Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjemsøkt hus, eller hva..?!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Vardøge er ikke farlig i det heletatt. Det er rett og slett en melding fra framtiden(hvis du ønsker/håper en person skal komme eller en person ønsker seg veldig hjem kan dette fenomenet oppstå)
Kan aldri tenke meg at det er farlig å bo i huset, men at det noen gang kan bli ubehagelig kan jeg godt forstå. Det som kan være der er rett og slett at det har for lenge siden skjedd noe som har satt sine spor i naturen rundt. Tenk på det som en båndspiller. Man spiller inn noe og spiller det om og om igjen. Det kan være noe lignende, men siden dette som skjedde har satt så dype spor(energimessig) så vil vi som lever nå merke det på kroppen og oppleve endel ting vi oppfatter som virkelig, men som egentlig ikke er der. Hørtes dette litt forvirrende ut?? :)
Antall ord: 151
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:Vardøge er ikke farlig i det heletatt. Det er rett og slett en melding fra framtiden(hvis du ønsker/håper en person skal komme eller en person ønsker seg veldig hjem kan dette fenomenet oppstå)
Kan aldri tenke meg at det er farlig å bo i huset, men at det noen gang kan bli ubehagelig kan jeg godt forstå. Det som kan være der er rett og slett at det har for lenge siden skjedd noe som har satt sine spor i naturen rundt. Tenk på det som en båndspiller. Man spiller inn noe og spiller det om og om igjen. Det kan være noe lignende, men siden dette som skjedde har satt så dype spor(energimessig) så vil vi som lever nå merke det på kroppen og oppleve endel ting vi oppfatter som virkelig, men som egentlig ikke er der. Hørtes dette litt forvirrende ut?? :)
Nei var ikke forvirrende! det var et fint svar =)
Ble litt skremt i starten når du snakka om vardøgen, trodde det var noe skummelt :roll:
Kanskje søsteren min så vardøge-tingen fordi hun ønsket seg vekk fra alkoholen, røyken og narkotikan? kanskje hun ønsket seg et vanlig liv igjen? jeg vet ikke om hun hadde startet med narkotika da, fordi vi snakker aldri om det....
Antall ord: 222
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: hjemsøkt hus, eller hva..?!

Innlegg av karina »

SeiKo skrev:
hellyjelly skrev:Hei! jeg bor i et passe gammelt hus på skedsmokorset. Det har bodd flere personer her, men vet ikke om noen dødsfall har skjedd her i huset :?
Har bodd her siden jeg var 1 eller 2 år, og opp gjennom åra har dt skjedd uforklarige og spooky ting her....
Søsteren min ( var da 17 år ca) var barnevakt for meg (4år ca), jeg lå og sov og søsteren min satt nede i sofaen, hun har senere fortalt meg at hun sa en køl-svart skikkelse løpe opp trappen. Og da gikk hun opp for å se, da lå jeg i senga og sov bare... Dette er en ting som har hendt, søsteren min husker fremdeles denne episoden!

Da jeg var liten hadde jeg, som de fleste unger, DUPLO :roll: :roll:
Og om natta så hørte mamma at noen romstrerte fælt i duplokassa, dette skjedde flere ganger, det var ikke jeg som lekte duplo pånatta, fordi jeg sov hos mamma og pappa nesten vær natt!

Så er det mine egne opplevelser:
Jeg skulle sove, så jeg lå på ryggen i sengen min, helt plutselig kjente jeg en finger prikke meg HARDT i ryggen, ble så utrolig superduperredd at jeg trodde jeg skulle dø :oops: :shock:
Og så da jeg var litt eldre, satt jeg i tredje etg. og der er det et ganske stort kott, siden at det egentlig er et loft. For å være presis så satt jeg og lekte med barbie ;) Så hørte jeg bankelyder på den lille døra til kottet, akkurat som om en banka med knokkelen til en finger, skjønner? :shock:
Jeg var livredd, fordi da var jeg så liten, men husker fremdeles dette....

Har også hendt at døren i tredje etg. har rørt på seg når ingen vinduer eller dører har stått åpne, dette er også litt ekkelt...
Mendet mest ekle som har hendt er dette!!!!!!!!! Jeg satt på en stol inntil en hylle, på hylle var høytalerne til sterioanlegget mitt.. Så helt helt plutselig så jeg noe stort svart nesten falle ned på meg! jeg reagerte fort fordi jeg trodde det var høytalerne som falt ned på meg, men det var det ikke... :o hva kan dette ha vært da??? dette var så himla ekkelt..
Orker ikke å fortelle hva mer som har skjedd, dere orker kanskje ikke å lese alt heller :wink: men si ifra hvis duvil vite mer assa :)

Skyggen din søster så kan ha vært et vardøge(rett skrevet??), en beskjed om hva som kommer til å skje. Dette andre du skriver er jeg veldig glad for at jeg ikke har opplevd. Kjenner du husets historie eller historien til tomten huset står på?
I mange tilfeller kan energi som ligger igjen i bakken og omgivelsene gi utslag i hjemsøking og fenomener som dette. Har selv bodd i et sånt hus og er GLAD for at jeg kom meg ut derfra.

Hadde vært interessant å vite litt mer om hva som ligger under huset og hva som var der før huset ble bygget. Er ganske sikker på at du finner svaret og løsningen der.
Vardøger ses ikke, det høres.
Antall ord: 541

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Til karina : De kan og sees. Tro meg... :)
Antall ord: 8
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

hellyjelly skrev:
SeiKo skrev:Vardøge er ikke farlig i det heletatt. Det er rett og slett en melding fra framtiden(hvis du ønsker/håper en person skal komme eller en person ønsker seg veldig hjem kan dette fenomenet oppstå)
Kan aldri tenke meg at det er farlig å bo i huset, men at det noen gang kan bli ubehagelig kan jeg godt forstå. Det som kan være der er rett og slett at det har for lenge siden skjedd noe som har satt sine spor i naturen rundt. Tenk på det som en båndspiller. Man spiller inn noe og spiller det om og om igjen. Det kan være noe lignende, men siden dette som skjedde har satt så dype spor(energimessig) så vil vi som lever nå merke det på kroppen og oppleve endel ting vi oppfatter som virkelig, men som egentlig ikke er der. Hørtes dette litt forvirrende ut?? :)
Nei var ikke forvirrende! det var et fint svar =)
Ble litt skremt i starten når du snakka om vardøgen, trodde det var noe skummelt :roll:
Kanskje søsteren min så vardøge-tingen fordi hun ønsket seg vekk fra alkoholen, røyken og narkotikan? kanskje hun ønsket seg et vanlig liv igjen? jeg vet ikke om hun hadde startet med narkotika da, fordi vi snakker aldri om det....
Det er godt mulig at det kan være tilfelle. Hvor gammelt er huset dere bor i og hva har blitt gjort med det elektriske siden det ble bygget??
Antall ord: 253
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:
hellyjelly skrev:
SeiKo skrev:Vardøge er ikke farlig i det heletatt. Det er rett og slett en melding fra framtiden(hvis du ønsker/håper en person skal komme eller en person ønsker seg veldig hjem kan dette fenomenet oppstå)
Kan aldri tenke meg at det er farlig å bo i huset, men at det noen gang kan bli ubehagelig kan jeg godt forstå. Det som kan være der er rett og slett at det har for lenge siden skjedd noe som har satt sine spor i naturen rundt. Tenk på det som en båndspiller. Man spiller inn noe og spiller det om og om igjen. Det kan være noe lignende, men siden dette som skjedde har satt så dype spor(energimessig) så vil vi som lever nå merke det på kroppen og oppleve endel ting vi oppfatter som virkelig, men som egentlig ikke er der. Hørtes dette litt forvirrende ut?? :)
Nei var ikke forvirrende! det var et fint svar =)
Ble litt skremt i starten når du snakka om vardøgen, trodde det var noe skummelt :roll:
Kanskje søsteren min så vardøge-tingen fordi hun ønsket seg vekk fra alkoholen, røyken og narkotikan? kanskje hun ønsket seg et vanlig liv igjen? jeg vet ikke om hun hadde startet med narkotika da, fordi vi snakker aldri om det....
Det er godt mulig at det kan være tilfelle. Hvor gammelt er huset dere bor i og hva har blitt gjort med det elektriske siden det ble bygget??
Dette må jeg nok spørre pappa om.. men hva mener du med det elektriske??
Antall ord: 270
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Det elektriske anlegget. Ledninger, stikk-kontakter, sikringsboks og jording.
Antall ord: 9
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Innlegg av hellyjelly »

SeiKo skrev:
hellyjelly skrev:
SeiKo skrev:Vardøge er ikke farlig i det heletatt. Det er rett og slett en melding fra framtiden(hvis du ønsker/håper en person skal komme eller en person ønsker seg veldig hjem kan dette fenomenet oppstå)
Kan aldri tenke meg at det er farlig å bo i huset, men at det noen gang kan bli ubehagelig kan jeg godt forstå. Det som kan være der er rett og slett at det har for lenge siden skjedd noe som har satt sine spor i naturen rundt. Tenk på det som en båndspiller. Man spiller inn noe og spiller det om og om igjen. Det kan være noe lignende, men siden dette som skjedde har satt så dype spor(energimessig) så vil vi som lever nå merke det på kroppen og oppleve endel ting vi oppfatter som virkelig, men som egentlig ikke er der. Hørtes dette litt forvirrende ut?? :)
Nei var ikke forvirrende! det var et fint svar =)
Ble litt skremt i starten når du snakka om vardøgen, trodde det var noe skummelt :roll:
Kanskje søsteren min så vardøge-tingen fordi hun ønsket seg vekk fra alkoholen, røyken og narkotikan? kanskje hun ønsket seg et vanlig liv igjen? jeg vet ikke om hun hadde startet med narkotika da, fordi vi snakker aldri om det....
Det er godt mulig at det kan være tilfelle. Hvor gammelt er huset dere bor i og hva har blitt gjort med det elektriske siden det ble bygget??
Huset ble bygget i 1984... Det elektriske har det ikke blitt gjort så mye med, bare at vi har hatt mange telefoner og fått data, men ellers så vet jeg ikke! åssen det????? :?
Antall ord: 289
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Elektromagnetiske felt kan forstyrre den elektriske balansen i hjernen og folk kan på den måte se ting som ikke er der og gjøre ting de ikke husker, men når huset er så nytt kan jeg nesten utelukke helt at det er dette som er tilfelle hos deg.
Antall ord: 50
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links