Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg beviste på dette forumet at sjansen for å gjette seg til 4 rette av 7 er nesten umulig. 1 bruker klarte det, men snittet lå på 1 rett. Dine forskervenner klarte ikke engang å sørge for at natasja ikke så pasientene på forhånd. Ja, hun var under grensen de var enige om, men 4 rette sier noe selv om det var under kravet. Hadde hun klart 5 ville hun i følge forskerne hatt røntgensyn. Men drit i det. Den debatten er utdebattert.

Jeg er like vanskelig å overbevisesom deg. Hadde du sett det jeg har gjort ville du i det miste vært åpen. Såpass arrogant er jeg.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg misunner dem egentlig litt.. Må være befriende å ikke vite så mye egentlig..
humrer litt for meg selv, og tenker på hvem som snakket om å lære respekt.[/quote]


Nå kan jo du bare misforstå akkurat som du vil.. Men du må ikke være så nærtagende.. Var ikke negativt ment.. Jeg skulle helst sluppet å ha så mye med åndeverdenen å gjøre.. Misunner deg som slipper egentlig..
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz PPV-O skrev:Jeg beviste på dette forumet at sjansen for å gjette seg til 4 rette av 7 er nesten umulig. 1 bruker klarte det, men snittet lå på 1 rett. Dine forskervenner klarte ikke engang å sørge for at natasja ikke så pasientene på forhånd. Ja, hun var under grensen de var enige om, men 4 rette sier noe selv om det var under kravet. Hadde hun klart 5 ville hun i følge forskerne hatt røntgensyn. Men drit i det. Den debatten er utdebattert.
Tom klarte det, og da er det ikke nesten umulig, men du beviste også at de paranormale evnene på forumet her var dårlige greier. :D ;)
Jeg er like vanskelig å overbevisesom deg. Hadde du sett det jeg har gjort ville du i det miste vært åpen. Såpass arrogant er jeg.
:D
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker så mye energi på å argumentere imot slike ting når du ikke er åpen for at det eksisterer.. Det må jo skape mye negativitet hos deg BA.. Hvorfor gjør du ikke noe du har glede av istede? Jeg tviler på at du har særlig glede av det.. Kanskje en god latter innimellom, men utover det er det vel mest negativ energi du skaper og mottar.. Du bruker jo mye energi på å være uenig.. Nei, det kan ikke være bra for helsen.
Men jeg skal ikke stoppe deg, for all del.. Jeg gjør bare som jeg bruker å gjøre.. Overser det som blir skrevet. Selv om du ikke opplever noe paranormalt så betyr det ikke at det ikke eksisterer.. Hvorfor være så veldig uenige med dem som opplever det.. Det blir litt sånn ekstremt syns jeg.. Hadde det vært meningen at vi skulle bevise at det eksisterer for alle å enhver så ville det vært mulig..
Jeg tror på Gud å jeg tror en av hans planer er at vi skal lære oss å bli litt mere romslige å godta forskjeller... Jeg kan jo ikke forvente at du skal tro meg når jeg sier det står 3-4 ånder på soverommet mitt nå å plager meg slik at jeg ikke får sove..Jeg kunne jo brukt timesvis av min tid på å overbevise deg uten at du ville blitt overbevist.. Men det gir jo ikke meg noe posetivt igjen..Det blir bare dumt.
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

heh

Innlegg av nefertiti »

ja dette tok litt av :oops: ville bare ha litt hjelp jeg :) men det er morro å høre andres mening åsså som ikke er lik min egen.
BA.....mener deg.kjønner du er skeptisk :) å vi kan ikke få deg til å forandre mening å det burde vi heller ikke prøve på. suntes bare det er en trist exsistens hvist du ikke har tro på noe annet enn deg selv :( sorry.
men det må jeg jo respektere 8)
Antall ord: 75
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

Altså.. Jeg vet at det foregår noe her i huset.. Jeg bor jo sammen med Nefertiti og datteren våres.. Og BA som ikke trur på det, kan jo komme hit, og føle at det er et eller annet som forfølger han oppover trappa her.. Har også hatt gjester som får veldig vondt i hodet når de er her, og det vil si at, åndene trekker energi fra et menneske! Ikke vet jeg hvorfor, men det er det jeg har blitt fortalt. Det har ikke skjedd noe her på en stund, men jeg føler at det fremdeles er noe her. Spesielt i kjelleren. Der har jeg forøvrig også sett noe i lyset. Det var en skikkelse av et menneske, men jeg ble ganske redd og forskrekka da jeg så det. Jeg er ikke helt vant til dette, men jeg vet hva jeg så. Og når jeg var liten, så var jeg på kjøkkenet en natt for å hente meg noe å drikke, og da så jeg en hel haug av kniver som kom i mot meg, og jeg kasta meg unna, og de stod i veggen. Jeg ble på rommet mitt resten av den natten. Neste morgen var det ikke engang et merke. Så jeg vil si at det finnes mer enn det vi kan se og ta på ja! Det skal være sikkert.. :)
Antall ord: 232
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

ilder skrev:Altså.. Jeg vet at det foregår noe her i huset.. Jeg bor jo sammen med Nefertiti og datteren våres.. Og BA som ikke trur på det, kan jo komme hit, og føle at det er et eller annet som forfølger han oppover trappa her.. Har også hatt gjester som får veldig vondt i hodet når de er her, og det vil si at, åndene trekker energi fra et menneske! Ikke vet jeg hvorfor, men det er det jeg har blitt fortalt. Det har ikke skjedd noe her på en stund, men jeg føler at det fremdeles er noe her. Spesielt i kjelleren. Der har jeg forøvrig også sett noe i lyset. Det var en skikkelse av et menneske, men jeg ble ganske redd og forskrekka da jeg så det. Jeg er ikke helt vant til dette, men jeg vet hva jeg så. Og når jeg var liten, så var jeg på kjøkkenet en natt for å hente meg noe å drikke, og da så jeg en hel haug av kniver som kom i mot meg, og jeg kasta meg unna, og de stod i veggen. Jeg ble på rommet mitt resten av den natten. Neste morgen var det ikke engang et merke. Så jeg vil si at det finnes mer enn det vi kan se og ta på ja! Det skal være sikkert.. :)
Tror ikke det nytter å overbevise en skeptiker uansett.. Vi mennesker kan fornekte til krampa tar oss om vi er innstillt på det.. Mamma var på besøk her i vinter å jeg har ikke fortalt henne om hva vi opplever her. JEg så det sto en Ånd ved mamma å plutselig klaget hun over at hun måtte være sliten etter jobb, bena hennes skalv og hun frøs. haha det var energiene fra den negative Ånden som forårsaket det.. Jeg måtte ta en tur på kjøkkenet for å hente meg inn igjen *S*
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker så mye energi på å argumentere imot slike ting når du ikke er åpen for at det eksisterer..
Fordi f.eks. du som har det vondt pga denne troen. Om jeg kunne overbevist deg om at det faktisk ikke finnes noe, hadde du sluppet å slite med disse åndene dine.
Det må jo skape mye negativitet hos deg BA.. Hvorfor gjør du ikke noe du har glede av istede? Jeg tviler på at du har særlig glede av det.. Kanskje en god latter innimellom, men utover det er det vel mest negativ energi du skaper og mottar.. Du bruker jo mye energi på å være uenig.. Nei, det kan ikke være bra for helsen.
Faktisk så tror jeg det må være mye verre å ha det slik som deg, fordi du har det ikke godt med alle de åndene hos deg.
ToneG PPV skrev:Men jeg skal ikke stoppe deg, for all del.. Jeg gjør bare som jeg bruker å gjøre.. Overser det som blir skrevet. Selv om du ikke opplever noe paranormalt så betyr det ikke at det ikke eksisterer.. Hvorfor være så veldig uenige med dem som opplever det.. Det blir litt sånn ekstremt syns jeg.. Hadde det vært meningen at vi skulle bevise at det eksisterer for alle å enhver så ville det vært mulig..
Og motsatt, selv om du opplever noe du ikke forstår, behøver det ikke være paranormalt.
ToneG PPV skrev:Jeg tror på Gud å jeg tror en av hans planer er at vi skal lære oss å bli litt mere romslige å godta forskjeller... Jeg kan jo ikke forvente at du skal tro meg når jeg sier det står 3-4 ånder på soverommet mitt nå å plager meg slik at jeg ikke får sove..Jeg kunne jo brukt timesvis av min tid på å overbevise deg uten at du ville blitt overbevist.. Men det gir jo ikke meg noe posetivt igjen..Det blir bare dumt.
Jeg har ikke noen grunn til å tvile på at du ser disse åndene, men jeg har ikke noen tro på at det er ånder. Jeg tror det må være noe annet, og at du trenger hjelp til å finne ut av hva det er.
ToneG PPV skrev:Tror ikke det nytter å overbevise en skeptiker uansett.. Vi mennesker kan fornekte til krampa tar oss om vi er innstillt på det.. Mamma var på besøk her i vinter å jeg har ikke fortalt henne om hva vi opplever her. JEg så det sto en Ånd ved mamma å plutselig klaget hun over at hun måtte være sliten etter jobb, bena hennes skalv og hun frøs. haha det var energiene fra den negative Ånden som forårsaket det.. Jeg måtte ta en tur på kjøkkenet for å hente meg inn igjen *S*
Saklige og gode argumenter vil overbevise meg. Hva du ser eller hva du opplever overbeviser ikke meg, fordi jeg vil sannsynligvis tenke at det har andre forklaringer.
nefertiti skrev:ja dette tok litt av :oops: ville bare ha litt hjelp jeg :) men det er morro å høre andres mening åsså som ikke er lik min egen.
BA.....mener deg.kjønner du er skeptisk :) å vi kan ikke få deg til å forandre mening å det burde vi heller ikke prøve på. suntes bare det er en trist exsistens hvist du ikke har tro på noe annet enn deg selv :( sorry.
men det må jeg jo respektere 8)
Selvfølgelig kan du få meg til å skifte mening. Bare vis meg gode argumenter, bevis, eller send meg en ånd, så vil jeg tro på dette her jeg. (Eller det heter jo ikke tro når det er bevist. Da heter det viten)
Saken er at jeg er åpen for de fleste muligheter. Og det finnes så mange andre muligheter enn det paranormale som jeg er mye mer åpen for.
ilder skrev:Altså.. Jeg vet at det foregår noe her i huset.. Jeg bor jo sammen med Nefertiti og datteren våres.. Og BA som ikke trur på det, kan jo komme hit, og føle at det er et eller annet som forfølger han oppover trappa her.. Har også hatt gjester som får veldig vondt i hodet når de er her, og det vil si at, åndene trekker energi fra et menneske! Ikke vet jeg hvorfor, men det er det jeg har blitt fortalt.
Ja, ikke sant. Noen har sagt at dette er paranormalt. Jeg sier at det har andre årsaker. Når man først tenker paranormalt, føler man også lett andre ting. Altså litt som at man blir hypokonder av å lese en legebok. :)

Når du skriver at "det er et eller annet som forfølger han oppover trappa her.. ", viser det at du ikke er åpen for andre forklaringer, du har gjort deg opp en mening om hva det må være. Det er synd for datteren deres, som må vokse opp i et slikt hjem, og lære at man må frykte spøkelser.
Antall ord: 851

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Herregud BA. Jeg blir nesten sinna på deg. Ikke tro at vi ikke leter etter naturlige forklaringer. Hva tror du om oss. Kom deg ned fra din høye hest.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Hehe.. Jeg gidder ikke bruke tid til å argumentere mot deg BA..
Ikke gidd å bruk energi på å bli provosert engang Wiz.. BA finner nok ut etter døden at det finnes mere da.. Synd å bruke så mye tid av livet til å argumetere imot det egentlig.. Hvorfor ikke bare gi faen i å bry seg lissom.. Kan ikke folk ha sin tro i fred for deg da BA? Gjør noe fornuftig istede..
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vet du hva BA. Atomer finnes ikke. Jeg har lett overalt. Bak sofaen, under senga osv...fant ingen atomer. Ergo de eksisterer ikke.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Herregud BA. Jeg blir nesten sinna på deg. Ikke tro at vi ikke leter etter naturlige forklaringer. Hva tror du om oss. Kom deg ned fra din høye hest.
Hvor skriver jeg at du/dere ikke gjør det?
Jeg tror imidlertid at dere ikke leter godt nok. eller kanskje ikke hver gang. Når noen forteller at de hører fottrinn i trappa, leter de ikke lenger etter naturlige forklaringer, fordi de har gjort seg opp meninga si, det er fottrinn de hører, det er ikke noe annet.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:Hehe.. Jeg gidder ikke bruke tid til å argumentere mot deg BA..
Ikke gidd å bruk energi på å bli provosert engang Wiz.. BA finner nok ut etter døden at det finnes mere da.. Synd å bruke så mye tid av livet til å argumetere imot det egentlig.. Hvorfor ikke bare gi faen i å bry seg lissom.. Kan ikke folk ha sin tro i fred for deg da BA? Gjør noe fornuftig istede..
Hvis jeg kan overbevise noen av dere til å ikke kaste bort penger på utdrivere, heksedoktorer o.l., har jeg gjort noe fornuftig.

Problemet er at så mange av dere ikke er åpne for andre forklaringer.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>Wiz skrev:Herregud BA. Jeg blir nesten sinna på deg. Ikke tro at vi ikke leter etter naturlige forklaringer. Hva tror du om oss. Kom deg ned fra din høye hest.
Hvor skriver jeg at du/dere ikke gjør det?
Jeg tror imidlertid at dere ikke leter godt nok. eller kanskje ikke hver gang. Når noen forteller at de hører fottrinn i trappa, leter de ikke lenger etter naturlige forklaringer, fordi de har gjort seg opp meninga si, det er fottrinn de hører, det er ikke noe annet.
Du skriver det i omtrent hvert innlegg at du tror vi leter etter paranormale fenomener uten å utelukke de såkalte naturlige forklaringene. Vi har skjønt poenget. Vi har bare kommet lenger enn deg.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Vet du hva BA. Atomer finnes ikke. Jeg har lett overalt. Bak sofaen, under senga osv...fant ingen atomer. Ergo de eksisterer ikke.
Hehe, dette har du sagt en gang før, og da fikk du et råd fra meg om å prøve med elektronmikroskop. Prøvde du det?

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 8851#48851
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links