Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserPoteter og tarothefte

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

I dag skjedde det noe merkelig på handleturen… Da vi var på vei til dagligvarehandelen sa jeg til min mann «de har sikkert poteter på salg i dag på grunn av utløpsdatoen, la oss gå og se etter når vi kommer til butikken.» Og det gjorde vi, og ganske riktig, det var poteter og noen ekstra eksklusive og fine sådan på salg! Vi kjøpte poteter. Jeg trenger vel ikke å si det :blunke

Når vi var på vei til kassen for å betale snudde jeg plutselig om for jeg fikk inn tanken på at det var noe med tarot i hyllen der de har bøker og blader! Og det ville jeg jo se! «Æsj, det er jo ikke noe om tarot her.» sa jeg til min mann for jeg så ikke noe i hyllen der vi sto og så. Men, så tok min mann opp et blad som handlet om Jesus og historien rundt det og begynte å titte litt i det blandet. Og plutselig fikk jeg øye på et nydelig tarothefte der man kan fargelegge kortene selv som i et av disse fargeleggingsheftene vi brukte mye tid og krefter på å fargelegge i da vi var barn! «Hva i all verden, sa jeg til min mann da jeg fikk øye på tarotheftet! Det er ikke sant! Se der! Der er det jo tarot!!!» Han var jo vitne til det hele og vi måtte bare måpe begge to. Sånn er det når man har kontakt med det åndelige. Plutselig får man bare beskjeder som utav i det blå og slik er det. Jeg ble jo selvsagt veldig glad for jeg elsker jo alt som har med tarot å gjøre! \:D/

Ønsker dere alle en riktig god helg! :lykkelig
Antall ord: 292
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Glemte jo rent å ta med at samme dag fikk jeg den ideen at det hastet veldig med å kjøpe søppelposer fordi det kunne være utsolgt eller meget snart ville bli det... Og da vi kom til butikken var de nettopp det, utsolgt! 😄
Antall ord: 44
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Terra skrev: 26 Nov 2021 21:29 I dag skjedde det noe merkelig på handleturen… Da vi var på vei til dagligvarehandelen sa jeg til min mann «de har sikkert poteter på salg i dag på grunn av utløpsdatoen, la oss gå og se etter når vi kommer til butikken.» Og det gjorde vi, og ganske riktig, det var poteter og noen ekstra eksklusive og fine sådan på salg! Vi kjøpte poteter. Jeg trenger vel ikke å si det :blunke

Når vi var på vei til kassen for å betale snudde jeg plutselig om for jeg fikk inn tanken på at det var noe med tarot i hyllen der de har bøker og blader! Og det ville jeg jo se! «Æsj, det er jo ikke noe om tarot her.» sa jeg til min mann for jeg så ikke noe i hyllen der vi sto og så. Men, så tok min mann opp et blad som handlet om Jesus og historien rundt det og begynte å titte litt i det blandet. Og plutselig fikk jeg øye på et nydelig tarothefte der man kan fargelegge kortene selv som i et av disse fargeleggingsheftene vi brukte mye tid og krefter på å fargelegge i da vi var barn! «Hva i all verden, sa jeg til min mann da jeg fikk øye på tarotheftet! Det er ikke sant! Se der! Der er det jo tarot!!!» Han var jo vitne til det hele og vi måtte bare måpe begge to. Sånn er det når man har kontakt med det åndelige. Plutselig får man bare beskjeder som utav i det blå og slik er det. Jeg ble jo selvsagt veldig glad for jeg elsker jo alt som har med tarot å gjøre! \:D/

Ønsker dere alle en riktig god helg! :lykkelig
Så gøy! :)

Dette har jeg også opplevd flere ganger, at jeg har tenkt at jeg trenger det og det og det tror jeg de har på den og den butikken – og så går jeg dit og finner akkurat det jeg trenger! De tre gangene jeg husker nå er for det første at jeg trengte tynne gensere (flere år siden nå), og ville ha en bestemt, litt uvanlig farge. Og jeg tenkte, jeg tror jeg finner den på den butikken. Og det gjorde jeg! Det andre var at jeg trengte en bestemt ting (ei dokke) som ikke fantes i salg lenger/de som fantes var altfor dyre å kjøpe nye i og med at jeg bare skulle bruke den til å prøve dokkeklær på som jeg lagde, men jeg fikk for meg at de hadde det på bruktbutikken i nærheten av der jeg bor. Jeg gikk dit, og der lå dokka, til en svært rimelig pris! Det tredje skjedde nå i høst, da var jeg i byen med ei venninne og satt på kafé, og jeg trengte en ny kåpe. Jeg sa til henne: La oss gå til Cubus, der tenker jeg at jeg finner en kåpe. Og der hadde de tilbud på kjempefine kåper! Cubus er ikke en butikk jeg handler så veldig ofte i, og jeg hadde ikke vært på noen andre butikker.

Men at man finner et tarothefte i en vanlig matbutikk hadde jeg nok aldri kommet på! Det var altså inni Jesus-bladet?! Så rart, trodde ikke akkurat Jesus og tarot gikk sammen sånn tradisjonelt sett. Skulle gjerne sett det heftet! :)
Antall ord: 575

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Det er veldig artig når slike ting skjer! :-)

Det var to forskjellige hefter. Først fikk vi øye på Jesus historie som det heftet handlet om, aktuelt nå i forbindelse med julen. Det var min bedre halvdel interessert i så han satte i å titte i det bladet. Jeg fortsatte å lete i hyllene etter tarot, eller noe med tarot... Og om litt fant jeg det. Tarotheftet var litt gjemt bak noen andre blader der ;-)

Bilde Bilde av tarotheftet.

Kom forresten på en annen artig historie. Vi var på tur i skogen og det hadde begynt å mørkne mot kveld. Vi var på vei hjem fra et spisested i marka og hadde bestemt oss for en skogsvei hjem. Plutselig får jeg en brå hodepine og jeg sier at det føles som om noen vil si meg noe, det føles som et varsel av et eller annet slag. Hodepinen var ganske voldsom så jeg holdt begge hendene mot hodet og stoppet opp. Så begynte jeg å rette meg opp og fikk øye på en diger elgokse noen meter der fremme... Den var ikke blid den sto og skulle til å skrape irritert med kloven i snøen... Vi snur og går rolig tilbake sa jeg. Dette var et forvarsel for den elgen der er sint. Det var jeg ikke i tvil om. Så vi gikk rolig tilbake den veien vi kom og tok en annen vei hjem.

Hadde jeg ikke fått det advarselet kunne det gått oss nokså ille er jeg redd. Det var såpass mørkt at vi kunne gått omtrent rett på elgoksen. Og han hadde et digert gevir! .iik
Antall ord: 274
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Wow, det var jammen en tydelig advarsel du fikk der! Så bra at du var så bevisst at du skjønte at det var det.

Haha, så det var to ulike hefter ja … Det burde jeg jo skjønt, men jeg forestilte meg et sånt julehefte med aktiviteter og at det var både Jesus og tarot inni der. Men det ville jo vært ganske utrolig i grunnen :lol:. Men veldig spesielt da, at du faktisk senset at det var noe om tarot der! Det er jo ikke akkurat noe man tror man kan finne i en dagligvarebutikk. Ser fint ut det heftet, jeg skal holde utkikk etter det!

Nå for noen dager siden fikk jeg for meg at jeg skulle prøve å synge "Grace Kelly" av Mika (ca. 15 år gammel hitlåt), og jeg tok opp tråden igjen nå i dag. Googlet for å se noen tips om å komme opp på de veldig høye tonene, og da ser jeg at det har vært en Tiktok-utfordring nå i høst om akkurat dette! Føles som jeg har plukket ned noe fra eteren i og med at jeg ikke har Tiktok og ikke har hørt noe om denne utfordringen før nå. Samme erfaring hadde jeg da jeg gikk på kunstskole, hvor jeg lagde noe som viste seg å være ganske likt noe en annen (etablert) kunstner nettopp hadde laget (bare med andre materialer). Det var ikke noe kjent kunstverk, men en av lærerne hadde et familieforhold til denne kunstneren og ble forbløffet da de så det jeg hadde laget. Jeg tror på idéen om at vi alle kan hente informasjon og inspirasjon fra et felles sted, som i "det kollektive ubevisste" som Jung skrev om.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Veldig spesielt det du forteller om dine opplevelser også Artemis. Som deg tror også jeg på det du sier om det kollektive ubevisste, at vi alle kan få inn ting derfra. Og ofte skjønner vi jo heller ikke hvor disse ideene, som veldig ofte er meget sterke, kommer fra. De bare kommer til oss og vi får beskjeder vi ellers ville gått glipp av. Enten det kommer fra det vi fanger opp i "eteren eller det kollektive ubevisste," eller det kommer fra snille hjelpere osv. Utrolig moro er det i alle fall! :-)

Jeg måtte jo le litt når jeg leste innlegget ditt og tarot og Jesus. Da satt jeg litt her og humret for meg selv. .fnise
Kom på noe en virkelig dyktig dame som spår sa til meg en gang. Damen er kristen og spår i kort. Jadda! Mange som gjør det ;-) Men det som var litt morsomt var at da denne damen gikk fra meg "New age" til kristen var det en som sa til henne at da måtte hun slutte å spå! Men det denne damen gjorde var at hun gikk direkte til pastoren i kirken hun gikk i og spurte ham rett ut. Det svaret hun fikk var bare så nydelig og ganske morsomt også. Han sa: "Å, det skal nok mer enn det til for å vippe Jesus av pinnen." :notworthy:

(Du, bare si fra om du vil bytte de tarotkortene som du har. De som vises i årets julekalender. Jeg har et par tarotbøker, og denne fargeleggingsboken med tarot du ser bildet av over her i tråden, som jeg godt kan bytte bort :mrgreen:
Jeg kjøpte heftet mer av forundring enn at jeg noensinne kommer til å fargelegge bildene i den. Bare en ting som skuffet meg litt med det tarotheftet til å fargelegge. Det var bilder og betydninger av alle kortene i den store arkana, og men bare deler av den lille arkana. Esset var med og hoffkortene. Konge, dronning, knekt og pasje. Lille arkanakortene mellom dette, altså to-ti var ikke med).
Antall ord: 344
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Ja, det er nok litt av alt tenker jeg … Mange måter å få beskjeder på :)

Haha, ja, jeg syntes det var veldig pussig, men tenkte at det var det som sto der :lol:. Vel er det blitt moderne å være heks og Lille Arkana er nå for tida full av tenåringsjenter på jakt etter krystaller fordi det har vært på Tiktok, men …

Fin pastor det da :) Skulle ønske Doreen Virtue hadde hatt en sånn pastor hun også …

Men jeg googlet heftet ditt og nå skjønner jeg hva det er – det er jo en sånn fargeleggingsgreie for voksne som har blitt så populært de siste årene. Tror det handler mer om fine bilder enn om at det skal være komplett som tarotstokk, det ville jo blitt veldig mange bilder.

Jeg har noen sånne fargeleggingsbøker og kommer nok ikke til å kjøpe flere, det var ikke helt tingen for meg (jeg maler heller egne bilder).

Det er nok ikke aktuelt for meg å bytte bort stokken dessverre, jeg kjøpte den fordi jeg syntes den var veldig fin og liker Art Noveau-stilen veldig godt – kunne faktisk tenke meg flere stokker i den stilen. Grunnen til at jeg ikke har brukt den så mye er nettopp det at den er så vakker, med gulldetaljer som lett kan få fingermerker … Så jeg har tenkt at jeg vil ha den til "søndagsbruk" og inspirasjon i stedet for å bruke den veldig mye.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

100 % enig 👍 🥰
Antall ord: 2
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Haha, nå skjedde det igjen … Jeg skulle bestille pizza tidligere i kveld. Tenkte at jeg skulle dusje og vaske håret mens jeg ventet på pizzaen, som skulle ta en time. Jeg bestilte, somlet litt før jeg tenkte at nå må jeg gå og dusje, og ble litt stressa. Mens jeg dusjet og skulle ta hårkur sa jeg til meg selv "jeg tror pizzaen kommer litt tidlig i dag", fikk en sterk følelse av det. Så mens jeg ventet på at hårkuren skulle virke noen minutter gikk jeg ut av badet (med våte føtter og det hele) for å se på telefonen, og akkurat da ringte den! Det var pizzabudet som sto utenfor … Han hadde også ringt et par minutter tidligere da han ikke fant dørklokka, men var blitt sluppet inn i oppgangen av noen. Jeg slengte på meg badekåpa og åpnet døra med hårkur i håret. Jeg måtte jo flire, samtidig som jeg beklaget, men tror ikke pizzabudet skjønte så mye :lol:

(For ordens skyld, pizzaen kom en halvtime før tida …)
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Haha 😂 ja der kan du se 😁 Det er morsomt når en får inn ting på den måten. Bra du var klar til å ta imot pizzaen.

Det skjedde igjen med meg i går også.
Jeg hadde lagt ut en musikkvideo fra ringenes herre der Enya synger så vakkert. Og siden på kvelden i det jeg skal til å slå av TVen kommer det opp at det er ringenes herre på programmet 😁📺
Antall ord: 73
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Terra skrev: 09 Des 2021 13:17 Haha 😂 ja der kan du se 😁 Det er morsomt når en får inn ting på den måten. Bra du var klar til å ta imot pizzaen.

Det skjedde igjen med meg i går også.
Jeg hadde lagt ut en musikkvideo fra ringenes herre der Enya synger så vakkert. Og siden på kvelden i det jeg skal til å slå av TVen kommer det opp at det er ringenes herre på programmet 😁📺
Herlig 😄

Jeg skrev jo om den Grace Kelly-sangen … samme kveld (et par dager siden) fikk jeg så lyst til å se en Hitchcock-film, og begynte å lete etter tilgjengelige filmer. Fant én eller to som det var mulig å se hvis jeg bestilte en kanal jeg ikke har, og da jeg gikk inn for å se hva det kostet å få flere kanaler viste det seg at det var tilbud om én gratis måned. Filmen som lå der var en jeg ikke har sett før – "Tyv fanger tyv", med nettopp – Grace Kelly :lol:
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Nei, guri malla, ja sånn går det virkelig an. Men det er jo nesten utrolig! Morsomt altså! :klapper

Og her skjedde det igjen i dag... Var noe på nyhetene denne uken som var så forferdelig og jeg ble så trist. Jeg vil ikke gå nærmere inn på hva det er av hensyn til de som er berørt fordi det er så vondt. Men nok om det. Jeg tenkte at dette er ikke som det først ser ut og så tenkte jeg på både dette og hint. Men så slo jeg det fra meg for jeg syntes det var så forferdelig vondt og tenke at jeg tar sikkert feil... Men så ser jeg på nyhetene i dag og da hadde jeg rett i alt. :mozilla_cry:
Antall ord: 128
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Artemis »

Å … Jeg tror jeg skjønner hva du sikter til. Veldig trist, ja. Jeg fikk bare med meg den saken i forbifarten, men jeg syntes det var noe som var litt rart med den, og med den oppklaringen skjønte jeg det jo.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

Ja, og det er noe når jeg ser på øynene til folk. Enten det er et bilde eller en som står rett foran meg. Som om jeg ser noe i øynene på dem. Har hatt det slik så lenge jeg kan huske... :(

(Og jeg bare vet at mange av dere her inne på forumet bare vet hva jeg snakker om... ).
Antall ord: 62
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Poteter og tarothefte

Innlegg av Terra »

I går skjedde det... igjen. Hadde en veldig livaktig drøm om en svært god venninne av meg. Og endelig i går turte jeg å fortelle henne om drømmen. Og joda, det stemte det. Men jeg visste jo ikke dette, så fikk opp informasjon jeg umulig kunne vite i drømmen.
Av personvernhensyn sier jeg ikke hva drømmen handlet om. Men jeg kan si at det var en god drøm. Alt endte godt og jeg satt igjen med en veldig god følelse. Og slik var det også i det virkelige liv og takk og lov for det! :luv
Antall ord: 103
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links