Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

AstrologiAstrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.

Moderatorer: Lilja, mod univers

Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av g.r.y »

Jeg antok astrologi for mest sannsynlig å være oppspinn, og derfor heller ikke noe som interesserte meg det grann før en 'past life reading' vekket nysgjerrigheten..
Kort fortalt, inneholdt dette dokumentet en serie oppsiktsvekkende sannheter om min person og mitt liv, og i og med denne var basert på fødselstidspunkt- og sted, var også astrologi en del av det hele, nærmest som en av brikkene i et puslespill.
Altså:.. A) Jeg er en vær, uten at jeg har følt at dette tegnets karakteristikker har vært mer treffende for meg enn de for flere av de andre tegnene. B) Jeg ble født nesten to uker for sent, i en fødsel som satte i gang da min mor var plassert på sykehuset i påvente av at hun skulle gis et medikament for å igangsette det hele. Da jeg etter alt å dømme skulle være fiks ferdig til å møte verden på siste undersøkelse før termin, måtte jeg nå ut, enten jeg ville eller ikke, fordi det er begrenset hvor lenge en levedyktig unge kan forbli ufødt uten risiko for hjerneskade.
- Også kommer da denne online past-life rapporten med et avsnitt som konstaterer at jeg såvisst er en sen vær, uten at jeg føler meg spesielt 'hjemme' i dette tegnet. - Hvilket på langt nær var nok for å heve øyenbryn i noen særlig grad her på berget. Ei heller det faktum at jeg har tilegnet meg langt mer av væren etterhvert som jeg ble voksen enn hva tilfellet var som barn, frembragte de store reaksjonene, men typ; Det stemmer jo forsåvidt det, ass, men, ehh..
Men da den så trår til med å fortelle meg at jeg (dvs 'sjelen' min) av en eller annen grunn skal ha bråbestemt seg for å ta en kjapp tur rundt mars før den inntok den kroppen som var klappet og klar for min inntreden, var det som noe tilnærmet en ut-av-kroppen -opplevelse; For denne turen, hvis varighet var anslått til 9-10 dager, med den følge at jeg etter alt å dømme ville være født halvannen til to uker etter termin(!), skal ha satt sitt avtrykk slik at de personlighetstrekkene som skulle vært sånn og slik, ble alternert slik at de var helt i tråd med hvordan jeg faktisk er. Da kunne jeg ikke lenger avskrive påvirkningen av himmellegemenes plassering, for å si det sånn, selv om jeg fremdeles er i tvil om ekteheten til det meste som fremkommer av emnet.
Samtidig, ser jeg, ut i fra det som her blir fortalt om meg, at det syntes å være en logisk forutsetning for denne vitenskapen at sjelen først inntar kroppen ved fødselen, i og med at min fiks ferdige kropp da etter sigende ikke 'kunne' fødes før sjelen var på plass til å 'flytte inn'..(?) :whee
Antall ord: 493
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av Morris »

Det var en veldig interessant fortelling! Selv har jeg heller ikke hatt særlig sansen for astrologi, men etter hvert har jeg fått det å vite at det finnes i hvert fall to typer av astrologi. De som står i ukeblader er altfor generelle og kan treffe mange, men sier lite om akkurat din personlighet eller hva du står for. Det er bare de flinkeste astrologer som virkelig kan dette med å regne ut alle de variablene som finnes i et slikt system. Du kan forresten lese mer om dette her:
https://astrologiskforening.no/ressurse ... astrologi/
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av Asbjørn »

Gry skrev:Samtidig, ser jeg, ut i fra det som her blir fortalt om meg, at det syntes å være en logisk forutsetning for denne vitenskapen at sjelen først inntar kroppen ved fødselen, i og med at min fiks ferdige kropp da etter sigende ikke 'kunne' fødes før sjelen var på plass til å 'flytte inn'..(?)
Tja, etter hva jeg har fått forståelsen av vil den sjela som skal ha "kroppen" - komme og gå frem til fødselstidspunktet.
Når det gjelder personligheten, og kjennetegn innenfor astrologien,
hva om det er slik at det er fødselstidspunktet som bestemmer hvordan sjelen skal være i dette livet ?
Kansje tilogmed utsetter eller fremskynder fødselen for å få "systemet til å stemme" ?

A
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev: 19 Mar 2020 16:58
Gry skrev:Samtidig, ser jeg, ut i fra det som her blir fortalt om meg, at det syntes å være en logisk forutsetning for denne vitenskapen at sjelen først inntar kroppen ved fødselen, i og med at min fiks ferdige kropp da etter sigende ikke 'kunne' fødes før sjelen var på plass til å 'flytte inn'..(?)
Tja, etter hva jeg har fått forståelsen av vil den sjela som skal ha "kroppen" - komme og gå frem til fødselstidspunktet.
Når det gjelder personligheten, og kjennetegn innenfor astrologien,
hva om det er slik at det er fødselstidspunktet som bestemmer hvordan sjelen skal være i dette livet ?
Kansje tilogmed utsetter eller fremskynder fødselen for å få "systemet til å stemme" ?
Nei, Gud vet.. Jeg har iallefall på langt nær satt meg nok inn i dette faget til å kunne si noe om sansynligheter for at det kan være sånn eller slik. Men ut i fra dette her, er det iallefall fødselsøyeblikket helt essensielt når det kommer til dette med sammensmeltingen av kropp og sjel dersom astrologien og at himmellegemenes posisjonering påvirker ens personlighet har noen rot i virkeligheten. Videre, er det også en logisk nødvendighet for mitt vedkommende at dersom dette stemmer for mennesket, er det også nødt til å virke på tilnærmet samme vis ovenfor de øvrige av planetens arter som innehar en viss grad av bevissthet..

Ellers må det jo nevnes at jeg virkelig kan se for meg hvordan min ånd kan ha bråbestemt seg for å ta denne nevnte 'last minute' svipptur rundt Mars i det den skulle til å gå inn for landing ved termin:.. 'Faen heller, jeg rekker en siste runde rundt den røde kula først, gjør jeg ikke!.. Det kan bått bli jævlig lenge til neste gang, mener jeg..'
Dette er nemmelig så erketypisk for min tankegang som det kan få blitt rofl
Antall ord: 332
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av polarlyset »

Min erfaring og opplevelse, som Asbjørn er innom, er sjelen kan komme og gå frem til fødselstidspunktet. Jeg har óg erfart, at den "ufødte" sjelen, står sammen med en energi kropp, kanskje en engel/guiden/en-fra-sjelefamilien, nesten som en far-og-datter opplegg, titter ut i denne verden, og venter på det rette øyeblikket. Jeg synes astrologi er kult og spennende! Jeg følger mange astrologer og deres blogger. Som er veldig treffende, både det som skjer på himmelplanet, og det som skjer her på jordkloden. Og så har man astro kartet, som er ens fødsel horoskop, med antydning til hvordan ens liv kan bli å være, hva en kan måtte jobbe med på det personlige planet, hva en skal komme til å lære i dette livet, og hva slags karma som ligger på ens sjel. Så jeg tror, og mener, at sjelen venter på rette øyeblikket, før den entrer kroppen, dens bolig, og fødes inn i det nye verden.
Antall ord: 171

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av polarlyset »

g.r.y skrev: 14 Mar 2020 19:51 Jeg antok astrologi for mest sannsynlig å være oppspinn, og derfor heller ikke noe som interesserte meg det grann før en 'past life reading' vekket nysgjerrigheten..
Kort fortalt, inneholdt dette dokumentet en serie oppsiktsvekkende sannheter om min person og mitt liv, og i og med denne var basert på fødselstidspunkt- og sted, var også astrologi en del av det hele, nærmest som en av brikkene i et puslespill.
Altså:.. A) Jeg er en vær, uten at jeg har følt at dette tegnets karakteristikker har vært mer treffende for meg enn de for flere av de andre tegnene. B) Jeg ble født nesten to uker for sent, i en fødsel som satte i gang da min mor var plassert på sykehuset i påvente av at hun skulle gis et medikament for å igangsette det hele. Da jeg etter alt å dømme skulle være fiks ferdig til å møte verden på siste undersøkelse før termin, måtte jeg nå ut, enten jeg ville eller ikke, fordi det er begrenset hvor lenge en levedyktig unge kan forbli ufødt uten risiko for hjerneskade.
- Også kommer da denne online past-life rapporten med et avsnitt som konstaterer at jeg såvisst er en sen vær, uten at jeg føler meg spesielt 'hjemme' i dette tegnet. - Hvilket på langt nær var nok for å heve øyenbryn i noen særlig grad her på berget. Ei heller det faktum at jeg har tilegnet meg langt mer av væren etterhvert som jeg ble voksen enn hva tilfellet var som barn, frembragte de store reaksjonene, men typ; Det stemmer jo forsåvidt det, ass, men, ehh..
...
Du er født i værens tegn, men så er det accedanten som bestemmer hvem du egentlig kan bli å være. Accedanten er i det første huset i ditt fødsels horoskop. Så om krepsen er accedanten i det første huset, vil ditt liv og personlighet, bli preget av krepsens energi, væremåte og personlighet. Du vil da ha en personlighet lik vær-kreps. Ingen er lik det tegnet en fødes inn i. Både accedant, planeter og tegn i hus, retrograde planeter, planeter og astroider som krysser, osv., bestemmer din personlighet, og hva du kan forvente å måtte jobbe med på det personlige plan. Så ren vær er du ikke.
Antall ord: 409

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Astrologien 'krever' at sjelen inntar kroppen ved fødselen

Innlegg av g.r.y »

polarlyset skrev: 08 Sep 2020 00:27
g.r.y skrev: 14 Mar 2020 19:51 Jeg antok astrologi for mest sannsynlig å være oppspinn, og derfor heller ikke noe som interesserte meg det grann før en 'past life reading' vekket nysgjerrigheten..
Kort fortalt, inneholdt dette dokumentet en serie oppsiktsvekkende sannheter om min person og mitt liv, og i og med denne var basert på fødselstidspunkt- og sted, var også astrologi en del av det hele, nærmest som en av brikkene i et puslespill.
Altså:.. A) Jeg er en vær, uten at jeg har følt at dette tegnets karakteristikker har vært mer treffende for meg enn de for flere av de andre tegnene. B) Jeg ble født nesten to uker for sent, i en fødsel som satte i gang da min mor var plassert på sykehuset i påvente av at hun skulle gis et medikament for å igangsette det hele. Da jeg etter alt å dømme skulle være fiks ferdig til å møte verden på siste undersøkelse før termin, måtte jeg nå ut, enten jeg ville eller ikke, fordi det er begrenset hvor lenge en levedyktig unge kan forbli ufødt uten risiko for hjerneskade.
- Også kommer da denne online past-life rapporten med et avsnitt som konstaterer at jeg såvisst er en sen vær, uten at jeg føler meg spesielt 'hjemme' i dette tegnet. - Hvilket på langt nær var nok for å heve øyenbryn i noen særlig grad her på berget. Ei heller det faktum at jeg har tilegnet meg langt mer av væren etterhvert som jeg ble voksen enn hva tilfellet var som barn, frembragte de store reaksjonene, men typ; Det stemmer jo forsåvidt det, ass, men, ehh..
...
Du er født i værens tegn, men så er det accedanten som bestemmer hvem du egentlig kan bli å være. Accedanten er i det første huset i ditt fødsels horoskop. Så om krepsen er accedanten i det første huset, vil ditt liv og personlighet, bli preget av krepsens energi, væremåte og personlighet. Du vil da ha en personlighet lik vær-kreps. Ingen er lik det tegnet en fødes inn i. Både accedant, planeter og tegn i hus, retrograde planeter, planeter og astroider som krysser, osv., bestemmer din personlighet, og hva du kan forvente å måtte jobbe med på det personlige plan. Så ren vær er du ikke.
Min accedant er Skorpionen, hvis karakteristikker jeg faktisk føler meg mer hjemme i enn hva Væren angår. I tillegg, er det rett som du sier med at de utfyller hverandre :)
Antall ord: 449
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links