Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKMedium

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Lille
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 16
Startet: 31 Okt 2004 00:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Lille »

BA skrev:Denne Allison Dubois kjører samme løgn som Sylvia Brown gjorde. Begge påstår at J. Randi ikke har pengene.

Men at hun er synsk, kunne jo Gary Schwartz ved University of Arizona bekrefte. Schwartz skulle teste hennes evner, og ble overbevist. For Dubois formidlet "I do not walk alone" fra en av hans avdøde slektninger. Og hvordan kunne hun vite at vedkommende satt i rullestol. :lol:
Jeg tror gjerne Hr. Randy har pengene, men har hun fått dem siden det er blitt bevist at hun har evnene?
Antall ord: 93
Religions is for those who are scared to death of hell. Spirituality is for those who have been there.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Lille skrev:
BA skrev:Denne Allison Dubois kjører samme løgn som Sylvia Brown gjorde. Begge påstår at J. Randi ikke har pengene.

Men at hun er synsk, kunne jo Gary Schwartz ved University of Arizona bekrefte. Schwartz skulle teste hennes evner, og ble overbevist. For Dubois formidlet "I do not walk alone" fra en av hans avdøde slektninger. Og hvordan kunne hun vite at vedkommende satt i rullestol. :lol:
Jeg tror gjerne Hr. Randy har pengene, men har hun fått dem siden det er blitt bevist?
Tror vel det i det beste fall var sarkasme fra BA... ;-)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lille
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 16
Startet: 31 Okt 2004 00:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Lille »

angel of faith skrev:gleder meg .dette blir spennende :shock: :wink:
Ja, med god grunn! :) Jeg har sett 13 episoder, og jeg ser fremdeles frem til neste episode.


Gled dere! :)
Antall ord: 28
Religions is for those who are scared to death of hell. Spirituality is for those who have been there.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lille
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 16
Startet: 31 Okt 2004 00:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Lille »

Tom_33 skrev: Tror vel det i det beste fall var sarkasme fra BA... ;-)
Ah, ok. :)
Antall ord: 16
Religions is for those who are scared to death of hell. Spirituality is for those who have been there.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Lille skrev:
BA skrev:Denne Allison Dubois kjører samme løgn som Sylvia Brown gjorde. Begge påstår at J. Randi ikke har pengene.

Men at hun er synsk, kunne jo Gary Schwartz ved University of Arizona bekrefte. Schwartz skulle teste hennes evner, og ble overbevist. For Dubois formidlet "I do not walk alone" fra en av hans avdøde slektninger. Og hvordan kunne hun vite at vedkommende satt i rullestol. :lol:
Jeg tror gjerne Hr. Randy har pengene, men har hun fått dem siden det er blitt bevist at hun har evnene?
Saken er at hun har ikke bevist det. Hun må ta en vitenskapelig test hos Randi for å kunne bekrefte evnene sine. Hvilket hun ikke har gjort. Hun lyver altså for å slippe spørsmål om å ta testen.

Tom hadde rett i at Gary Schwartz-kommentaren var sarkastisk.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

BA skrev:
Lille skrev:
BA skrev:Denne Allison Dubois kjører samme løgn som Sylvia Brown gjorde. Begge påstår at J. Randi ikke har pengene.

Men at hun er synsk, kunne jo Gary Schwartz ved University of Arizona bekrefte. Schwartz skulle teste hennes evner, og ble overbevist. For Dubois formidlet "I do not walk alone" fra en av hans avdøde slektninger. Og hvordan kunne hun vite at vedkommende satt i rullestol. :lol:
Jeg tror gjerne Hr. Randy har pengene, men har hun fått dem siden det er blitt bevist at hun har evnene?
Saken er at hun har ikke bevist det. Hun må ta en vitenskapelig test hos Randi for å kunne bekrefte evnene sine. Hvilket hun ikke har gjort. Hun lyver altså for å slippe spørsmål om å ta testen.

Tom hadde rett i at Gary Schwartz-kommentaren var sarkastisk.
Men, med all respekt for skeptisisme, Randi setter også krav til utførelsen av testingen som gjør det veldig vanskelig å gjenomføre dem...ikke selve testen, men man må også huske at det kan være vanskelig å bevise denne typen evner under forhold hvor man kanskje føler seg mistenkeliggjort og hvor psyke og sinnstemning osv spiller en stor rolle.
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Hei tusentakk for tipset, olav laster ned :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Man får ikke en sjekk sånn uten videre. Jeg ble svimmel og lei av randi bare etter å ha vært på siden hans og lest kravene som stilles.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

>Wiz Vicious skrev:Man får ikke en sjekk sånn uten videre. Jeg ble svimmel og lei av randi bare etter å ha vært på siden hans og lest kravene som stilles.
Ja..det er lett å forkaste allt når kravene for bevis er nærmest uoppnåelige...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz Vicious skrev:Man får ikke en sjekk sånn uten videre. Jeg ble svimmel og lei av randi bare etter å ha vært på siden hans og lest kravene som stilles.
Hehe. Dette har vi diskutert tidligere, og var etter det jeg kan erindre enige om at det ikke var urimelige krav.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

For å si det sånn. Den millionen skulle jeg hatt rett på konto uten noe tull. Og jeg skulle hatt garanti for det.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Tom_33 skrev: Men, med all respekt for skeptisisme, Randi setter også krav til utførelsen av testingen som gjør det veldig vanskelig å gjenomføre dem...ikke selve testen, men man må også huske at det kan være vanskelig å bevise denne typen evner under forhold hvor man kanskje føler seg mistenkeliggjort og hvor psyke og sinnstemning osv spiller en stor rolle.
Det er utøveren som får sette betingelsene så langt det er forsvarlig i forhold til kontrollerbarhet.
Det er mulig noen medium kan psykes ut av tanken på at de skal kontrolleres. Dette ville jeg tro burde være mulig å trene opp, siden de kan klare oppgavene på det som er ukontrollerbart, men under like sterke psykiske påkjenninger.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>Wiz Vicious skrev:For å si det sånn. Den millionen skulle jeg hatt rett på konto uten noe tull. Og jeg skulle hatt garanti for det.
Det finnes garantier for pengene, men du må vise ekte paranormale evner for å få dem.

Skal jeg melde deg opp? \:D/
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morixm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 31 Jul 2005 15:00
18

Medium

Innlegg av Morixm »

Den går på TV2.
Gåttt i hele sommer. men jeg har sett hele serien:) meget bra serie. venter på neste sesong av den skal komme ut:)
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
uggugg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 19 Jul 2005 14:45
18

Innlegg av uggugg »

Jeg er så utrolig fan av denne serien!!! :roll: Den er nå snart ferdig på TV2, men tror de planegger en ny sesong. håper det!! :shock: Men serien er jo bare råbra da :D Er alle enige her eller?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links