Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
The Cryptozoolog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 14 Jun 2005 18:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Frekk´sta på en gård

Innlegg av The Cryptozoolog »

HoHo en PREST !:twisted: Hvs skal en prest gjøre ah? Velsigne dattera di synes jeg er noe tull! Men stakkers jente da :( ! Ho ble vel vettskremt? Jeg er ikke noe særlig tilhenger av gud... men er ikke hedning eller satanist.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Ehehe og på konfirmasjonsleir prøvde presten å drive ut demonene fra stakkars Bjørn, fordi han hadde smuglet med seg øl!! Det var klart gutten var besatt! Tror ikke de vervet så mange unge sjeler til kristendommens lune havn den helga gitt!!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heiwa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 22 Des 2004 17:08
19

Innlegg av heiwa »

oi, artig å se folk fra drammen her! hadde min første utdrivelse her om dagen... det var spesielt! ble en helt annen stemning på det kjøkkenet etterpå.... nå gjorde jeg det ikke alene, bare så det er sakt.... fikk melding fra henne som bodde der i sta, og hun var fornøyd...
syns egentlig det er rart at prester gjør noe de ikke har en anelse om. de provoserte de sikkert bare...


håper du får dette bort!
heiwa :P
Antall ord: 82
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!

(kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Det er skikkelig artig det ass.. Men som sagt så håper jeg jo at det går bort slik at dattera di ikke er redd nefertiti...
Sist redigert av Nienna.Melwasul på 15 Jun 2005 14:06, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: presten var her

Innlegg av BA. »

nefertiti skrev:her i huset skjer det så mye aktivitet.det er greit for meg syntes det er spennende men dattera mi på 3 har blitt skremt så vi fikk presten hit men det hjalp jo ikke...det blei værre,er det noen som vet hvorfor???
Kanskje fordi dere prøver å finne paranormale forklaringer på slikt. Kanskje det hadde løst seg dersom dere hadde prøvd å finne de naturlige årsakene?

Du har lagt føringer her for hva det kan være, så å finne noen naturlige forklaringer ut fra hva du skriver kan ikke jeg gjøre. Kanskje du skal tenke over hva som faktisk skjer og ikke hva du tror skjer.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

hahaha Naturlige årsaker. Unnskyld, men det er ikke slik BA at vi som tror på dette aktivt leter etter ting å sette fingeren på. Du tror ikke dere skeptikere er de eneste med kritisk sans?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:hahaha Naturlige årsaker. Unnskyld, men det er ikke slik BA at vi som tror på dette aktivt leter etter ting å sette fingeren på. Du tror ikke dere skeptikere er de eneste med kritisk sans?
Nei, selvfølgelig ikke. Dere er jo kritiske til det meste av det jeg skriver her inne. :)

Men jeg tror at mange av dere prøver å finne paranormale forklaringer på ting, og glemmer å sjekke om det kan ha naturlige årsaker.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Sant er jo det, men noen kan ha gjort det, og ikke finner ut av det uanz.. :P Når mor er avslappet med det som skjer rundt, mens datter er vettaksremt, hva kan det være da..? Det lurer jeg litt på om kan være naturlige årsaker..
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>Wiz skrev:hahaha Naturlige årsaker. Unnskyld, men det er ikke slik BA at vi som tror på dette aktivt leter etter ting å sette fingeren på. Du tror ikke dere skeptikere er de eneste med kritisk sans?
Nei, selvfølgelig ikke. Dere er jo kritiske til det meste av det jeg skriver her inne. :)

Men jeg tror at mange av dere prøver å finne paranormale forklaringer på ting, og glemmer å sjekke om det kan ha naturlige årsaker.
Ja. Men dette bør gå begge veier. Du feks er ikke åpen for muligheten engang. Du leter etter de naturlige forklaringene og kun det.

Min samboer tok en test på meg som jeg synes var genial.
Jeg lukket øynene og knyttet sammen venstre hånd og klemte og fokuserte på det. Samtidig stakk hun en gaffel i høyre hånda mi. Jeg skulle si ifra når hun tok vekk gaffalen. Når man fokuserer på den andre hånda så la ikke jeg merke til at hun hadde fjernet gaffelen for lenge siden. Skjønner?
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

Innlegg av nefertiti »

asså...hva slags "naturlig" forklaring er det på at døra låser seg opp å igjen når vi ser det uten at noen er ved døra.eller hvordan kan skap med barnesikring fly opp en etter en av seg selv det var ikke vindu oppe engang? eller hvorfor blir gjester som jeg ikke en gang har fortalt hva som føregår her plaga? di blir jo pelt på i fjeset som om noen leker med di.
hvorfor dukker det opp parfymelukter rundt mora mi?
hvorfor sier dattera mi på 3 år at hun snakker meg en mann som bor unnder huset å ei lita jente som hun sier er møkkete når hun ikke vet hva et gjenferd er å ikke hørt oss snakke om det?

hvorfor kjenner jeg noen holde runtd meg om natta å tar plassen min i senga?(åsså nermest veggen)

har du en natulig forklaring på alt dette så ver så god å fortell...
men sånne ting skjer ikke uten videre.

presten kom hit fordi mormora mi sa det kunne hjelpe...tengte på dattera mi jeg så hu skulle føle seg trygg.
Antall ord: 189
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nefertiti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 13 Jun 2005 02:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

nienna

Innlegg av nefertiti »

til nienna :lol:


takk for at du er så forståelsefull :D
Antall ord: 10
Root: under-active (13%)
Sacral: open (63%)
Navel: open (56%)
Heart: open (63%)
Throat: open (69%)
Third Eye: open (63%)
Crown: over-active (75%)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Nefertiti.. ingen årsak.. Alltid vært forståelsesfull.. :D Du virker jo så koselig også så!
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:Ja. Men dette bør gå begge veier. Du feks er ikke åpen for muligheten engang. Du leter etter de naturlige forklaringene og kun det.
Det har du rett i. Og hvis ikke jeg kan finne naturlige årsaker, er det greit, da vet jeg ikke hva som har skjedd. :)

Jeg tror jo ikke på disse tingene. :)
nefertiti skrev:asså...hva slags "naturlig" forklaring er det på at døra låser seg opp å igjen når vi ser det uten at noen er ved døra.eller hvordan kan skap med barnesikring fly opp en etter en av seg selv det var ikke vindu oppe engang? eller hvorfor blir gjester som jeg ikke en gang har fortalt hva som føregår her plaga? di blir jo pelt på i fjeset som om noen leker med di.
hvorfor dukker det opp parfymelukter rundt mora mi?
hvorfor sier dattera mi på 3 år at hun snakker meg en mann som bor unnder huset å ei lita jente som hun sier er møkkete når hun ikke vet hva et gjenferd er å ikke hørt oss snakke om det?

hvorfor kjenner jeg noen holde runtd meg om natta å tar plassen min i senga?(åsså nermest veggen)

har du en natulig forklaring på alt dette så ver så god å fortell...
men sånne ting skjer ikke uten videre.

presten kom hit fordi mormora mi sa det kunne hjelpe...tengte på dattera mi jeg så hu skulle føle seg trygg.
Nei, jeg kan ikke si det, fordi du ikke forteller hva som skjer, men hvordan du/dere opplever det som skjer.
f.eks. "di blir jo pelt på i fjeset som om noen leker med di." En saklig beskrivelse av dette ville kanskje vært at de kjenner en slags bevegelse på kinnet.
Du har allerede gitt beskjed om hva forklaringen er, så da nytter det ikke for andre å si hva det kan være, fordi hele hendelsen er farget av hva du tror. :)

Men allikevel kan vi tenke vårt om hva som hadde hjulpet i denne forbindelsen. Å hente prester, utdrivere m.m. vil bare forsterke utryggheten hvis ikke disse kan gjøre noe med det.
Å finne naturlige forklaringer kan være til mye mer hjelp, særlig for treåringen.
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

BA- Jeg tror ikke det er slik at folk leter etter noe paranormalt hjemme å søker seg til denne siden for å diskutere det.. Oftest tror jeg det er slik at man opplever unaturlige ting å søker seg f.eks hit til paranormal for å finne ut hva det kan være.. Det er greit du er skeptisk, det ville jeg også vært om jeg ikke opplevde slikt selv. Kan jo hende du er så heldig å få oppleve slikt engang selv.. Da er det jo greit at du allerede har bred erfaring i å benekte at det finnes.. Da skjønner du jo sikkert hva noen av oss har skrevet her inne iallefall..
Slik jeg ser det da, så er det hvileløse sjeler overalt.. Å da er det kanskje ikke så rart at en å annen støter borti de i hjemmet sitt..
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

ToneG - jeg er enig med deg..

BA - Og jeg ville selvfølgelig vært like skeptisk, men jeg har opplevd det et par ganger, så jeg veit at det ikke alltid er noe som kan forklares.. Jeg har jo fortalt det jeg opplevde et annet sted her på forumet, og jeg og venninna mi kan enda ikke forklare hvorfor det skjedde... Men jeg veit jo selvfølgelig ikke om du har opplevd noe... Hmmm....

Nefertiti - Håper det går bra med deg og dattera di.. :D
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links