Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSkape en ny verden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Skape en ny verden

Innlegg av OOTSP »

Det er en ting jeg fokuserer mye på nå. Man kan jo bare se hvordan det nå er å leve på jorden. Sjansen er jo der for at hele jorden vil dø.

Men hvorfor er det så mange personer som er rett og slett onde mennesker. Tenk bare på hvordan det har ville blitt hvis alle har samarbeidet, stolt på hverandre, vært snill og sett på alle som gode venner. Det er det jeg vil, hehe.... Men kanskje ikke så enkelt. Det er jo utrolig mye jeg er imot som er nå. Som f.eks kriging, voldtekting, makt, dreping, mobbing, utnytting og alt det andre. Tror jeg har kunnet lage en utrolig lang liste angående dette.

Ved å bare se hvordan verden er så synes jeg at det er veldig galt. Hvorfor er det så mye av dette. Jeg ønsker bare at alt dette vil snu på seg, men hvor lang tid det tar er det nok ingen som vet. Og om det i det hele tatt kommer til å skje.

Er det ikke på tide å forandre dette, vi har jo kommet til år 2006 snart. Det er jo mye som har forandret seg frem til nå, men ikke nok.

Selv så har jeg drømt faktisk at jeg hadde samarbeidet med en liten gjeng og laget en indre verden der vi kunne berge noen 1000 mennesker. Denne verden lå inne i jorden og hadde alt vi trengte så vi kunne leve frem til at tiden var ferdig med alt det negative. Selv har jeg jo veldig lyst å lage noe slikt, men tror ikke at jeg klarer det nei, hehe...

Har jo snakket med andre om dette og har merket at det ikke er mange som bryr seg faktisk. Kan høre at de mener at det ikke er noe vits å prøve siden de er bare 1 person og at det ikke hjelper i det hele tatt. Jeg tror at tankens kraft er noe meget viktig i alt dette. Jo flere vi er som står for dette, jo større sjans blir det.

Det er nok dette jeg vil arbeide med frem til at jeg blir gammel, så jeg har nok fortsatt 40 år igjen :-).

Er det noen av dere som er enige i dette, eller skal vi bare fortsette å leve slikt vi nå gjør?
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Skape en ny verden

Innlegg av Gjesten »

OOTSP skrev:Det er en ting jeg fokuserer mye på nå. Man kan jo bare se hvordan det nå er å leve på jorden. Sjansen er jo der for at hele jorden vil dø.

Men hvorfor er det så mange personer som er rett og slett onde mennesker. Tenk bare på hvordan det har ville blitt hvis alle har samarbeidet, stolt på hverandre, vært snill og sett på alle som gode venner. Det er det jeg vil, hehe.... Men kanskje ikke så enkelt. Det er jo utrolig mye jeg er imot som er nå. Som f.eks kriging, voldtekting, makt, dreping, mobbing, utnytting og alt det andre. Tror jeg har kunnet lage en utrolig lang liste angående dette.

Ved å bare se hvordan verden er så synes jeg at det er veldig galt. Hvorfor er det så mye av dette. Jeg ønsker bare at alt dette vil snu på seg, men hvor lang tid det tar er det nok ingen som vet. Og om det i det hele tatt kommer til å skje.

Er det ikke på tide å forandre dette, vi har jo kommet til år 2006 snart. Det er jo mye som har forandret seg frem til nå, men ikke nok.

Selv så har jeg drømt faktisk at jeg hadde samarbeidet med en liten gjeng og laget en indre verden der vi kunne berge noen 1000 mennesker. Denne verden lå inne i jorden og hadde alt vi trengte så vi kunne leve frem til at tiden var ferdig med alt det negative. Selv har jeg jo veldig lyst å lage noe slikt, men tror ikke at jeg klarer det nei, hehe...

Har jo snakket med andre om dette og har merket at det ikke er mange som bryr seg faktisk. Kan høre at de mener at det ikke er noe vits å prøve siden de er bare 1 person og at det ikke hjelper i det hele tatt. Jeg tror at tankens kraft er noe meget viktig i alt dette. Jo flere vi er som står for dette, jo større sjans blir det.

Det er nok dette jeg vil arbeide med frem til at jeg blir gammel, så jeg har nok fortsatt 40 år igjen :-).

Er det noen av dere som er enige i dette, eller skal vi bare fortsette å leve slikt vi nå gjør?
Synnest du har mangen flotte tanker her :) Og hører at du er et godt og posetivt vesen.
Men jeg tror grunnen til at vi mennesker ikke alltid er så snille og greie med hverandre er EGOISME, og den kan vi ikke få vekk så lett.
Hva om du kom til en skole hvor dine barn var elever og den står i full fyr, hvem prøver du da og redde? Hmm tenkte meg det ja :mozilla_laughing:
Hva med naboen sine barn da? :mozilla_innocent:

Jeg hadde no tenkt på mine egne barn også før jeg gjorde noe annet, EGOISTIK?
Så mine tanker går på at vi tenker for snevert, men om det er rett?....?
Antall ord: 506

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 15 Aug 2004 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

bare å fortsette å leve på den måten vi gjør vel? det skal jo være godt og ondt. spør du meg så er hele menneskeheten en stor feil. av og til virker det sånn. men det er en grunn til at det er sånn også. det er nok mye man vil forandre på, men det er ikke lett å forandre på det. selv om man er mange... man blir aldri mange nok.
Antall ord: 75
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Det skal no ikke være godt og vondt? Jeg for min del håper alle har det godt :mozilla_oops:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 15 Aug 2004 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

jeg tror det skal være både godt og ond jo. det har jo alltid vert det. og det vil alltid være det. thats that.... tror jeg.
Antall ord: 29
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

rowlf skrev:jeg tror det skal være både godt og ond jo. det har jo alltid vert det. og det vil alltid være det. thats that.... tror jeg.
OK, men jeg håper no du har det bra da,hehehe :mozilla_surprised: er jo lørdag rowlf
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

jaktmann:
Ja, jeg vet at det er egoismen som er en stor del av det. Jeg synes selv at det er meget enkelt å ikke ha egoisme. Det er jo bare å være en person som ser godt på alt og gjerne ofre livet ditt for andre som holder på å dør. Som f.eks hus som brenner så kommer jeg nok til å løpe inn å redde alle sammen. Men det er på grunn av at jeg ikke frykter å dø.

rowlf:
Jeg mener selv at det ikke skal være noe ondt. Må si at godt høres meget fint ut :). Slik det er nå er jo fordi vi har laget det slik, og det er ikke riktig mener jeg. Alle kan forandre på det, men nøyaktig hvordan vet jeg nok ikke.

jaktmann:
Yepp, samme her :)

rowlf:
Det tror ikke jeg, jeg ser frem til den dagen da alle har det godt. Tror det er også mye av meningen med hvorfor vi lever her på jorden :)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 15 Aug 2004 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

alle kommer til å få det bra, når de forlater denne verden, og kommer over til neste level :) jeg tror atlivet her sånn er en test, og så komemr man til en annen verden etterpå. takler man ikke denne verden her så komemr man ikke til neste level... hmh...
Antall ord: 50
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Ja, alle vil få det godt etter dette livet. Og kan godt være enig med at livet bare er en test. Men bedre man gjør det jo større blir sjelen (eller hva det nå het). Vi selv bestemmer hvor vi skal og hva vi må igjennom for å kunne vite hvordan det er og hvordan man takler det :-)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Innlegg av Atmi »

OOTSP skrev:Ja, alle vil få det godt etter dette livet. Og kan godt være enig med at livet bare er en test. Men bedre man gjør det jo større blir sjelen (eller hva det nå het). Vi selv bestemmer hvor vi skal og hva vi må igjennom for å kunne vite hvordan det er og hvordan man takler det :-)
Jeg er helt overbevist om at meningen med livet - livene - er å oppnå og å jobbe mot det målet du ser for deg som en bedre verden. Bare vent å se.

Veldig mange syns det er romantiske, naive fantasier som er preget av barnslige drømmer og lite virkelighet. Jeg påstår at det er motsatt, at det er fordi mange ikke har opplevd nok og ikke sett nok, at de tror det som er i film og på nyhetene er et ideal.

Selvfølgelig må der være vondt for å kunne være godt. Det er to sider av en sak. Men at der må være vondt betyr ikke at mennesker trenger behandle hverandre dårlig. Ulykker vil likevel skje, folk vil trå feil og vonne ting vil skje hele tiden, men dersom menneskene hadde evnet å se litt utover sine egne behov, da kunne faktisk jorden vært et bedre sted å leve på.

Trenger jo ikke gå lengre enn til forumet her - ser stadig folk som faktisk har kun en eneste mening med det de sier, og det er å være vemmelige med andre folk. Hva er det da? Hvor kommer det fra? Og ikke minst, hva er vitsen. Tenk hvor patetisk da, en haug med mennesker går rundt og mater seg selv ved å såre, skuffe eller skade andre mennesker. MEn sånn er det faktisk

Atmi
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Dine tanker er jo selvfølgelig riktige og gode, men jeg har svært liten tro på at verden noen gang vil være feilfri og fullstendig fredelig. Jeg tror derimot på livet som noe vakkert og godt og jeg tror at om man ønsker det beste for livet, verden og tilværelsen kan man starte i det små og gjøre det beste rundt seg i sitt lille miljø i sitt eget liv, og da har du faktisk også bidratt til en bedre hverdag for andre mennesker, og deg selv.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Atmi:
Trenger jo ikke gå lengre enn til forumet her - ser stadig folk som faktisk har kun en eneste mening med det de sier, og det er å være vemmelige med andre folk. Hva er det da? Hvor kommer det fra? Og ikke minst, hva er vitsen. Tenk hvor patetisk da, en haug med mennesker går rundt og mater seg selv ved å såre, skuffe eller skade andre mennesker. MEn sånn er det faktisk
----------------------------------
Ja, jeg vet. Det må jo komme av noe, men akkurat hva det er ikke så enkelt å finne ut.

karina:
Jorden feilfri, hmmm... selv så er ikke jeg heller 100% sikker på det, men det er lov å håpe :-). Men bare det å gjøre det beste rundt i sitt lille miljø er også meget viktig må jeg si ja. Det er ofte slik det starter :-)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Å være en realist med en god porsjon optimisme er tingen.. pessimist kan du være på en fyllesjuk dag... :D :D
Antall ord: 20
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Skape en ny verden

Innlegg av zind »

OOTSP skrev:Det er en ting jeg fokuserer mye på nå. Man kan jo bare se hvordan det nå er å leve på jorden. Sjansen er jo der for at hele jorden vil dø.

Men hvorfor er det så mange personer som er rett og slett onde mennesker. Tenk bare på hvordan det har ville blitt hvis alle har samarbeidet, stolt på hverandre, vært snill og sett på alle som gode venner. Det er det jeg vil, hehe.... Men kanskje ikke så enkelt. Det er jo utrolig mye jeg er imot som er nå. Som f.eks kriging, voldtekting, makt, dreping, mobbing, utnytting og alt det andre. Tror jeg har kunnet lage en utrolig lang liste angående dette.
Dette er noe jeg har fokusert mye på også, men jo mer jeg søkte for å finne ut hva som virkelig skjer i verden jo mer mistet jeg troen på at man får gjort noe med det annet enn å begynne med seg selv. Man kan gjør mye godt, men skal vi virkelig forandre verden til det bedre så må det nesten være en kollektiv avgjørelse. Det er utrolig mye som styres av økonomi, og vi kan godt si at sånn og sånn bør det være, men det er ikke tvil om at det vil være negative konsekvenser for gode forandringer også..

Jeg tror ikke mennesker er onde.
Vi handler ut ifra vårt eget verdensbilde, og onde handlinger vil ikke si det samme som at det finnes onde mennesker. Her er vi inne på økonomi igjen. For å ta et eksempel: Regnskogen. Vi må da være himla mange som er enig om at nå er det pokker meg nok, nå kan vi ikke ødelegge mer av denne naturressursen. Likevel blir det kuttet og hogget, fordi en stakkar som ikke har råd til mat til seg selv og familien naturlig nok er mer opptatt av å overleve og ta vare på familien sin enn å tenke på de neste generasjonene. Det er mange eksempler innenfor dyrevern også (som jeg synes er en naturlig ting å ta med når man snakker om en bedre verden og gode mennesker). Skal ikke terpe mer på det, tror du skjønner hvor jeg vil hen :)
Ved å bare se hvordan verden er så synes jeg at det er veldig galt. Hvorfor er det så mye av dette. Jeg ønsker bare at alt dette vil snu på seg, men hvor lang tid det tar er det nok ingen som vet. Og om det i det hele tatt kommer til å skje.

Er det ikke på tide å forandre dette, vi har jo kommet til år 2006 snart. Det er jo mye som har forandret seg frem til nå, men ikke nok.

Selv så har jeg drømt faktisk at jeg hadde samarbeidet med en liten gjeng og laget en indre verden der vi kunne berge noen 1000 mennesker. Denne verden lå inne i jorden og hadde alt vi trengte så vi kunne leve frem til at tiden var ferdig med alt det negative. Selv har jeg jo veldig lyst å lage noe slikt, men tror ikke at jeg klarer det nei, hehe...

Har jo snakket med andre om dette og har merket at det ikke er mange som bryr seg faktisk. Kan høre at de mener at det ikke er noe vits å prøve siden de er bare 1 person og at det ikke hjelper i det hele tatt. Jeg tror at tankens kraft er noe meget viktig i alt dette. Jo flere vi er som står for dette, jo større sjans blir det.

Det er nok dette jeg vil arbeide med frem til at jeg blir gammel, så jeg har nok fortsatt 40 år igjen :-).

Er det noen av der
e som er enige i dette, eller skal vi bare fortsette å leve slikt vi nå gjør?
Jeg fikk var av samme oppfatning som deg en stund, at det ikke virket som folk bryr seg. Jeg tror de fleste gjerne vil at verden skal være et mer harmonisk og bedre sted, men blir helt svimle av å skulle tenke på at de har et ansvar de også. "Det hjelper jo ikke, en person kan ikke gjøre noe forskjell..", gnåh, finnes ikke noe mer irriterende utsagn :mozilla_yell: Selvfølgelig gjør det en forskjell! Det er den eneste måten å gjøre noe forskjell på, starte med seg selv.

Vanskelig å si hvor lang tid det vil ta, og om det i det hele tatt vil skje.
Det kan utrolig nok virke som vi trenger å se enda mer elendighet før vi gjør noe, og ola nordmann har det så godt at han ikke vil ødelegge den lykkelige hverdagen ved å tenke på barna i afrika. Og det er trist, ettersom vi i Norge står sterkt når det gjelder å bidra med noe, og har mulighet til å støtte et bra foretak i stedet for en tur på byen. Det hele er snakk om prioriteringer, empati og det å se glede i å gi og få tilbake i form av takknemmelighet. Jeg ser på det på denne måten: I stedet for å drømme om å redde heeeele verden, så kan man heller gjøre en forskjell for de menneskene man møter i livet. Noe så enkelt som å smile til hun i kassa på kiwi, lytte, sette pris på de små tingene etc. Når det kjære mennesket har lært seg å leve etter prinsippet "Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg", da har vi kanskje reddet verden likevel :)
Antall ord: 936
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

snuppedilla:
hehe... ja :D

zind:
Er helt enig med det du mener ja. Og det var ganske frekk måte å si det på det med onde mennesker, får bare beklage det. Du har helt rett :mozilla_smile:

Må spørre om en ting, hvordan klarer jeg å lage siden slik at jeg kan legge det de andre har skrevet på siden jeg lager?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !