Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerfår det ikke til...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

takk for alle svar dere:)

all help wanted... hehe-- kansje det er bare meg som forlanger for mye.

skal prøve å ikke mase sånn på dem, så kansje d går bra...

(er litt utålmodig) ehe... kansje ikke så lurt i denne sammenhengen.
Antall ord: 45
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Aerius skrev: Kanskje om man er frekk og provoserende i lengre tid, så dukker dem opp for å gi oss juling!! Bilde
Var det ikke du som nevte noe om at du ikke hadde noe å bidra med? Tror du må revurdere den ja! Takk Arius for din tilstedeværelse, ler så jeg griner :wink:
Antall ord: 51
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Aerius skrev:Det tør jeg ikke, tenk om de virkelig er der...
Vil ikke tenke på hva de i så fall er i stand til å gjøre.
De har evnene til det, men på en annen måte ikke. Jeg kan kjøre bil. På den måten er jeg istand til å mose ned tilfeldig forbipasserende. Men mentalt er jeg ikke istand til det....
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Når du er klar for kontakt får du den tror nå jeg... mange tror de er klare og blir ordentlig skremt når de faktisk får svar fra den andre siden... så mitt råd er vær tålmodig, jobb med deg selv og det å åpne deg selv for åndelig kontakt og plutselig er dagen der da du snakker med dine egne hjelpere som om det var din beste venn(og det er jo akkurat det det er)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Det vanlige er nå tross alt å IKKE ha særlig bevisst kontakt med hjelperne sine. Og jeg tror det er slik det skal være.

Dersom det er meningen at noen skal ha kontakt med hjelperne på et annet nivå, da vil det skje av seg selv. Det å søke etter en nærere kontakt enn det som er, det tror jeg ikke har noen hensikt og jeg tror at i verste fall kan det føre til at man tar fantasi som hjelpere og det ender med en masse med feil informasjon.,

Atmi
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Atmi PPVo skrev:Det vanlige er nå tross alt å IKKE ha særlig bevisst kontakt med hjelperne sine. Og jeg tror det er slik det skal være.

Dersom det er meningen at noen skal ha kontakt med hjelperne på et annet nivå, da vil det skje av seg selv. Det å søke etter en nærere kontakt enn det som er, det tror jeg ikke har noen hensikt og jeg tror at i verste fall kan det føre til at man tar fantasi som hjelpere og det ender med en masse med feil informasjon.,

Atmi
Bilde

Atmi har et viktig poeng her!
Dessuten tror jeg ikke flesteparten av hjelpere viser seg eller slår av en prat for "moro skyld." Dersom en snakker til hjelperne hører de det sannsynligvis, men de svarer ikke nødvendigvis på alt mulig, kanskje bare det som er viktig for ens livsoppgave. Har de en viktig beskjed, får en den, mest sannsynlig som en tanke i hodet e.l., ikke som en stemme utenfra. For mitt vedkommende er stemmen min egen "tankestemme" og jeg vet ikke alltid om det er jeg selv som fikk en glimrende idé eller om det er fra annet hold. Jeg har spurt hvor mange hjelpere jeg har og om de er tilstede sammen med meg, jeg fikk til svar at de var med meg, men ikke sammen med meg og jeg skulle ikke vite noe om de for det ble for personlig! :shock: Hvor mange fikk jeg heller ikke vite....Så det er kanskje ikke meningen at alle skal ha kontakt eller kunnskap om dem, som Atmi sier. Det viktigste er jo trossalt at de finnes.
Antall ord: 278
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Her er hva jeg tror:

Jeg tror ikke hjelperne egentlig er til for å svare på direkte spørsmål i det hele tatt, men for å bistå, veilede og varsle når våre vanlige sanser ikke rekker til eller når vi har gått oss vill og behøver å finne leia.

Jeg får alltid svar og hjelp hvis det jeg spør om er meg til gavn, og de fleste svarene bruker å komme smygende umerkelig, og ofte begriper jeg ikke at jeg har fått hjelp i det hele tatt fordi hjelpen føyer seg inn i livets gang på en fullstendig sømløs måte, og kanskje lang tid etter at jeg bad om den. Det er når jeg titter tilbake i journalen min at jeg innser at jeg har fått svar på noe jeg faktisk lurte på en tid tilbake. Denne typen hjelp gir de forøvrig kontinuerlig, uten at jeg behøver be om det, fordi det er deres funksjon. Det er faktisk slik at om jeg stresser og absolutt vil ha svar på øyeblikket, så får jeg enten vente både år og dag eller et svar som tydelig sier meg at jeg får roe meg ned og være tålmodig eller jeg får akkurat det jeg ba om og får selv stå til ansvar for mistaket, for et mistak blir det.

Bare fordi hjelperne ikke hopper på kommando betyr ikke det at de ikke hører eller ikke er tilstede, for det er de. Det er faktisk godt mulig de står og veiver med armene og skriker i øret på dere i dette øyeblikk og prøver å få dere til å legge merke til dem. Det er ingen grunn til å sette seg ned og gi opp bare fordi dere ikke kan høre dem. Gi tegn tilbake på at dere vil ha kontakt også. Begynn i det små med å gi hjelperne deres noe selv. Tenn et lys ved middagen og dediker måltidet til maktene rundt dere. Spis i andakt og vit at de som er rundt dere nyter sammen med dere. Har dere en uforstående familie så gjør dette i taushet. Tenn lyset inni dere og hold festen der.

Siden kan dere sette dere ned og gå igjennom de kravene dere har og se om de virkelig er så forbasket nødvendige. Og hva om dere lærte dere å bli litt mer lydhørt selv? Skru av stereoen og TVn for en hel helg, hold kjeft og bare være til, for eksempel. Ta med sovepose og termos ut i skogen for en natt nå og da og gi maktene rundt dere en sjanse til å få en syl i været. Øve meditasjon og tålmodighet gjennom diverse wax on/wax off-øvelser. Det er mye man kan gjøre for å skjerpe sansene sine og komme nærmere maktene rundt seg, men man må være villig til arbeide for det.

Jeg tenker ikke på noen her inne nå, men jeg må si jeg har aldri møtt en latere og mer kravstor gjeng mennesker enn i new age/paganist/alternativmiljøet. Bortskjemte grinebøtter som vil ha instant-løsninger på alt og gir opp ved første, andre, tredje forsøk. Pffft. Hadde jeg vært hjelper til en sånn en skulle jeg jeg sette korker i ørene og legge meg til å sove som Tornerose.

[ENDRING]: Fikk bare lyst til å legge til at det har sine fordeler å være polyteist, for ikke å forglemme det å ha en masse nisser og vetter til venner, for da har man enda flere rundt seg som kan passe på en og hjelpe en å finne leia når man behøver det. *glis*
Antall ord: 628
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Biejjie: GODT INNLEGG ! Bilde Bilde Bilde Bilde Bilde Bilde
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Asbjørn Aamot . PPVt skrev:Biejjie: GODT INNLEGG ! Bilde Bilde Bilde Bilde Bilde Bilde
Thank you, kind sir! *neier* :)
Antall ord: 13
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

man kan vel ta til seg det man du skriver, om man føler at man er en sånn masebøtte :) :oops:
Antall ord: 22
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Anette skrev:Noen som kan gi eksempler på tegn man kan se etter?
jeg pleier ofte å få prikking, kribling især oppå hodet og er det kraftig begynner jeg å skjelve akkurat som jeg fryser, noen ganger så går det også litt rundt i topplokket og andre ganger igjen er det akkurat som hjertet vokser nesten ut av brystet. gåsehud og grøsninger er også en reaksjon :D jeg hører også hovedhjelperen min snakke, ofte korte setninger, han er så sabla alvorlig.... :wink: jeg har også sett den tredje vagt og en gang så jeg hovedhjelperen min, da jeg trengte hjelp, han ba healeren jeg var hos flytte seg og overtok... da skal jeg love deg jeg svevde og snurra he he....

idet hele tatt... mange måter å merke og se på, så lytt og sans hele tiden :)
Antall ord: 138
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvis en legger litt godvilje til, Aerius, kan det nesten se ut som det står en ånd/hjelper ved din høyre skulder :wink:
Antall ord: 24
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Aerius skrev:Prikking og håret som reiser seg i nakken og armene, og det med hjertet (litt vanskelig og forklare) vokser.. Klump i brystet liksom, kan det hende jeg føler når jeg mediterer faktisk.
Men om det er hjelpere aner jeg ikke, trenger liksom mer håndfaste bevis for å tro jeg :)

Men morro å se du beskrive det slik jeg kan føle da! :D
hender jeg sitter å flire når sånt skjer, veit ofte hvem det er hi hi...
Antall ord: 82
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links