Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderlier mental

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
cosworth23
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

lier mental

Innlegg av cosworth23 »

legger ut mine opplevelser på lier på nytt .
vel, det hele startet da vi begynte dra dit på høsten 2004. første inntrykkene av stedet er jo helt enormt.. svære skremmende bygninger og en ekkel atmosfære.
vi var 4 stk.. for meg og vennina mi var dette første besøk der oppe.
vi tusla forbi e avdelinga, den avdelinga som ligger i beggynelsen av s svingen opp mot b avdelinga. vi stoppet opp fopr å titte litt.. det var helt stille, men fra kjeller vinduet helt nederst til høyre, kunne det høres en svak, urytmisk bankelyd.. om dette var noe eller om det var drøpp eller hva det var skal ikke jeg si sikkert men det var nokså ekkelt for meg som var der for første gang.
da vi kom inn på plassen foran b avdelinga ble ting raskt verre.
jeg nærmet meg porten, og den satt litt knotet fast så jeg begynte røske og dra dette for å få ett lite hull og krype igjenom.. i det jeg og han ene kompisen kom oss ned på kne og skulle inn der , så fikk vi vår dårligste opplevelse noen gang.. hurtige fot trinn kom mot oss i en rasende fart, men vi kunne ikke se noe.. det var ikke til å ta feil av for alle har hørt hvordan det høres ut når en sint person kommer løpende på asfalt..
tunge men raske trinn nærmet seg, og vi løp med livet som innsats..
da vi kom ned i bilen og fikk pusta ut og samla oss, kunne vi ikke finne annen forklaring enn at det var noe/noen som ikke ville ha oss der..
det var ingen tvil!
det ble med den turen den kvelden.. det ble litt for mye rett og slett..
det tok 11 dager før vi satte beina våre der igjen.
men også denne gangen var vi samme gjengen på 4 stykker.
vi tuslet opp til b avdelinga og denne gangen kom vi oss gjenom gjerdet.
nærmet oss døra med museskritt, og tok steget innenfor..
med en gang vi kom inn i bygget kjente mann at kroppen var på vakt, men merket ingenting så da tuslet vi rundt i 4 etasje og titta.. var en helt fantastisk opplevelse å se de store rommene, denstore "stua" og alt som lå stablet i krokker og krikker... etter en times tur rundt på 1 etasje så vi oss fornøyde og dro hjem..
de neste turene ble mye av det samme og uten de helt store opplevelsene, men vi satt igjen med følelsen av at det var noe der..
moren til min kompis arbeider med healing og slikt og er like fasinert av dette stedet som oss.. 18 desember 2004 ble hun med opp dit. grunnen til at den datoen ikke blir borte fra minnet skal dere få nå..
vi kom opp i 3 etasje, og vi måtte nesten dra henne med oss..
ho skalv og gråt om hverandre men fortsatte i bare nysgjerighet. da vi kom opp i 3 etasje brå stoppet hun ved noe som så ut som en pipe mur..
ho ba oss stoppe og strekke ut hånden.. kjente jef svetta i vinkler idet jeg skulle strekke ut hånden..
da jeg hadde strekt den ut kjente jeg den kaldeste følelsen du kan tenke deg.. det gikk ett iskaldt grøss gjenom hele kroppen.. høyre hånd og underarm var iskald..
moren til kompisen sa at ho fikk inn at det satt en mann bak pipa, i tidlig 30 åra. hva ho gjorde vet jeg ikke men ho fikk iallfall frem at han satt der og gjemte seg.. han var i følge ho ikke farlig men klart forstyrret til sinns. dette var i halv syv tida på kvelden. det ho sa var at han gjemte seg for pleierene fordi de behandlet han ikke pent og var ikke snille med han når han skulle legges.
ho sa det var best at vi gikk og det gjorde vi ganske fort.
når vi kom ut sa ho at hun hadde fått en advarsel fra denne energien som satt bak denne pipelignende saken. det var utrygt for oss å være der.
stort mere ville ikke ho si, men når vi kom hjem ble ho helt stille og innersluttet. om dette stemmer vet ikke jeg, men jeg kjente det jeg kjente og damen som var med er en kjent healer i drammen så om ho ville spint opp det der for å skremme oss er jeg i tvil om, men dere får danne deres egene tanker rundt det der.
er en del ting til men nå orker jeg ikke skrive mere for denne gang så er det noen av dere som har opplevd noe av det samme så ta gjerne kontakt... tror det er mye å utforske der oppe..

mvh cosworth23
Antall ord: 827

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Scary !
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Så skremmende! Jeg hadde blitt livredd bare av det som hendte den første gange, og ikke turt å dra tilbake:S Hehe..
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cosworth23
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2005 14:33
19
Lokalisering: oslo

Innlegg av cosworth23 »

hehe, vi var ikke høye i hatten men det er ekstremt spennede der oppe.. men litt varierende fra gang til gang.. men anbefalles :lol:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mareth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2005 00:53
19
Lokalisering: Asker

Innlegg av Mareth »

Til tross for mange ekle happenings på Lier så tror jeg folk kanskje undervurderer psykens rolle i dette?
En kan fint skremme seg selv så mye at man blir anspent, blokkerer litt blodsirkulasjon til armer osv. dette kan gjerne bli seriøst ekkelt etterpå når man slapper litt av. gjerne før man begynner å slappe av og.
Jeg sier dog ikke at ting dere har opplevd ikke er reelle. For det kan de meget godt være. Siterer min kjære far, en skeptiker faktisk: Det er mer mellom himmel og jord enn mange andre steder. ;)

Når det er sagt så har jeg og kjæresten min tatt et rimelig sært bilde fra Lier selv. Noe som får meg til å klø meg litt ekstra i hodet og stusse endel.
Se på tråden bilder/lier. Bilde 4 - opplyst. (Bilde tatt fra et rom inn i et annet.)
øverst i venstre hjørne ved dørkarmen inn til det bakre rommet.
Antall ord: 164
Angels fly because they take themselves lightly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Juvenia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jul 2005 14:59
19
Lokalisering: Møre og Romsdal

Innlegg av Juvenia »

Oj oj... :mozilla_surprised:
Antall ord: 4
..We're all invited to the Darkness... Like the spirits are calling my name...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links