Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

jaa

Innlegg av nefertiti »

den eneste tiden vi er sikkre på er mellom 1 og 3 på natta.dattera vår vokner til det tidspungtet hvær natt og sier at hun er redd å at det er noen i rommet å sånn..
nienna...dette huset har fått et nybygg men vi bor i den gamle delen i denne delen er det 2 leiligheter jeg tror det har en husholdning her før i tiden.kos
Antall ord: 72
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

UKi.. Kan godt være noen som jobber da, og jobber og jobber.. :P Men jeg er ikke sikker liksom.. Jeg begynner å tro jeg fleiper mer og mer.. Men men.. håpr dere får hjelp til dette problemet!! :D
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Heia skrev:
BA skrev:
Heia skrev:Det er helt greit at du ikke tror på ånder, men noen ganger tolker jeg innleggene dine som litt bedrevitende og arrogante [-( . Ikke sikkert at du mener det slik og at jeg misforstår.
Det er slett ikke min mening å være arrogant til vanlig, men enkelte innlegg finner jeg såpass arrogante at jeg velger å svare tilbake med arroganse.
Det er helt greit for meg at du vil finne andre forklaringer, det er kjempebra egentlig, men jeg reagerte da jeg tolket det slik at du prøvde å overbevise andre om at du har rett i noe som du ikke har vært vitne til.
Da tror jeg du skal lese innlegget du tenker på en gang til. Det vanlige er at jeg kommer med forslag til hva det kan være, ikke bombastiske forklaringer på hva det er. (Det overlater jeg til andre på forumet.)
Som sagt, synes jeg du virket litt for skråsikker på at Tones opplevelser ikke er virkelige. Det vet du nemlig ingenting om, men du tror at det er tull. :wink:
De er nok virkelige. Dette trodde jeg var klarlagt for lenge siden. Jeg har ingen grunn til å tvile på hennes opplevelser, men det er hva hun tror disse opplevelsene kommer av som jeg har en alternativ forklaring på. Her har jeg heller ikke sagt hva som er årsaken, men kanskje jeg har sagt noe om hva det kan være.

Tone legger fram ting som den eneste og uomstridte Sannheten™. Dette oppfatter jeg noe arrogant, og svarer med arroganse.

Det som jeg sier kan jeg med vanlig bruk av norsk språk si at jeg vet. Det Tone sier kan hun ikke si hun vet ut fra vanlig bruk av norsk språk.
Ok, da beklager jeg at jeg har misforstått.
Jeg oppfattet ikke Tone som arrogant, så det kan være derfor...?
Men du kan faktisk mistolkes som bombastisk enkelte ganger, bare så det er sagt! 8)
Sorry BA, men når bør du vel roe deg ned noen hakk!! Pass på hjertet ditt, har ikke godt av slike påkjenninger vet du! Get a life!!!
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: jaa

Innlegg av ToneG »

nefertiti skrev:den eneste tiden vi er sikkre på er mellom 1 og 3 på natta.dattera vår vokner til det tidspungtet hvær natt og sier at hun er redd å at det er noen i rommet å sånn..
nienna...dette huset har fått et nybygg men vi bor i den gamle delen i denne delen er det 2 leiligheter jeg tror det har en husholdning her før i tiden.kos

Jeg syns dere skal få noen til å drive ut disse hvileløse sjelene som skremmer datteren din!! Klarer du å lukke solar plexus, det tredje øye og hode chakran hennes slipper hun kanskje å bli brydd av dem.. Gjør det når hun sover så hun ikke ser hva du gjør isåfall..
Det trenger ikke være et gammelt hus for at det skal spøke.. Fordi de kan henge igjen på området fra tidligere..
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:Sorry BA, men når bør du vel roe deg ned noen hakk!! Pass på hjertet ditt, har ikke godt av slike påkjenninger vet du! Get a life!!!
Når en ikke har noe fornuftig å si, er det greit å diagnostisere motparten. :)
Du har tydeligvis ikke evner til å se noe om min helse ser jeg.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

takk

Innlegg av nefertiti »

takk tone g :D det går bedre nå for hu sover på rommet våres men jeg kan jo prøve..kameraten min var her å han fikk bort den verste..han som bor unner huset som dattera vår sier...kameraten min kommer til uka en tur så han vil sikkert hjelpe mer da :wink:
Antall ord: 54
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

BA skrev:
ToneG PPV skrev:Sorry BA, men når bør du vel roe deg ned noen hakk!! Pass på hjertet ditt, har ikke godt av slike påkjenninger vet du! Get a life!!!
Når en ikke har noe fornuftig å si, er det greit å diagnostisere motparten. :)
Du har tydeligvis ikke evner til å se noe om min helse ser jeg.
Om jeg hadde hatt evner til det så ville jeg ikke sett uten samtykke fra deg alikevel... Men det er jo forsket på det med hjerteproblemer å alle vet jo at det ikke er bra å hisse seg opp hele tiden.. Så ikke vær så nærtagende nå! Jeg gidder ikke engasjere meg med noe fornuftig når det gjelder deg heller, fordi det er bortkastet bruk av energi..
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Re: takk

Innlegg av ToneG »

nefertiti skrev:takk tone g :D det går bedre nå for hu sover på rommet våres men jeg kan jo prøve..kameraten min var her å han fikk bort den verste..han som bor unner huset som dattera vår sier...kameraten min kommer til uka en tur så han vil sikkert hjelpe mer da :wink:

Her har jeg et tips som dere kan prøve etter han har renset.. Om dere vil da*S* Kan godt gjøre det før han renser også, siden det er veldig rensende i seg selv..

sand (helst fra saltvann)
grovt havsalt

Legg først sand i et kar og så legger dere grovt havsalt i et annet kar. Lag et kors og legg i hvert av karene. Be så om beskyttelse og hjelp til å rense huset. Be fadervår i alle rommene og tenn lys.
Sand og saltet skal stå et sted i huset i et døgn. Strø deretter sanden i ring rundt huset (samme vei som klokken går) Strø deretter saltet rundt huset. Ute asså *S*

Lykke til videre :)
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Re: takk

Innlegg av >wiz »

ToneG PPV skrev:
nefertiti skrev:takk tone g :D det går bedre nå for hu sover på rommet våres men jeg kan jo prøve..kameraten min var her å han fikk bort den verste..han som bor unner huset som dattera vår sier...kameraten min kommer til uka en tur så han vil sikkert hjelpe mer da :wink:

Her har jeg et tips som dere kan prøve etter han har renset.. Om dere vil da*S* Kan godt gjøre det før han renser også, siden det er veldig rensende i seg selv..

sand (helst fra saltvann)
grovt havsalt

Legg først sand i et kar og så legger dere grovt havsalt i et annet kar. Lag et kors og legg i hvert av karene. Be så om beskyttelse og hjelp til å rense huset. Be fadervår i alle rommene og tenn lys.
Sand og saltet skal stå et sted i huset i et døgn. Strø deretter sanden i ring rundt huset (samme vei som klokken går) Strø deretter saltet rundt huset. Ute asså *S*

Lykke til videre :)
Tone har helt rett. Eneste som funker når ingenting annet funker er magi. Og hva er magi? Å manipulere energier. Det kan man gjøre ved forskjellige teknikker, men felles for alle teknikker er å be til noe over seg. Så det å be er i seg selv magi. Når man ber om hjelp er det ikke personen som ber som har evner. Det er andre som order opp.
Jeg har aldri opplevd at ritualer IKKE har funket. Man kan gjerne krangle om hvorfor det funker, men saken er at det funker. Tone bruker andre guder enn meg, men det funker uansett. Man trenger heller ikke være dødsnøye på bagateller og detaljer. Et rituale er et rituale. Tror du på det og har rene hensikter så holder det. Når et medie skal rense et hus så har ikke mediet noen annen mulighet enn å påvirke åndens frie vilje. Vil den ikke så vil den ikke. Og da spiller det liten rolle om mediet heter Olav eller Marion.
Antall ord: 353

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

ja

Innlegg av nefertiti »

ja det hørtes bra ut..har ikke tenkt på det på den måten..kan bla opp i hekse boka mi å se mere der å :D takk for at dere er så opplysende :)
Antall ord: 32
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:Om jeg hadde hatt evner til det så ville jeg ikke sett uten samtykke fra deg alikevel... Men det er jo forsket på det med hjerteproblemer å alle vet jo at det ikke er bra å hisse seg opp hele tiden.. Så ikke vær så nærtagende nå! Jeg gidder ikke engasjere meg med noe fornuftig når det gjelder deg heller, fordi det er bortkastet bruk av energi..
Nei, at du ikke gidder å engasjere deg med noe fornuftig har jeg jo sett. ;)

Du liker visst bedre å gjøre debattene personlige, og klage hvis noen svarer med personlige kommentarer tilbake.

Saklighet er ikke din sterke side etter hva jeg har sett.

Sinne har ikke du klart å oppdrive hos meg ennå. Det kommer gjerne hvis jeg opplever at noen lyver, men det har jeg ikke sett at du gjør.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Re: takk

Innlegg av TheEdge »

ToneG PPV skrev:
nefertiti skrev:takk tone g :D det går bedre nå for hu sover på rommet våres men jeg kan jo prøve..kameraten min var her å han fikk bort den verste..han som bor unner huset som dattera vår sier...kameraten min kommer til uka en tur så han vil sikkert hjelpe mer da :wink:

Her har jeg et tips som dere kan prøve etter han har renset.. Om dere vil da*S* Kan godt gjøre det før han renser også, siden det er veldig rensende i seg selv..

sand (helst fra saltvann)
grovt havsalt

Legg først sand i et kar og så legger dere grovt havsalt i et annet kar. Lag et kors og legg i hvert av karene. Be så om beskyttelse og hjelp til å rense huset. Be fadervår i alle rommene og tenn lys.
Sand og saltet skal stå et sted i huset i et døgn. Strø deretter sanden i ring rundt huset (samme vei som klokken går) Strø deretter saltet rundt huset. Ute asså *S*

Lykke til videre :)
Men et sånt rituale, forutsetter det at man er troende kristen?

Jeg mener, jeg tror neimen ikke jeg husker hele fadervår engang, den betyr ingenting for meg. Kan jeg da oppnå noe med å be fadervår fra en bok eller noe, det blir liksom ikke ekte.. Jeg får meg liksom ikke til å virkelig mene noe med fadervår når ikke jeg tror..


The Edge
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Du bruker ikke kristne ritualer hvis du ikke er kristen.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

>Wiz skrev:Du bruker ikke kristne ritualer hvis du ikke er kristen.
Nei, det er greit. Men nå har jeg ikke noen "gud". Jeg er ikke noen tilhenger av noen religion. Jeg er medlem i statskirken, men kun fordi jeg ble døpt eller hvordan man havner der, og jeg har ikke giddet melde meg ut da det ikke plager meg å være medlem der, men det betyr ikke noe for meg.
Du skriver at magi er å manipulere energier, og at felles for teknikkene man bruker for å gjøre dette er å be til noen over seg.
Når jeg ikke har noen over meg å be til, kan jeg da ikke manipulere energier?
Kan jeg ikke benytte meg av ritualer uten å ha en gud?
Finnes det noe tilsvarende ritual hvor man kan ha "hjelpere" som guder?

Ikke at jeg er i en situasjon hvor jeg trenger beskyttelse som jeg vet om, det var bare interesangt å vite..


The Edge
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, joa forsåvidt. Tror du på hjelpere da? Isåfall kan du bruke dem. Hvis du tror på hjelpere så tror du sikkert også på høyerestående ånder.

Du kan jo bare be til universet feks....
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !