Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenEn tur til Dødsriket.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Alle som har fortalt om disse opplevelsene har jo kommet tilbake til livet.Hva om de bare hadde ett glimt av frykten i seg. Frykten av å komme til ett helvete.
Det sies jo at tankens kraft er sterk.
Vi er alle gudemennesker skapt av lyset.
Helvete ble ble brukt som skremsel av prester og mektige ledere for å kontrolere folket.
de satte begrensninger for folket, og hindret de i å leve sine liv fult ut.
Hvorfor disse gamle dogmene lever enda vet ikke jeg, men det er bare oppspinn fra ende til annen.
lytt til ditt innerste, og vær deg selv.
Antall ord: 100
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

torgeir skrev:Alle som har fortalt om disse opplevelsene har jo kommet tilbake til livet.Hva om de bare hadde ett glimt av frykten i seg. Frykten av å komme til ett helvete.
Det sies jo at tankens kraft er sterk.
Vi er alle gudemennesker skapt av lyset.
Helvete ble ble brukt som skremsel av prester og mektige ledere for å kontrolere folket.
de satte begrensninger for folket, og hindret de i å leve sine liv fult ut.
Hvorfor disse gamle dogmene lever enda vet ikke jeg, men det er bare oppspinn fra ende til annen.
lytt til ditt innerste, og vær deg selv.
Og hva sier ditt innerste at frykt er da torgeir? :)
Antall ord: 112
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Det jeg mener med å lytte til sitt innerste er at man lever sitt eget liv, uten å bli styrt av de begrensningene mange religioner setter for folk. Gjør du ikke ditt, kommer du til helvete, gjør du ikke datt, kommer du til helvete. dette har skapt frykt som sitter i folk den dag i dag. helvetesskapen har hindret folk i sin frie livsutfoldelse.
Antall ord: 64
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

torgeir skrev:Det jeg mener med å lytte til sitt innerste er at man lever sitt eget liv, uten å bli styrt av de begrensningene mange religioner setter for folk. Gjør du ikke ditt, kommer du til helvete, gjør du ikke datt, kommer du til helvete. dette har skapt frykt som sitter i folk den dag i dag. helvetesskapen har hindret folk i sin frie livsutfoldelse.
Her er det definisjonen av helvete som er uklar. Fordi de fleste har dannet seg ett skrekkbilde av lava og demoner med høygafler. Himmel og helvete finner du inne i din egen psyke, og det er en plass hvor alle dine egoistiske handlinger blir påført deg i form av smerte. Vi lever det "kosmiske drama" like mye nå, som når vi dør. Vi er menneske ånd og sjel, så vi trenger ikke vente til etter vi dør for å oppleve det. :)
Antall ord: 152
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Josva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Mar 2006 13:01
18

Innlegg av Josva »

[quote="mordecai"]Dette er et meget sterkt historie av en som har hatt utrolige opplevelser, noe som jeg virkelig ikke tviler på har skjedd. Jeg har hørt liknende historier gang på gang fra folk som har hatt NDO eller ut-av-kroppen-opplevelse, som beskriver akkurat slik du gjør. VI ALLE BURDE TA DISSE ORD TIL ETTERRETNING!
Vi burde seriøst våkne opp!
Hør på dette; http://amightywind.com/hell/thabWMA.html

Les; http://www.spiritlessons.com/Documents/ ... wegian.htm

Vær ærlig nå, Josva! Appelerer disse linkene til deg på noen som helst måte? Hør og les grundig igjennom, før du gir tilbakemelding!


Vi må ikkje være blinde for at enkelte må tro,uten å kunnne velge hva dei vil tro på når det gjelder dette som har med livet etter døden,det er dei som har vært der. Opptaket som kan avspilles i linken,er nok noe riktig. Dødsriket(må ikkje blades med helvete) har flere avdelinger,og har ingen fysisk avstraffelse,det er ein tilverelse der tid ikkje er.Den kraft som talte til meg,viste meg at hvert individ som var der inne må vente til tiden kom for fremmtredelse for Gud. helvete vil ikke bli opprettet før etter dommedag. Lyden av opptaket er sjeler so er plassert i første oppholdssted(før de blir satt i varetekt).Broren min ringte til meg og fortalte om dette opptaket(som bor i sverige),da det var på nyhetene i sverige for noen år siden.opptaket blei gjort i russland etter at boren som skulle finne olje datt inn i eit tommrom i jorda,som da var verdens dypeste hull laget av menesket. Ettertiden etter opplevelsen har vert mye meir interessant,da det er eit utall fantastiske opplevelser som har gitt meg ein veldig god medgang i alle disse årene. hvis noen er interessert i å høre om ettertiden med Gud, så kan jeg jo fortelle noen historier om det også.eller andre spørsmål.
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links