hei. vi kjører flere ganger i året mellom rogaland og oppland (familie). pga små barn hender det at vi stopper ca halvveis og overnatter. Telemark er halveis.. vanligvis stopper vi på notodden eller i morgedal, men en gang stoppet vi i Valle (tror det ligger i et av agder-fylkene)
Der lå vi på et eldgammeld hotell. Det var skikkelig spooky!! først fikk vi tildelt et rom av ei som jobbet der, men som var ny. når vi kom inn på rommet la vi merke til at det var en merkelig tung stemning i rommet og så så vi at ved den ene sengen (sengene er sikkert like gamle som hotellet!) hang det en liten tøypose og en liten lapp med noe uforståelig skrift/tegn. Vi tøyset om at det sikkert spøker på rommet og at det var "spøkelses-besvergelser" som sto på lappen.. etter ca 20 min kommer ei annen som jobbet der og sa at vi måtte bytte rom, hun som hadde gitt oss dette rommet var ny og hadde gitt oss feil rom. Vi svarte at det ikke gjorde noe og at vi like godt kunne bli på dette rommet! Hotellet var jo tomt utenom oss likevell.
Da begynner hun å insistere på at det andre rommet var bedre og at det var best å være på det rommet, siden vi hadde en liten baby med (4.mnd). Og vi svarte at vi hadde jo pakket ut og det var helt greit med dette rommet, så hun kunne bare slappe av.
Da sier hun at nattevakten bor på rommet ved siden av og at det ble nok mye støy fra tvn på det rommet og at det BESTE var om vi flyttet... Hun gav seg ikke og til slutt byttet vi rom.
Det nye rommet var også gammelt, men det var en merkelig følelse av at "stemningen" på rommet var mye lettere der inne!Vi hørte ikke noe tv fra det nattvakt rommet, selv om vi nå egentlig var rett over gangen for hennes rom og like nærme!Jeg sov veldig dårlig den natten, men ellers merket jeg ikke noe.
Er det noen som har hørt noe om det spøker i dette hotellet? Det er bare 1 hotell i valle (tror jeg) men det er delt opp i en ny og en gammel bygning. Det ligger midt i sentrum!
Ellers hadde jeg hatt lyst til å vite om andre hoteller i Telemarksområdet som det spøker på, hadde vært moro å overnatte på noen sånne plasser, når vi likevell er innom området!
Grynet
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Telemarks-hoteller det spøker på?? + gammelt hotell i Valle
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2005 23:35
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Telemarks-hoteller det spøker på?? + gammelt hotell i Valle
Antall ord: 444
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
nei, men hvis du tar turen til buskerud, eller nærmere bestemt dr. holms hotell på geilo, vet jeg at det er en dame som går igjen der.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Aug 2004 20:55
- 20
- Lokalisering: hedmark
hvis det er aust agder dere er innom, så bør dere ta dere en tur til holt landbrukskole. der har jeg gått og der spøker det på loftet. skikkelig gammelt hus. tilogmed lærerene vil ikke gå opp dit...
Antall ord: 42
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!
Hide post links |