Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan kan vi vite?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Octopuzzy skrev:Vi spurte et medium i transe, der hennes dørvakt var innom, ang reinkarnasjon. Og dørvakten sa det fantes ingen faste regler for antall år som gikk imellom hvert jordlige liv.
Høres logisk ut.
Skulle tro at det var individuelt. Noen trenger bare mer tid enn andre :wink:

Er det Marion eller Graham som har beskrevet dette med dørvakter? Husker ikke hvor jeg har hørt det fra tidligere....
Antall ord: 73
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Olav Moldestad PPV skrev:
knut sørli skrev:etter MITT syn, så er det sjelden vi prater med engler om hverdagslige ting. Jeg mener at engler finns, men de har andre oppgaver enn å prate om helt hverdagslige ting. Det kan vi gjøre med hjelperne våre det. guide og engler har andre oppgaver.

Knut
jeg er totalt enig med deg knut, dette naomi sol greiene blir alt for høytflyvende for meg, fordi jeg ikke ser dette selv. Jeg tror også på dette jeg selv ser, føler og senser
Dette var litt unødvendig Olav, hva?

Forøvrig tror jeg på engler, men dog ikke som hjelpere i den betydning vi snakker om her :wink:
Sist redigert av Eireen på 31 Mai 2005 10:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 116
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

ååå, det er så hyggelig når man etter litt frem og tilbake finner ut at vi stort sett er ganske enige :D

meneh Olav.. lurer på hvordan disse skytsenglene fremstår for det. Som et lys? eller bare senser du de?
Antall ord: 40
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Har hørt dette fra fler medium ang reinkarnasjon. Nå senest via Tone Nilsen på kurs i Tønsberg denne helgen 28.+29.mai. Tone gikk i transe og vi vikk snakke med John og Alishia. Alishia kalte seg dørvakten til Tone. De fortalte begge disse spirits fra åndeverden og hvordan ting henger sammen, ettersom vi stilte spørsmål. Veldig interessant. Tone var i transe en hel time, så vi fikk oss en veldig hyggelig prat med åndene som viste seg. Vi var 24 personer som satt og kommuniserte med spirits.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Kan du ikke fortelle litt mer om tingene som kom frem under transen Occtopuzzy?
Blir så nysgjerrig vettu :)
Antall ord: 18
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Octopuzzy skrev:Har hørt dette fra fler medium ang reinkarnasjon. Nå senest via Tone Nilsen på kurs i Tønsberg denne helgen 28.+29.mai. Tone gikk i transe og vi vikk snakke med John og Alishia. Alishia kalte seg dørvakten til Tone. De fortalte begge disse spirits fra åndeverden og hvordan ting henger sammen, ettersom vi stilte spørsmål. Veldig interessant. Tone var i transe en hel time, så vi fikk oss en veldig hyggelig prat med åndene som viste seg. Vi var 24 personer som satt og kommuniserte med spirits.
Finnes det båndopptak ??
Eventuelt med bortredigerte private ting ?

A
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Det var ingen som spurte om noen særlig private ting denne gangen. Nei, dessverre så tok vi ikke opp dette på bånd, men de snakket om å begynne å ta opp disse kanaliseringene.

Endel av tiden viste åndene oss transformasjon. Det vil se de bruker ektoplasma som er et stoff mediumet har i kroppen, et selvlysende stoff som lufter litt svovel og kjeller lukt. Tone Nilsen satt da i transe og vi kunne se åndene forandre ansiktet hennes til flere av hennes guider
blandt annet. Vi så en eldre mann med bart med navn John som talte gjennom Tone. Også Alishia en gammel fransk dame som levde i St.Tropez i 1604. Johns datter, en vakkert ung jente viste seg, og Idoh en indianer. Vi så flere ansikter, men ikke alle fikk vi vite hvem var.

Partneren til Tone satt ved siden av henne og var hovedkontaktperson for åndene. Han styrte lyset (åndene vil jobbe i mørke iom at ektoplasma ikke tåler sterkt lys).

Jeg skal prøve å huske hva som ble snakket om. Her er noen av spørsmålene, og andre som har vært på kurset fikk med seg mer, så tilføy gjerne.
________________________________________________________

Har man samme hjelper hele livet?
Ja, du velger både hjelper og mor og far før du blir født.

Guiden din er din læremester, familien (hjelperene) din er der fordi de er knyttet til deg følelsesmessig.

Du har også en dørvakt, som styrer hvem de slipper inn og ikke.
(Er litt usikker på om dørvakta er den samme som guiden, men fikk inntrykk at dette er 2 forskjellige personer.)

Dørvakten er en du har levd et tidligere liv sammen med.

Ja reinkarnasjon finnes og det er ikke gitt et spesifikt antall år for å komme tilbake. Dette er en veldig komplisert prosess.

Det finnes 49 nivåer av lærdom og spirits lærer hverandre forskjellige ting slik som å kunne benytte ektoplasma for å komme igjennom transe medium.

Ikke alle spirits kan komme igjennom ved transe, de må ha lært dette først av de som er mer utlærte.

I utgangspunktet finnes det mediummateriale i de fleste av oss, men det er opp til oss å øve og dedikere oss til oppgaven.

De sier de har det wonderful på den andre siden, og at de har masse humor og hjelper hverandre.
Antall ord: 397

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 16 Mai 2005 16:38
18

Innlegg av Chi »

Octopuzzy skrev:Har hørt dette fra fler medium ang reinkarnasjon. Nå senest via Tone Nilsen på kurs i Tønsberg denne helgen 28.+29.mai. Tone gikk i transe og vi vikk snakke med John og Alishia. Alishia kalte seg dørvakten til Tone. De fortalte begge disse spirits fra åndeverden og hvordan ting henger sammen, ettersom vi stilte spørsmål. Veldig interessant. Tone var i transe en hel time, så vi fikk oss en veldig hyggelig prat med åndene som viste seg. Vi var 24 personer som satt og kommuniserte med spirits.
Men så tilbake til spørsmålet mitt. Hvordan kunne dere for eksempel vite om det faktisk var hjelperen hennes eller om det bare var en som utga seg for å være den?

Samme med spøkelser/gjenferd hvordan kan vi vite at de er dem de utgir seg for å være og ikke bare bedragere?

Har vi noen sikre bevis eller tester vi kan utføre?

(håper dere ikke tar dette for kverulering, det var ikke meningen. Det er bare det at jeg føler at jeg ikke fikk noe ordentlig svar)
Antall ord: 189
"At man ikke kan se ting behøver ikke å bety at de ikke eksisterer"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

For et medium så er det noe helt annet å gå i transe enn for andre å kommunisere via et Ouijabrett. Og folk er jo mer opptatt av at de tror de blir lurt enn å kommunisere med spirits.

Det er som jeg skriver ikke alle spirits som er skolerte nok til å kunne komme igjennom et medium, så derfor er vi også veldig klar over at vi snakker om de samme åndene.

Denne John og Alicia som kommer igjennom Tone Nilsen kommer gang etter gang og de forandrer ansiktstrekkene til Tone via ektoplasma slik at vi faktisk kjenner dem igjen visuelt. Det har jo også hendt at vi har spurt om personlige ting, og svarene som kommer bekrefter dette.

Det er mye her i verden som man kan være skeprisk til. "Hmmm gjorde jeg det riktige bilkjøpet", "Er huset jeg kjøpte i den stand som selger sa det var", "Er vennene mine riktig gode venner eller sier de noe bak ryggen min". Handler vel egentlig om å bruke sunn fornuft og faktisk få med seg det som skjer, og lurer man på noe så får man spørre eller undersøke saken.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Larsrolle skrev:
Leste en plass at det var minst 30 år mellom hver inkarnasjon. Sikkert et medium som har hentet noe opp
Tror du dette gjelder alltid, i alle situasjoner? Grunnen til at jeg spør er at jeg nylig hørte at babyer som dør under fødsel eller rett etterpå ofte kommer igjen veldig raskt. Tror du det stemmer?

Vilya
Antall ord: 63
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

:oops: :oops: :oops: :oops:

Så nå at det jo var en side til i denne tråden som omhandler tid før neste reinkarnasjon. Litt sosetet idag visst.

Vilya
Antall ord: 25
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

Dette var da en riktig interessant diskusjon. Som spiritist opererer jeg med samme begreper som de andre spiritister her. Engler har jeg igrunnen ikke tenkt så mye over. Men er åpen for tanken.

Takk Octopuzzy for spennende opplysninger fra kurs. Nå har jeg bare ennå mer lyst til ¨å gå på kurs med Tone. *Utålmodig*
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

I følge Tone Nilsen i transe og samtale med Alishia så er det ingen faste regler for hvor lang tid det tar før folk kommer igjen. Dette er hvistnok en veldig komplisert prosess, for når og hvem og hvor en spirit kommer tilbake.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links