Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor mange hjelpere, Guider ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
_Eleniel_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Sep 2005 22:42
18

Hvor mange hjelpere, Guider ?

Innlegg av _Eleniel_ »

Hvordan finner en ut hvor mange hjelpere / Guider en har?
Hvordan vet en at vokteren har "godtatt" en forespørsel om beskyttelse, og tatt imot takken for en beskyttelse?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Hva er det du skal beskytte deg mot? Vel guiden din hører tankene dine, og de vil hjelpe deg uansett. Når du utvikler sansene dine, vil du kunne kjenne en dusj av kjærlighet gjennom kroppen som en form for bekreftelse.

Å spørre om hvor mange guider/hjelpere en har er som å gå til legen og spørre om helsa si. Du vil få et NÅ bilde som kan forandre seg underveis.

Definisjon på hjelpere:
Dine avdøde familiemedlemmer (også før du ble født), venner, og andre du har kjent og møtt. Folk som har vært knyttet til deg emosjonelt.

Guider/lærere/åndelige veiledere
Her har du som regel mange, og flere får du ettersom du utvikler åndeligheten din. Dette er lærerne dine og på lik linje som på skolen så underviser de i hvert sitt fag. Dette betyr også at de kan komme og gå litt i forhold til den situasjonen du er i akkurat nå i livet. Men hovedguiden din er med deg hele tiden. Ofte så er han/hun også din dørvokter som passer på at du kun kommer i kontakt med spirits som du har behov for å ha kontakt med.

Jeg leser dette spørsmålet med antall guider om og om og om og om og om igjen inne på diverse fora. Fatter vel egentlig ikke hva man skal bruke dette tallet til. Er det en form for konkurranse?
Antall ord: 244
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Octopuzzy skrev:Å spørre om hvor mange guider/hjelpere en har er som å gå til legen og spørre om helsa si. Du vil få et NÅ bilde som kan forandre seg underveis.
Helt korrekt.
Det er som å spørre lokomotivføreren på toget om hvor mange passasjerer som er med...
Tallet forandrer seg kontinuerlig..
Jeg leser dette spørsmålet med antall guider om og om og om og om og om igjen inne på diverse fora. Fatter vel egentlig ikke hva man skal bruke dette tallet til. Er det en form for konkurranse?
Tallet i seg selv er totalt uinterresannt !
Like interresannt som at nå er det 4 biler som kjører forbi nede på veien.

Spørsmålet bør heller være at hvis det er mer enn EN hjelper/ guide, HVORFOR er det flere ?

(Dette med avdøde slektninger som er med som medhjelpere, ser jeg som mindre interresannt med tanke på hvorfor, de er gjerne med for å se hvordan du klarer deg, og evt gripe inn dersom du gjør alt galt... - kansje ...)

Ikke spør : Hvor mange ?

Så spør heller : Hvorfor ?

Asbjørn
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Eleniel_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Sep 2005 22:42
18

Innlegg av _Eleniel_ »

Helt greit,
var bare nysgjerrig skjønner dere.

Jeg kan lite angående slikt, har dermed mange spørsmål å stille.
Beklager om det var til bry iallefall.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hei, nei, bry var det ikke... ;-)

Men kan gi deg et lite tips ; Dersom du SØKER på de ordene om de tingene du lurer på, kan du finne mye rart her inne på Paranormal !
Mange spørsmål er nemlig blitt spurt før... og besvart...
Hvordan vet en at vokteren har "godtatt" en forespørsel om beskyttelse, og tatt imot takken for en beskyttelse?
Du "vet" det ikke med annet enn din egen tro.
Men siden vokter/ hjelper / guide er der hele tiden, ( minst 1 ), så regner jeg med at det ikke er problem.
Når du fremsier noe høyt, vil de uten tvil få det med seg...
( Høyt, slik at det ikke er tvil om at du mener det, og at det ikke bare er en strøtanke...)'

Asbjørn
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Eleniel_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Sep 2005 22:42
18

Innlegg av _Eleniel_ »

Okey, får bare mase litt mere her nå.

Jeg er litt usikker på om "det er noe der",
lurte dermed på om det finnes en måte å få ett tegn på ?
Ved å for eksempel legge frem ett objekt foran seg og meditere, samt spør om ett tegn, eller er dette unødvendig og plagsomt?

Jeg er som en kanskje skjønner rimelig usikker på hva som er der og hva jeg tror på, bare lurer på om det virkelig er noen der som passer på meg da o.l.

Skjønner godt om det er veldig unødvendig, for det er jo de som bestemmer om de skal vise seg for meg, gi meg tegn osv, men det hadde liksom vært godt å vite det på en kontrollert måte.
Hadde sikkert kjempet bort enda litt redsel da, er fortsatt litt redd for slike saker, noe alle sikkert er/har vært en gang.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Skjønner godt problemstillingen...

Å få slike bevis er vanskelig.
Ikke umulig, men veldig vanskelig.
Og du kan ikke regne med å få bevis i en slik form at det er hjelp i å vise det til andre.

Men du kan spørre din hjelper / guide om du kan få bevis på en eller annen måte,
tror ikke du skal regne med at du får det ved at en ting rører på seg, men andre muligheter er det jo.
For eksempel en fugl som kommer veldig nær deg, ( etpar meter), og oppfører seg på en måte som fugler aldri vil gjøre normalt...

Eller ett annet dyr, f.ex.

Hvordan det skjer, se det varierer fra gang til gang, men du vil skjønne det.

Spør din Hjlper / Guide høyt om å få ett tegn, .... Så tror jeg du vil få det på en eller annen måte.

Asbjørn
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg er helt enig i det Asbjørn sier her.
Men jeg tror man skal være ganske så åpen for å merke sine hjelpere.
Tegn kan komme i foem av en tanke, duft, liten bris, hår på hodet som beveger seg osv.
Men stol på at du aldri er allene, hjelpere kommer og går, men du har alltid med deg en.

Klem fra
Kirstin,
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
daron malakian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 06 Okt 2005 18:41
18

Innlegg av daron malakian »

hei..jeg kan nesten ingen ting om hjelpere og energier og sånt så jeg har et spørsmål....kan et dyr være en hjelper? :oops:
Antall ord: 27
smart people outsmart each other

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

daron malakian skrev:hei..jeg kan nesten ingen ting om hjelpere og energier og sånt så jeg har et spørsmål....kan et dyr være en hjelper? :oops:
Jeg tror det... Men det er det delte meninger om.

Kraftdyr, som sjamaner snakker om , er jo dyr med spesielle egenskaper...
Så hvorfor ikke ?

Asbjørn
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
daron malakian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 06 Okt 2005 18:41
18

Innlegg av daron malakian »

ok ..tusen takk for svar asbjørn... :D
Antall ord: 7
smart people outsmart each other

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links