Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenAtuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

dronjom
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 05 Mar 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 10 ganger

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av dronjom »

dette er mitt forslag til hva de kan sende som svar på meldingen i kornsirkelen 15.august 2002

Hi dear friends. Saw your message from 15. august 2002. Sorry our reply took so long. I OPpose deception too. Whats up? Do you believe in GOD? Would you like to show us a peaceful melody? Have a nice day !!! Never give up. God bless you. Dronjom. Thumbs up forever until the end.

meldingen i kornsirkelen 15.august 2002 var:

Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEVE. There is GOOD out there. We Oppose DECEPTION. Conduit CLOSING.

Astronomer etterspør forslag til en ny melding å sende ut i verdensrommet på grunn av det er 45 år siden første gang det ble sendt ut en melding, Hva er deres forslag?

Hvis man som meg tror på utenomjordiske så tror jeg de foretrekker å kommunisere med oss via korn sirkler, og på engelsk, og de venter kanskje bare på at vi skal fortsette 'prate' med dem slik ?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av Morris »

dronjom skrev: 02 Aug 2019 00:35 Hvis man som meg tror på utenomjordiske så tror jeg de foretrekker å kommunisere med oss via korn sirkler, og på engelsk, og de venter kanskje bare på at vi skal fortsette 'prate' med dem slik ?
Tror ikke de vil kommunisere, bare vise til at de vet alt om oss. Jeg tror at kornsirkler er en slags beskjed om at vi bare skal følge med. Kanskje tyde bildene. Bibelske tekster sier at det som skjedde i eldgammel tid kommer til å skje på nytt. (Pred.1.9-13, 3.15) Da utviklet Adam (menneskeheten) seg og ble flyvedyktige. Gud fór på vindens vinger og fløy. (Jes.35.1, 2.Sam.22.11.)

Bibelen inneholder mye info om ”korn” , det er bilder (ligninger) av en høyere utvikling. Fra 1.Kor.15.36: Du uforstandige menneske! Det du sår, får da ikke liv igjen uten at det dør. Og det du sår, er jo ikke den planten som kommer opp, men et nakent korn, av hvete eller et annet slag. Gud lar det få den skikkelse som han vil, hvert enkelt slag får sin egen skikkelse.
Som man ser brukes det symbolikk for å fortelle hva fremtiden vil bringe, og noen av beskjedene indikerer en forandring av menneskelig DNA – som vist i linken under.

http://www.rolfkenneth.no/ET-V-Kornsirkelmysteriet.html

De utenomjordiske kan dermed stamme fra jordens tidligere utvikling, for det sies jo at intet er nytt under solen, kommer det frem noe nytt har det vært til i tidligere tider.
Det står i 1.Mos.3.21 at Gud laget skinn til mannen og kledde dem – og at de skulle være i et menneske (manninne) og forlate mor og farsrollen; dette er endelig ben av mine ben og kjøtt av mitt kjøtt. (1.Mos.2.23-25) De var nakne begge to, med skammet seg ikke, Gud hadde laget dem i en ny drakt.

Opplysningene er spredt gjennom hele skriften og vanskeliggjør utseende, men den nye drakt beskrives i Kol.3.1-10, de er lik Gud selv, og da ligner de små barn, for å kunne ta del i Guds rike…: 2.Kor.5: For vi vet at om det rives ned, dette teltet som er vårt jordiske hus, så har vi i himmelen en bygning som er fra Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender. Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli ikledd og omsluttet av vår himmelske bolig. For når vi slik er blitt kledd, blir vi ikke stående nakne.

Kornåkeren og såmannen (kan gjerne illustreres med tegnene i kornåkrene) Matt.13.3: Og han talte til dem i mange lignelser og sa: En såmann gikk ut for å så. – Matt.13.18: Så hør nå hvordan lignelsen om såmannen skal tydes: - så kommer det en tydning som antakelig har videre forklaringer ved å følge vershenvisninger… Mark.4.14: Såmannen sår ordet, - Matt.13.37 Den som sår det gode ordet er Menneskesønnen
Antall ord: 524

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av Morris »

Hvis man leser om hendelsene om kornsirklene (link i mitt forrige innlegg) fra perioden 1994 til år 2000, (piktogram) ser man at en av dem bar på et "budskap" (forutsigelse i tid) som inneholdt en konstellasjon.
Fra linken:
Den 1. juli 1994 ble en 100-meter stor formasjon med astronomisk motiv oppdaget i en åker ved West Stowell i Wiltshire. Motivet forestilte planetene Mars, Jupiter og Saturn i konjunk¬sjon, med stjernebildet Cetus som bak¬grunn. En sinna bonde ødela formasjonen samme dag. Dette pikto-grammet hadde tydelig¬vis et budskap av betydning for dem som sto bak, for det samme motivet dukket opp på ny tre uker senere, denne gang langt bedre i utførelsen. I 1998 oppdaget amatørastronomen Jack Sullivan ved hjelp av dataprogrammer at den avbildete konstella¬sjonen kom til å oppstå ved midnatt GMT den 6.-7. april 2000. Croppiene måtte belage seg på å vente to år i spenning.

Den 4. april 2000 hadde Solen et av århundrets kraftigste koronamasseutbrudd (CME), hvilket resulterte i ualminnelig sterk solvind. Solvinden resulterte igjen i kraftig geomagnetisk storm med det bredeste syn av nordlys på mange år, natten 6.-7. april 2000! Nordlyset gikk på tvers av England og andre deler av Europa (NASA-rapport). Dersom kornsirkelmakerne i 1994 forutså koronamasseutbruddet i 2000, presist til en spesifik dato, er de ufattelig langt foran oss. Kornsirkelåret 1995 var på linje med 1994.

Når man snakker om budskap, da snakker man også om budbærere, eller sendebud, slike finner man i religiøse skrifter. Uten tvil noen som følger med vår utvikling og gir oss noen hint... på like fot som med "Bibelkoden" (Hag.1.13, Mark.1.1-2)
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av g.r.y »

Jeg må vel bare erklære meg helt uforstående til den greia de har med å henvende seg til eventuelle utenomjordiske interessenter på engelsk (eller noe annet menneskelig språk for den saks skyld).
Jeg er hellig overbevist om at det ikke bare finnes liv i massevis rundt om i universet, det er ikke dét det går på. Men med tanke på at en ikke engang evner å skille det ene ordet fra det andre på de fleste språk som blir snakket på egen planet -av den samme arten, syntes det for meg å være særs lite gjennomtenkt og totalt mangle perspektiv når det så antas at språk brått skal kunne forstås på tvers av livsformer tilhørende vidt forskjellige solsystemer!
Selv ville jeg ha gått for den eneste kommunikasjonsformen som har funket for menneskeheten i så måte; Nemmelig bilder. Det funker fra hulemennenes helleristninger å gi utrykk for de rådende forhold på deres levetid til oss som ser de i dag, så jeg ville dermed hatt desidert størst tiltro til helleristningenes mer avanserte arvtager: Bilder. Film blir igjen vrient, da dette krever bestemte avspillere. Bildebruk vil uansett være lettere å få til, tror jeg..
Antall ord: 205
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av Asbjørn »

Ja, er enig.
Men bilder må være fysisk synlige, det holder ikke med "jpg format", eller lignende,
rett og slett fordi det et jordisk dataspråk. Altså ikke universelt.
Bilder på papir, eller etset inn i metall, eller lignende, slik at man kan se hva det er snakk om.
For ellers blir det umulig for mottaker å skjønne hva dette er...
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Atuelt for de som er interessert i UFO og kornsirkler!

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev: 06 Aug 2019 17:06 Ja, er enig.
Men bilder må være fysisk synlige, det holder ikke med "jpg format", eller lignende,
rett og slett fordi det et jordisk dataspråk. Altså ikke universelt.
Bilder på papir, eller etset inn i metall, eller lignende, slik at man kan se hva det er snakk om.
For ellers blir det umulig for mottaker å skjønne hva dette er...
Jeg tenkte i utgangspumktet på papirutgaven, men hva som egner seg best er selvsagt avhengig av omstendighetene..
Ikke desto mindre, forutsetter det jo at de faktisk ser/sanser ting på noenlunde samme måte som oss. Vi har i det hele tatt en sterk tendens til å forutsette at de har utviklet et beslektet sanseapparat som oss, -jeg dundrer jo rett i den fella selv i innlegget over her (hehe) ved å forutsette at de som eventuelt måtte gi seg til kjenne ser i vår betydning av ordet. Det er jo slett ikke noe mindre sannsynlig, når en tenker på det, at de har utviklet totalt annerledes system(er) når det kommer til å navigere seg frem, kommunikasjon, o.l..
Men ikke desto mindre, tror jeg iallefall det trygt må kunne forutsettes at henvendelser på engelsk vil være fullstendig fåfengt (haha) :whee
Antall ord: 214
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links