Å gjett om det gjorde!
Har vært hos familien på Østlandet, og de har pusset opp et gammelt hus ( 1890-tallet tror jeg). Og de har en mann og ei dame som går igjen der. Jeg var ikke klar over det, for det har liksom aldri vært prata noe om det.
En kveld da jeg hadde problemer med å sove, satt jeg i stua og så på tv. Ble jo mer og mer trøtt så jeg sovnet like så greit i sofaen. Brå våknet plutselig av at det luktet veldig sterk gammel parfyme. Lukten var avgrenset til ett område på 3x1m sånn ca. Akkurat som at det var noen som hadde gått forbi,men parfymelukten hang igjen. Tenkte ikke noe mer over det, men syns jo at det var merkelig.
En annen dag sto jeg og vasket håret i badekaret (med hodet ned, så jeg ser dør åpningen bak meg). Ser da en skygge som går forbi døren. Det var bare meg og samboeren min som var hjemme da, så jeg ropte på han. Han hadde ikke vært nede på badet sa han. Jaja, tenkte jeg.
Senere på dagen ser jeg en skygge igjen i øye-kroken, komme opp fra kjelleren og gå forbi døråpningen og forsvinne i veggen som går inn på kjøkkenet. Da beg. jeg å lure. Tok det opp med svigerforeldra den kvelden, og fikk bekreftet at det ikke bare er jeg som ser det. Ste dattera i huset ser visst mer enn andre gjør, og blir veldig plaget av det. Ho kunne fortelle at ho pleier å se en mann som går fra badet, opp trappen og gjennom kjøkken veggen (hvor det har vært en dør før). Ho pleier også å se ei gammel dame oppe på rommet sitt, som står og ser på henne. Denne damen har hun sett flere steder i huset. Foreldra har rom vedsiden av hennes rom, og de pleier å høtre masse bråk fra det rommet når det ikke er noen der.
Jeg/de har også hørt skritt i 3 etg, hvor soverommene er.
Jeg har vært der flere ganger før, men aldri merket noe til det da.Min egen familie har også vært på besøk der noen ganger, og både mamma og søstra mi har merket at det har vært noe ekkelt i huset. Spes. i kjelleren!
Så her i dette huset nær Strømmen er det HELT sikkert at det spøker :mozilla_frown:
Men synes jo så synd på dattera, ho er visst veldig plaget av det. Er det kanskje noen som vet om noe som kan hjelpe henne til å ikke "se" så mye? Hun opplever det ikke bare i huset der, men andre steder også. Kanskje det 3øyet er mer utviklet hos henne, men er det en måte å kunne blokkere disse "inntrykkene" på?Noen som vet?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøker
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Sep 2005 20:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nordvestlandet
Spøker
Antall ord: 501
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.
O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!
The place is haunted!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Okt 2005 21:20
- 19
- Lokalisering: Longyearbyen
Kunne kanskje prøvd å kontakte et medium som kan utdrive disse "vandrerne". Hvis dattera i huset er plaget av det så er det kanskje best å få de to ut av huset, og hjelpe de over på den andre siden.Lykke til i allefall.
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Sep 2005 20:28
- 19
- Lokalisering: nordvestlandet
Ja, men det er ikke bare i det huset hun ser ting,skjønner du. Ho har vel det man kan kalle "evner" til å se ting bedre enn folk flest. Har hørt om folk som har klart å fokusere synet sitt over på andre ting/evner, uff.. ho har prøvd å prate om det til kompiser osv, men ingen som tar henne seriøst. Og nå blir ho mobbet pga dette. Veldig synd!Tonje_87 skrev:Kunne kanskje prøvd å kontakte et medium som kan utdrive disse "vandrerne". Hvis dattera i huset er plaget av det så er det kanskje best å få de to ut av huset, og hjelpe de over på den andre siden.Lykke til i allefall.
Antall ord: 119
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.
The place is haunted!
The place is haunted!
Hide post links |
kan kanskje være lurt for henne, ( som ser mye ) til å ta kontakt med en sjaman, de er visst flinke til å stenge av eller lukke av for disse fenomenene. http://home.online.no/~eirikbm/
Antall ord: 34
Hide post links |