Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSkape en ny verden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Heia skrev:En behøver ikke være synsk for å kanalisere,vel?!
jeg trodde å være synsk var også å kunne kanalisere blant mange andre ting.. så å kanalisere da er man synsk på et vis...?
Antall ord: 34
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

snuppedilla skrev:
Heia skrev:En behøver ikke være synsk for å kanalisere,vel?!
jeg trodde å være synsk var også å kunne kanalisere blant mange andre ting.. så å kanalisere da er man synsk på et vis...?
Hvis man kan løpe fort så hopper man gjerne langt også.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

>wiz skrev:
snuppedilla skrev:
Heia skrev:En behøver ikke være synsk for å kanalisere,vel?!
jeg trodde å være synsk var også å kunne kanalisere blant mange andre ting.. så å kanalisere da er man synsk på et vis...?
Hvis man kan løpe fort så hopper man gjerne langt også.
ha ha ha .. tar det da som du er enig med meg hehehe :D
Antall ord: 63
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
InUtero

Innlegg av InUtero »

Death solves all problems. No man - no problem. -Joseph Stalin

Det vår venn Joseph Stalin her prøvde å si var at sålenge det finnes mennesker, vil det også finnes dritt og elendighet. Slik er det bare. Så lenge mennesker er til stede på denne jorden, vil det også være krig og ødeleggelse. Sånn sett er sympati den mest unødvendige følelsen av alle de menneskelige følelsene.

The more I learn to know humans, the more I like dogs. -Adolf Hitler

(Før dere slakter meg for mitt noe morbide syn på verden, og min bruk av sitat, vil jeg si at jeg på ingen måte sympatiserer med hverken Stalin eller Hitler. Uansett hva dere måtte mene, var disse menneskene geniale på sine måter. De fikk hele folk med seg på dritten de ville utføre, og det må virkelig et genialt menneske til for å overtale noen til å utføre noe sånt. Enten dere vil det eller ikke.)


Optimister mener at verden er det fineste stedet å bo i. Pessimister frykter at dette er sant. -Ukjent


Så dersom du ønsker slutt på elendighet, krig, vold, sult fattigdom et cetera, ønsker du også en slutt på verden. Si vis pacem, para bellum. Eller på norsk: Ønsker du fred, gjør deg klar for krig.

Takk for meg.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Death solves all problems. No man - no problem. -Joseph Stalin
Ganske enig igrunn.
Det vår venn Joseph Stalin her prøvde å si var at sålenge det finnes mennesker, vil det også finnes dritt og elendighet. Slik er det bare. Så lenge mennesker er til stede på denne jorden, vil det også være krig og ødeleggelse. Sånn sett er sympati den mest unødvendige følelsen av alle de menneskelige følelsene.
Vel. Tror nok ting hadde vært adskillig verre uten.
The more I learn to know humans, the more I like dogs. -Adolf Hitler
Ganske ironisk at akkurat han her sa akkurat det. Men han hadde jo faktisk rett da.
(Før dere slakter meg for mitt noe morbide syn på verden, og min bruk av sitat, vil jeg si at jeg på ingen måte sympatiserer med hverken Stalin eller Hitler. Uansett hva dere måtte mene, var disse menneskene geniale på sine måter. De fikk hele folk med seg på dritten de ville utføre, og det må virkelig et genialt menneske til for å overtale noen til å utføre noe sånt. Enten dere vil det eller ikke.)
Ja. Mm. Kjedelig men sant.

Optimister mener at verden er det fineste stedet å bo i. Pessimister frykter at dette er sant. -Ukjent
Er jeg veldig paradoksal når jeg mener at verden er det fineste stedet å bo i men fortsatt er enig i alt du sier ovenfor? For verden og livet er i bunn og grunn godt. Det er bare visse mennesker som ødelegger idyllen her og der. Uansett fins det vakre øyeblikk i det aller mest miserable liv, og elendigheten kan aldri dominere fullstendig, dermed tror jeg på livet og verden som noe godt.
Så dersom du ønsker slutt på elendighet, krig, vold, sult fattigdom et cetera, ønsker du også en slutt på verden. Si vis pacem, para bellum. Eller på norsk: Ønsker du fred, gjør deg klar for krig.
Jeg tror ikke på verdensfred. Jeg tror verden forsvinner før noe sånt er gjort mulig. Det er for lenge til, og hittil er det jo bare flaks at vi fortsatt eksisterer. Så jeg sier det igjen, det enkeltmennesket kan gjøre for å skape et bedre fellesskap er å gjøre det beste ut av sitt lille miljø, for om mange miljøer blir tatt vare på, merkes det faktisk. Og som sagt er faktisk verden et vakkert og godt sted.
Takk for meg.
Bare hyggelig :D
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
InUtero

Innlegg av InUtero »

Jeg var rimelig sikker på at ingen på dette forumet ville være enige med meg, Karina. Men der tok jeg visst, mer eller mindre, feil. Jeg har så og si mistet troen på mennesket, litt på grunn av egne erfaringer, litt på grunn av andres erfaringer, og litt fordi media har klart å besudle sinnet mitt (til en viss grad).

Selv synes jeg tanken på en perfekt verden der alle lever i harmoni og der det ikke finnes noe vondt er ganske naiv. Det er rett og slett ikke mulig. Dersom allting var godt, ville fortsatt det som var mest godt sette de mindre gode tingene i dårlig lys, og få de til å virke onde. Man kan altså ikke bli kvitt ondskapen.

Når alt kommer til alt, består jo verden bare av positivt, negativt og nøytralt. Ja, jeg snakker om de minste detaljer helt ned til atomnivå. For er det ikke slik at atomer består av positive, negative og nøytrale partikler? Og følger mann dette oppover fra atom til molekyl, til celle, et cetera, vil man etter min mening ende opp med godt og vondt (evt. også nøytralt).

Når sant skal sies, sitter jeg ikke med så mye kunnskap om atomer og molekyler. Men såpass har jeg da lært i naturfagen på grunnskolen at jeg har et grunnleggende bilde av hvordan ting er satt på plass.

Yin og Yang er jo et eksempel på hvordan ting er satt sammen. Uansett hvordan man vrir og vender på det sitter man igjen med positivt og negativt.

Spørsmålet er da om man i det hele tatt kan tilvirke noe som er fulstendig perfekt?
Kan man få fred på jorden, uten at noen kommer å ødelegger? Kan man egentlig utslette elendighet?

Neppe. Det vil alltid komme en ny og verre sykdom etter ødeleggelsen av en annen. Det vil alltid være noen som ødelegger fred. Og ingenting kan i sannhet være perfekt.

Tankene om en god verden har jeg forkastet for lengst. Man lever kanskje bare en gang. Man lever kanskje flere. Uansett er det greit å gjøre det beste ut av livet. Dersom man ikke har ris, bruker man poteter, og omvendt (I hvert fall hjemme hos meg).

Det er sikkert flere som stiller seg kritiske til mine tanker der ute, men dere skal vite at det er greit. Dersom dere er uenige, si hva dere er uenige i. Det er tross alt bare en mening. En mening som dere kan prøve å alterere på en saklig og konstruktiv måte.
Å si at jeg tar feil uten å begrunne det, er bare dumt i mine øyne.
Antall ord: 445

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

InUtero skrev:Jeg var rimelig sikker på at ingen på dette forumet ville være enige med meg, Karina. Men der tok jeg visst, mer eller mindre, feil. Jeg har så og si mistet troen på mennesket, litt på grunn av egne erfaringer, litt på grunn av andres erfaringer, og litt fordi media har klart å besudle sinnet mitt (til en viss grad).

Selv synes jeg tanken på en perfekt verden der alle lever i harmoni og der det ikke finnes noe vondt er ganske naiv. Det er rett og slett ikke mulig. Dersom allting var godt, ville fortsatt det som var mest godt sette de mindre gode tingene i dårlig lys, og få de til å virke onde. Man kan altså ikke bli kvitt ondskapen.

Når alt kommer til alt, består jo verden bare av positivt, negativt og nøytralt. Ja, jeg snakker om de minste detaljer helt ned til atomnivå. For er det ikke slik at atomer består av positive, negative og nøytrale partikler? Og følger mann dette oppover fra atom til molekyl, til celle, et cetera, vil man etter min mening ende opp med godt og vondt (evt. også nøytralt).

Når sant skal sies, sitter jeg ikke med så mye kunnskap om atomer og molekyler. Men såpass har jeg da lært i naturfagen på grunnskolen at jeg har et grunnleggende bilde av hvordan ting er satt på plass.

Yin og Yang er jo et eksempel på hvordan ting er satt sammen. Uansett hvordan man vrir og vender på det sitter man igjen med positivt og negativt.

Spørsmålet er da om man i det hele tatt kan tilvirke noe som er fulstendig perfekt?
Kan man få fred på jorden, uten at noen kommer å ødelegger? Kan man egentlig utslette elendighet?

Neppe. Det vil alltid komme en ny og verre sykdom etter ødeleggelsen av en annen. Det vil alltid være noen som ødelegger fred. Og ingenting kan i sannhet være perfekt.

Tankene om en god verden har jeg forkastet for lengst. Man lever kanskje bare en gang. Man lever kanskje flere. Uansett er det greit å gjøre det beste ut av livet. Dersom man ikke har ris, bruker man poteter, og omvendt (I hvert fall hjemme hos meg).

Det er sikkert flere som stiller seg kritiske til mine tanker der ute, men dere skal vite at det er greit. Dersom dere er uenige, si hva dere er uenige i. Det er tross alt bare en mening. En mening som dere kan prøve å alterere på en saklig og konstruktiv måte.
Å si at jeg tar feil uten å begrunne det, er bare dumt i mine øyne.
Igunn veldig enig med deg. Som du sier vil uansett de mest gode tingene sette de litt mindre gode tingene i dårlig lys, noe som er litt dårlig gjort. Er da de mest gode tingene så gode likevel? En ond sirkel blir det da. Ergo vil det alltid finnes ondskap. Men jeg er enda mer overbevist om det vil finnes godhet så lenge verden eksisterer, og derfor blir godheten verdens fundament, så det er den vi skal regne med og lene oss på! :D
Antall ord: 532

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Mange av de utfordringer vi setter pris på henger også sammen med det negative i verden... selv om det høres fantastisk ut etc.. en verden hvor alt er fryd og gammen.. dog kjedelig.. skal den bli spennnende må vi alle plutselig lide av kollektivt hukommelsestap! For å glemme bla det jeg nevnte først og trives med en slik "velpleid og harmonisk verden" hvor det ikke vil være plass til et milligram menneskelighet slik den er i dag..

Så tankene dine InUtero har slått meg som den realisten jeg er...

men slike tanker behøver ikke medføre til mer egoisme, ondskap, kall det hva man vil, men heller medføre til våkenhet og å trå varsomt for alle kan gjøre sitt til om at ikke alt blir bra så kan en god del bli bedre her i verden...
Antall ord: 142
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Skape en ny verden

Innlegg av Morris »

Dette er en flott tråd, bare så synd at verden har endret seg så dramatisk på så kort tid etter at denne tråden ble startet - Hvor en verdensomspennende pandemi som brøt ut i 2019 (Covid 19) som enda ikke er over, og som nå har tatt tilfart i utbryterlandet Kina hvor smittede stenges inne for å få bukt med smittespredningen uten tilsyn. Det er ikke greit. I tillegg har vi fått en ny krig i Europa hvor en med store intensjoner ikke evner å se at han vil tape kampen han selv har satt i gang. Snart er Russland utestengt fra nesten hele verden unntatt fra de med samme syn.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Skape en ny verden

Innlegg av Terra »

Mye i det denne vismannen har å si rundt temaet...

nxv8-qnYuPg
Antall ord: 11
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links