Hei :mozilla_wink: Hvordan lærer man seg å spå i tarot? Jeg har kort
Synes det virker vanskelig
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Vil lære meg å spå i tarot
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2005 11:24
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: kristiansand
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Hei.
Kjøp deg bøker og les. Lær deg betydningen av kortene via bøker. Enkelt og greit. Når du har lært deg forskjellige typer legg og å se sammenhenger i kortene du legger, da kan du begynne å bruke litt intuisjon i tilleg.
Den beste måten å lære på: øve, lese, øve, lese :mozilla_wink:
Lykke til videre
Kjøp deg bøker og les. Lær deg betydningen av kortene via bøker. Enkelt og greit. Når du har lært deg forskjellige typer legg og å se sammenhenger i kortene du legger, da kan du begynne å bruke litt intuisjon i tilleg.
Den beste måten å lære på: øve, lese, øve, lese :mozilla_wink:
Lykke til videre
Antall ord: 62
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
gå inn på lotustarot.com. der lærer du masse gratis.
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Sep 2006 14:59
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Eller forumet til tarot norge
Antall ord: 5
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Det aller viktigste er kanskje at du er fortrolig med den kortstokken du har. Jeg har i allefall opplevd at jeg forbinder kortets mening med symbolikken i bildet. Velg en deck med bilder som snakker til deg, så er det mye lettere å gjøre intuitive readings..
Mitt aller beste tips er å sette seg ned å gå igjennom kortstokken kort for kort. Studer kortet og se om det kan fortelle deg noe, skriv ned dine tolkninger før du slår opp de tradisjonelle tolkningene. På den måten lærer du nok fortere, du skal jo tross alt gjennom 78 kort som alle har flere forskjellige betydninger.
De aller beste spådommene skjer likevel når du bruker intuisjonen, da vil du se hvilken kort som er fortid, nåtid og fremtid uten å ha et spesielt legg.
www.aeclectic.net er en fantastisk side
Der kan du se bilder av omtrent alle kortstokker som finnes
Og for å forvirre litt ekstra så syntes jeg faktisk "The fearies oracle" av Brian Froud eller orakel kortene til Doreen Virtue slår de tradisjonelle tarotkortene ned i støvlene
Mitt aller beste tips er å sette seg ned å gå igjennom kortstokken kort for kort. Studer kortet og se om det kan fortelle deg noe, skriv ned dine tolkninger før du slår opp de tradisjonelle tolkningene. På den måten lærer du nok fortere, du skal jo tross alt gjennom 78 kort som alle har flere forskjellige betydninger.
De aller beste spådommene skjer likevel når du bruker intuisjonen, da vil du se hvilken kort som er fortid, nåtid og fremtid uten å ha et spesielt legg.
www.aeclectic.net er en fantastisk side
Der kan du se bilder av omtrent alle kortstokker som finnes
Og for å forvirre litt ekstra så syntes jeg faktisk "The fearies oracle" av Brian Froud eller orakel kortene til Doreen Virtue slår de tradisjonelle tarotkortene ned i støvlene
Antall ord: 184
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Aha tror jeg skal sjekke de sida hvertfall.. :mozilla_wink:
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Ta en tur innom forumet der, så lærer du også mye.Inga skrev:Aha tror jeg skal sjekke de sida hvertfall.. :mozilla_wink:
Har selv lært utrolig mye av folk der inne. Koselige og hjelpsomme er de også. Ingen spørsmål er for dumme, hvis du skjønner. Veldig trivelig forum med folk fra hele verden.
Som vanlig er zind og jeg enige om det meste.
En liten kommentar til hennes geniale idé: Ta deg en tur innom en butikk som selger tarotkort og se i albumene. Spør om å få holde i kortene, teste å stokke dem og se hvem som faller naturlig i hendene dine. Dersom du bor i Oslo, kan du gjøre dette i "Lille Arkana" ved Youngstorget. (?)
Og når du har fått deg din yndlingskortstokk, meditér over kortene dine. Da er det lettere å se små, men uhyre viktige detaljer.
Antall ord: 149
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
Jeg har lest at du ikke skal lære betydningene via bøker, at du skal se på hvert kort og skrive ned det kortet forteller deg. Og så skal du senere slå opp i bøker og se hva di sier om hvert enkelt kort.Liis skrev:../ Lær deg betydningen av kortene via bøker /..
Noen andre som har hørt om det?
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 19:29
- 17
jaa:D
Japp spiirit:) Har hørt d jeg oxo:) Men det er vel litt forskjellig hva folk gjør:P
Antall ord: 19
*be wicked*
Hide post links |