Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderla lier være i fred?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

>wiz skrev:
sjanna skrev:er jo ikke snakk om ånder da....går ann å dra dit uten at man må lete etter ånder også.......

går ann å titte på hva som har skjedd der før...
Kanskje jeg kan dra hjem til deg for å titte på plantene dine. Det gjør vel ikke noe?
Ok, fra spøk til alvor. Jeg synes det er greit å dra på Lier, men man trenger ikke skrive om det hver gang man har vært der.
Eller vise bilder av alt støvet som er der - eller hvor møkkete vinduene er ...
Antall ord: 98
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ann Christin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 11 Apr 2005 22:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ann Christin »

Nå har ikke jg vært på lier, men skjønner ikke helt vitsen med og dra dit.. Mange sier det spøker hos seg, men alikevel skal de opp og kikke på lier hehe..

Nei takke meg til han som tror han bor huset mitt, for og ikke glemme de i solbergælva.. De har jeg jo sett..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Mye mulig det bare er energier og ikke ånder der, har ikke vært der selv.

Sånn jeg har forstått det så ligger det avdelinger som er åpne rett ved siden av?, så jeg tenker også på respekt ovenfor de som jobber og er på de avdelingene.

Og nei, man trenger ikke lese postene om lier.
Jeg gidder i allefall ikke det, og det plager meg i grunn heller ikke at de ligger her :)
Det er klart det skal være lov med diskusjoner og legge ut opplevelsene sine, men jeg synes det har vært mye blablabla og jeg har nok heller ikke sett noe paranormalt på noen av bildene som har blitt lagt ut..

*lille engelen* - jeg er enig med deg. Jeg føler også sorg. Personlig tror jeg det har skjedd forferdelig mye vondt der, det sier seg selv i grunn når man snakker om sjeler som er tvangsinnlagt, og som lider sånn som man gjør med f.eks schizofreni. Jeg tror det henger igjen energier hovedsakelig etter ekstreme opplevelser, og at det kanskje er lettere å kjenne de på et sånt sted hvor det har skjedd mye vondt over lang tid..
Antall ord: 200
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Men, hvorfor starte enda en tråd om Lier da, omtrent som det ikke var nok tråder om det..

Edit: Var en noe unødig og lite gjennomtenkt kommentar dette (eller i beste fall flåsete formulert). Jeg er enig med trådstarter, og etter å ha tenkt meg om litt er jeg nok enig i at det kanskje var riktig å starte en ny tråd..
Er også enig i at man kan la være å lese det som plager en. Lier trådene plager meg ikke, jeg hopper over dem dersom det ikke intereserer meg og desto enda mere skjemmest jeg over å ha kommentert dette.. Var fullstendig unødvendig.. Jeg tar en tur i skammekroken.
Sist redigert av TheEdge på 10 Okt 2005 13:09, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 116
The Edge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

For å lufte ideen litt, siden det er så mange som har "valfartet" dit i det siste.

Som sagt så plager ikke liertrådene meg, jeg klarer fint å la vær å lese ting hvis jeg ikke synes det er interessant..
Antall ord: 39
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

The Edge skrev:Men, hvorfor starte enda en tråd om Lier da, omtrent som det ikke var nok tråder om det..
Nå syns jeg personlig at denne tråden er noe helt annet. Og at det bør være lov å stille slike spørsmål uten å få slengt spydige kommentarer på det.

Sorry Edge, men hva er vitsen? Kan ikke folk få være i fred?

Atmi
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Atmi skrev:
The Edge skrev:Men, hvorfor starte enda en tråd om Lier da, omtrent som det ikke var nok tråder om det..
Nå syns jeg personlig at denne tråden er noe helt annet. Og at det bør være lov å stille slike spørsmål uten å få slengt spydige kommentarer på det.

Sorry Edge, men hva er vitsen? Kan ikke folk få være i fred?

Atmi
Nå var det ikke meningen å slenge dritt da. Beklager.

Jeg ser jo at denne tråden er litt annerledes, og jeg er jo litt enig med zind. Bare syntes det var litt rart at det ble startet en egen tråd om det når så mange syter og klager over hvor mange lier tråder det er.. Men det er forsåvidt mange nok som påpeker det ellers, så det var ganske unødvendig av meg. Jeg er enig i det.. Beklager

Men men, da skal jeg la denne tråden fortsette uforstyrret..
Antall ord: 167
The Edge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

Wiz...for oss som faktisks syntes at Lier er spennende så er d greit at folk skriver om at dem har vært der...hva dem har sett eller opplevd osv.

Folk har forskjellige interesser...noen liker å se på sånne steder,mens andre liker å sitte på para å kverulere og diskutere om alt....eller hva wiz?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

sjanna skrev:Wiz...for oss som faktisks syntes at Lier er spennende så er d greit at folk skriver om at dem har vært der...hva dem har sett eller opplevd osv.
Hva er det egentlig som er så spennende? Diskutere hva man kan ha sett? Om det så er energier der ut, så er vel de så godt beskrevet som de kan få blitt, og hva sitter man igjen med da? Jo en haug med "skumle" historier om at "jeg følte ditt og datt." Mitt tips, les ei bok. God underholdning og kanskje du lærer noe.
Antall ord: 100
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

Jeg må si at jeg syns hele opplegget er litt på trynet jeg. Jeg har aldri sett noen ånd i hele mitt liv, jeg har fornemmet en vi hadde i et rom hjemme, men det er alt. Og jeg skjønner ikke at folk skal dra i flokk og oppsøke steder hvor det spøker. eier ikke folk respekt? Ville dere likt om folk kom og stirra inn deres vindu? spøkelser er ånder som ikke skjønner at de er døde. og det syntes jeg man skal ha respektfor om man mener man kan hjelpe disse over til andre siden så versågod, men jeg syntes mange snakker om det som om det skulel være et freakshow. Jeg syns ikke man skal leke med sånt, jeg syntes man skal ta det seriøst og ha respekt!!
så at noen lurte på hvordan energier oppstår, og energier som er knyttet til steder representerer en energi som har vært konsentrert over lenger tid. f.eks et sted hvor det har vært mye sorg/smerte/sinne osv vil kunne ha en negativ energi som preger de som går dit, man kan og skape slike steder med vilje. templer f.eks. og det er jo mange typer energier som kan skapes, ikke bare dårlige, det kan være åndelige, healende, glade, dårlige, osv.
Men jeg må bare få si at det virker somom det er utolig mange på dette forumet som ikke har peiling på hva de driver med. Jeg sier ikke at jeg har peiling, for jeg er ganske "fersk" på dette området. Men det virker som om enkelte ikke eier respekt i det hele tatt for den åndelige! det er mer sånn "jeg har sett et spøkelse og jeg er kul" greie som er ute og går her virker det som, og jeg blir direkte kvalm
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

sjanna skrev:Wiz...for oss som faktisks syntes at Lier er spennende så er d greit at folk skriver om at dem har vært der...hva dem har sett eller opplevd osv.

Folk har forskjellige interesser...noen liker å se på sånne steder,mens andre liker å sitte på para å kverulere og diskutere om alt....eller hva wiz?
Seriøst. Er du stokk stein dum i nøtta?????
Jeg har da for pokker ikke sagt at man ikke kan skrive om sine opplevelser. Men det er sinnsykt kult for forumet med innlegg som:

Hohoho nå drar vi på lier. Ønsk oss lykke til. Hohoho tilbake fra lier og jeg lever. Etterfulgt av noen bilder av noen vinduer!

Skjønner du hva jeg mener nå?????? Ingen her har opplevd en fordømt dritt der oppe så hvorfor så mange tråder. Jeg lager ikke tråder hver gang jeg ser eller opplever noe. Jeg skriver aldri innlegg om at; Nå har jeg vært på lier, men jeg så ingenting. Hva er poenget med det.

Dette har ingenting med å kverulere og gjøre.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

kan ikke bare alle få diskutere det DE er intresserte i? mennesker har noe som kalles fri vilje. det er jo ikke verre enn å la være å lese de trådene man ikke intresserer seg for. jeg hater fotball f.eks., men det betyr ikke at jeg sitter og ser 5 timer med fotball på tv hver søndag bare for å ha noe å irritere meg over liksom. :?
Antall ord: 67
Face your fears,live your dreams. carpe diem!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

>wiz skrev:
sjanna skrev:Wiz...for oss som faktisks syntes at Lier er spennende så er d greit at folk skriver om at dem har vært der...hva dem har sett eller opplevd osv.

Folk har forskjellige interesser...noen liker å se på sånne steder,mens andre liker å sitte på para å kverulere og diskutere om alt....eller hva wiz?
Seriøst. Er du stokk stein dum i nøtta?????
Jeg har da for pokker ikke sagt at man ikke kan skrive om sine opplevelser. Men det er sinnsykt kult for forumet med innlegg som:

Hohoho nå drar vi på lier. Ønsk oss lykke til. Hohoho tilbake fra lier og jeg lever. Etterfulgt av noen bilder av noen vinduer!

Skjønner du hva jeg mener nå?????? Ingen her har opplevd en fordømt dritt der oppe så hvorfor så mange tråder. Jeg lager ikke tråder hver gang jeg ser eller opplever noe. Jeg skriver aldri innlegg om at; Nå har jeg vært på lier, men jeg så ingenting. Hva er poenget med det.

Dette har ingenting med å kverulere og gjøre.
jeg har opplevd noe der jeg.... men har holdt det for meg selv...
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

forresten.... hva er egentlig vitsen med å sende inn bilder da, hvis de blir sånn mottatt.... jeg mener ikke at alle skal se det jeg ser, men jeg har i hvertfall prøvd. er ikke dette et diskusjonsforum for paranormale hendelser da???

gi meg et nytt spennende sted å dra, så skal jeg glemme lier..... men det er forskjell på de som drar dit for å kødde ned hele rønna, og vi som bare føler, ser, hører og tar bilder!!!

jeg mener at hvis det er så mange fryktelig triste ånder eller energier der, så trenger de litt hyggelig selskap i blandt!
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

zind skrev:Mye mulig det bare er energier og ikke ånder der, har ikke vært der selv.

Sånn jeg har forstått det så ligger det avdelinger som er åpne rett ved siden av?, så jeg tenker også på respekt ovenfor de som jobber og er på de avdelingene.

Og nei, man trenger ikke lese postene om lier.
Jeg gidder i allefall ikke det, og det plager meg i grunn heller ikke at de ligger her :)
Det er klart det skal være lov med diskusjoner og legge ut opplevelsene sine, men jeg synes det har vært mye blablabla og jeg har nok heller ikke sett noe paranormalt på noen av bildene som har blitt lagt ut..

*lille engelen* - jeg er enig med deg. Jeg føler også sorg. Personlig tror jeg det har skjedd forferdelig mye vondt der, det sier seg selv i grunn når man snakker om sjeler som er tvangsinnlagt, og som lider sånn som man gjør med f.eks schizofreni. Jeg tror det henger igjen energier hovedsakelig etter ekstreme opplevelser, og at det kanskje er lettere å kjenne de på et sånt sted hvor det har skjedd mye vondt over lang tid..
Det rare er at de som rømmer derfra, de som virkelig har det jævelig, rømmer mot det huset på vei til liertoppen, det som også har blitt snakket om her inne. Det mest hjemsøkte huset i Buskerud. De løper den veien, til tross for at alle rømlings måter ligger den andre veien. Føler liksom at det er en slags... Vet ikke, noe som binder stedene sammen!
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links