Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynBevis på reinkarnasjon ?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Bevis på reinkarnasjon ?

Innlegg av Asbjørn »

Dorothy Eady i en alder av tre, etter å ha falt ned en trapp, begynte å vise merkelig atferd, som senere viste seg å være hennes levende minner fra livet sitt i gamle Egypt.
Etter å ha blitt tatt av foreldrene for å besøke British Museum, da hun observerte et fotografi i New Kingdom-tempelet utstiller rom, ropte den unge Eady: "There is my home!"
" Tempelet var Seti I, faren til Ramses den store. New York Times kalte historien hennes "en av Vestverdens mest spennende og overbevisende moderne saker i reinkarnasjonshistorier!

Bilde

Les saken her ;
https://mysteriesrunsolved.com/2020/05/ ... -eady.html
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Har du levd før? Her er 6 tegn på at sjelen din har reinkarnert fra tidligere liv!

Innlegg av Asbjørn »

Kilde https://nysgjerrig.cc/articles/24100

Bilde

Har du levd før?
Her er 6 tegn på at sjelen din har reinkarnert fra tidligere liv!
Av Kari Totland, 20 november 2019

Har du noen gang sett inn i øynene til en fremmed og følt øyeblikkelig en forbindelse? Eller har du noen gang lurt på hvorfor du har klaustrofobi, og at du er redd for høyder? Svaret kan være at du har hatt tidligere liv. Faktisk er det ofte antatt at mange av våre personlige egenskaper, erfaringer

Har du noen gang sett inn i øynene til en fremmed og følt øyeblikkelig en forbindelse? Eller har du noen gang lurt på hvorfor du har klaustrofobi, og at du er redd for høyder?
Svaret kan være at du har hatt tidligere liv. Faktisk er det ofte antatt at mange av våre personlige egenskaper, erfaringer og til og med ferdigheter er nært knyttet til et annet liv vi har levd på jorden.

Men, hvordan kan du vite at din sjel er reinkarnert fra et tidligere liv?

1. Den sjette sansen er nøkkelen.
Det første tegnet på tidligere liv er den sjette sans, også kalt synsk eller måten vi oppfatter ting som er langt borte fra det intellektuelle sinn.
Folk som har reinkarnert har en sterk sjette sans, og de oppfatter ting før deg skjer. Det kan være en hendelse som skal skje, som å forutse tragiske og gledelige hendelser.

2. Deja Vu, du har vært der før eller opplevd det før
Et av de vanligste tegnene på et tidligere liv er deja Vu. Det er følelsen av at du har møtt en person før eller har besøkt et sted tidligere.
Denne følelsen kan være et tegn på tidligere livserfaringer med en bestemt person eller på et bestemt sted.
I tillegg kan visse smaker og lyder virke ekstremt kjente, noe som forårsaker flashbacks til et annet liv.

3. Har du møtt din sjelevenn?
Du kan kanskje ikke sette fingeren på det, men det er noe med denne personen som føles utrolig kraftig og livsforandrende.
Når du møter noen som du har hatt forhold til i et tidligere liv, forstår dere hverandre og føler en dyp forbindelse, selv når dere er fra hverandre.
Å møte din sjelevenn i dette livet betyr generelt at du har uferdige forretninger, en leksjon å lære eller et viktig oppdrag å fullføre med den personen her på jorden.
Men, en sjeleforbindelse er ikke nødvendigvis begrenset til en person. Den innerste sirkelen av mennesker i livet ditt kommer sammen for å hjelpe til med å veilede deg i livet.

4. Gjentagende drømmer!
Drømmer er refleksjoner fra det ubevisste sinnet, og gjentatte drømmer kan noen ganger bety at traumer,
frykt eller problemer er noe som hjernen din prøver å behandle, uferdig virksomhet.
Gjentatte drømmer kan også være refleksjoner fra tidligere livsopplevelser. Mange hevder å ha opplevd visse hendelser,
sett bestemte mennesker eller gått til bestemte steder i drømmen som virker gjenkjennelige.

5. Sterk intuisjon
Intuisjon er evnen til å balansere det bevisste og ubevisste sinn og gå dypere inn i primal visdom og medfødt kunnskap.
Det sies av jo mer vi sjelvis modner, desto mer er vi nærmere å returnere til en «kilde» (også kjent som nirvana, evighet)
hvorfra våre sjeler kommer fra, og hvorfra det kollektive ubevisste – en kropp av universell kunnskap – eksisterer.

6. Uforklarlig frykt eller fobier!
Man tror at visse minner eller erfaringer kan passere eller legge igjen «rester» fra barndommen og voksenlivet fra tidligere liv.
Om dette er sant, eller bare er en form for problemomkjøring, tror mange at vi kan oppleve ekkoet av tidligere traumer i våre egne liv i form av uforklarlige frykter og fobier.
Eksempler kan være: frykt for å drukne, frykt for visse dyr, frykt for bestemte tall, farger og gjenstander osv.

Hvis du husker et øyeblikk med levende detaljer og om du ikke har noe forklaring på hvordan du kan ha det minnet, så kan det være et øyeblikk fra et tidligere liv.

Del videre slik at dine venner også kan finne ut om de har levd tidligere.

Asbjørns Kommentar om Deja Vu
Deja Vu, kan etter min oppfatning også være hukommelse etter da en hendelse ble planlagt,
altså mens man er på andre siden mellom livene.


Kilde https://nysgjerrig.cc/articles/24100
Antall ord: 749

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Morten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 04 Jun 2015 20:59
8
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Bevis på reinkarnasjon ?

Innlegg av -Morten »

Veldig interessant ! :)
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Bevis på reinkarnasjon ?

Innlegg av Asbjørn »

Reinkarnasjon, det å ha levet flere liv.
De fleste slike saker dreier seg om liv man har levet i tidligere tider, som i saken under.
MEN - det å leve flere liv, i "samme nu" som man snakker om i det spirituelle,
vil kansje medføre at vi pr nå har levet liv i fremtiden ?
Kan det være forklaring på at noen mennesker kan "se inn i fremtiden" - som Nostradamus, Johannes ( åpenbaring), osv ?
Når man snakker om det som har skjedd tidligere ( som her, 1800 tallet), er det en ting, men hva med de som "ser fremover", det er vanskelig å bevise før vi faktisk er der når det skjer i ettertid.

Desverre er kvaliteten på denne videoen dårlig, men man kan likevel gjøre seg sine tanker.
A

"Psykolog Peter Ramster laget en TV-dokumentar i 1983 kalt "The Reincarnation Experiments" som tok ham og hans klient over hele verden hvor de fant fantastiske bevis på deres tidligere liv. Fire av klientene hans var husmødre som aldri hadde forlatt Australia før og som under trance, hadde funnet alle mulige detaljer, og navn på personer og steder. De ble ført til vesteuropeiske land hvor de sa at de hadde levd på 1700- og 1800-tallet. Før deres ankomst, i 1983, søkte Ramster og lokale historikere i arkiver, og lette etter og fant navnene gitt i Australia. Tilsvarende ble landsbyer og grender nevnt under hypnose funnet på gamle kart. Noen av disse bosetningene eksisterte ikke lenger, men noen navn som ble gitt viste seg å være korrekte."

[media]https://www.youtube.com/watch?v=WHpS_CAUmjw[/media]
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MinaSofie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 21 Nov 2023 13:27
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Re: Bevis på reinkarnasjon ?

Innlegg av MinaSofie »

Hei, jeg vet ikke helt hva som feiler meg for jeg kan stoppe opp og gå til siden som om jeg ser spøkelser. Jeg kan ringe eller be en person ikke gå over veien fordi det kommer en bil i full fart og ofte stemmer det jeg ser. Drømmene mine er nå verre. Samme drøm hver natt, men i det siste har jeg en ny. Den jeg har hatt lengst er skremmende så jeg skriker i søvne. Den nylige vet jeg ikke hva dreier seg om. Alt jeg vet er at jeg har ikke opplevd dette i dette livet. Men hvem er jeg, hva er jeg? Det har jeg alltid lurt på.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Bevis på reinkarnasjon ?

Innlegg av Asbjørn »

MinaSofie skrev: 22 Nov 2023 19:44 Hei, jeg vet ikke helt hva som feiler meg for jeg kan stoppe opp og gå til siden som om jeg ser spøkelser. Jeg kan ringe eller be en person ikke gå over veien fordi det kommer en bil i full fart og ofte stemmer det jeg ser. Drømmene mine er nå verre. Samme drøm hver natt, men i det siste har jeg en ny. Den jeg har hatt lengst er skremmende så jeg skriker i søvne. Den nylige vet jeg ikke hva dreier seg om. Alt jeg vet er at jeg har ikke opplevd dette i dette livet. Men hvem er jeg, hva er jeg? Det har jeg alltid lurt på.
Hei.
Det "feiler" deg ingenting, men du opplever noe mange mennesker opplever.
Men de fleste vil ikke snakke om det, - da de som du - tror det er noe galt med de.
Jeg'et vårt - vår sjel - er evig, dvs at den fortsetter å eksistere, selv om kroppen dør.
Jeg pleier å sammenligne med en bil - så lenge sjåføren ( sjela ) er i bilen, og den er i orden,
så "lever" bilen.
Men når den stopper, går sjåføren( sjela) ut, og går videre til f.ex en annen bil.

Sånn er det med kroppen vår og, den varer en stund, men så stopper den,
av en eller annen grunn, og jeget - JEG - det som gjør at jeg er meg og ikke deg,
forlater kroppen, og finner senere en ny, det vi kaller reinkarnasjon.

Normalt så har vi "skylapper" - slik at vi ikke ser de tidligere liv,
men det systemet svikter innimellom, slik at vi får bilder - minner - fra tidligere liv.
Noen av disse kan være sterke, andre bare som fjærlette berøringer.

Når disse evnene - som vi kaller det - slår inn, så ser vi både fortid, og fremtid,
og også ting som skjer nå.

På "andre siden" - skjer alt i ett nå, det er ikke tid slik vi tenker på tid.
Så det som skjedde for tusen år siden, skjer nå, det som skjer engang i fremtiden skjer nå...
Dermed kan vår sjel se ting som ikke skjer der vi er, men hvorsomhelst.

Når du ser at det kommer en bil, og du sier ifra, - så er det en måte å forhindre at ting som ikke skal skje, skjer. Vi har Hjelpere som påvirker oss, slik at vi "ser" det, og dermed kan reagere.
Hjelperene har mange måter å få endret ting som kan skje, så det er ikke bare deg, det kommer an på.
Du er sånn sett en av mange muligheter til å påvirke hendelser. ( noe Du skal være stolt av ;) )

Når det gjelder drømmen du plages med,
forsøk å "se den utenfra" - altså forsøk å få den til å bli "Lucid" - altså at du overtar kontrollen i drømmen.
Da kan du se hva den egentlig dreier seg om, og hva den vil fortelle deg.
Dersom du klarer å endre den til "lucid dream" - så kan du påvirke hvordan den utvikler seg,
og også gjøre den ufarlig.

Selv bruker jeg en metode jeg kaller "knappen" - at når en drøm blir plagsom, så ser jeg for meg at jeg har en knapp tilgjengelig i drømmeverden.
Bare å tenke på "knappen", trykkes den inn, uten at jeg må nå den, eller se den, men den aktiveres når jeg tenker på den.
Knappen slår på "Lucid drøm"- modus, slik at jeg selv overtar kontrollen, jeg kan styre drømmen,
jeg kan pause den, og se på detaljer, osv.
For å få den til å virke, så tar jeg et minutt eller to når jeg har lagt meg,
ser for meg hvordan den ser ut ( f.ex som en nødstopp-bryter), og at når jeg trykker på den, så overtar jeg kontrollen.
Det betyr at jeg kan pause, overstyre osv, selv uten å se den, eller finne den, for den er der alltid.
OG den reagerer på MIN TANKE - ingen andre kan kontrollere den ! ( selv om de prøver).
Det å visualisere knappen, og tenke seg hvordan den fungerer, og hva den gjør, - kan du hente frem i drømme. Men du må bestemme deg før du sovner at "den er der, og den virker".

Mvh Asbjørn
Antall ord: 738

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links