Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHessdalen - nye observasjoner

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Men fra spøk til litt alvor, det er utrolig mange fasonger på disse objektene som folk observerer over hele verden. Holdt på å si at "Kanskje de har forskjellige modeller", men det er kanskje heller at objektene ikke kommer fra samme sted hvor nå det enn måtte være ? Hjælp hva vi ikke vet/skjønner.
Ja, som vi har forskjellige bilmodeller :) ,kanskje de kommer fra planeter som er litt på forskjellige utviklingstrinn hva angår teknologi derfor ulikhetene i utseende, jeg har også tenkt en del på hvorfor de er så ulike.
ufo skrev:Hva med deg, kunne du tenkt deg å treffe på - få en nærkontakt av 3dje grad med disse farkostene ?
Spør du meg - et klart JA uansett utfall. Velger å tro at det ikke er farlig, selv om det er historier om det motsatte. Det måtte jo være det ultimate her i livet, se dette på nært hold, og kanskje også se hva som styrer det hele. AdrenalinKick hadde det nok blitt 8-[
Ja det har jeg ofte tenkt og særlig hvis jeg har vært alene i naturen og er i en åpning i skogen eller på en høyde med utsikt, så har jeg sagt inne i meg: "kom igjen nå, jeg vil se et eller annet", men det skjer jo aldri noe, jeg hadde nok blitt med hvis jeg hadde fått muligheten, litt nervøs i førsten vil jeg tro og håpet de ville bragt meg tilbake, eller hvis det er bedre der så kunne jeg kanskje slått meg til ro der og bare ringt å si at alt er i orden. :)
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Litt nostalgi-tv, Norge Rundt fra 1977, - en UFO lander i Hønefoss:
https://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/FRE ... 7#t=28m22s
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja det har jeg ofte tenkt og særlig hvis jeg har vært alene i naturen og er i en åpning i skogen eller på en høyde med utsikt, så har jeg sagt inne i meg: "kom igjen nå, jeg vil se et eller annet", men det skjer jo aldri noe, jeg hadde nok blitt med hvis jeg hadde fått muligheten, litt nervøs i førsten vil jeg tro og håpet de ville bragt meg tilbake, eller hvis det er bedre der så kunne jeg kanskje slått meg til ro der og bare ringt å si at alt er i orden. :)
Akkurat som meg det, går og sier slik jeg også, og sier til tider høyt "Nå er jeg her.. VIS DERE!!", men neeeida, det hjelper lite. Om det kommer til å skje (tviler) så skjer det under helt andre omstendigheter mao. når man minst tenker på det, midt på dagen, og man bedriver andre ting.

Mht å bli med, tja, kanskje man der og da ikke hadde egen vilje, og måtte bli med ? Er jo noen eksempler på det. Og så har vi dette med tapt tid. Tenk å bli tatt med, og sjøl følt at man var borte noen minutter, og da man igjen "våknet" på jorden så hadde det gått mange mange år her nede, og alle man kjente var for lengst borte. Det hadde vært trist mildt sagt. Eller møtt sine egne barn som oldinger, og sjøl vært like gammel som da man ble tatt med. Guffen tanke.

Får håpe det dukker opp noe mere spennende i Hessdalen etterhvert, som sagt hadde det vært moro å ha vært der og tittet. Det er jo ikke verre enn at man bare dro dit. Regner da med som den uflaksen man har at man ikke hadde sett noe spesielt i det hele tatt. :mozilla_cry:
Antall ord: 324
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Litt nostalgi-tv, Norge Rundt fra 1977, - en UFO lander i Hønefoss:
https://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/FRE ... 7#t=28m22s
Hm.. den saken burde jeg husket, men det gjorde jeg ikke. Så spesielt interessant med disse avtrykkene og at flere hadde observert aktivitet.
Antall ord: 49
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:
lightwave skrev:Litt nostalgi-tv, Norge Rundt fra 1977, - en UFO lander i Hønefoss:
https://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/FRE ... 7#t=28m22s
Hm.. den saken burde jeg husket, men det gjorde jeg ikke. Så spesielt interessant med disse avtrykkene og at flere hadde observert aktivitet.
Den hadde jeg ikke hørt om før heller, litt artig med disse gamle UFO historiene og spesielt disse som har med landinger og gjøre, hvorfor er dette nesten fraværende i dag tro?, nå er det mye bare lys og svært sjelden noen rapporter om farkoster som lander og vesener som tusler rundt.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Får håpe det dukker opp noe mere spennende i Hessdalen etterhvert, som sagt hadde det vært moro å ha vært der og tittet. Det er jo ikke verre enn at man bare dro dit. Regner da med som den uflaksen man har at man ikke hadde sett noe spesielt i det hele tatt. :mozilla_cry:
Ja håper det blir en oppsving i observasjonene der oppe, det hadde vært veldig spennende og jeg håper media følger opp hvis det skjer noe mer.
Jeg har ofte tenkt at denne sommeren skal jeg dra til Hessdalen, pakke en sekk med noe kamerautstyr og et telt og litt mat, men neida det blir aldri noe av, jeg er den typen som liker seg best hjemme og blir litt utrygg av å gjøre noe utenfor det vanlige og det er vel kanskje grunnen til at det aldri blir noe av.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Den hadde jeg ikke hørt om før heller, litt artig med disse gamle UFO historiene og spesielt disse som har med landinger og gjøre, hvorfor er dette nesten fraværende i dag tro?, nå er det mye bare lys og svært sjelden noen rapporter om farkoster som lander og vesener som tusler rundt.
Ja spennende historier. Det var en annen historie også, et par oppe på et eller annet fjell, husker ikke hvor. Det var også tilbake endel år. Sto i avisa også, bilde av ei dame - men jeg klarer ikke å plassere hvor det var. Deres obsevasjon var ihvertfall veldig spesiell uten at jeg kan huske detaljer dessverre. Landinger og vesener som tusler rundt, ja det er unikt. Det vil vi ha mere av. De er hjertelig velkomne hit for å lande og tusle litt rundt :lykkelig
Antall ord: 141
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja håper det blir en oppsving i observasjonene der oppe, det hadde vært veldig spennende og jeg håper media følger opp hvis det skjer noe mer.
Jeg har ofte tenkt at denne sommeren skal jeg dra til Hessdalen, pakke en sekk med noe kamerautstyr og et telt og litt mat, men neida det blir aldri noe av, jeg er den typen som liker seg best hjemme og blir litt utrygg av å gjøre noe utenfor det vanlige og det er vel kanskje grunnen til at det aldri blir noe av.
Ja får håpe det øker på med spennende "opptrinn" i Hessdalen. Man burde jo vært der, men argumentet er vel alltid at det er litt vel langt unna. Gi seg et spark bak heter det jo. Det er vel ikke rette årstiden fremover nå om man ikke er et skikkelig naturmenneske da og elsker snø og kulde. Håper media følger med, og at det rapporteres når det skjer noe spennende.

Leste litt om Scandium her på Wiki.
https://no.wikipedia.org/wiki/Scandium

Blir blant annet tilsatt i magnetiske datalagringsmedier for å øke magnetiseringshastigheten.
Kan jo hende stoffet har helt andre egenskaper også som for oss er ukjent, men som våre UFO venner vet litt mere om. :vismann
Antall ord: 219
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Det var en annen historie også, et par oppe på et eller annet fjell, husker ikke hvor. Det var også tilbake endel år. Sto i avisa også, bilde av ei dame - men jeg klarer ikke å plassere hvor det var. Deres obsevasjon var ihvertfall veldig spesiell uten at jeg kan huske detaljer dessverre.
Tenkte du på det ekteparet som var på en tur i Valdresfjellene og fikk tatt bilde av en litt merkelig UFO?, den står nevnt i boka til Willy Ustad og er tatt av Marit Semeleng i 1983:

Image
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Leste litt om Scandium her på Wiki.
https://no.wikipedia.org/wiki/Scandium

Blir blant annet tilsatt i magnetiske datalagringsmedier for å øke magnetiseringshastigheten.
Kan jo hende stoffet har helt andre egenskaper også som for oss er ukjent, men som våre UFO venner vet litt mere om. :vismann
Ja, kanskje grunnen til den høye UFO aktiviteten i Hessdalen er at noen er intressert i disse sjeldne metallene, de blir jo ofte observert ganske nær bakken.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:
ufo skrev:Det var en annen historie også, et par oppe på et eller annet fjell, husker ikke hvor. Det var også tilbake endel år. Sto i avisa også, bilde av ei dame - men jeg klarer ikke å plassere hvor det var. Deres obsevasjon var ihvertfall veldig spesiell uten at jeg kan huske detaljer dessverre.
Tenkte du på det ekteparet som var på en tur i Valdresfjellene og fikk tatt bilde av en litt merkelig UFO?, den står nevnt i boka til Willy Ustad og er tatt av Marit Semeleng i 1983:

Image
YES ! ! det var den historien jeg hadde i tankene. Bra du fant det siden jeg ikke engang husket hvor det var, og overhode ikke navnet. Det er et helt unikt bilde synes jeg, og vi har vel sett lignende objekter tidligere - om man titter gjennom på nettet hva folk har observert opp gjennom.

Er det ikke påfallende at hun IKKE fikk igjen negativet !? fra myndighetene, det er borte vekk gitt ?!? dette lukter det av. Feil på filmen/negativet - er det ikke det vi har lov å kalle bullshit :-( Det provoserer. Igjen enda et forsøk på å fortie. Det var dette negativet man skulle hatt i dag, selv på tidlig 80 tall ville et negativ kunne blåses opp med relativ god oppløsning, i forhold til, mest sannsynelig bare et vanlig lite papirbilde/kopi som vi ser på bilde. Men, bildet er jammen av de bedre jeg har sett - det beste kanskje, et som føles ekte.

Leste om saken her:

http://realtvufos.blogspot.no/2009/01/m ... ldres.html

Ser også at dette har vært tema her på para'n tidligere :

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=10985
Antall ord: 287
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Er det ikke påfallende at hun IKKE fikk igjen negativet !? fra myndighetene, det er borte vekk gitt ?!? dette lukter det av. Feil på filmen/negativet - er det ikke det vi har lov å kalle bullshit :-( Det provoserer. Igjen enda et forsøk på å fortie. Det var dette negativet man skulle hatt i dag, selv på tidlig 80 tall ville et negativ kunne blåses opp med relativ god oppløsning, i forhold til, mest sannsynelig bare et vanlig lite papirbilde/kopi som vi ser på bilde. Men, bildet er jammen av de bedre jeg har sett - det beste kanskje, et som føles ekte.
Ja det var litt mistenkelig, hvis det bare var en feil på negativet så var det vel heller ingen grunn til å holde det tilbake?, det virker som om noen i forsvaret er mer intresseret i dette enn det som kommer frem.

Takk for linkene, det var det samme som jeg kom over, ikke så mye å finne om denne hendelsen.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ja det var litt mistenkelig, hvis det bare var en feil på negativet så var det vel heller ingen grunn til å holde det tilbake?, det virker som om noen i forsvaret er mer intresseret i dette enn det som kommer frem.

Takk for linkene, det var det samme som jeg kom over, ikke så mye å finne om denne hendelsen.
Nei hvorfor holde det tilbake når det bare var en feil på negativet ? Ikke logisk. Hun skulle aldri har gitt det i fra seg, de kunne fått en kopi, ikke filmen. Men, gjort er gjort. Hun stolte vel på autoriteter. Det er de jeg minst av alt hadde stolt på, og aldri kommer til å stole på. Hadde jeg opplevet noe slikt så er det offentlige autoritære siste instans jeg hadde henvendt meg.

Dette negativet, kan hende det fortsatt finnes. Ser det nesten for meg i en støvet arkivskuff, i ei mappe hvor det er skrevet "hemmelig" eller "strengt hemmelig". Hvor dette skapet befinner seg, ja det er mest sannsynelig i forsvaret, ett eller annet sted. (Blir jo litt sånn klisjeaktig, men who knows).

Nei det var ikke mye å finne om dette på nettet, damen lever kanskje ikke lenger, men har kanskje barn/barnebarn som sikkert husker dette. Det finnes sikkert også avisartikler, og så har sikkert et eller annet ukeblad skrevet en fargerik artikkel om dette. Den gangen var det vel slike som "vi menn", "alle menn", "hjemmet", "norsk ukeblad", "allers" som jeg kan erindre. Finnes sikkert noe der. UFO-Norge har sikkert noe også. Kunne jo kanskje gått an å sende de en mail og høre om de kunne republisere hva de hadde om saken den gangen ?

Satt her og lette på nettet på "ufo crafts, shapes, types" osv. Fant ikke noe som lignet på hennes bilde ved første forsøk, men det finnes mest sannsynlig en som er lik.

Så er det bare å smøre seg med tolmodighet mht Hessdalen. Kanskje der skjer noe der i nærmeste fremtid.
Antall ord: 339
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Nei det var ikke mye å finne om dette på nettet, damen lever kanskje ikke lenger, men har kanskje barn/barnebarn som sikkert husker dette. Det finnes sikkert også avisartikler, og så har sikkert et eller annet ukeblad skrevet en fargerik artikkel om dette. Den gangen var det vel slike som "vi menn", "alle menn", "hjemmet", "norsk ukeblad", "allers" som jeg kan erindre. Finnes sikkert noe der. UFO-Norge har sikkert noe også. Kunne jo kanskje gått an å sende de en mail og høre om de kunne republisere hva de hadde om saken den gangen?

Jeg mener jeg har sett en artikkel i et eller annet ukeblad om dette her når jeg var yngre , kanskje det var Allers som moren min pleide å kjøpe.
Den linken du la ut her: http://realtvufos.blogspot.no/2009/01/m ... ldres.html, er oversettelsen fra UFO-Norge sin nettside, så da er det kanskje ikke noe mere som ligger i deres arkiv, har forresten pratet litt med Odd-Gunnar Røed som var i UFO-Norge og som var en av medlemmene i Hessdalen Prosjektet da det startet opp.
ufo skrev:Satt her og lette på nettet på "ufo crafts, shapes, types" osv. Fant ikke noe som lignet på hennes bilde ved første forsøk, men det finnes mest sannsynlig en som er lik.
Nei jeg har ikke sett noe tidligere som ligner den der, den ser jo nesten litt "bulkete" ut, har den gått i bakken noen ganger tro? :) , hva er opp og hva er ned på den?
Hun sier i artikkelen at objektet lyste som solen da hun tok bildet, kanskje objektet vi ser på bildet ikke ser slik ut, men at kamera ikke har klart å gjengi slik det egentlig ser ut?
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Nei jeg har ikke sett noe tidligere som ligner den der, den ser jo nesten litt "bulkete" ut, har den gått i bakken noen ganger tro? :) , hva er opp og hva er ned på den?
Hun sier i artikkelen at objektet lyste som solen da hun tok bildet, kanskje objektet vi ser på bildet ikke ser slik ut, men at kamera ikke har klart å gjengi slik det egentlig ser ut?
Ja den ser ihvertfall ikke helt symmetrisk ut på bilde. Er det ikke også rapportert at noen`ufo's hele tiden kan pulsere/endre fasong, kanskje det ligger noe i det.

Skjønner du hadde snakket med en kar i UFO-norge, en som også hadde vært med i "prosjekt Hessdalen". Får du noen nyheter som vi andre ikke vet så må du sladre litt her da ;-)
Antall ord: 142
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links