Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderånder i nye hus? er det mulig da?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Grynet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2005 23:35
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

ånder i nye hus? er det mulig da?

Innlegg av Grynet »

Hei.

vi bygget nytt hus for ca 4 1/2 år siden. det er bygget et stort byggefelt oppå en historisk varde med blandt annet en stor gravhaug fra bronsjealderen på toppen. Det var også en avrettningsplass her på 1800 tallet. Jeg bor på Jæren og her vrimler det av sånne steder, men tror likevel at denne varden er spesiell pga beliggenheten! Jæren er ganske flat og dette er en av de høyeste stedene med utsikt over havet, fjellene og ganske mye av Jæren.
Her er de sakene som har skjedd: når det første barnet mitt var 2-3 mnd lå jeg våken en natt og plutselig føltes det ut som om rommet ble fylt med noe mørkt og uhyggelig, klarte ikke å sette fingeren på hva det kunne være, men oppmerksomheten min ble liksom trukket mot døra (vuggen til datteren min var på motsatt vegg med vår seng i mellom). Plutselig var det som om en stor svart skygge hev seg gjennom rommet over senga vår og på vei oppi vuggen! jeg var livredd, men gjorde korsets tegn over vuggen så fort jeg kunne (er ikke særlig religiøs, så jeg var ikke engang sikker på om jeg gjorde det riktig), deretter gjorde jeg det samme over min sovende mann og over meg selv og ut i rommet. Det ble helt rolig igjen og det kjentes helt trygt igjen. Dagen etter fant jeg ut at det måtte være jeg selv som hadde innbildt meg alt og lo av meg selv..
men da vi la datteren vår på eget rom når hun var 5 mnd, sov vi med døra oppe, og etterhvert begynte jeg igjen å føle at det var noe truende på loftet, bare ikke på rommet vårt.. til slutt gikk jeg og gjorde korsets tegn igjen på alle rommene oppe i 2. etg vår, og etter det ble alt trygt og godt. igjen lo jeg av meg selv og fant ut at det bare var jeg som var redd for datteren min og at det sikkert var helt normalt å reagere sånn.
En kveld våknet mannen min etter en lur i stolen foran Tv'n, gnidde seg i øynene, så forbi meg og ble ganske blek, og etter å ha overtalt han til å si hva det var, fortalte han at han så et eldre ektepar uti stuen som sto og så på han, for så å forsvinne. Vi fant ut at det måtte være søvnen som hadde spilt han et lite puss. Ellers har vi hørt med jevne mellomrom at det går noen oppe og i trappa, men det er ingen der. En natt jeg satt nede på kjøkkenet og tok en røyk, fikk ikke sove, skulle gå opp igjen og legge meg, da hørte jeg en merkelig høy, hes stønnelyd uti den mørke stuen vår! Jeg gikk opp og inn på badet for å gå på do. Sto og tørket meg på hendene da den samme lyden plutselig var der igjen, og det føltes ut som om noen sto rett bak meg og pustet meg i nakken mens han laget denne hvesende stønnelyden! Jeg kjente at det isnet nedover ryggen og sprang inn på rommet og la meg under dyna! Mannen min prøvde å bortforklare det med at det sikkert er ventilasjonsannlegget eller vinden, men det var så ekte, at det glemmer jeg ikke! Så, her en kveld forteller lillesøstra mi på 16 år med tårer i øynene, at hun nesten ikke tør å sitte barnevakt her lenger, uten at hun har noen med seg, fordi hun så en ekkel mann i stua vår! hun hadde gått forbi reolen vår og i glassdøra haddehun sett speilbilde av en ekkel mann som sto i stua, men det var ingen andre enn henne der!! Og vi har aldri fortalt henne om noe av det andre vi har opplevd her, hun sa hun trodde det var helt trygt her, siden huset var nytt, men da visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare..

Går det virkelig ann at det kommer spøkelser eller ånder i nye hus? er det pga stedet huset er bygget på eller er det bare innbildning alt sammen?
Antall ord: 733

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Lokalisering: Trondheim

Re: ånder i nye hus? er det mulig da?

Innlegg av Solglimt »

Grynet skrev:Hei.

vi bygget nytt hus for ca 4 1/2 år siden. det er bygget et stort byggefelt oppå en historisk varde med blandt annet en stor gravhaug fra bronsjealderen på toppen. Det var også en avrettningsplass her på 1800 tallet. Jeg bor på Jæren og her vrimler det av sånne steder, men tror likevel at denne varden er spesiell pga beliggenheten! Jæren er ganske flat og dette er en av de høyeste stedene med utsikt over havet, fjellene og ganske mye av Jæren.
Her er de sakene som har skjedd: når det første barnet mitt var 2-3 mnd lå jeg våken en natt og plutselig føltes det ut som om rommet ble fylt med noe mørkt og uhyggelig, klarte ikke å sette fingeren på hva det kunne være, men oppmerksomheten min ble liksom trukket mot døra (vuggen til datteren min var på motsatt vegg med vår seng i mellom). Plutselig var det som om en stor svart skygge hev seg gjennom rommet over senga vår og på vei oppi vuggen! jeg var livredd, men gjorde korsets tegn over vuggen så fort jeg kunne (er ikke særlig religiøs, så jeg var ikke engang sikker på om jeg gjorde det riktig), deretter gjorde jeg det samme over min sovende mann og over meg selv og ut i rommet. Det ble helt rolig igjen og det kjentes helt trygt igjen. Dagen etter fant jeg ut at det måtte være jeg selv som hadde innbildt meg alt og lo av meg selv..
men da vi la datteren vår på eget rom når hun var 5 mnd, sov vi med døra oppe, og etterhvert begynte jeg igjen å føle at det var noe truende på loftet, bare ikke på rommet vårt.. til slutt gikk jeg og gjorde korsets tegn igjen på alle rommene oppe i 2. etg vår, og etter det ble alt trygt og godt. igjen lo jeg av meg selv og fant ut at det bare var jeg som var redd for datteren min og at det sikkert var helt normalt å reagere sånn.
En kveld våknet mannen min etter en lur i stolen foran Tv'n, gnidde seg i øynene, så forbi meg og ble ganske blek, og etter å ha overtalt han til å si hva det var, fortalte han at han så et eldre ektepar uti stuen som sto og så på han, for så å forsvinne. Vi fant ut at det måtte være søvnen som hadde spilt han et lite puss. Ellers har vi hørt med jevne mellomrom at det går noen oppe og i trappa, men det er ingen der. En natt jeg satt nede på kjøkkenet og tok en røyk, fikk ikke sove, skulle gå opp igjen og legge meg, da hørte jeg en merkelig høy, hes stønnelyd uti den mørke stuen vår! Jeg gikk opp og inn på badet for å gå på do. Sto og tørket meg på hendene da den samme lyden plutselig var der igjen, og det føltes ut som om noen sto rett bak meg og pustet meg i nakken mens han laget denne hvesende stønnelyden! Jeg kjente at det isnet nedover ryggen og sprang inn på rommet og la meg under dyna! Mannen min prøvde å bortforklare det med at det sikkert er ventilasjonsannlegget eller vinden, men det var så ekte, at det glemmer jeg ikke! Så, her en kveld forteller lillesøstra mi på 16 år med tårer i øynene, at hun nesten ikke tør å sitte barnevakt her lenger, uten at hun har noen med seg, fordi hun så en ekkel mann i stua vår! hun hadde gått forbi reolen vår og i glassdøra haddehun sett speilbilde av en ekkel mann som sto i stua, men det var ingen andre enn henne der!! Og vi har aldri fortalt henne om noe av det andre vi har opplevd her, hun sa hun trodde det var helt trygt her, siden huset var nytt, men da visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare..

Går det virkelig ann at det kommer spøkelser eller ånder i nye hus? er det pga stedet huset er bygget på eller er det bare innbildning alt sammen?

Når det foregår uforklarige ting i et hus, som det du her opplever, har disse energiene endten en tilknytning til de personene som bor der eller det stedet huset er bygd på. Uavhengig om huset er nytt eller gammelt. I ditt tilfellet er det nok stedet huset er bygd på, siden ingen av dere hvet hvem disse energiene er. Mest sansynlig er det nok at det har vært et hus der tidliger og som har tilhørt disse energiene når de var i levende live.
Disse energiene tapper dere for mye energi, slik at dere ofte vil føle dere trøtt og slapp.Lufta i huset kan føles tung og dere får tendenser til hodepine.

Jeg anbefaler at dere umiddelbart tar kontakt med et medium som kan hjelpe disse energiene inn i den dimensjonen de er ment for, og ikke minst hjelpe dere for det dere opplever.
Antall ord: 889
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Grynet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2005 23:35
19

Hei

Innlegg av Grynet »

Takk for svar :)

Jeg tviler på om mannen min vil innrømme såpass at han vil vi skal få et medium hit, men når du sier det, så har jeg aldri energi til overs og begge har ofte hodepine..

Men sett at jeg fikk overtalt han, så har jeg ikke peiling på hvor jeg skal lete etter et medium, dessuten koster det sikkert så masse at mannen min hvertfall kommertil å si at han ikke tror de kan noe annet en å prøve å svindle penger av oss..hehe, han er sterkt tvilende til sånne ting, selv om han samtidig synes det er spennende..

men tror du kanskje at healeren jeg går til vet om noen som kan sånne ting? hun kan det nok ikke selv, men hun går på et senter i sandes eller stavanger der de er mange healere osv kanskje noen der kan slike ting? hm, må nok spørre henne..

har du noen gode argumenter jeg kan si til min mann ang dette da?

Klem, og takk for svar.. Grynet..
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

guro_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2005 11:44
19
Lokalisering: trondheim

Innlegg av guro_ »

uff..få tak i et medium...
mannen din må jo tro på deg,hvertfall når det er flere enn deg som har opplevd det.søstra har jo opplevd noe hjem til dere,det skader ikke å prøve.det hjelper hvertfall ingenting å ikke gjøre noe.så skummelt som det hørtes ut hjem til dere,tror jeg nok at det er verdt det.tenk om barnet ditt opplever det samme.. :roll:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

shenei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2005 13:22
19
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av shenei »

Hei Grynet..
Det at det spøker i huset ditt selv om det er ganske nytt er du ikke alene om.. Huset til foreldrene mine ble bygd i 1991, og er jo ikke mer enn 14 år gammelt, alikevel opplever man stadig aktivitet der.. Veldig fysiske ting også..
De fant ut at det var skjedd et mord på en ung jente der en god stund før de bygde, da det var skog på hele området.. De har til den dag i dag ikke gjort noe med det, da faren min er skeptisk til alt som har med dette å gjøre, men det finnes ikke tvil hos meg at det er denne jenta som "går igjen".

Det som også er litt rart er at det er leiligheter i første etasje, men leieboerne der har aldri opplevd noe nede hos seg selv, de forteller bare at det er full aktivitet oppe når vi ikke er hjemme også.. Litt rart at hun har valgt seg et sted på den måten.. Mest av alt er hun på loftet, men det mest naturlige hadde vel vært at hun var i første etasje... :?
Tror kanskje jeg skal legge ut hele historien rundt huset vårt i et eget innlegg litt senere, for den er ganske omfattende..
Det jeg derimot skulle fram til er at dere ikke er alene om aktiviteter i et nybygget hus :wink:
Håper disse healerne kan gi deg noen gode råd på hva du skal gjøre, og kanskje du kan videreføre det til meg?? Hadde vært supert :D
Antall ord: 266
Imagination is more important than knowledge...:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Lokalisering: Trondheim

Re: Hei

Innlegg av Solglimt »

Grynet skrev:Takk for svar :)

Jeg tviler på om mannen min vil innrømme såpass at han vil vi skal få et medium hit, men når du sier det, så har jeg aldri energi til overs og begge har ofte hodepine..

Men sett at jeg fikk overtalt han, så har jeg ikke peiling på hvor jeg skal lete etter et medium, dessuten koster det sikkert så masse at mannen min hvertfall kommertil å si at han ikke tror de kan noe annet en å prøve å svindle penger av oss..hehe, han er sterkt tvilende til sånne ting, selv om han samtidig synes det er spennende..

men tror du kanskje at healeren jeg går til vet om noen som kan sånne ting? hun kan det nok ikke selv, men hun går på et senter i sandes eller stavanger der de er mange healere osv kanskje noen der kan slike ting? hm, må nok spørre henne..

har du noen gode argumenter jeg kan si til min mann ang dette da?

Klem, og takk for svar.. Grynet..

Det er ikke lett å overtale skeptikere til å tro på noe egentlig..hehe :shock: men de om det. Han må nesten ha opplevelser selv. først da vil han søke svar.

Healeren du går til kan sikkert hjelpe deg. vi healere fungerer som en slags "antenne"for
slike energier. Men det er ikke alle som ønsker å bruke evnene sine på å rense hus.
Kontakter du www.utrivelse.no, vil du nok få hjelp, skal du se :D

Lykke til 8)
Antall ord: 257
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Anny
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 13 Jul 2005 21:40
19
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av Anny »

Som jeg har opfattet det er det energier som hænger fast til området så hvis man bygger oven på noet gammel da er det det som er der, siden kan man jo også tiltrække sig ånder/sjæle eller hva man nu vil kalde det. Du kan jo prøve at snakke med dem først og be dem forlade stedet før du begynder at få fat i et medie
Antall ord: 74
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SoL.alenecrw
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Okt 2005 00:54
19

Innlegg av SoL.alenecrw »

Har erfaring med at j kan få noen med meg hjem,etter å ha vært hos folk som har gjenferd i huset.De følger etter,som oftest så er d fordi de plages av ting som har skjedd eller at de ikke fikk oppnå d de skulle.Der j bor,er det eldgamle gravplasser og det er typisk at det blir litt extra liv.selvom man bor i et nybygd hus,så registrerer de ikke forandringer,de lever fortsatt i sitt "gamle liv"
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

binders..
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2005 18:41
19
Lokalisering: oslo

Innlegg av binders.. »

sånn som jeg ser det så har det ikke så mye og si om du er i ett gammelt heller nytt hus heller leilighet for den slags skyld.ånder/energier kan opstå for det.sånn jeg har oplevd det i allefall.de kan bli med deg hjem vis dem de merker att du er veldig opent for det.dem merker att du merker!eller du bygger oppå gamelt hus kirkegård ett sted der ting har skjedd gjennom åra etc..heller andre som kommer på besøk har med seg noen dem ikke er klar over.klebe ånder er veldig skjedlig og komme borti.dem følger deg ja du ikke vere redd for det..kan vere mange faktorer for og ha energi på et sted.det jeg vil si er att om det er nytt heller gamelt
så kan du ha energier i et hus heller i en leilighet for det.men sefølgelig sjanskjen er jo større med ett gamelt hus heller ett sted da det sier seg selv.hjelp kan man få men man bør vere litt forsiktig. 8)
Antall ord: 185
lev live nyt live og ver glad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Du kan selv prøve å foreta en rensing av huset, og dere selv, før du kontakter et medium. Problemet ditt kan vøre at det er din bolde ektemann/samboer som skaper problemene og dersom han ikke er villig til å ta dette over seg så er du like langt.
Etter at du har foretatt rensingen kan du plassere små biter av rosenkvarts i hjørnene på alle rom eller på de rom det er aktivitet.
Tips om rensing kan du få her.
http://rollteck.net/rokelse/hvordan_hvordan_ikke.htm
Du kan også lese litt om rosenkvartsens egenskaper her.
http://rollteck.net/Steinbeskrivelser/rosenkvarts.htm
Dersom ikke noe av dette hjelper kan du kontakte Olav eller Knut, begge frekventerer dette forumet.
Antall ord: 122
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links