Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpresten var her

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>Wiz skrev:Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Jo, men det er ikke målt, og grunnen kan være.....?
At det holdes skjult 8)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:
BA skrev:
>Wiz skrev:Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Jo, men det er ikke målt, og grunnen kan være.....?
At det holdes skjult 8)
Hahaha :lol:

Det tror du vel ikke selv heller. hahahehe
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>Wiz skrev:
BA skrev:
>Wiz skrev:Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Jo, men det er ikke målt, og grunnen kan være.....?
At det holdes skjult 8)
Hahaha :lol:

Det tror du vel ikke selv heller. hahahehe

Jo i mindre grad. Tror du alle som driver med dette ønsker å dele? De færreste gjør det. Tenk på alle wicca retningene og oto-grupperingene.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz skrev:
BA skrev:
>Wiz skrev:
BA skrev:
>Wiz skrev:Sa ikke han at man hadde apparater som kan måle det?
Jo, men det er ikke målt, og grunnen kan være.....?
At det holdes skjult 8)
Hahaha :lol:

Det tror du vel ikke selv heller. hahahehe

Jo i mindre grad. Tror du alle som driver med dette ønsker å dele? De færreste gjør det. Tenk på alle wicca retningene og oto-grupperingene.
Ja, dette tror jeg du må tro på i særdeles liten grad. :lol:

Det ville jo vært en utrolig reklame for den gruppen, å kunne vise til vitenskapelig aksepterte målinger av deres fenomener.

Og hvis en har klart å måle det, kan en annen også klare det, og mange. Dette hadde det ikke vært mulig å holde hemmelig.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

BA skrev:
ilder skrev:Det er ikke alt vi kan måle.. Men! Det finnes også apperater som vi kan måle slike ting som vi diskuterer her inne.. Som f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v.. Det er faktis mulig å måle disse 'energiene' :)

Så sånn er den saken.

Og det er heller ikke alle som har den 'evnen' til å se eller merke ånder/energi.
Se der ja. Hvis vi har disse apparatene, og vi ikke har klart å måle dem, hva er den mest sannsynlige årsaken til det?

Kanskje fordi det ikke finnes f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v. :?: :D
Skulle likt å sett reaksjonen din den dagen du oppdager at det faktisk finnes Ånder.. Haha Jeg tror faktisk den dagen kommer.. *knis*
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:
BA skrev:
ilder skrev:Det er ikke alt vi kan måle.. Men! Det finnes også apperater som vi kan måle slike ting som vi diskuterer her inne.. Som f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v.. Det er faktis mulig å måle disse 'energiene' :)

Så sånn er den saken.

Og det er heller ikke alle som har den 'evnen' til å se eller merke ånder/energi.
Se der ja. Hvis vi har disse apparatene, og vi ikke har klart å måle dem, hva er den mest sannsynlige årsaken til det?

Kanskje fordi det ikke finnes f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v. :?: :D
Skulle likt å sett reaksjonen din den dagen du oppdager at det faktisk finnes Ånder.. Haha Jeg tror faktisk den dagen kommer.. *knis*
Hehe. Du prater som om det er en realitet at det finnes ånder, det forvirrer meg litt, for de fleste klarer å skjønne at dette er noe dere tror på, men ikke vet.

Den dagen du snakker jeg om tror ikke jeg vil komme. Kanskje vi kan finne et fysisk fenomen en dag, som er hva dere tror er ånder, men jeg tror nok heller det har psykiske årsaker.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

Hehe.. Det kan hende at han faktisk aldri får hverken se, høre eller merke noe av disse åndene.. Noen er rett og slett for svake for å se, høre eller merke noe.. Sånn er det bare.
Antall ord: 39
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

BA skrev:
ToneG PPV skrev:
BA skrev:
ilder skrev:Det er ikke alt vi kan måle.. Men! Det finnes også apperater som vi kan måle slike ting som vi diskuterer her inne.. Som f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v.. Det er faktis mulig å måle disse 'energiene' :)

Så sånn er den saken.

Og det er heller ikke alle som har den 'evnen' til å se eller merke ånder/energi.
Se der ja. Hvis vi har disse apparatene, og vi ikke har klart å måle dem, hva er den mest sannsynlige årsaken til det?

Kanskje fordi det ikke finnes f.eks, poltergeist, spøkelser, ånder, o.s.v. :?: :D
Skulle likt å sett reaksjonen din den dagen du oppdager at det faktisk finnes Ånder.. Haha Jeg tror faktisk den dagen kommer.. *knis*
Hehe. Du prater som om det er en realitet at det finnes ånder, det forvirrer meg litt, for de fleste klarer å skjønne at dette er noe dere tror på, men ikke vet.

Den dagen du snakker jeg om tror ikke jeg vil komme. Kanskje vi kan finne et fysisk fenomen en dag, som er hva dere tror er ånder, men jeg tror nok heller det har psykiske årsaker.
Jeg kan se og føle ånder, så ja jeg vet det er en realitet *S* Jeg ser dem med åpne øyner..
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du gidder å bruke så mye tid på å argumetere imot dette... La nå folk som opplever andre ting enn du selv få ha den gleden av å diskutere det uten dine protester.. Det blir så negativt lissom.. Fanatisk..
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

ilder skrev:Hehe.. Det kan hende at han faktisk aldri får hverken se, høre eller merke noe av disse åndene.. Noen er rett og slett for svake for å se, høre eller merke noe.. Sånn er det bare.
Om noen år kommer flere til å åpne opp for dette.. Så ingentlig er umulig :)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

hehe.. har ingenting i mot det jeg :) Bare liker å si min mening jeg, og ferdig med det :) Skal ikke argumentere noe mer jeg .. :)
Antall ord: 23
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ToneG PPV skrev:Jeg kan se og føle ånder, så ja jeg vet det er en realitet *S* Jeg ser dem med åpne øyner..
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du gidder å bruke så mye tid på å argumetere imot dette... La nå folk som opplever andre ting enn du selv få ha den gleden av å diskutere det uten dine protester.. Det blir så negativt lissom.. Fanatisk..
Du vet altså ikke hva viten er.

I mine innlegg har jeg ikke protestert på at du ser noe. Det er ingen grunn til å tvile på det.
Derimot tviler jeg på at du ser ånder. Det er nok noe annet du opplever, men at du tror det er ånder. Og gjerne at du tror det så sterkt at du ikke er i tvil i det hele tatt. Allikevel er det ikke viten, men tro.

Det finnes folk som ser Gud hver dag, de prater med ham, og de gråter litt med ham. De er ofte på psykiatriske sykehus. Det er nemlig ikke virkelig. Jeg skal ikke påstå at du er så ille, men jeg ser ikke bort fra at du kan bli det, dersom du ikke får hjelp.

Det negative her er det andre som står for. De som skal heve seg over folk, og si slikt som "Noen er rett og slett for svake for å se, høre eller merke noe", og "Kanskje du i neste liv skal lære litt om gjensidig respekt"
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

*klapper febrilsk for ToneG*

Får håpe han forstår det da.. Det er virkelig negativt for andre.. Det er bare diskusjon og vi tror annerledes, men vi får vel høre mer fra BA fremover, siden han ikke skjønner så mye.. ;) Virker hvertfall ikke sånn.. Liker å diskutere og å quote for da og dytte andre ned og være spydig.. jaja... Thats life
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

BA, jeg mente ingenting vondt ment med det jeg sa "Noen er rett og slett for svake for å se, høre eller merke noe".. Jeg snakket generelt, og ikke bare om deg, og det er jo sant.. Noen er faktisk for "svake" da, for å se, høre eller merke noe.. Det er vel sikkert beskytterne som ikke vil at den personen skal se, høre eller merke noe på grunn av at han/hun kan bli fryktelig redd når han/hun ser, hører eller merker noe.. :) Skjønner hva jeg mener nå ?
Antall ord: 94
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ilder skrev:BA, jeg mente ingenting vondt ment med det jeg sa "Noen er rett og slett for svake for å se, høre eller merke noe".. Jeg snakket generelt, og ikke bare om deg, og det er jo sant.. Noen er faktisk for "svake" da, for å se, høre eller merke noe.. Det er vel sikkert beskytterne som ikke vil at den personen skal se, høre eller merke noe på grunn av at han/hun kan bli fryktelig redd når han/hun ser, hører eller merker noe.. :) Skjønner hva jeg mener nå ?
Du behøver ikke bortforklare dette. Akkurat som Nienna ikke behøver å bortforklare sin uhøflighet rett over her.

Det var bare en konstatering av hva dere skrev.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ilder
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 16 Jun 2005 02:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Ilder »

BA, jeg bortforklarer ingenting jeg - Jeg bare sier det jeg mente, og ferdig med den saken - Og som du sier at du ikke tror noenting på dette.. Vel.. Jeg har forståelse for det :) Og jeg respekterer det selvfølgelig.
Antall ord: 40
Mvh,

Daniel aka Ilder/SiLverFerret
--------------------------------------------------------------
Jeg er ingen ekspert, jeg bare sier mine meninger ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links