Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Jeg har ikke sannheten. Men jeg har små deler av den. Jeg er ikke urokkelig som kristne, muslimer eller deg. Jeg forholder meg hele tiden til utviklingen. Det bør du gjøre også.
Jeg er ikke urokkelig, jeg endrer syn på ting hele tiden, etter hvert som jeg får ny viten.
Andres tro har ikke like stor påvirkningskraft for meg.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>Wiz skrev:Det har det ikke. Skjerp deg. Det er svake mennesker som hadde tippet over av noe uansett.
Mmm, kanskje, men troen på det paranormale var allikevel den utløsende årsaken.
Ja, det kan hende, men det sier ingenting om paranormle fenomeners sannsynlighet. Bare at folk tipper over av for mye av det. Det skjer jo med mange ting i samfunnet.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:
Nei, det er de ikke. Et elektronmikroskop kan se helt ned til elektronstørrelse.
Ok, den kjemi boka jeg leser nå er 4 år gammel så jeg regner med at du har rett. Leselistene har ikke kommet ennå så jeg skal være oppdatert på den fronten etter et par mnd.

BLINDT :lol: BLIND TRO :lol:

Her kommer du med anklagene dine igjen. Vet du om det har blir forsket på trancemedier? Hvordan klarer de å bytte utseende?
Det må da være mer enn fire år siden de sendte ut det bildet hvor de hadde stablet atomer til å danne "IBM"? Har du sett det bildet?

Nei, det vet jeg ikke, jeg vet heller ikke hva trancemedier er. Jeg skriver også gjentatte ganger at det finnes ting vi ikke kan forklare. Men det meste er forklart. F.eks. De aller fleste UFO-er er månen. Noen tilfeller av NDO er hypnagog hallusinasjon, noen har å gjøre med at når en går ut av bevissthet kan oppfattelsen av lys mistes fra midten av øyet og utover, og dermed danne en tunneleffekt.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

dette da BA

Innlegg av nefertiti »

BA...vi kan ikke se luft men vi vet at det er der.. :P heh..kan ikke se følser eller men vi vet at di er der :)
hva med alt som vi vet er her men ikke kan forklares?? tror du det ikke finnes da?

bare lurer :wink:
Antall ord: 47
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nå har jeg ikke sett det bildet nei. Skal begynne å studere realfag til høsten så det kommer nok.

Når det gjelder UKO så har jeg opplevd å gå ut av kroppen. Det kjentes helt fantastisk virkelig ut. Men jeg fant ut at det bare var en kontrollert drøm. Jeg tror mange tolker det som UKO. Jeg svevde over gulver hjemmepå rommet da min samboer kom inn. Da hun så meg på gulvet sveveende svatt hun. Det samme gjorde jeg, så jeg bråvåknet. Men det var ingen andre på rommet.

Jeg har sagt og sier det igjen. man kan ikke bevise ut av kroppen opplevelser før man klarer å se noe et helt annet sted langt unna der din fysiske kropp er. Men jeg har også opplevelse som taler for så det går begge veier.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: dette da BA

Innlegg av >wiz »

nefertiti skrev:BA...vi kan ikke se luft men vi vet at det er der.. :P heh..kan ikke se følser eller men vi vet at di er der :)
hva med alt som vi vet er her men ikke kan forklares?? tror du det ikke finnes da?

bare lurer :wink:
Følelser er elektriske impulser i hjerne. De kan måles.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

ja

Innlegg av nefertiti »

ja det er mye som er elektrisk uten at vi kan se det vet u
Antall ord: 15
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Hmmm håper det går bra med deg nefertiti...
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Jeg har sagt og sier det igjen. man kan ikke bevise ut av kroppen opplevelser før man klarer å se noe et helt annet sted langt unna der din fysiske kropp er. Men jeg har også opplevelse som taler for så det går begge veier.
Det er ikke nødvendig å bevise UKO. Der er ingen grunn til å tvile på at de finnes, men det er grunn til å tvile på at noe faktisk beveger seg vekk fra kroppen. Opplevelsene ser jeg ingen grunn til å tvile på, jeg har jo opplevd det selv, men i noen tilfeller kan det hele være en drøm.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: ja

Innlegg av BA. »

nefertiti skrev:ja det er mye som er elektrisk uten at vi kan se det vet u
Men vi kan måle det, og se virkningene av det.

Vi kan heller ikke se tyngdekraften, men vi kan lett se virkningene av den, og vi kan måle den. Dermed kan vi se at den er der, selv om vi ikke kan forklare hva det er.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

Det er ikke alt vi kan måle.. Men! Det finnes også apperater som vi kan måle slike ting som vi diskuterer her inne.. Som f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v.. Det er faktis mulig å måle disse 'energiene' :)

Så sånn er den saken.

Og det er heller ikke alle som har den 'evnen' til å se eller merke ånder/energi.
Antall ord: 65
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ilder skrev:Det er ikke alt vi kan måle.. Men! Det finnes også apperater som vi kan måle slike ting som vi diskuterer her inne.. Som f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v.. Det er faktis mulig å måle disse 'energiene' :)

Så sånn er den saken.

Og det er heller ikke alle som har den 'evnen' til å se eller merke ånder/energi.
Se der ja. Hvis vi har disse apparatene, og vi ikke har klart å måle dem, hva er den mest sannsynlige årsaken til det?

Kanskje fordi det ikke finnes f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v. :?: :D
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Jo, men det er ikke målt, og grunnen kan være.....?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Huff.. Litt lei av krangleglade skeptikere.. :D Blir nok krangling på meg på mandag.. :P Skal hevne meg på venninna mi... :lol:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links