Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

MikkelRev skrev:
misty-gutt skrev:
soulstar skrev: Blir jo ikke laget heeelt perfekt av ingenting vel?
Nei, det har du rett i. Big Bang teorien holder ikke vann.

Visste du at evolusjons-teoriens far som han kalles, Darwin, ble kristen på sine gamle dager og tok selv avstand fra sine ungdoms grublerier over sin utviklingslære/teori?
Jeg har hørt om den historien siden for mange år siden, men det er godt mulig den ikke er sann. Les på denne siden om hvorfor. Nettsiden er et forsvar for kreasjonismen.
Takk for link og opplysning MikkelRev. Skal lese det når jeg får tid.
Antall ord: 105
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA skrev:
misty-gutt skrev:Jeg bare gjentar. Gud er fra evighet til evighet, uten begynnelse og uten ende. . .
Da forstår jeg det slik at du også anser denne filmens argument som ubrukelig.
Nei, det har jeg da ikke sagt, tvert om, jeg sier at filmen taler godt for seg selv.

Du peker på dette som sies vel 2 minutter ut i filmen "begge finnes" det er, universet og klokken som det tales om. Ja, og begge har sin opprinnelse, er skapt.
Og i tillegg så sier han 2 minutter og 28 sekunder ut i filmen: "Both also exist. And since they exist, the had an origin."

Altså er argumentet at hvis det eksisterer så har det en opprinnelse. Enten er argumentet gyldig eller så er det ikke. Hvis argumentet er gyldig så må Gud også ha en opprinnelse. Hvis det ikke er gyldg, så må du innrømme at filmen bruker ugyldig(e) argument(er).

Her er det ikke mulig å ro seg unna ved å si slikt som at Gud er for infløkt til at mennesker kan forstå osv. Her er det enten eller.
soulstar skrev:universet er skapt helt PERFEKT, om man endrer på en regel, tar bort et atom eller noe, ville vi aldri hatt eksistert.. Blir jo ikke laget heeelt perfekt av ingenting vel?
Nei. Ingenting er perfekt. Hadde universet vært perfekt hadde ingen barn blitt født blant rusmisbrukere, ingen hadde behøvd å leve som sexslaver for sine foreldre eller deres venner.

misty-gutt skrev:Nei, det har du rett i. Big Bang teorien holder ikke vann.
Jo, det gjør den, og den er så godt undersøkt og den har bestått så mange falsifiseringstester at den er bevist. Darwin-løgnen din kommer jeg tilbake til.
misty-gutt skrev:Hadde mine aner stammet fra feks torsk og sei, da ville jeg ikke ha spist fisk, u see. Fyysjomm! Men nå spiser jeg både torsk og sei og nyter denne Herrens velsignelse i fulle drag, nam nam..
dine gener stammer nok hverken fra torsk eller sei, selv om evolusjonsteorien stemmer. Ingen påstår at du stammer fra disse fiskene. De har nemlig utviklet seg de også fra de samme forfedrene som du har.
Drogh-vonney skrev:neandertalere skal jo være en av de skapningene vi var før nå, disse har man jo funnet beinrester av.
Ja og nei. Man har funnet neandertalere, men de er ikke våre forfedre. Våre forfedre levde side om side med neandertalerne. Man er ikke sikre på om de blandet seg, man har funnet ting som kan tyde på at neandertalere og homo sapiens hadde en slags familieforhold. Men for det meste ser man ikke noe forbindelse mellom neandertalerne og hom sapiens.
MikkelRev skrev:Jeg har hørt om den historien siden for mange år siden, men det er godt mulig den ikke er sann. Les på denne siden om hvorfor. Nettsiden er et forsvar for kreasjonismen.
Hadde ikke du skrevet dette, hadde jeg selv gitt et veldig krasst svar her. Imidlertid blir det 'understatement of the year' å si "godt mulig den ikke er sann". Det er faktisk ingen grunn til å tro den er sann. Det fantes mange som kjente Darwin som sa at dette var sprøyt fra ende til annen. Det er rett og slett enda en av de kristne løgnene som får florere fritt.
MikkelRev skrev:Eller kanskje den utregningen bare hinter noe til hvortid Adam og Eva levde? Det sier jo ikke akkurat noe om jordens alder, bare om alderen til vår til, dvs f.o.m. Adam. Tanach sier nemlig ikke noe om hvortid jorden ble til.
Uansett om det hinter eller ikke, så har noen regnet sammen tallene og funnet ut at jorden er seks tusen år gammel. De bruker bibelen som kilde.
MikkelRev skrev:Under Josva inntok israelittene fedrenes løftesland. Samfunnet ordnes med valgte dommere som ledere. Israel blir navnet også på landet. Hvilket land, hvis ikke Israel, var landet fra 1400fKr til 134eKr? Vi trenger ikke gå inn på en midtøstenkonfliktdebatt for se at jødene stadig vender tilbake til der de kom ifra, samme hva du kaller landet. De som profeterte om tilbakevendelsen 2500 år før de skjedde, kunne jo ta feil om fremtiden, men det gjorde de tydeligvis ikke. Du kan alltids krangle og argumentere om hensikten med zionismen og Israel, men du kan ikke nekte for at det er realitet.
Nei, jeg nekter ikke på at det er en realitet, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.
Antall ord: 767

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

MikkelRev skrev:
misty-gutt skrev:
soulstar skrev: Blir jo ikke laget heeelt perfekt av ingenting vel?
Nei, det har du rett i. Big Bang teorien holder ikke vann.

Visste du at evolusjons-teoriens far som han kalles, Darwin, ble kristen på sine gamle dager og tok selv avstand fra sine ungdoms grublerier over sin utviklingslære/teori?
Jeg har hørt om den historien siden for mange år siden, men det er godt mulig den ikke er sann. Les på denne siden om hvorfor. Nettsiden er et forsvar for kreasjonismen.
Har nå satt meg mere inn i dette etter å ha lest mere i linken. Vel, da hadde jeg altså gått på "limpinnen" og trodde at Darwin ble omvendt til kristendommen og tok avstand fra denne berømte teorien sin. Men den gang ei.

Faktisk en god ting å kunne innrømme at man kan, og også at man tar feil noen ganger. :)
Antall ord: 152
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

zero skrev:Om det er av intresse så har jeg for meg att det faktiskt er forsket på att mellom 2007 og 2012 så skal planetene i vintergaten stå i en viss vinkel/ linje med hverandre. Dette får energie/atmosfæren/megnetfelt till å influere den neste planet som i sin tur influerer den neste...osv. Det er snakket om en polvending på under en uke, da får vi nok slite med vær og vind for å ikke snakke om kulde.
Yepp!
Mayaene visste også at planetene vil stå i linje med hverandre i 2012.

Dette skrev Michael Jackson også om i låta Another Part of Me fra 1987. Planetene kommer i linje, og vi går mot lysere tider. :) Ser mer ut som en kanalisering.... ;)
We're Sendin' Out
A Major Love
And This Is Our
Message To You
(Message To You)
The Planets Are Linin' Up
We're Bringin' Brighter Days
They're All In Line
Waitin' For You
Can't You See . . .?
You're Just Another Part Of Me
Another Part Of Me . .

This Is The Truth, Baby
I tillegg fikk han med at det ikke er noen fare når dette skjer, at vi bare må stå sammen...for vi er jo tross alt ETT, en annen del av hverandre. Ved å heller stå sammen, istedefor å krige - så hever vi den kollektive bevisstheten - og det gjør overgangen til den nye tiden mer skånsom.

Låta er GENIAL som både forteller om den nye tida vi venter oss etter 2012, OG hvordan vi skal takle overgangen.... :
Være snille og greie, stå samlet, og ikke minst at vi ikke skal frykte noe av dette!
The Final Message
We're Bring To You
There Is No Danger
Fulfill The Truth
So Come Together
We're Mean Is You
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Ang. profetiene dere krangler om....

Jeg fant en side hvor noen har forsket grundig på sammentreffene i Bibelen, nyere kanaliseringer, og de som ble gjort av Mother Shipton (1488 - 1561) og Nostradamus (1503 - 1566). Mother Shiptons kanaliseringer kunne like gjerne vært en hvilken som helst kanalisering som man finner ute på nettet i dag, eller som man får ned selv for den saks skyld.

Les: Landområder synker i havet, nye dukker opp. Tsunamier, jordskjelv, orkaner, vulkanutbrudd, polskifte, istid. Til slutt skriver hun om den gyldne tiden som kommer i kjølvannet av overgangen, hvor de nye barna med en medfødt "sjette sans" vil vokse opp sammen med de utenomjordiske som hjelper til med å bygge opp igjen verden.

ALT dette blir også nevnt i omtrent annenhver av nåtidens kanaliseringer ;)

Her er utdrag fra begynnelsen...det hun kanaliserte som HAR skjedd hittil i historien:
In nineteen hundred and twenty-six - In 1926
[Those who] build houses light of straw and sticks. - Japanese homes.
For then shall mighty wars be planned - World War II planned
and fire and swords shall sweep the land. World War II occurs


Mother Shipton wrote two verses which define the time period when she expects the world to be at risk. They are this one and verse 3. This one is interpreted as follows:

After the Washington Naval Treaty of 1923 relegated them to a position of naval inferiority, Japan prepares for war in 1926. This is when the 100 year period starts that she is speaking of.


When pictures seem alive with movements free. - # 46 Movies & Television.
when boats like fishes swim beneath the sea. - # 9: Submarines.
When men like birds shall scour the sky. - # 25 Airplane passenger flights.
Then half the world, deep drenched in blood shall die. - 1: Mass death - Subject of this Prophecy.

The first three lines of this second verse further link submarines, passenger airplanes flights and movies/TV to the beginning of this time frame. The last line warns of massive deaths and this is an important subject of her Last Prophecy
Naturkatastrofene som er på vei:
For storms will rage and oceans roar - 49: God's messenger brings wild storms.
when Gabriel stands on sea and shore, - "
and as he blows his wondrous horn - 5: The strike makes a great sound.
old worlds die and new be born. - 6: Old countries die, new ones born.

God's messenger from the heavens (a comet) arrives and a great sound is heard as it passes through Earth's atmosphere and impacts Earth. It causes wild storms and raging seas. The impact destroys old countries and new ones arise in new locations.


A fiery dragon will cross the sky - 7A: The first comet cluster appears.
six times before the earth shall die (has died). - 8: It has appeared 6 times before.
Mankind will tremble and frightened be - 2: Pervasive global fear, 1926 - 2026.
for the six heralds in this prophecy. - 1: Mass death - Subject of this Prophecy.

For seven days and seven nights - 9: Event is very visible for 7 days.
man will watch this awesome sight. - "
The tides will rise beyond their ken.- 10: Comet strike causes tsunamis.
To bite away the shores and then - "
the mountains will begin to roar - 11: Comet strike awakens volcanoes.
and earthquakes split the plain to shore. - 12A: Strike causes earthquakes.

The comet will be seen for 7 days and, when it strikes, bring about tsunamis, volcanic activity and earthquakes as a result. The strike splits the Earth from the impact point to the shore (Zechariah 14:8 ). A sea strike is also implied.


And flooding waters rushing in, - 13: Widespread floods from a sea strike.
will flood the lands with such a din - "
Og den lykkelige slutten, etter at jorden er renset: The golden age! 8) :
But the land that rises from the sea - 26
will be dry and clean and soft and free. - "
Of mankind's dirt and therefore be, - "
the source of man's new dynasty. - "
and those that live will ever fear - 29: Phaeton's legend continues for a while.
the dragon's tail for many year _ "
but time erases memory - "
You think it strange. but it will be. - "

Humans will re-populate land around the seas and on the sea bed floors as they did during the past Ice Ages. These lands will be free of the wanton pollution that our current areas offer.


And before the race is built anew, - 30: New Ice Age alien arrival. 12
a silver serpent comes to view - "
and spew out men of like unknown - "
to mingle with the earth now grown - "
cold from its heat and these men can - "
enlighten the minds of future man - 31: Aliens teach mankind how to live
to intermingle and show them how - "
to live and love and thus endow. - "
the children with the second sight. - "
a natural thing so that they might - "
grow graceful, humble and when they do - "
the golden age will start anew.- "
http://www.barry.warmkessel.com/barry/2000Paper.html
Antall ord: 838

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Nei. Ingenting er perfekt. Hadde universet vært perfekt hadde ingen barn blitt født blant rusmisbrukere, ingen hadde behøvd å leve som sexslaver for sine foreldre eller deres venner.
ALT er perfekt! Det er en plan og en mening med absolutt alt.

Å leve som sexslave f.eks er noe vi som sjel trenger å erfare. Alle sjeler har eller kommer til å oppleve å bli seksuelt misbrukt i et eller annet liv. Vi trenger også å erfare å drepe eller å bli drept. Dette er heller ingen imperfeksjon i skapelsen, det er slik sjelen erfarer hva som er riktig og galt.

Erfaringer utvikler sjelen, slik er det bare, og slik må det være - om vi skal få en høyere bevissthet etter hvert liv vi lever.

Men, du kommer vel til å neglisjère dette også du. Siden du ikke tror på sjel eller reinkarnasjon - så langt ihvertfall ;)
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:Nei. Ingenting er perfekt. Hadde universet vært perfekt hadde ingen barn blitt født blant rusmisbrukere, ingen hadde behøvd å leve som sexslaver for sine foreldre eller deres venner.
ALT er perfekt! Det er en plan og en mening med absolutt alt.

Å leve som sexslave f.eks er noe vi som sjel trenger å erfare. Alle sjeler har eller kommer til å oppleve å bli seksuelt misbrukt i et eller annet liv. Vi trenger også å erfare å drepe eller å bli drept. Dette er heller ingen imperfeksjon i skapelsen, det er slik sjelen erfarer hva som er riktig og galt.

Erfaringer utvikler sjelen, slik er det bare, og slik må det være - om vi skal få en høyere bevissthet etter hvert liv vi lever.

Men, du kommer vel til å neglisjère dette også du. Siden du ikke tror på sjel eller reinkarnasjon - så langt ihvertfall ;)
Dette er hva du tror.

Din tro kan jeg ikke gjøre annet med enn å tilføre deg litt kunnskap. Det har jeg forsøkt, men du ser ikke ut til å akseptere kunnskap som ikke passer med din tro.

Jeg synes du skal holde kjeft om at noen har bruk for å bli seksuelt misbrukt av sine foreldre, og at de har godt av det. Tenk for et helvete de allerede har, og så kommer du og sier de fortjener det? Fytti helvete, rett og slett.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Gaute skrev:Låta er GENIAL som både forteller om den nye tida vi venter oss etter 2012, OG hvordan vi skal takle overgangen.... :
Være snille og greie, stå samlet, og ikke minst at vi ikke skal frykte noe av dette!
The Final Message
We're Bring To You
There Is No Danger
Fulfill The Truth
So Come Together
We're Mean Is You
Jesu gjenkomst skjer nok ikke i 2012, men den nærmer seg. Først vil den nye verdensordenen alt få et sterkere grep om menneskene da fra politisk og religiøst hold. Mange vil forføres til å tro at antikrist vil ha løsningen på verdens problemer, men den gang ei.

Michael Jackson synger (så vakkert)"There Is No Danger", men hva sier skriften om dette? Jo:"Når de sier: Fred og ingen fare! da kommer en brå undergang over dem, likesom veer over den fruktsommelige, og de skal ingenlunde undfly."

Krig, naturkatastrofer,urettferdighet sult osv er det plenty av i denne verden, men ennå har ikke verden opplevd sitt verste mareritt. For det står skrevet:"Og blev ikke de dager forkortet, da blev intet menneske frelst; men for de utvalgtes skyld skal de dager bli forkortet"

Merk"for de utvalgtes skyld" ja de utvalgte, og ingen andre,så her er det viktig å få med seg det jeg sier om frelsen, og at Gud KUN har gitt oss en vei å gå. Det finnes altså bare en vei som peker i rettning himmelen, ja Guds rike.

Mange vil forkaste det jeg skriver, men noen vil gripe fatt i det, og vi skal møtes på den andre siden og fryde oss i vår frelses Gud, i evigheters evighet. :D

Det har ennå ikke oppkommet noen tanker i noen menneskers hjerter(kan ikke beskrives med ord) hva Gud har beredt for alle dem som elsker Ham!
Antall ord: 312
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:Det at jorden er 6000 år er enda en av de gedigne feilene man finner i bibelen. Jorden er milliarder av år, og menneskeheten alene er hundretusener av år.
BA skrev:Uansett om det hinter eller ikke, så har noen regnet sammen tallene og funnet ut at jorden er seks tusen år gammel. De bruker bibelen som kilde.
Jeg bruker Tanach som kilde og ser at den sier ingenting om jordens alder. At noen allikevel klarer å lese inn jordens alder i bibelen overrasker meg ikke, men da ligger ikke nødvendigvis "feilen" i bibelen. Så ser jeg frem til at du enten legger frem full dokumentasjon på at bibelen begrenser jordens alder til 6000 år, eller at du stiller deg åpen til at den kanskje ikke gjør det allikevel.


BA skrev:
MikkelRev skrev: Under Josva inntok israelittene fedrenes løftesland. Samfunnet ordnes med valgte dommere som ledere. Israel blir navnet også på landet. Hvilket land, hvis ikke Israel, var landet fra 1400fKr til 134eKr? Vi trenger ikke gå inn på en midtøstenkonfliktdebatt for se at jødene stadig vender tilbake til der de kom ifra, samme hva du kaller landet. De som profeterte om tilbakevendelsen 2500 år før de skjedde, kunne jo ta feil om fremtiden, men det gjorde de tydeligvis ikke. Du kan alltids krangle og argumentere om hensikten med zionismen og Israel, men du kan ikke nekte for at det er realitet.
Nei, jeg nekter ikke på at det er en realitet, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.
Denne må du forklare nærmere. Jeg påstår at zionismen og gjenopprettelsen av Israel og ble forutsett 2-3000 år før det skjedde. Du mener at det ikke skjer? Hvor ligger feilen, i profetiene eller i oppfyllelsen ?
Antall ord: 297
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Gaute skrev:
BA skrev:Nei. Ingenting er perfekt. Hadde universet vært perfekt hadde ingen barn blitt født blant rusmisbrukere, ingen hadde behøvd å leve som sexslaver for sine foreldre eller deres venner.
ALT er perfekt! Det er en plan og en mening med absolutt alt.

Å leve som sexslave f.eks er noe vi som sjel trenger å erfare. Alle sjeler har eller kommer til å oppleve å bli seksuelt misbrukt i et eller annet liv. Vi trenger også å erfare å drepe eller å bli drept. Dette er heller ingen imperfeksjon i skapelsen, det er slik sjelen erfarer hva som er riktig og galt.

Erfaringer utvikler sjelen, slik er det bare, og slik må det være - om vi skal få en høyere bevissthet etter hvert liv vi lever.

Men, du kommer vel til å neglisjère dette også du. Siden du ikke tror på sjel eller reinkarnasjon - så langt ihvertfall ;)
Dette er hva du tror.

Din tro kan jeg ikke gjøre annet med enn å tilføre deg litt kunnskap. Det har jeg forsøkt, men du ser ikke ut til å akseptere kunnskap som ikke passer med din tro.

Jeg synes du skal holde kjeft om at noen har bruk for å bli seksuelt misbrukt av sine foreldre, og at de har godt av det. Tenk for et helvete de allerede har, og så kommer du og sier de fortjener det? Fytti helvete, rett og slett.
Hva er dette for en oppførsel da??

"Har godt av det" "Fortjener det" ?? Her oppkonstruerer du det DRØYESTE kontrovers som jeg ikke engang har vært i NÆRHETEN av å lufte....for å prøve å fremstille meg som en kald, ignorant jævel..?! :x Forøvrig er det typisk deg å prøve å henge meg ut som noe helt annet enn hva jeg er, som f.eks en "løgner". Dette påsto du selv om du hadde NULL forutsetning for å VITE noe som helst om det. Du får ikke kredibilitet ved å henge ut andre i dine krampaktige forsøk på å heve deg selv, vet du vel. Patetisk er det...virkelig! Dette burde du sluttet med i 8. klasse, som venninnene dine fra ungd.skolen.

Ovenfor her snakket jeg om SJELEN, og hva DEN trenger av erfaringer. Selvfølgelig er det forferdelig med alt det vonde vi opplever som menneske, men sjelen utvikles av det, og alle de andre erfaringene vi gjør oss i hvert liv. Og slik er det meningen at det skal være. Alle disse vonde erfaringene gir oss (eller sjelen vår) dybde og høyere bevissthet som vi tar med oss og vokser på liv etter liv. Vi er avhengig av alt det vonde i verden, og av alt det som er godt. Vi trenger dualitet, og vi finner det overalt. Dualitet gir oss valgfrihet, balanse og som sagt muligheten til å vite forskjellen på godt og ondt.

Min kunnskap passer heller ikke med din tro.
Min kunnskap rundt dette er basert på erfaringer. Din kunnskap er basert på det du leser.
Hva er mest troverdig for deg? Det du erfarer med egne sanser, eller det du leser i aviser og blader? Dessverre for deg gir du inntrykk av å mene det siste.

Når du erfarer, så vet du.
Du kan aldri vite noe om det du leser, når du ikke har erfart det.

Om jeg har efaringer som tilsier at vi har levd flere liv før dette? Ja det har jeg.
Antall ord: 573

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:
1. mosebok skrev:Da Adam var 130 år, fikk han en sønn som var ham lik, som hans eget bilde, og han kalte ham Set. 4 Etter at Adam hadde fått Set, levde han enda 800 år og fikk sønner og døtre. 5 Hele Adams levetid ble 930 år. Så døde han.
6 Da Set var 105 år, fikk han sønnen Enosj. 7 Etter at Set hadde fått Enosj, levde han enda 807 år og fikk sønner og døtre. 8 Hele Sets levetid ble 912 år. Så døde han.
9 Da Enosj var 90 år, fikk han sønnen Kenan. 10 Etter at Enosj hadde fått Kenan, levde han enda 815 år og fikk sønner og døtre. 11 Hele Enosj’s levetid ble 905 år. Så døde han.
12 Da Kenan var 70 år, fikk han sønnen Mahalalel. 13 Etter at Kenan hadde fått Mahalalel, levde han enda 840 år og fikk sønner og døtre
Jeg fant nylig ut at den hebraiske versjonen (Tanach'en) inneholder denne setningen i den ættetavleoppramsingen du siterte:

Mennesket (er) tildelt dødens sorg - Den velsignende Gud skal komme ned (og) forkynne (at) Hans død skal bringe de fortvilede hvile (eller trøst).

Snodig sant? :mozilla_wink:
Antall ord: 223
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:Det at jorden er 6000 år er enda en av de gedigne feilene man finner i bibelen. Jorden er milliarder av år, og menneskeheten alene er hundretusener av år.
BA skrev:Uansett om det hinter eller ikke, så har noen regnet sammen tallene og funnet ut at jorden er seks tusen år gammel. De bruker bibelen som kilde.
Jeg bruker Tanach som kilde og ser at den sier ingenting om jordens alder. At noen allikevel klarer å lese inn jordens alder i bibelen overrasker meg ikke, men da ligger ikke nødvendigvis "feilen" i bibelen. Så ser jeg frem til at du enten legger frem full dokumentasjon på at bibelen begrenser jordens alder til 6000 år, eller at du stiller deg åpen til at den kanskje ikke gjør det allikevel.
Ved å følge linjene slik jeg har beskevet, fant jeg at Jakob kom til Egypt 2238 år etter skapelsen. Siden de var 430 år der, kom de ut fra Egypt 2668 år etter skapelsen.

480 år etter utvendringen bygget Salomo tempelet i Jerusalem, som er datert til 900-tallet fvt.

Da er vi kommet til 3148 år etter skapelsen, og hvis vi legger til 900 år da, finner vi at jorden ble skapt 4048 år fvt, og da pluss 2006 så blir det 6054 år siden.
BA skrev:
MikkelRev skrev: Under Josva inntok israelittene fedrenes løftesland. Samfunnet ordnes med valgte dommere som ledere. Israel blir navnet også på landet. Hvilket land, hvis ikke Israel, var landet fra 1400fKr til 134eKr? Vi trenger ikke gå inn på en midtøstenkonfliktdebatt for se at jødene stadig vender tilbake til der de kom ifra, samme hva du kaller landet. De som profeterte om tilbakevendelsen 2500 år før de skjedde, kunne jo ta feil om fremtiden, men det gjorde de tydeligvis ikke. Du kan alltids krangle og argumentere om hensikten med zionismen og Israel, men du kan ikke nekte for at det er realitet.
Nei, jeg nekter ikke på at det er en realitet, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.
Denne må du forklare nærmere. Jeg påstår at zionismen og gjenopprettelsen av Israel og ble forutsett 2-3000 år før det skjedde. Du mener at det ikke skjer? Hvor ligger feilen, i profetiene eller i oppfyllelsen ?
Jeg nekter fortsatt ikke på at det er slik, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.

Jødene fikk landet Israel på grunn av at det stå i bibelen at det er deres land. Når så det står i bibelen at de skal få landet, er sirkelen fullendt.
Antall ord: 436

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Hva er dette for en oppførsel da??

"Har godt av det" "Fortjener det" ?? Her oppkonstruerer du det DRØYESTE kontrovers som jeg ikke engang har vært i NÆRHETEN av å lufte....for å prøve å fremstille meg som en kald, ignorant jævel..?! :x Forøvrig er det typisk deg å prøve å henge meg ut som noe helt annet enn hva jeg er, som f.eks en "løgner". Dette påsto du selv om du hadde NULL forutsetning for å VITE noe som helst om det. Du får ikke kredibilitet ved å henge ut andre i dine krampaktige forsøk på å heve deg selv, vet du vel. Patetisk er det...virkelig! Dette burde du sluttet med i 8. klasse, som venninnene dine fra ungd.skolen.

Ovenfor her snakket jeg om SJELEN, og hva DEN trenger av erfaringer. Selvfølgelig er det forferdelig med alt det vonde vi opplever som menneske, men sjelen utvikles av det, og alle de andre erfaringene vi gjør oss i hvert liv. Og slik er det meningen at det skal være. Alle disse vonde erfaringene gir oss (eller sjelen vår) dybde og høyere bevissthet som vi tar med oss og vokser på liv etter liv. Vi er avhengig av alt det vonde i verden, og av alt det som er godt. Vi trenger dualitet, og vi finner det overalt. Dualitet gir oss valgfrihet, balanse og som sagt muligheten til å vite forskjellen på godt og ondt.

Min kunnskap passer heller ikke med din tro.
Min kunnskap rundt dette er basert på erfaringer. Din kunnskap er basert på det du leser.
Hva er mest troverdig for deg? Det du erfarer med egne sanser, eller det du leser i aviser og blader? Dessverre for deg gir du inntrykk av å mene det siste.

Når du erfarer, så vet du.
Du kan aldri vite noe om det du leser, når du ikke har erfart det.

Om jeg har efaringer som tilsier at vi har levd flere liv før dette? Ja det har jeg.
Nå er de mulig du har en definisjon på sjel, som ikke stemmer med min forestilling av det, men jeg innbiller meg at man tenker på sjel som en del av mennesket, eller mennesket som en del av sjelen. Når man da sier at sjelen har godt av å bli seksuelt misbrukt, sier man da også at mennesket må akseptere det for at sjelen skal få den erfaringen. For meg blir dette det samme som å si at mennesket har godt av det.

Diskusjonen om løgnene dine trodde jeg var avsluttet, men jeg hadde absolutt grunnlag for å si det dengang. Jeg viste også hvor feil dine påstander var. Når disse påstandene skulle komme fra vesener med oversikt over både fortid og framtid, sier det seg selv at noe var feil.

Etter at jeg hadde påpekt dette fortsatte du med de samme typer påstander, og det var da jeg sa ifra om at det var løgn. I første omgang kunne det handle om tro og at du hallusinerte, men når du fortsatte med å legge ut disse påstandene dreide det seg om løgn.

Dette var ikke forsøk på å hevde meg selv, men på å advare andre mot å tro på løgnene.

Dualitet er det siste vi trenger. Det vi trenger er balanse og samhold. Jesus, Bush og FrP er de som står for dualitet. Er du ikke venn er du fiende. Enten eller, ingen mellomting eller nøytralitet som alternativ.

Du forveksler tro og kunnskap.

Din såkalte kunnskap er basert på misforståtte erfaringer. Du har erfart noe, men klarer ikke å forklare dette med naturlige årsaker, og har gitt det paranormale årsaker. Som så mange andre her.

Det er ikke kunnskap men tro.

Min kunnskap er basert på vitenskapelige metoder. Ved å lese aviser, blader, bøker, på internett og ved å lytte til radio m.m. har jeg dannet meg et bilde, og jeg har undersøkt selv.

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.

Når jeg leser noe nytt, som ikke stemmer med den oppfatningen jeg allerede har, undersøker jeg litt og prøver å finne ut hva som stemmer.

Egen erfaring er bra hvis du vet hva du erfarer. Hvis du tolker erfaringene feil så gir ikke erfaringene deg riktig kunnskap.

Tenk deg en som har registrert at solen og varmen kommer sammen. Derfor tenker en også at solen ikke vil komme før varmen er på plass. Da kan en også slutte at solen er en tenkende skapning.

Dette er en forenklet versjon av det som jeg ser mye av på dette forumet. Man har en opplevelse, gjerne flere ganger, og gjør seg en konklusjon på grunnlag av denne opplevelsen. Ved å undersøke bl.a. i skriftlige kilder kan man finne ut at årsak/virkning kan være annerledes, eller motsatt, eller kanskje ikke ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt.
Antall ord: 831

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev: Ved å følge linjene slik jeg har beskevet, fant jeg at Jakob kom til Egypt
2238 år etter skapelsen. Siden de var 430 år der, kom de ut fra Egypt 2668 år etter skapelsen.

480 år etter utvendringen bygget Salomo tempelet i Jerusalem, som er datert til 900-tallet fvt.

Da er vi kommet til 3148 år etter skapelsen, og hvis vi legger til 900 år da, finner vi at jorden ble skapt 4048 år fvt, og da pluss 2006 så blir det 6054 år siden.
Som jeg sa tidligere:
At noen allikevel klarer å lese inn jordens alder i bibelen overrasker meg ikke, men da ligger ikke nødvendigvis "feilen" i bibelen.

Å telle år siden Adams (fødsel/tilblivelse?) tid er ikke det samme som å telle år siden jordens tilblivelse.
Noen tror at en skapelsesdag er 24 timer
Noen tror at en skapelsesdag er en lengre tid og ikke begrenset til 24 timer.
Noen tror at både mennesker og verden allerede var til før skapelsen i 1. Mosebok begynte
Hva høres mest fornuftig ut for deg?

BA skrev:
MikkelRev skrev: Under Josva inntok israelittene fedrenes løftesland. Samfunnet ordnes med valgte dommere som ledere. Israel blir navnet også på landet. Hvilket land, hvis ikke Israel, var landet fra 1400fKr til 134eKr? Vi trenger ikke gå inn på en midtøstenkonfliktdebatt for se at jødene stadig vender tilbake til der de kom ifra, samme hva du kaller landet. De som profeterte om tilbakevendelsen 2500 år før de skjedde, kunne jo ta feil om fremtiden, men det gjorde de tydeligvis ikke. Du kan alltids krangle og argumentere om hensikten med zionismen og Israel, men du kan ikke nekte for at det er realitet.
Nei, jeg nekter ikke på at det er en realitet, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.
Denne må du forklare nærmere. Jeg påstår at zionismen og gjenopprettelsen av Israel og ble forutsett 2-3000 år før det skjedde. Du mener at det ikke skjer? Hvor ligger feilen, i profetiene eller i oppfyllelsen ?
Jeg nekter fortsatt ikke på at det er slik, men jeg påpeker at det er sirkelargumentasjon.

Jødene fikk landet Israel på grunn av at det stå i bibelen at det er deres land. Når så det står i bibelen at de skal få landet, er sirkelen fullendt.
Greit, jeg er bare ikke kjent med det begrepet, "sirkelargumentasjon".

BA skrev: Dualitet er det siste vi trenger. Det vi trenger er balanse og samhold. Jesus, Bush og FrP er de som står for dualitet. Er du ikke venn er du fiende. Enten eller, ingen mellomting eller nøytralitet som alternativ.
Ja hvor hadde det blitt av dualiteten hadde det ikke vært for kirken?
Er enig med mye av det du sa til Gaute der, men den der var vel å ta litt hardt i?
Antall ord: 483
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA:
Hvorfor tror du diskusjonen om mine "løgner" var avsluttet? Det må jo være fordi du trodde du hadde rett i at jeg løy. Men det har du altså ikke. Jeg løy ikke. Løgn er når du med viten og vilje sier noe som ikke stemmer for å lure noen. Det har jeg ikke gjort. Jeg har ingen grunn til å lure noen som helst. Dessuten var dette kanaliseringer, ikke mine ord. Altså er det ikke mine "løgner". Du kan heller kalle det feilinformasjon, hvis dette er hva du tror på bakgrunn av vitenskapelige spekulasjoner. Det som har forbløffet forskere hittil i år av værfenomener er bare begynnelsen. MYE mer vil skje de nærmeste årene.

Ca 20 minutter tok det for hver av kanaliseringene om jordendringene å komme ut av munnen på meg. Dette tar jeg opp på mp3-opptaker, og skriver det ordrett ned uten å endre på noe som helst. Når en setning begynner, så aner jeg aldri hvordan den kommer til å ende. Hadde jeg diktet alt selv på 20 minutter så hadde resultatet vært temmelig ulikt for å være ærlig :D Faktisk så er det litt smigrende at du tror de kanaliseringene er mine egne ord. :)
Dualitet er det siste vi trenger. Det vi trenger er balanse og samhold. Jesus, Bush og FrP er de som står for dualitet. Er du ikke venn er du fiende. Enten eller, ingen mellomting eller nøytralitet som alternativ.
Men kjære deg. Hvordan kan vi finne balanse uten dualitet? Vi kommer aldri til midten uten å kjenne til begge sidene. Vi vet ikke hva som er venn uten å vite hva som er fiende, og omvendt. Capish?
Egen erfaring er bra hvis du vet hva du erfarer. Hvis du tolker erfaringene feil så gir ikke erfaringene deg riktig kunnskap.
Ja, her er vi faktisk enige. Så flott, vi ble enige på julaften!
God jul :)
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !