Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenIntensiv bevissthetsheving?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

tew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 15 Des 2007 15:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 14 ganger

Intensiv bevissthetsheving?

Innlegg av tew »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Intensiv bevissthetsheving?

Innlegg av Morris »

Hva tror du? Drage - kraftlinje (ildlinje) som er knyttet til erkeengelen Michael? Har dette noe å gjøre med Daniels syn i Dan.10.1-20 tror du? Det ser unektelig ut for en som finner en hemmelighetsfull kraft... ? Det er mangt å diskutere om angående linken din, og som mange har lurt på hva er... men dette er jo skriftens kjerne i et nøtteskall? Dragens navn - Behemot?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Intensiv bevissthetsheving?

Innlegg av Morris »

Her er noen oppdagelser av hva bare noen av navnene i skriften kan bety, bare for å nevne noe mer om bevissthetshevning:
http://1260d.com/bible-names-code-adam-jesus/
https://www.youtube.com/watch?v=2OtIyQ3HHHI
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Intensiv bevissthetsheving?

Innlegg av g.r.y »

Det er liksom litt i overkant for at jeg kan si at jeg tror på det som hevdes her sånn 'just like that', samtidig er det noe med disse tilfeldighetene som gjør at jeg heller ikke kan si at jeg ikke tror det kan være noe i det. - Det finnes jo som kjent mer mellom himmel og jord...
Antall ord: 61
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Intensiv bevissthetsheving?

Innlegg av Morris »

g.r.y skrev: 27 Jul 2019 07:42 Det er liksom litt i overkant for at jeg kan si at jeg tror på det som hevdes her sånn 'just like that', samtidig er det noe med disse tilfeldighetene som gjør at jeg heller ikke kan si at jeg ikke tror det kan være noe i det. - Det finnes jo som kjent mer mellom himmel og jord...
Det er bare sundt å være skeptisk til tolkninger! Skriften i seg selv kan brukes på mange vis. Jeg har studert skriften i en årrekke nettopp fordi den er, og blir misbrukt til tukt og ris fordi man misforstår bruken av den, og forstår ikke at hele skriften har sammenhenger som Luk.1.1-3 er inne på... "sammenhengen" - for skriften har den jo ikke... men hvis man håndplukker vers man selv synes å ha bruk for i sin egen forståelse, blir den også feil brukt. Allerede i 1.Mos.3.14-15 forutsier tekstene hva som skal skje mellom slangen og kvinnen som slangen lurte, - deres ætter... (hvilket betyr at det er symbolsk for menneskene, andre dyrearter fører ikke regnskap med ættledd!) Mens versene har diverse henvisninger som viser til sammenhengene med forklaringer... (eks.: 1 Mos 3,14 viser til Jes 65,25, Mi 7,17 --- 1 Mos 3,15 viser til Rom 16,20, Hebr 2,14f, 1 Joh 3,8, Åp 12,4f) - og slik kan man faktisk også lese seg frem gjennom hele skriften og få en ny forståelse ved å få frem sammenhengene som er spredt gjennom hele skriften. (let så skal du finne...)

Det bibelcoden for navn gjør, er bare å sette navnenes betyning sammen i sammenheng, som også skriften selv er med på å forklare, eks: Noah som navn betyr trøst (comfort) - nevnt første gang navnet Noah forekommer, 1.Mos.5.28.29: Da Lamek var 182 år, fikk han en sønn. Han kalte ham Noah og sa: «Han skal trøste oss i vårt arbeid og i våre henders strev på den jord som Herren har forbannet. (Note : Noah: På hebr. er det et ordspill mellom navnet Noah og ordet for «å trøste».) Dette verset (29) viser til 1.Mos.3.17 som har sammenheng med det henviste ovenfor mellom slangens og kvinnens ætt, men søker man opp angående disse forbannelser, finner man forklaring til utsagnet i 1.Mos.9.24-26...hm...hm...? Les selv... Noah er også fremstilt som bonde i 1.Mos.9.20 og var den første som plantet en vingård... noe som senere skal oppfattes som en lignelse i Matt.21.33 for det Matt.20.1 forklarer er likt med det som kalles for himlenes rike... vingården forklares her som det... og bygges visstnok her på jorden om man forstår fortellingen om Herrens vingård i Jes.5.1-7?

Men de som vil søke "trøst" (comfort) må nok vente på kvinnen som er nokså utdypet i Esek.16., i Esek.23. forklares de som to kvinner - søstre... og forklares her hvem de er... men det er fremtidssyner, og de er symbolsk fortalt, følger man henvisningene finner man frem til ordenes hemmelige betydninger... men da lukter man på noe andre også har profetert om. Noah er første gang nevnt som en som skaper trøst i Bibelen, går man videre på denne forklaringen, kommer man også frem til kvinnen hvor denne trøsten vil bli dem til del: Som en mor trøster barnet sitt, slik vil jeg trøste dere. I Jerusalem skal dere få trøst. (Jes.66.13, Refr.: Jes.49.13-15, eller når Esek.16. er fullbyrdet.

Men dette blir sikkert litt for dyptgående? Da er det bedre å være skeptisk til det, det gjør en bare mer komfortabel med tingene slik de naturlig fremstår. Ikke noe galt i det. Men du har rett i ordtaket ditt, eller man lærer så lenge man lever er et annet! :notworthy:
Antall ord: 681

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links