Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHessdalen - nye observasjoner

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Ja den ser ihvertfall ikke helt symmetrisk ut på bilde. Er det ikke også rapportert at noen`ufo's hele tiden kan pulsere/endre fasong, kanskje det.
Ja hørt om det, var det "morphing UFOs"?
ufo skrev:Skjønner du hadde snakket med en kar i UFO-norge, en som også hadde vært med i "prosjekt Hessdalen". Får du noen nyheter som vi andre ikke vet så må du sladre litt her da ;-)
Det var ikke så intressant samtale at det var verdt å sladre om her tror jeg, men klart skjer det noe så vet jeg hvor jeg skal poste det :wink:
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av jeditrond »

lightwave skrev:
ufo skrev:Det var en annen historie også, et par oppe på et eller annet fjell, husker ikke hvor. Det var også tilbake endel år. Sto i avisa også, bilde av ei dame - men jeg klarer ikke å plassere hvor det var. Deres obsevasjon var ihvertfall veldig spesiell uten at jeg kan huske detaljer dessverre.
Tenkte du på det ekteparet som var på en tur i Valdresfjellene og fikk tatt bilde av en litt merkelig UFO?, den står nevnt i boka til Willy Ustad og er tatt av Marit Semeleng i 1983:

Image
En lignende sak har jeg sett ifm. syner fra tidligere liv, men den var langt større, men de to blå lysene husker jeg godt. For meg så det ut til å være motorer av noe slag. Og ja, syner/drømmer o.l. er jo ikke akkurat bevis :) Men kan føye til at denne lignende saken var på Atlantis under evakueringen derfra, den ble brukt til å transportere flyktninger til Sør- og Mellom-Amerika slik jeg "forsto" budskapet :) Kan jo være at atlantisk teknologi har blitt bevart på hemmelige steder her og der i verden og dras frem fra tid til annen. Hva som er så spennende oppe i Valdres er ikke godt å si, men er det ikke noe med at det radioaktive nivået over tid lett kan leses av fra lav-prøver? Nå tenker jeg bare høyt her, men noen er kanskje interessert/ bekymret for forurensingen av planeten utenom miljøvernerne.
Antall ord: 252
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

jeditrond skrev:Hva som er så spennende oppe i Valdres er ikke godt å si, men er det ikke noe med at det radioaktive nivået over tid lett kan leses av fra lav-prøver? Nå tenker jeg bare høyt her, men noen er kanskje interessert/ bekymret for forurensingen av planeten utenom miljøvernerne.
Det kan være at du er inne på noe der jeditrond, man har også dette store jordstykket som var tatt helt ut i den myra i Hessdalen, kanskje noen tar jordprøver for å sjekke forurensning/radioaktivitet.

Fra Statens strålevern:
"Lav har ikke røtter, men tar opp næring direkte gjennom overflaten, noe som gjør den spesielt utsatt for radioaktivt nedfall. Lav fra områdene som mottok mest nedfall fra Tsjernobyl-ulykken, fikk derfor svært høye nivåer av radioaktivt cesium. Dette førte igjen til veldig høye nivåer i reinsdyr, som spiser lav, i årene etter ulykken.
Siden lav ikke tar opp ny forurensning fra jorden slik som planter og sopp, går nivået av radioaktivt cesium raskere ned i lav enn i andre vekster. Lav kan likevel fortsatt inneholde mye radioaktivitet i de mest forurensede områdene. Strålevernet følger utviklingen utvalgte steder i landet."
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

En liten oppdatering på hva som har skjedd i Hessdalen den siste tiden, de har nå satt opp veivisningsskilt merket med "Hessdals-fenomenet" og nye infotavler er på plass.

Ikke det helt store hva angår observasjoner, men NRK fikk filmet et lys der oppe:

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen-21/N ... 6#t=12m17s
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av Morris »

lightwave skrev: 08 Nov 2016 17:42 En liten oppdatering på hva som har skjedd i Hessdalen den siste tiden, de har nå satt opp veivisningsskilt merket med "Hessdals-fenomenet" og nye infotavler er på plass.
Dette ser da bra ut! Var i Hessdalen for noen år siden, da var det ingen veivisning. Svingte til høyre like etter en barnehage med en utstilt UFO og havnet oppe på fjellet. Der oppe var det fint å parkere. På andre siden av åsen var det en liten skråning og en liten bekk nedenfor. Husker å ha lest noe om funn som skulle blitt gjort der, men så ikke noe spesiellt, men da jeg kikket på skråningen oppdaget jeg en sirkel på ca 3-5 m. Hadde ikke forventet å se slikt noe i en skråning. Den var ikke så veldig god å få øye på da skråningen var stein og grus med flekker av gress og lyng, men etter å ha studert den en stund så jeg hvordan hele ringen ble fullstendig. Noe annet var ikke å se.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links