Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEnergier i bilder?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:Det er mye mulig det er refleks på buksa hans, har prøvd å undersøke men ikke fått et helt sikkert svar.

Men,- sett at han har refleks på beina, vil det forklare de andre lysene? Hvis det ligger noe blankt i gresset bak bilen, ville eventuell blitz lyse opp helt der borte?

Hadde vært greit med en "naturlig" forklaring, finner man feilen er den lettere å dra kjensel på en annen gang..! :)
Det er nettopp det, dersom det er refleks på bena, hvorfor er da de andre "lysene" like "skarpe" ?

A
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Det ser ut som reflekser på buksen til gutten, jenta har noe som reflekterer lyset i håret. En spenne ol.. Den ene siden av bilen er det kanskje speilet som reflekterer lyset, men bak bilen er jeg usikker..
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Mulig det er reflekser på buksene.. er med på den. (Får ikke tak i innehaveren, så vet ikke helt sikkert! :wink: )

Refleksen i vinduet kan kanskje komme innenifra,- ser ikke helt hvordan da det ikke er elektrisitet der oppe og ingen stearinlys er tent (siden alle var ute). Jeg tenkte mer at blitzen (dersom den var i bruk..?) kanskje ville speile seg i vinduet?

Ang. bilspeilet så trodde jeg også at det var en refleks i selve speilet, men det stemmer ikke med vinkelen. Speilet peker mer bakover?

Jenta har garantert ingenting reflekterende i håret. Som sagt 100% sikkert! :)

Den bak bilen er ihvertfall merkelig, har ingen forslag der..

Men siden folk kan kjenne energier fra bilder, som jo tråden opprinnelig dreide seg om.. noen som har noen formening om det bare er "lysrusk på linsa" eller om det dreier seg om.. energier?! :P
Antall ord: 145
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Når jeg er på sånne plasser, får jeg en rar følelse når jeg går. I bakken, liksom. Men det er litt vanskelig å forklare:-P
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:Mulig det er reflekser på buksene.. er med på den. (Får ikke tak i innehaveren, så vet ikke helt sikkert! :wink: )

Refleksen i vinduet kan kanskje komme innenifra,- ser ikke helt hvordan da det ikke er elektrisitet der oppe og ingen stearinlys er tent (siden alle var ute). Jeg tenkte mer at blitzen (dersom den var i bruk..?) kanskje ville speile seg i vinduet?

Ang. bilspeilet så trodde jeg også at det var en refleks i selve speilet, men det stemmer ikke med vinkelen. Speilet peker mer bakover?

Jenta har garantert ingenting reflekterende i håret. Som sagt 100% sikkert! :)

Den bak bilen er ihvertfall merkelig, har ingen forslag der..

Men siden folk kan kjenne energier fra bilder, som jo tråden opprinnelig dreide seg om.. noen som har noen formening om det bare er "lysrusk på linsa" eller om det dreier seg om.. energier?! :P

Problemet med dette bildet, er mengden lys på de bakre "refleksene".
Lysmengden bør halveres med kvadratet av avstanden, iflg. teori på mengde / avstand.

Dersom blitz er brukt, burde det og være lysere i forkant av bildet, og ikke jevn belysning over hele bildet.
Jeg ser at gutten har STØVLER på bena, Det KAN jovære refleks på støvle-slagene... ( oppe rundt kanten ) , men da burde "refleksene" være tilnærmet vannrette...

Speilet på bilen står ikke i riktig vinkel for å gi såpass skarp refleks, da må det være bøyd helt ut av stille, og faktisk peke med flaten mot fotografen.

Larsrolle var inne pådette med at bildet var grovkornet, dette kommer nok bla.a. av at den del av bildet som vises her er en del av ett større bilde.

Her er orginalbildet, Jeg har markert spesielle "gjenkjennende detaljer" med blå farge. ( Bildet er nesten 850 Kb stort ! )

http://www.aa-mot.no/pnb/lys_1c.jpg

Dette som er i orginal størrelse, burde vise mer hvor usannsynlig det er at blitz er årsaken til alle disse "lyse områdene".

Asbjørn
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
waize
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 31 Jul 2005 12:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Storsteinnes, Troms

Innlegg av waize »

jeg ser på det store bildet at buksen er over støvlene, derfor kan det ikke komme av refleks fra skoene. og den buksen har ikke refleks heller
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Merkelig....Nå har jeg sett på bildet flere ganger -syns det ser ut som det er en "ring" av blått rundt flekken på buksa og den til h. for bilen? Må se igjen,jeg!Lol...Ble nysjerrig nå!Nesten som en aura?!
Nå har jeg veldig godt syn,men ikke røntgensyn... :wink:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Joda,det lyser blått rundt begge flekkene på buksen.Påsydd refleks kanskje?Syns det er snålt det lyset til h. for bilen,jeg!
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Merkelig....Nå har jeg sett på bildet flere ganger -syns det ser ut som det er en "ring" av blått rundt flekken på buksa og den til h. for bilen? Må se igjen,jeg!Lol...Ble nysjerrig nå!Nesten som en aura?!
Ballen som gutten holder på bildet er tydelig i bevegelse. Ser at fingrene hans "flyter" litt ut. Betyr det at lysene også er i bevegelse? Siden de får disse.. "auraene"..? Asbjørn..! :wink:
Antall ord: 76
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

:oops: .....eh,"dreit jeg meg ut" på godt norsk?! Trodde han mente de store blå markeringene.....Ikke ødelegg for meg da for pokker,øver meg i "se" her! :lol:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snowfall skrev::oops: .....eh,"dreit jeg meg ut" på godt norsk?! Trodde han mente de store blå markeringene.....Ikke ødelegg for meg da for pokker,øver meg i "se" her! :lol:
Dersom du ser på denne meldingen : https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 0621#70621

vil du se en "rosa" ring rundt de "lysene" det er snakk om.

Fingrene til gutten er tydelig i bevegelse. Dermed kan vi fastså at lukkertiden er lang.

Videre ser jeg og antydning til "aura" rundt noen av disse lysene, samt at det kan se ut som om etpar av de kansje er i bevegelse ?

Spørsmål til fotografen:
Hvordan var det når det gjelder INSEKTER på stedet ? ( mygg / knott ) ?

Dersom bildet er tatt med BLITZ, og det er mye insekter der, KAN etpar av disse "lysene" se ut som insekter som blir sterkt opplyst.
Se på "vinger" over etpar av disse ; spesielt de to rundt bilen. Kan se ut som vinger.
Dersom det er mygg eller knott, kan det være forklaringen på 2 eller 3 av lysene ( ved bilen og i vinduet). De må da ha vært NÆR kamera...

Men; Det forklarier ikke "lyset" oppe over håret til jenta.
Det og kan se ut som det er i bevegelse - SIDEVEIS ...

Eller ?

A
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Insekter var det mer enn nok av der oppe ja! :lol:

Kanskje insekter faktisk kan forvandles til orber.. aldri tenkt på! Jeg har klippet og forstørret bildet og prøvd å se hva det kan være, men ikke blitt særlig klokere. Hvis det er insekter så må det være litt synsbedrag at- den ene- flekken ser ut til å befinne seg i bakkant av bilen? Godt mulig..

Men som du sier, den over hodet til jenta ser man bedre at er lenger unna. Og den ved bilspeilet.. ser da vitterlig ut til å være mellom bilen og hytteveggen..? Da er det et STORT insekt! :shock: Da foretrekker jeg alver eller noe sånt isteden.. 150 grams blodsugende insekter håper jeg ikke på, er ikke så desperat etter en "naturlig" forklaring! Hihi..!!

Neida, ikke alt man finner ut av.

Men har tenkt litt på nå som jeg har kamera, kunne vært artig å tatt litt bilder på jobben. Altså.. jobber på slakteri.. med tanke på energier, om dyr har sjel og alt det der.. hmm, kommer i såfall tilbake til det! (Jepp, sporet litt av der, men er litt moro å faktisk ha tatt et bilde med noe uforklarlig på! 8) )
Antall ord: 200
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:Insekter var det mer enn nok av der oppe ja! :lol:
..
Men som du sier, den over hodet til jenta ser man bedre at er lenger unna. Og den ved bilspeilet.. ser da vitterlig ut til å være mellom bilen og hytteveggen..? Da er det et STORT insekt! :shock: Da foretrekker jeg alver eller noe sånt isteden.. 150 grams blodsugende insekter håper jeg ikke på, er ikke så desperat etter en "naturlig" forklaring! Hihi..!!

Men har tenkt litt på nå som jeg har kamera, kunne vært artig å tatt litt bilder på jobben. Altså.. jobber på slakteri.. med tanke på energier, om dyr har sjel og alt det der.. hmm, kommer i såfall tilbake til det! (Jepp, sporet litt av der, men er litt moro å faktisk ha tatt et bilde med noe uforklarlig på! 8) )
Problemet med bildet er at det er MONOSKOPISK - dvs kun EI linse for å ta bildet.
Derved er det faktisk bortimot umulig å fastslå avstand, sålenmge man ikke kan si med sikekrhet at DETTE - det henger fast på bilen, eller lignende.
STEREOSKOPISK - Det er hva vi ser med BEGGE øynene , og DA kan vi avgjøre avstanden på en helt annen måte.

Poenget er at disse to "lysflekkene" "ved" bilen - faktsik kan være 10-20 Cm fra kamera !
Og da KAN det være småmygg ( knott), som lyses opp av blitz.
Siden de er så nære, og pågrunn av lang lukkertid på linsen ( ref hendene til gutten), så vil mye lys blir sluppet inn til sensorbrikka.
Og det skarpt opplyste insektet, vil da bli "overbelyst"...

HVIS det er det , da...

Andre som har synspunkter ? Jovian f.ex ?

Asbjørn
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

http://www.ghostresearch.org/ghostpics/

Her ligger det b.la et bilde av insekter i mørket ("Bugs"), får ikke kopiert bildet men ta en titt!

http://www.ghoststudy.com/main/fakepage.html

Og her litt om hvordan lage egne bilder..!

Er ikke enkelt å vite hva man skal tro etterhvert.
Antall ord: 51
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev:http://www.ghostresearch.org/ghostpics/

Her ligger det b.la et bilde av insekter i mørket ("Bugs"), får ikke kopiert bildet men ta en titt!

http://www.ghoststudy.com/main/fakepage.html

Og her litt om hvordan lage egne bilder..!

Er ikke enkelt å vite hva man skal tro etterhvert.

Som dere ser ; Jeg fant bildet ! ;-)
Bilde

Og, Ja, Dette ligner mistenkelig på noen av de lysene vi ser... !

Jeg tror vi har forklaringen, disse lysene vi ser er sannsynligvis innsekter!

Asbjørn
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links