Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr Bibelen innenfor det paranormale?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Er Bibelen innenfor det paranormale?

Innlegg av Morris »

Mange deler opp paranormale aktiviteter i grupperinger. Noen setter skille mellom f.eks kristendom (tro) og mystikk som er kjent som innhold i paranormale saker. Det er i grunnen pussig nok det, men ikke egentlig så uforståelig heller, ettersom kristendommen i seg selv har som index at det er selve troen på Gud og Kristus som teller.

Men her slutter for øvrig samhørigheten mellom kristendommens forståelse og forkynnelse og Guds egne ord. Basisforståelsen er «tro» uten helt å forstå grunnlaget for den, da noen man påstår at de som tror skal bli frelst uten dom, enda skriften kommer med innvendinger som sier at « jeg ble funnet av de som ikke søker meg» og «salig er de fattige i ånden, for himmelriket er deres» - Troen innenfor kristendommen er litt «rar» da man har større tro for sin egen tro, enn på selve bibelordet som jo skulle være selveste grunnlaget?
Så derfor ser jeg også hvorfor det blir så mange oppdelinger når det gjelder mystikkens verden. De religiøses Herre blir i skriften også kalt for en hemmelighet som først blir synliggjort på Herrens dag, ved den siste basun.

Men tro kan jo være så mangt, og jeg er sikker på at det paranormale også har sin tro, så kan jo jeg prøve meg på å si at disiplene til kristendommens Herre også opplevde paranormale ting samtidig med at de ble snakket til av sin Herre om hvor dårlig tro disse egentlig hadde, liksom alle oss andre?

Historien om da Jesus gikk på sjøen finnes hos Matt.14.22-33 – Da disiplene fikk se ham ble de redde, ja de ble rett og slett skrekkslagne og trodde de så et spøkelse, et gjenferd! Men da de gjenkjente ham og selv ble bedt om å gå på vannet gikk det bra til å begynne med, men da de så hvordan det blåste ble de redde og begynte å synke og ba om å bli reddet. (Frelst)

Det finnes ikke noe mer paranormalt enn dette. Og når krigen mot Gog kommer som man kan lese fra Åp.20.5-10 kan det virke som det er en kamp mellom de som bare har 1 oppstandelse bak seg og de som har 2 oppstandelser bak seg? (Se også Heb.11.35 Kvinner fikk tilbake sine døde; de hadde stått opp. Noen ble torturert og avslo å bli kjøpt fri, for de ville heller nå fram til en bedre oppstandelse.)

Andre sammenlignbare historier?
Antall ord: 421

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Er Bibelen innenfor det paranormale?

Innlegg av Morris »

Det er visst ikke bare meg som hevder dette ?
https://ingridsmiracles.blogg.no/127969 ... elser.html
https://itro.no/aktuelt/onde-ander-djev ... i-oktober/
https://paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=10580

Jeg kan jo utdype hva paranomal medlem mener med "regresjon" - det betyr å tilbakevende. Kanskje vende om, snu etc. Normalt i bibelsk betydning, finner man det nært sagt gjennomgående i hele Bibelen. Det nevnes f.eks. i Fork.1.9-11 at alt skjer på nytt. (Fork.3.15) Det nevnes spesielt i 2.Kong.20 at tiden går 10 streker tilbake på Akas solur. Andre steder viser til at jordmasser beveger seg bakover i tid.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Er Bibelen innenfor det paranormale?

Innlegg av Morris »

Et lite tillegg til forrige innlegg hvor et medlem har spurt om noen har funnet steder i Bibelen som omhandler regresjon. Jeg brukte et ord som ofte forekommer i skriften; "vend om" - som jeg tidligere har vært borti i forbindelse med det som står i Klagesangene 5.21: Herre, før oss atter til deg, så vi kan komme tilbake! Forny våre dager, så de blir som i fordums tid! -

Verset viser til Jer.31 (Enda en gang vil jeg bygge deg) v3: Fra det fjerne viste Herren seg for meg: Med evig kjærlighet har jeg elsket deg, jomfru Israel, derfor har jeg hele tiden vist deg miskunn. - osv til v18: Jeg har hørt Efraim synes synd på seg selv Du har tuktet meg, jeg ble tuktet som en utemmet kalv. *Vend meg om, så jeg kan vende hjem! For du er Herren min Gud.
* Et ord som godt kan bety "å komme tilbake" - Skriften er gjennomsyret av dette fra løftet om løfteslandet til en oppfyllelse hvor store paranormale ting vil skje. (Jes.66.8 /Åp.12.1)
Hvem har hørt noe som dette?
Hvem har sett noe slikt?
Kan et land bli født på én dag,
kan et folkeslag komme til verden på et øyeblikk?
Men Sion fødte sine barn
med det samme hun fikk rier.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links