Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

JUNE skrev:
^Idril^ skrev:Jeg holder med June, det er nok en komet som knerter oss til slutt, slik som med dinosaurene... Så kommer det vel en ny form for liv på jorden etterpå... De er sikkert superintelligente...
noen som så dokumentaren om asteroider i helgen?
fy f... så store de er. jeg må innrømme at jeg fikk en bitte liten klump i halsen...

regner med at ingen får vite om det hvis det var en på vei mot oss. da hadde det vel blitt fullstendig kaos. men på den annen side.... hva gjør vel det, når alle er døende uansett...??
Som dem stresser i sånne filmer.... Kommer det en astroide i full fart mot oss, så dør man jo alle mann alikevel.. Hvorfor ikke nyte de siste minuttene, enn å fly rundt som villmenn?
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Asteroiden kommer ikke før i 2036.Tidligst.
Antall ord: 8
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

tror vi tar fint knekken på oss selv jeg...
vitenskapen går så langt at de kommer ikke lenger og vi snur og er på vei tilbake.
innen den tid har vi slipt så masse gasser og tull ut at det er vinter hele året og vi er løsemiddelskada hele gjengen..

lykke til jeg gir denne værdnen max 100 år til=P
sorry men. den innstillinga sitter jeg med akkurtat nå.

vi får leve livet så lenge vi kan.
kan ha det morro forde. godt vi ikke vet noe.
Antall ord: 92
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

annatherese skrev:tror vi tar fint knekken på oss selv jeg...
vitenskapen går så langt at de kommer ikke lenger og vi snur og er på vei tilbake.
innen den tid har vi slipt så masse gasser og tull ut at det er vinter hele året og vi er løsemiddelskada hele gjengen..

lykke til jeg gir denne værdnen max 100 år til=P
sorry men. den innstillinga sitter jeg med akkurtat nå.

vi får leve livet så lenge vi kan.
kan ha det morro forde. godt vi ikke vet noe.
Sett for mye på the postman? :P
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Selvfølgelig tar vi knekken på oss selv...
Det er jo akkurat derfor det er nødt til å skje forandringer, og de skjer hele tiden.
Litt tid må vi jo få på oss også :) 2012... kanskje.. 2013? Kanskje..?
Det viktigste er det profetiene prøver å lære oss, ikke når forandringen skjer..for den skjer akkurat NÅ!
Antall ord: 58
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

2012 markerer en "nyttårssaften" som bare skjer hert 5200.år, så de indianerne i Guatemala og Mexico har allerede stor nedtelling.

2012 markerer slutten på en tidsepoke i Mayaens, ikke Inkaens, kronologiske kalender (maya'ene har flere kalendre, hvert til sitt bruk). Det er ikke dommedag og det er ikke jordens undergang. Den tidsepoken begynte 3113 f.Kr. og slutter 2012, som er 5200 år ca. Vårjevndøgnet går gjennom alle stjernetegnene i motsatt rekkefølge, akkurat nå står den i fiskene, om 100 år ca, går den over til vannmannen (derav navnet "Vannmannens tidsalder"/"new age"). Tiden det tar for vårjevndøgnet å gå en hel runde (gjennom alle stjernebildene) er ca 26.000 år. 5200 år er 1/5 av disse 26.000 årene.
Men også denne tiden er bare en del av en enda større syklus, som igjen er en liten del av en gigantsyklus osv.

Etter 2012 går vi i en ny tidsperiode, og det vil, ifølge mayaene skje forandringer både på fysisk og mentalt plan.

Fysisk: Morgenstjernen Venus forsvinner, Syvstjernen Pleiadene "overtar", endringer i værmønsteret, jordens magnetfelt, solens energifelt, jordens rotasjon, flytting av de geomagnetiske polpunktene, sydhavskorset dannes ved kryssning av melkeveien osv

Mentalt: Mennesker har i iløpet av tiden utviklet seg fra instinktstyrt til følelsesstyrt til logikkstyrt vesen. Ifølge maya'ene vil hver tidsalder være 20 ganger raskere enn den forrige. Det betyr egentlig at det skjer 20 ganger så mye, for mayaene målte tid i hvor mye som skjer (kvalitativ), ikke bare i antall runder rundt solen (kvantitativ). Se bare forskjell på i gamle dager og utviklingen nå, raskere fremkomstmidler, vi suser av gårde fra jobb til trening og til den ene avtalen etter den andre. Bredbåndet er stadig for tregt, kjører den gamle damen din i 75 i 80-sonen blir vi småirritert og utålmodig, er det kø i bank og butikk blir vi stresset, ny teknologi tar over for gammel treg manuellstyrte metoder, alt må gå så kjapt. Og det som er kjapt i morgen er tregt i overmorgen.

Etter det logikkstyrte nivået, vil det neste nivået i utviklingen være intuisjon, rett og slett fordi intuisjon er kjappere enn logikk.

Når det gjelder Antikrists komme og Jesus gjenkomst, så står det nevnt i bibelen at den tiden kjenner ingen, vi kan bare spekulere i profetier som går i oppfyllelse.
Antall ord: 415
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Veb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 11 Nov 2005 16:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

Innlegg av Veb »

Ganske interessant det her, tror nok egentlig mest på det MikkelRev sa.. Har lest et sted (tror det var på denne siden) at vi går over i en ny dimensjon i 2012, noe om at vibrasjonen på Jorda blir kraftig nok til å nå et nytt plan eller noe.

Har også hørt noe om at barn født etter rundt 1995 har en ny type aura, at de er helt annerledes en de "gamle" sjelene. Kan jo ha noe med dette å gjøre.. Jaja, den som lever får se.. Eller ikke? ;)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2006 01:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av sitron3 »

Noe jeg VET skjer i 2012 er at.. jeg fyller... 24 år...

Har hørt noe om dette med at Jesus kommer tilbake... men... skeptisk.. tror det ikke før jeg får se det.
Antall ord: 35
I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

George W. Bush

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Vi får vel bare vente i seks år før vi får svaret på hva som skjer i 2012!
Antall ord: 21
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

un0rmal skrev:Vi får vel bare vente i seks år før vi får svaret på hva som skjer i 2012!
Det var lurt =D> Det gjør vi :D :D
Antall ord: 30
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nå har jeg ikke studert Mayaenes kalender, men jeg har forstått det slik at den går kun til 2012, og at det er grunnen til at man lurer på hva som deretter skjer.

Dere som kan fortelle hva som skjer deretter, kan dere fortelle hvor dere har denne informasjonen fra og vise kildene til denne informasjonen?

I tillegg kan jeg jo fortelle om Zetaene, som fortalte deres kontakt Nancy om polskifte 15/5- 2003. Mye av det som fortelles om 2012 nå ble også fortalt om 2003 tidligere. :)

Dette merket vi ikke noe til, så eventuelt polskifte i 2012 vil vi neppe merke noe til det heller.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bullzeye
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Jun 2006 10:48
17

Teorier i fleng!

Innlegg av bullzeye »

Langt tilbake i tid, husker ikke hvor lenge, var det en franskmann som spådde mye rart... han spådde blant annet Hitler, og andre ting,, foreløpig er det kun en ting som IKKE har gått i oppfylelse av de tingene jeg har hørt om, og dette skulle skje rundt år 2000, siden dette var så langt frem i tid, visste han ikke nøyaktig årstall, men 2000, kanskje pluss/minus 200 år, det vil si at innen år 2200 vil man vite om dette også går i oppfyllelse... han visste heller ikke hva dette skulle være, men det ville bli katastrofalt..! ca 2/3 av alt liv på jorden vil dø ut..! Om ikke mer... Dette var også noe menneskeheten kunne stoppe, hvis de var observange og oppdaget det i tide... Hva dette kan være, vet vi jo ikke, men jeg har hørt mange teorier! jeg har hørt folk som sier at dette kan være en følge av forurensning, eller global opphetning, ingen av disse tingene var noe denne personen hadde opplevd eller hørt om før, dermed kanskje grunnen til at han ikke visste hva det var, jeg har også sett et program på tv, som sa at solen oppfører seg som en stjærne som er i sluttfasen, altså at den kan når som helst innen 200 år utvide seg enormt, for så å brenne opp alt, og trekke seg sammen til et sort hull... og enda en teori jeg har hørt, har vært 3. verdenskrig... Og astroider er jo en mulighet... så her er det nok av teorier å klamre seg til... uansett vil værden gå under... jeg gir den maks 300 år!!
Antall ord: 291
Lev livet... Før det er for sent!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Teorier i fleng!

Innlegg av BA. »

bullzeye skrev:Langt tilbake i tid, husker ikke hvor lenge, var det en franskmann som spådde mye rart... han spådde blant annet Hitler, og andre ting,, foreløpig er det kun en ting som IKKE har gått i oppfylelse av de tingene jeg har hørt om, og dette skulle skje rundt år 2000, siden dette var så langt frem i tid, visste han ikke nøyaktig årstall, men 2000, kanskje pluss/minus 200 år, det vil si at innen år 2200 vil man vite om dette også går i oppfyllelse... han visste heller ikke hva dette skulle være, men det ville bli katastrofalt..! ca 2/3 av alt liv på jorden vil dø ut..! Om ikke mer... Dette var også noe menneskeheten kunne stoppe, hvis de var observange og oppdaget det i tide... Hva dette kan være, vet vi jo ikke, men jeg har hørt mange teorier! jeg har hørt folk som sier at dette kan være en følge av forurensning, eller global opphetning, ingen av disse tingene var noe denne personen hadde opplevd eller hørt om før, dermed kanskje grunnen til at han ikke visste hva det var, jeg har også sett et program på tv, som sa at solen oppfører seg som en stjærne som er i sluttfasen, altså at den kan når som helst innen 200 år utvide seg enormt, for så å brenne opp alt, og trekke seg sammen til et sort hull... og enda en teori jeg har hørt, har vært 3. verdenskrig... Og astroider er jo en mulighet... så her er det nok av teorier å klamre seg til... uansett vil værden gå under... jeg gir den maks 300 år!!
Det ser ut til at du tenker på Nostradamus, som ikke har hatt så mye rett i det hele tatt.

Han spådde ikke om Hitler, men om Hister, som er(var) et annet navn på Donau. Han spådde også verdens undergang i juli, 2000, det har heller ikke skjedd.

Det eneste jeg har fått forståelse av at han har spådd riktig var hans død, den spådde han den siste kvelden han levde, noe som mange andre også har gjort.
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: 2012

Innlegg av Vilma »

Veb:Fortell mer om de "nye sjelene". Spennende! Hvor kan jeg finne mer info?


Jeg har hørte at ifølge Mayaene skulle verden gå under kl. ca 9, 23.12. 2012. (så vidt jeg husker) Lærte det på skolen for en del år tilbake. Men husker ikke sammenhengen da, så mulig at det bare var en spekulasjon fra lærerens side og at det var noe han sa i forbindelse med andre muligheter. Men det er iallefall det jeg husker av den timen, fordi jeg syntes det var så spennende. Uansett føler jeg meg ganske heldig som kanskje får oppleve et epokeskifte, eller noe så stort som det muligens kommer til å skje i 2012. Jesus eller ikke Jesus, kanskje får vi som ikke helt vet hva vi skal tro på en mulighet til finne det ut da. Jeg kommer til å glede meg helt til den dagen i 2012 en gigantisk astroide treffer veden i hodet, og allt liv (bortsett fra kakkelakkene) er historie.
Antall ord: 168
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: 2012

Innlegg av BA. »

Vilma skrev:Jeg har hørte at ifølge Mayaene skulle verden gå under kl. ca 9, 23.12. 2012. (så vidt jeg husker) Lærte det på skolen for en del år tilbake.
Hvilken skole var det? Kanskje be om å få skolepengene tilbake, hvis du betalte for den skolen.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links