Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kokka som går igjen...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Aug 2005 21:48
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ank-Morpork
Kokka som går igjen...
Jeg og noen jobbkolleger hadde leid et hus over en helg. Det var et stort hus. veldig gammelt. hvor gammelt vet jeg ikke. Straks vi kommer dit begynner jeg å undersøke rommene oppe. Ikke fordi jeg leter etter gjenferd, men fordi jeg lurte på hvordan rommene så ut. Jeg har hatt flere merkelige opplevelser før, men jeg er skeptiker av natur, så jeg pleier å avfeie det meste med en naturlig forklaring. Denne helgen derimot ble jeg overbevist om at det finnes gjenferd. Anyway... Jeg går inn et rom. Jeg bråstopper plutselig av en ubehagelig følelse. Jeg ble uvel og følte kulde. Jeg synes det var merkelig og går ut av rommet. Jeg går inn i rommet igjen og opplever akkurat det samme. Jeg får senere på dagen vite at dette huset tidligere har vært et sykehjem. Og det var visst ei kokke som går igjen i dette huset. Jeg prøver å gå inn i det samme rommet neste dag, og opplever akkurat den samme ubehagelige følelsen. Utpå kvelden på dag 2 begynte det å skje merkelige fysiske ting. På kjøkkenet observerer en av mine kolleger at det ligger en brødskalk midt på kjøkkengulvet. Hvorfor skulle det ligge en brødskalk midt på kjøkkengulvet? Når denne personen plukker opp skalken, ser hun at ytterdøren står vidåpen. den hadde for kort tid siden vært lukket og låst. Senere på kvelden ble det mer action. Jeg var på toalettet i første etasje. Så hørte jeg det begynte å romstere i andre etasje, i de to rommene over toalettet. (de rommene var låst riktignok. ikke vet jeg hvorfor) Jeg vet at alle kollegene mine er på kjøkkenet å lager mat. Så hvem kan det være? Jeg avfeier det med at det er noe jeg bare innbiller meg. (Jeg er jo skeptiker!) Men så begynner det å gå oppe. Jeg hører sko med høye hæler gå fram og tilbake. Og det var ingen av kollegene mine som hadde med seg sko med høye hæler. Denne personen oppe jobber hvertfall knallhardt. Drar ting over gulvet. Durer fram og tilbake. Senere etter midnatt så jeg flere dører som var forsvarlig lukket, plutselig være oppe. Dette skjedde også neste dag, dag 3, midt på lyse dagen. Jeg følte også samme ubehag i det aktuelle rommet. Jeg var vel aldri redd den helgen, men det var helt klart en spennende opplevelse. Pulsen steg noen hakk. Jeg er veldig fornøyd med å ha opplevd noe som overbeviser meg at det finnes gjenferd. Får håpe ikke dette hørtes helt fjernt ut! Er det noen som har opplevd det samme?
Antall ord: 461
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Si meg... fikk du sove noe særlig den helgen??? weeee
Antall ord: 11
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg sov godt jeg faktisk. måtte flytte inn på rommet et av rommet til kollegene. De så/hørte ikke så mye til kokka, men ble litt "mørkeredde" av det jeg fortalte. Hvorfor var det bare stort sett meg som opplevde ting? Det lurer jeg på.. Kanskje underbevisstheten min er mer åpen for sånne ting.
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
jepp og jeg ville beskrevet det også som at du langt mer enn andre uansett hvor skeptisk du er, er var for energier om de så er fra døde, jvf ubehaget du følte bare ved å være i rommet slik du beskrev...hrun33 skrev:Jeg sov godt jeg faktisk. måtte flytte inn på rommet et av rommet til kollegene. De så/hørte ikke så mye til kokka, men ble litt "mørkeredde" av det jeg fortalte. Hvorfor var det bare stort sett meg som opplevde ting? Det lurer jeg på.. Kanskje underbevisstheten min er mer åpen for sånne ting.
på en måte kan du også være glad for din inneboende skeptisisme for om du vil utforske mer av dette, denne evnen du har, så er skeptisismen en god ballast der mange for lett "tar av" og mister fotfeste og inntrykkene de får blir litt mer enn hva de faktisk er.. jeg sier ikke alle, men noen utifra hva jeg har erfart om andre sjøl jobber jeg med å bevære min jordnærhet og beina på bakken midt oppi det jeg opplever
Antall ord: 190
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg er glad for at jeg er nøktern. De fleste ser det de vil se..
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
-
- Nybegynner
- 19
Har ikke vært der nei. Det er vel en del faenskap der? mye negativ energi?
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Aug 2005 16:15
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Er mye negativ energi der ja, der er det foregodt mye tortyr å sånne ting. så ja en del negativ energi, en tyngende klam varme... har ikke skjedd så mye der di gangene jeg har vært der bortseett fra at noen følger med men definitivt myyye negativitet der ja...
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Du kan prøve ved å se på bildene derifra og kanskje du merker det igjennom bildene..?hrun33 skrev:Har ikke vært der nei. Det er vel en del faenskap der? mye negativ energi?
jeg føler det er mer enn nok med bildene h ehe...
Antall ord: 46
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
tortur? hvordan vet du at det har foregått tortur? Hvorfor har folk blitt torturert?AizQueen skrev:Er mye negativ energi der ja, der er det foregodt mye tortyr å sånne ting. så ja en del negativ energi, en tyngende klam varme... har ikke skjedd så mye der di gangene jeg har vært der bortseett fra at noen følger med men definitivt myyye negativitet der ja...
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Du kan prøve ved å se på bildene derifra og kanskje du merker det igjennom bildene..?
jeg føler det er mer enn nok med bildene h ehe...[/quote]
Jeg kunne tenkt meg å se bildene. Jeg tror det fleste bildene av spøkelser/ånder/gjenferd er optiske illusjoner, men det er jo faktisk mulig at man har fanget opp noe. hvor finner jeg de bildene?
jeg føler det er mer enn nok med bildene h ehe...[/quote]
Jeg kunne tenkt meg å se bildene. Jeg tror det fleste bildene av spøkelser/ånder/gjenferd er optiske illusjoner, men det er jo faktisk mulig at man har fanget opp noe. hvor finner jeg de bildene?
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=4166
Her står det litt om historien til Lier og ligger noen bilder. Se ellers på de andre Lier mentalsykehus-trådene!
Her står det litt om historien til Lier og ligger noen bilder. Se ellers på de andre Lier mentalsykehus-trådene!
Antall ord: 32
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ingvar Ambjørnsen skrev en roman som ga innblikk i noe av det som skjedde der.. men som vanlig hsuker jeg ikke boktitler etc.. noen som vet hvem jeg mener?
ganske så sterk bok, gir deg innblikk i mye av galskapen de innlagte ble utsatt for itillegg til sine egne eventuelle demoner... om alle som var på Lier hadde behov for Lier se det kan diskuteres.. og mange fikk nok en annen behandling enn de egentlig trengte..
ganske så sterk bok, gir deg innblikk i mye av galskapen de innlagte ble utsatt for itillegg til sine egne eventuelle demoner... om alle som var på Lier hadde behov for Lier se det kan diskuteres.. og mange fikk nok en annen behandling enn de egentlig trengte..
Antall ord: 77
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 22:10
- 19
- Lokalisering: Drammen
Dette minte meg skummelt om spøkelseshistorien på killingen hehe.. Der er det vel også kokka som går igjen, og en annen fyr i et annet hus i skogen..
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det var ikke på Killingen. Det var faktisk i Røyken. Nærmere bestemt Fagertun.Ann Christin skrev:Dette minte meg skummelt om spøkelseshistorien på killingen hehe.. Der er det vel også kokka som går igjen, og en annen fyr i et annet hus i skogen..
Antall ord: 48
Hide post links |