Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVær så snill å svar på alle spørsmålene mine... :p

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Lokes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jul 2005 04:02
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer, Norge

Vær så snill å svar på alle spørsmålene mine... :p

Innlegg av Lokes »

Jeg er ikke sikker, men jeg har en følelse av at jeg har evnen til å "Drive ut ånder"
Som sakt kan det være en følelse, men jeg er ikke riktig sikker på det. Jeg føler at det er noe mer.

Jeg har utrolig god kontakt med vokteren min, som jeg tror er ganske "mektig" (vil ikke bruke den beskrivelsen). Jeg føler at han er der til alle tider, i allefall mulig å få tak i, hvis jeg trenger ham, og det føles som om vi forstår hverandre. Er dette normalt, eller er det bare jeg som er helt i ørska?

Uansett jeg vil gjærne oppleve en utdrivelse, og se om jeg har evner til det.
Får vel svar en gang, har tenkt meg til lier.... :D

Vær så snill å svar!
Antall ord: 138
- Nothing is as final as Death, Except my word. -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Vær så snill å svar på alle spørsmålene mine... :p

Innlegg av Eireen »

Lokes skrev:Jeg er ikke sikker, men jeg har en følelse av at jeg har evnen til å "Drive ut ånder"
Som sakt kan det være en følelse, men jeg er ikke riktig sikker på det. Jeg føler at det er noe mer.

Jeg har utrolig god kontakt med vokteren min, som jeg tror er ganske "mektig" (vil ikke bruke den beskrivelsen). Jeg føler at han er der til alle tider, i allefall mulig å få tak i, hvis jeg trenger ham, og det føles som om vi forstår hverandre. Er dette normalt, eller er det bare jeg som er helt i ørska?

Uansett jeg vil gjærne oppleve en utdrivelse, og se om jeg har evner til det.
Får vel svar en gang, har tenkt meg til lier.... :D

Vær så snill å svar!
Hei Lokes og velkommen!

Jeg er av den tro at alle kan lære seg å drive ut ånder, faktisk lar det seg gjøre med ganske så enkle metoder. Selv anbefaler jeg å overlate utdrivelse til et medium, da man før eller senere vil møte på "jobber", som ikke er fullt så enkle. I slike tilfeller er evnen til å kommunisere med åndeverdenen nødvendig.

Om du ønsker å jobbe med utdrivelse, kunne det kanskje være en ide å gå i lære hos noen, slik at du vet hvordan du går frem i ulike tilfeller. Lykke til!
Antall ord: 238
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim

Re: Vær så snill å svar på alle spørsmålene mine... :p

Innlegg av Eireen »

Lokes skrev:Jeg har utrolig god kontakt med vokteren min, som jeg tror er ganske "mektig" (vil ikke bruke den beskrivelsen). Jeg føler at han er der til alle tider, i allefall mulig å få tak i, hvis jeg trenger ham, og det føles som om vi forstår hverandre. Er dette normalt, eller er det bare jeg som er helt i ørska?
Nei, du er ikke i ørska :wink:
Antall ord: 70
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lokes
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Lokes »

hehe, jo takk det var da vel og bra, problemet er at det er ingen her å lære av. Så jeg får vel gjøre som de gjorde helt i starten, lære det selv....
:wink:
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Hei Lokes

Forstår din frustrasjon og søkertrang. I kveld eller en kveld senere søker du hjelperen din ved å spørre i en respektfull tone om du kan få oppleve åndlig veiledning.Ikke still krav. Du vil etter hvert oppnå større kontakt om du er rede. Hjelperen(e) dine (jeg fornemmer at det dreier seg om flere) er der hele tiden. Men det er de som bestemmer om de skal vise seg. Og de gjør det ikke bare for moro skyld om du forstår meg. Du blir sikkert noe frustrert nå over at ting skal gå så sakte men sånn er det bare. Vi har alle skullet lære. Og husk til slutt to ting: 1. IKKE begynn med noen form for utdriving før du er klar for det. og 2. Behandle alltid hjelperne (og andre ånder) med respekt. Lykke til min venn!
Antall ord: 150
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Jøss! Flere fra Steinkjer!
Skjønner godt at det blir frustrerende.... Har helt siden jeg var liten følt at jeg har evnen til "noe" i meg, men ikke funnet ut hva dette "noe" er, mye fordi jeg ikke har hatt noen til å veilede, og ikke visst hvordan jeg skal gå frem for å få bedre forståelse.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lokes
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Lokes »

Takk, for alt, er en stund siden jeg var her sist, er ikke her ofte, men jeg skal prøve det du sa, og jeg opplever enkelte ting hele tiden, skumle ting jeg må lære meg å takle, kan det hende de prøver å sette meg på prøve eller noe?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Lokalisering: Nordland

Innlegg av *Velvet* »

Er dette normalt, eller er det bare jeg som er helt i ørska?
Kanskje er det noe galt med meg, men jeg fikk da bare med meg et spørsmål. Jeg er snill så jeg svarer. Nei er svaret mitt.
Antall ord: 41
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Hei du ! Du er nok ikke i ørska nei. Ta Å.vandrerens råd angående å henvende seg til din/e hjelper/e. Dersom du er interessert i å få veiledning av et menneske som kan gi kyndig hjelp vil jeg tro at du finner denne personen. Mange her inne kunne tipset deg om hvem, men jeg ønsker ikke å "reklamere" for en eller to som jeg har tro på. Du vil helt sikkert finne rette vedkommende. Ønsker deg lykke til og håper du får bruke dine evner på en klok måte :P
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Aug 2005 01:48
19
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

Du er nok ikke i ørska nei:) men for all del....skal du prøve deg på noe sånt...eller utforske ting så er IKKE lier stedet å gjøre det på....Det stedet er ikke til å kødde men.... :shock:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anny
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 13 Jul 2005 21:40
19
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av Anny »

De fleste som oplever ting tror faktisk de er ved at miste forstanden, og mange føler sig ganske ensomme, jeg ved at på Island hvor jeg har boet i mange år har man kurser i hvordan man kan bruge sine evner, ved ikke om der er et netverk her i norge har ikke fundet noget selv, var kun en enkel gang på noget i oslo på en cafe hvor der var mange såkaldte sandsierske, og ander hokus pokus folk, som i mine øjne var svært upålidlige at kæreste og jeg drog derfra igen.
Antall ord: 98
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

For all del ikke start på Lier...klebe ånder etc....
Antall ord: 10
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Men lykke til! Blir interesant å høre hvordan det går, hvis vi får ....???
Antall ord: 15
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Thyrin skrev:Jøss! Flere fra Steinkjer!
Skjønner godt at det blir frustrerende.... Har helt siden jeg var liten følt at jeg har evnen til "noe" i meg, men ikke funnet ut hva dette "noe" er, mye fordi jeg ikke har hatt noen til å veilede, og ikke visst hvordan jeg skal gå frem for å få bedre forståelse.
Det må være The Matrix du føler.... neida tuller.... Men det er her på paranormal alle oss møtes som "har noe i oss- vi ikke vet helt hva er".
Jeg kaller meg ikke et medium - det som hender meg er for sporadisk til det - men jeg har også sendt over ånder som skapte uro på mitt hjemsted. Jeg er helt imot å brukle ordet "utdrivelser" (beklager Olav) men jeg nærmer meg energiene med respekt og ærbødighet. Negative energier får ikke noen nåde hos meg - der er det klar beskjed. Viktig å ønske deg beskyttelse fra de ånder som er rundt deg og vil deg godt. Det behøver ikke nødvendigvis være dine "g\hjelpere/voktere"" men bare ånder som vil være deg nær for de energier du representerer.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Taru skrev:Jeg er helt imot å brukle ordet "utdrivelser" (beklager Olav) men jeg nærmer meg energiene med respekt og ærbødighet. Negative energier får ikke noen nåde hos meg - der er det klar beskjed. Viktig å ønske deg beskyttelse fra de ånder som er rundt deg og vil deg godt. Det behøver ikke nødvendigvis være dine "g\hjelpere/voktere"" men bare ånder som vil være deg nær for de energier du representerer.
Enig i det, Utdrivelse passer når det er åndelige vesen som ikke ønsker deg / andre noe godt. De som er ute på fa..skap. DE skal drives ut.

I andre tilfeller, hvor ånder ( sjeler) som ikke har kommet over til lyset slik de skal, foretrekker jeg å kalle det for hjelp...
Om det er mennesker, eller ånder som gjør jobben spiller mindre rolle.
Jeg tror vi mennesker fungerer mer som en katalysator ( dvs som får ting til å skje), siden vi med vår frie vilje bestemmer oss for at her skal "ryddes opp".
Personlig tror jeg at vi som mennesker er begrenset ikke bare i å se det åndelige, men og i å bruke åndelige krefter / energier.
Men siden vi har Hjelpere og Guider med oss, som ikke har disse begrensningene, så kan de gjøre "tungarbeidet",
mens vi mer fungerer som "arbeidsledere".
På den måten at VI ØNSKER at det og det skal skje, og ber åndeverdenen om hjelp til å gjennomføre tingene,
så sørger Åndeverdenen for at dette virkelig skjer.
Med andre ord; I disse ting MÅ vi stole på at vi får den åndelige hjelp og støtte som trengs. Og da får vi det.

Det er mitt syn på sakene ;-)

A
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links