Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOm Lier og ungdomsstreker

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

Du burde ta deg en tur dit....er en opplevelse å få med seg!
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

misty-gutt skrev:Er det lenge siden lier sukehus ble nedlagt? Og er det noen som kjenner til historier som er kjent derfra. Det virker slik på meg at det må da ha hendt saker og ting der som er verdt å høre om. Noen som vet, eller kjenner noen som har opplevd ting der??
disse avdelingene på lier ble nedlagt i 1960 +-. les 23 salen av ingvar ambjørnsen...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

JUNE skrev:disse avdelingene på lier ble nedlagt i 1960 +-. les 23 salen av ingvar ambjørnsen...
Takker for opplysningen. Ja, den boken skal jeg sannelig skaffe meg, sikkert en bra bok.

Ellers vil jeg si at..vel Norge er et langstrakt land, så jeg syntes at det er greit å lese om andres erfaringer på stedet, samt se bilder derfra. Hadde jeg bodd i nærheten tror jeg nok at jeg også hadde tatt turen innom fordi jeg finner stedet interessant etter det som jeg har hørt om det.Så da er det greit å få høre om andres opplevelser og erfaringer på stedet. :)
Antall ord: 105
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

ganske morsomt å sitte å lese kommentarene på de to bildene jeg sendte inn av vinduene på lier. noen ser absolutt ingenting, mens andre ser en hel masse...

har studert det ene bildet nå, og jeg kan telle 14 ansikter. selvfølgelig er noen av dem sikkert bare skygger o.l., men tviler på at alt der er kun i min fantasi....
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

hva er alt dette oppstyret rundt lier a? har aldri hørt noen verdens ting om det jeg. trudde det bare var et helt vanlig sykehus for ehm... ikke helt vanlig mennesker.. om jeg akan si det slik :? noen som ønsker å fortelle? :) syntes ikke folk burde tusle rundt der uansett...
Antall ord: 50
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

som sagt før her... den nedlagte delen av lier mentalsykehus ble vel brukt til mye forskning av ymse slag... ikke helt stuerent heller. vet f.eks at forsøkskaninene som måtte prøve ut paracet før det kom på markedet var pasientene på lier... bare en liten ting, men det taler jo for seg.....

mye vondt har de ihvertfall opplevd der oppe.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

og mange av pasientene der var også innlagt på feil grunnlag. de skulle ikke vært der i det heletatt....
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

hm,dette må ha vært for mange herrens år siden antar jeg !? :-s hm.. nei bare er fra drammen og har aldri hørt om det før. jaja
Antall ord: 29
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links