.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

BA skrev:
Heia skrev:Jeg blir litt provosert av at du ler av dette med allsidige tall, BA. Nå sakser jeg her, men du skrev også noe litt lenger opp.
7! eller 5040 er jo Platons magiske tall. Det er allsidig og det er omtrent summen av månens og jordens radii. Dessuten er 5040 et sammensatt tall og er derfor grundig studert i aritmetikk.
Altså, for å komme til poenget; det du ler av er faktisk matematiske forhold som våre fremste filosofer og matematikere har grublet over i århundrer; hvordan har det seg at alt henger sammen i et forhold? Ta f.eks. det gyldne snitt, Pi eller Eulertall, for å nevne de mest kjente. Du ler av fundamentet for den vitenskapen du støtter dine hypoteser på idag. Nå er jeg litt snurt, altså! :(
Det var ikke meningen å provosere så veldig. :) Bare litt. :D

Det jeg ler av er at de tar jordens radius eller diameter, legger til månens, flytter den inn til jorden, og finner at disse radiene tilsvarer ett eller annet. Man kan finne mye rart om man vil. Det er bare fantasien og kunnskapene som setter grensen.

Hvis forholdet jorden/månen hadde hatt det forholdet uten å flytte månen var det mer imponerende, men hva har månen med kornsirklene å gjøre? Og hva har Michelangelo med kornsirklene å gjøre?
Nå husker jeg ikke hva de ville fram til med dette regnestykket sitt, men det virket ganske søkt for meg.
Hvorfor skulle eventuelt besøk fra Pleiadene eller Sirius være interessert i vårt forhold til månen?
Nå blir jeg seriøst skremt her.

Kona veier 50.40 kilo - tilfeldigheter? Tror ikke det nei ....
Antall ord: 282
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av ToneG »

Det har helt sikkert en sammenheng Dan!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

Dette er en diskusjon hvor vi kan diskutere i det uendelige,nettop fordi at det i mangen tilfeller finnes spesielle hendelser som kan forklares,siden det er mennesker som står bak noen av tilfellene.Sånn er det i det meste som diskuteres her inne ,om det gjelder spøkelser religion eller klarsynte, det finnes alltid noen falske forklaringer eller hendelser, mennesker som kommer med løgn eller falske beviser.Men jeg for min del tror at det finnes hedelser som gjør at det kommer falske, tror det er en mening med alle disse tegnene vi får,vi må bare prøve og finne sannheten,å det er ikke alltid like lett og se hva som er tilfelle og ikke.Jeg er meget skeptisk selv,men det finnes et svar der ute et sted,det er noe vi ikke vet nok om, å det er et eller annet som prøver å nå oss.
Fikk en litt rar tanke i går når jeg satt og tenkte gjennom dette med kornsirkler eller andre ufattelige hendelser, Fikk en rar følelse av det hele med bibelen ,om at alt kansje har en sammenheng, har de opplevd noe på den tiden ? for hvem er nå gud ,eller hva?

jo kansje jeg nedvurderer mennesket litt, for har vi ikke hatt endel tusen år på å finne ut av dette mysteriet .....? :mozilla_undecided:
er vi ikke bare en gjeng suppehoder som springer rundt her med skylapper og bruker tiden tl å krangle,diskutere og overhode ikke er i stand til å se sannheten som den er,å ikke i stand til å kunne ta hverken det ene eller det andre tegnet på alvor.
Istedenfor så bruker vi tiden til å finne ut av hvordan kan vi kunne klare å lage noe lignende, eller på hva som er blitt brukt,jeg selv skulle gjerne vert med på å lage noe sånt.Men jeg er nå mest opptatt av historiene bak,mennesker som har opplevd mystiske hendelser,som har sett eller vert vitner til dette.
ting vi har funnet, eller for ikke å snakke om hva det er det militære prøver å skjule.
Nei det er for mye uforklarte hendelser til at jeg vil gi mennesker æren for allt dette.
Vi får bare vente i spenning ......det kommer en dag .... :D
Antall ord: 377
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sosja »

miss 24/7 skrev:Dette er en diskusjon hvor vi kan diskutere i det uendelige,nettop fordi at det i mangen tilfeller finnes spesielle hendelser som kan forklares,siden det er mennesker som står bak noen av tilfellene.Sånn er det i det meste som diskuteres her inne ,om det gjelder spøkelser religion eller klarsynte, det finnes alltid noen falske forklaringer eller hendelser, mennesker som kommer med løgn eller falske beviser.Men jeg for min del tror at det finnes hedelser som gjør at det kommer falske, tror det er en mening med alle disse tegnene vi får,vi må bare prøve og finne sannheten,å det er ikke alltid like lett og se hva som er tilfelle og ikke.Jeg er meget skeptisk selv,men det finnes et svar der ute et sted,det er noe vi ikke vet nok om, å det er et eller annet som prøver å nå oss.
Fikk en litt rar tanke i går når jeg satt og tenkte gjennom dette med kornsirkler eller andre ufattelige hendelser, Fikk en rar følelse av det hele med bibelen ,om at alt kansje har en sammenheng, har de opplevd noe på den tiden ? for hvem er nå gud ,eller hva?

jo kansje jeg nedvurderer mennesket litt, for har vi ikke hatt endel tusen år på å finne ut av dette mysteriet .....? :mozilla_undecided:
er vi ikke bare en gjeng suppehoder som springer rundt her med skylapper og bruker tiden tl å krangle,diskutere og overhode ikke er i stand til å se sannheten som den er,å ikke i stand til å kunne ta hverken det ene eller det andre tegnet på alvor.
Istedenfor så bruker vi tiden til å finne ut av hvordan kan vi kunne klare å lage noe lignende, eller på hva som er blitt brukt,jeg selv skulle gjerne vert med på å lage noe sånt.Men jeg er nå mest opptatt av historiene bak,mennesker som har opplevd mystiske hendelser,som har sett eller vert vitner til dette.
ting vi har funnet, eller for ikke å snakke om hva det er det militære prøver å skjule.
Nei det er for mye uforklarte hendelser til at jeg vil gi mennesker æren for allt dette.
Vi får bare vente i spenning ......det kommer en dag .... :D
Kanskje tiden ikke er inne ennå, at vi ikke skal vite for mye. Det er nok sikkert en mening med det, tror jeg. Men som du sier miss 24/7, hva militæret skjuler, mjo, jeg tror nok at militæret skjuler en masse, og egentlig synes jeg at de burde opplyse oss som er uvitende, kan jo lure på hva de skjuler, hvorfor de ikke kan gå ut offentlig med eventuellle oppdagelser/observasjoner de har. Har vel ikke noe med "rikets sikkerhet" å gjøre akkurat, men ja, dette kan man diskutere i det uendelige, enig med deg i det. Vi mennesker er født nysgjerrig, så leting etter svar kommer nok til å fortsette. Hadde vært morsomt å få "vite" ihvertfall noe, bare en liten smule, hadde blitt glad for det ja. Det bare spørs om man hadde fått sove godt etter det, he,he. Synes dette er faksinerende men samtidig skremmende. :)
Antall ord: 535
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links